• 177.927 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.545 votes
Profile

Ik zoek... bepaalde filmmuziek

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Degene die dat piano stuk speelt is tevens de componist van de film; Vincent Cahay. Het is dus origineel gecomponeerd. Er is echter nog geen cd uitgaven van zijn muziek en heb geen weet van mogelijke beschikbare bladmuziek.

luckyluuk

• 18 messages
  • 282 votes

Oké dat is jammer, maar in ieder geval bedankt. Ik heb nu ook z'n site gevonden waar alle muziek opstaat! Ga meteen even luisteren naar wat die nog meer heeft gecomponeerd en gespeeld.

TubeHead

• 27 messages
  • 11 votes

Weet niet of iemand die zoekt... maar heb al jaren gezocht naar een liedje die ik poosje terug heb gevonden.

Tis uit de film " Lock Up " Met Sylvester Stallone.

De scene dat ze die mustang aant opknappen zijn onder mooie mooie muziek van

"Ides of March - Vehicle"

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

TubeHead wrote:

Weet niet of iemand die zoekt... maar heb al jaren gezocht naar een liedje die ik poosje terug heb gevonden.

Tis uit de film " Lock Up " Met Sylvester Stallone.

De scene dat ze die mustang aant opknappen zijn onder mooie mooie muziek van

"Ides of March - Vehicle"

Ja, deze zocht ik net, thanks!

TubeHead

• 27 messages
  • 11 votes

Wist wel dat ik iemand er blij mee kon maken

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek... een liedje:

Ik zoek... een liedje die ik ooit eens heb gehoord bij de film 'Pariah'. Iets met Where were you ofzo. Iemand?

Bij voorbaat dank.

nopacnone

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Hulp nodig met track - I Am Legend:

Eerst het verhaal natuurlijk.

Er is deze film zoals de meeste van jullie kennen genaamd I Am Legend. Ik heb naar de trailer van de film lopen kijken, en ik vind de 2de trailer die voor de film is gemaakt helemaal geweldig.

YouTube - I Am Legend Trailer # 2

Vanaf 1:55 min is er de score te horen 'Death is the road to awe' by Clint

nou heb ik de originele track ook gezocht maar het blijkt dat de drum score er niet bij zit, en ook nergens te vinden is. En ik vind de soundtrack juist nice met de drums ook bij.

Dus heb besloten om de drums zelf bij te voegen. (a) Alleen ik weet niet wat de drum patroon echt in mekaar zit, dus mischien zijn er hier mensen die geinteresseerd zijn en me zouden kunnen helpen. Ik heb al een begin aan gemaakt.

mijn versie: http://www.fileden.com/files/2006/9/13/216239/I_Am_Legend_Rescore_by_Nopac_mixdown_23_May.mp3

bedankt alvast.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Volgens mij zijn die drums er speciaal voor de trailer bij gezet, net zoals ze met Lux Aeterna hebben gedaan bij de LOTR trailer.

nopacnone

• 2 messages
  • 0 votes

dat kan idd kloppen, maar deze drums pack is nergens gepubliceerd en dat vind ik nogal jammer, ik heb zelf ook drums kit en composer sounds, alleen moet ik dus weten hoe de drums precies in mekaar zitten zodat ik het zelf kan componeren

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Misschien krijg je die versie op een of andere manier binnen. Ik heb ook via immediate music allerlei trailer muziek binnen gekregen, waaronder bewerkte nummers (die Pastichio ook zei). Via de wel bekende pindakaas sites.

Via youTube of zo'n zelfde soort site kun je ook eens kijken, en dan alleen de audio downloaden.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

In Film > Filmgames > Uit welke film komt deze muziek?:

Ik zat laatst C'era una Volta il West te kijken en daar hoorde ik het bekende stukje muziek uit deze scene. Dit nummer heet op de soundtrack van de film 'finale'. Nu weet ik bijna 100% zeker dat dit nummer ook in een aziatische film heb gehoord. Ik kan alleen niet vinden welke film dit was, en om een of andere rare reden moet ik het gewoon weten. Iemand een idee?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat is een vrij lastige. Zo heb ik het wel wat keren in een paar Hong Kong films terug gehoord. Dan zou ik even na moeten zoeken in welke dat ook alweer zat. Als ik dat lijstje nog heb liggen, want veel bronnen zijn er op het internet niet voor. Sowieso is veel muziek van deze film regelmatig hergebruikt in andere films.

Ik kom er later op terug.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Is het het zelfde als Adagio for Strings van Samuel Barber uit Platoon? Hoewel deze compositie niet uit Platoon zelf kwam volgens mij. Ik hoor dit stuk muziek erg vaak. O.a The Elephant Man...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zoiets. Alleen is Adagio for Strings natuurlijk nooit origineel gecomponeerd voor een bepaalde film, waar die muziek van Morricone dat wel was voor Ce'ra Una Volta Il West. Er zijn zoveel mensen, amateurs of professionals, die precies die muziek gebruikte in hun film. In veel Hong Kong films lusten ze er wel pap van om bestaande filmmuziek te gebruiken. Daarom is het ook een lastige vraag en ook omdat ik wel wat films herinneren alleen de titels mij niet te binnen schieten.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ja, ik heb internet afgezocht, maar zonder succes. Het stomme is; als ik het nummer hoor moet ik aan een aziatische film denken i.p.v Ce'ra Una Volta Il West. Ik zat te denken aan Dalkomhan Insaeng, maar ik geen bevestiging vinden. Of misschien zelfs Batoru Rowaiaru?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Batoru Rowaiaru is het zeker weten niet. Dalkohan Insaeng niet gezien en kan er ook niks over vinden. Daar zit het zeer waarschijnlijk ook niet in.

Is het niet soms Fah Talai Jone (2000)? In die film gebruikt men muziek van Ce'ra Una Volta Il West.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

neo wrote:

Is het niet soms Fah Talai Jone (2000)?

Nee, die film heb ik niet gezien. Sympathy for mister vengeance? Koroshiya 1? Maar hier is wederom niets over te vinden... Dit is wel prijsvraag materiaal zeg..

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Koroshiya 1 zit het niet in. Heb je soms een lijstje van Aziatische films die je hebt gezien? Dan wil ik het wel even voor je onderzoeken.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb mijn lijst even gefilterd met kanshebbers. Films waarvan ik zeker weet dat het niet in zit heb ik weg gelaten;

Xin Jing Cha Gu Shi (New Police Story)

Sukiyaki Western Django (deze film heeft geen indruk op me gemaakt dus kan me niet voorstellen dat ik het nummer hier uit herken)

Ong-Bak

Shutter

Gwoemul (The Host)

OldBoy (Is een top 10 film, maar is al weer een tijdje geleden. Staat iig niet op de ost)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zeker weten niet:

New Police Story

Sukiyaki Western Django

De andere niet gezien, maar wel bronnen erop nageslagen en de kans lijkt mij erg klein dat het in een van deze overigen wel gebruikt wordt.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Thanks in ieder geval. Als ik een van de films herzie hoop ik hem weer toevallig tegen te komen

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Weet iemand misschien van wie de muziek komt in deze trailer van 2012?

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Leland Palmer wrote:

Weet iemand misschien van wie de muziek komt in deze trailer van 2012?

Volgens mij komt dat van http://www.immediatemusic.com/.

Ik zoek ook (weer) muziek. Een tijd terug zag ik The Fall uit 2006. Daar zat een heel mooi nummer in, maar ik kon de soundtrack van die film niet vinden. Nu zat ik gisteren de enorm slechte film Knowing te kijken, en daar zat dat zelfde nummer in. Op de soundtrack list ip imdb staat bij allebei de films dat het Beethoven Symphony No 7 in A Major is. Dat nummer duurt 13 minuten. Ik heb er eens door heen gezapt maar kan het stukje muziek wat ik zocht niet vinden. Weet iemand welk nummer het is?

Je kan het beluisteren in de trailer van The Fall: Klikkerdeklik

Het meest duidelijke stuk is om 1 minuut 48...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat van die trailer van 2012 is generieke trailer muziek. Maar of het van Immediatie music is, dat zou ik niet zo zeker weten. Dat lijkt mij ook maar gok. Kan net zo goed Brand X of een ander zijn.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

De muziek uit de trailer van The Last Airbender ( Last Airbender, The (2010) ), is dat al van James Newton Howard, die de score gaat doen, of is het al een bestaande score?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat is van James Newton Howard en het is geen bestaande score. Hij werd gevraagd om specifiek voor de trailer wat muziek met orkest op te nemen. Wellicht dat deze muziek in de uiteindelijk score ook terug gaat keren.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Oké, bedankt.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Tijdens het kijken van het TV programma 'Ik kom bij je eten' (ja ik weet het) speelt er op een gegeven moment bepaalde muziek op de achtergrond waarvan ik zeker weet dat ik het eerder gehoord heb maar geen idee meer waar. Ik begin er behoorlijk panisch van te worden dat ik er maar niet op kan komen dus help!

http://www.rtl.nl/components/huistuinkeuken/ikkombijjeeten/miMedia/207243/207276.public.26000501.Ik_Kom_Bij_Je_Eten_s1_a33.xml

Bij exact 20 minuten begint het.

bvd

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik kan het nauwelijks verstaan door het gesprek wat te nadrukkelijk op de voorgrond treedt.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Je ziet neo staan bij de updates en je denkt Yes! maar helaas

Jammer, wellicht omdat ik het eerder gehoord heb dat het me meteen opviel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.