- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Naar welke film(s) kijk jij uit?
Naar welke film(s) kijk jij uit?
Tamaraa
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik kijk erg uit naar "De brief voor de koning". Het net de trailer gezien en het lijkt me echt een hele leuke film www.debriefvoordekoningdefilm.nl
De hoofdrol speler is ook echt een leuke jongen.
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
Ik hoop dat er ooit nog een verfilming komt van The Sopranos, mits met dezelfde acteurs 
Verder:
The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Zojuist een DVD gekregen van mijn broer :
Goodbye Bafana : een niet bekende film over het levensverhaal van Nelson Mandela (slechts 125 stemmen)
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
01. Il Divo (Paolo Sorrentino)
02. A Deriva (Heitor Dhalia)
03. Transsiberian (Brad Anderson)
04. Waltz with Bashir (Ari Folman)
05. The Broken (Sean Ellis)
06. My Winnipeg (Guy Maddin)
07. Dirty Mind (Pieter van Hees)
08. Waking Madison (Katherine Brooks)
09. J.C.V.D. (Mabrouk el Mechri)
10. The Wrestler (Darren Aronofsky)
Mooie films op de rol!
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Ik hou mijn hart alvast, maar kijk toch uit naar Friday the 13 th (2009)
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11859 votes
Ik hou mijn hart alvast, maar kijk toch uit naar Friday the 13 th (2009)
ik ook, ben erg benieuwd 
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
01. Il Divo (Paolo Sorrentino)
Naar deze ben ik ook benieuwd. Aangezien een personage uit The Godfather Part III op hem is gebaseerd.
Verder kijk ik ook uit naar The Argentine & Guerrilla.
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Volgende week zaterdag op één : The Wizard of Oz (1939)
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Volgende week zaterdag op één : The Wizard of Oz (1939)
Echt waar?? Ooh danku voor het mee te delen, heb al heel veel keer het beginstuk gezien, maar nooit het einde.
SjAMpi
-
- 9 messages
- 185 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Welk zijn de beste films om naar uit te kijken?:
Ik kijk enorm uit naar Jurassic Park IV.
Maar weten jullie er nog om naar uit te kijken?
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Ik kijk voornamelijk uit naar 'The Hobbit'
fabbyke
-
- 395 messages
- 1504 votes
De enige film waar ik naar uit kijk is Inglourious Basterds. Gaat de film van 2009 worden daar gaat Tarantino wel voor zorgen
.
Thiver
-
- 474 messages
- 5394 votes
De enige film waar ik naar uit kijk is Inglourious Basterds. Gaat de film van 2009 worden daar gaat Tarantino wel voor zorgen
.
En dat baseer je op...? Zijn overdonderende laatste (kuch), het genrevernieuwende (kuch-kuch) Death Proof...?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
En dat baseer je op...? Zijn overdonderende laatste (kuch), het genrevernieuwende (kuch-kuch) Death Proof...?
Ik denk eerder op (kuch) een Pulp Fiction, Reservoir Dogs (kuch-kuch) en het feit dat QT zelf het script van Inglourious Basterds zijn beste werk vind. Daarnaast hebben anderen wel vertrouwen in één van de grootste regisseurs en halen ze hem niet naar beneden vanwege één filmpje die naar mijn mening ook nog eens een meesterwerk genoemd mag worden.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Jij bent zeker ook zo iemand die het script leest nog voordat-ie de film gezien heeft? 
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Ik kijk erg uit naar Slumdog Millionaire en The Wrestler. Dit komt vooral door de oscars en doordat iedereen die ze wel gezien hebben vertellen hoe geniaal het allemaal wel niet is. Ook kijk ik nog steeds erg uit naar de Curious case of Benjamin Button (ik ben nog niet naar de bioscoop geweest)
Ik keek heel erg uit naar Revolutionary Road, maar die heb ik inmiddels wel gezien.
Kijk trouwens ook uit naar Bolt, dat omdat ik dat soort animatiefilms hilarisch vind.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Dat geloof jij / daar hecht jij waarde aan?
Als Tarantino het zelf zegt wel ja.

Het begin heb ik erop zitten inderdaad. Waarschijnlijk ga ik niet verder lezen, aangezien ik eigenlijk toch wel verrast wil worden door het einde, zonder dat ik al weet wat er aan zit te komen 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Ik kijk toch wel enorm uit naar Public Enemies. Bale en Depp samen belooft in ieder geval vuurwerk. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Depp is voor mij de reden dat ik naar die film uitkijk. Mann vind ik zo bijzonder niet en Bale lijkt me nou ook niet echt speciaal in die rol. Daarnaast lijkt het me niets nieuws onder de zon, maar we zullen zien.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
'Moon' lijkt me wel een interessante film.
Thiver
-
- 474 messages
- 5394 votes
Als Tarantino het zelf zegt wel ja.
Liefje naïefje, dat is een verkooptruc die al zo oud is als de weg naar Hollywood. Is het je nooit opgevallen dat artiesten en bands hun laatste album ook altijd het hoogtepunt van hun oeuvre vinden?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Liefje naïefje, dat is een verkooptruc die al zo oud is als de weg naar Hollywood. Is het je nooit opgevallen dat artiesten en bands hun laatste album ook altijd het hoogtepunt van hun oeuvre vinden?
Ik heb me behoorlijk verdiept in Inglourious Basterds, dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten. Misschien moet je eerst ook het één en ander over de film opzoeken i.p.v. Tarantino en je verwachtingen voor deze film af te rekenen op Death Proof. Dat kan wat mij betreft dus echt niet bij een regisseur die makkelijk bewezen heeft dat hij tot de grootsten behoort. Verkooptruc? Nee, echt niet 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown zeggen je niks?
En Death Proof heeft nooit de intentie gehad om "genre vernieuwend" te zijn, maar om een oud en vergeten genre nieuw leven in te blazen, zoals eigenlijk het geval is bij alle Tarantino films..
Makkelijk om een regisseur af te zeiken als hij eens een 'mindere' film af heeft geleverd, maar als je met woorden zoals "genre vernieuwend" gaat strooien heb je het duidelijk niet begrepen.
En moet een film of regisseur altijd "genre vernieuwend" zijn?
Volgens mij weet je niet eens wat het inhoudt.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Goed gesproken P.R.! 
En ik kijk uit naar:
Watchmen
Terminator Salvation
Inglourious Basterds
en in 2010 The Expendables! 
Thiver
-
- 474 messages
- 5394 votes
Ik heb me behoorlijk verdiept in Inglourious Basterds, dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten.
Op welke wijzen kun je je verdiepen in een film? Hooguit als je het complete script leest en de opnamen bijwoont lijkt me dat je een reëel beeld kunt hebben van wat je te wachten staat.
Misschien moet je eerst ook het één en ander over de film opzoeken...
Oké, vertel... waar moet ik naar zoeken?
...i.p.v. Tarantino en je verwachtingen voor deze film af te rekenen op Death Proof. Dat kan wat mij betreft dus echt niet bij een regisseur die makkelijk bewezen heeft dat hij tot de grootsten behoort.
Oh, dat heeft-ie zeker, dat zal ik niet ontkennen. Maar met Death Proof is pijnlijk duidelijk geworden dat Tarantino ook wel eens een mindere maakt en dat hij qua ontwikkeling een beetje lijkt te zijn blijven hangen de laatste tien jaar.
Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown zeggen je niks?
Zeker wel. De eerste twee reken ik tot mijn favorieten.
En Death Proof heeft nooit de intentie gehad om "genre vernieuwend" te zijn, maar om een oud en vergeten genre nieuw leven in te blazen, zoals eigenlijk het geval is bij alle Tarantino films..
Maar om dan een film af te leveren waarin alleen maar geouwehoerd wordt en af en toe een aardig stukje actie vertoond wordt...? Ten tijde van Kill Bill zei Tarantino nog dat hij ' want to walk with giants; I don't do it for less.' Heeft hij zijn maatstaven mogelijk naar beneden bijgesteld?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Op welke wijzen kun je je verdiepen in een film? Hooguit als je het complete script leest en de opnamen bijwoont lijkt me dat je een reëel beeld kunt hebben van wat je te wachten staat.
Ik heb het script inderdaad, maar nog niet helemaal gelezen. Het begin heb ik erop zitten en die vond ik echt geweldig. Weet niet of ik uberhaupt verder ga lezen trouwens. Ach jah, daarnaast is het gewoon een kwestie van al het nieuws rond de film volgen. QT is in ieder geval ijzersterk bezig geweest met de casting. Natuurlijk Pitt, maar ook geweldige Duitse en Franse acteurs, die ook allemaal hun eigen taal gewoon spreken. Dat zien we nog wel eens anders de laatste tijd. De vertelstructuur zal op die van Pulp Fiction gaan lijken. Verschillende verhaallijnen, verschillende hoofdstukken en alle verhalen komen op het einde bijelkaar. Daarnaast verwacht ik geen serieuze oorlogsfilm, maar gewoon één met heerlijke typetjes, dom praat en veel geweld. Inglourious Basterds is dus duidelijk dé film waar ik het meest naar uitkijk en Tarantino is zelf jaaaaren bezig geweest met het script, wat ook van enig perfectionisme getuigd vind ik.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Niet heel veel films dit jaar. Hoewel volgens mij dit jaar wel New Moon gaat draaien in de bioscoop? Vind Kristen Stewart en Robert Pattinson sinds Twilight echt heel goed en kijk ook zeker uit naar de volgende film. Al zal 'ie dan niet geregisseerd worden door Catherine Hardwicke.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Er is heel veel interessants onderweg. Nieuwe films van Kawase, Koreeda, Haneke, Noe, Denis, Porumboui, Von Trier, Tsai, Ratanaruang, Tran, Lou Ye en dan vergeet ik er vast nog een hoop.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1737 votes
Ik kijk al een hele tijd uit naar de remake van 'A nightmare on elmstreet' Hoop dat het wat wordt!