• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

Ik zoek... bepaalde filmmuziek

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Heb je wel gelezen waar ie naar vroeg

Verder schiet mij nu zo even geen specifieke track te binnen. Als je nu echt 1 specifiek voorbeeld had kon ik zo soortgelijke tracks kunnen noemen. Nu is het dat ik een idee heb dat je vooral muziek fragmenten van bepaalde westerns zoekt waarin percussie en trompetgetter te horen zijn. Daarvoor kan je al wat bekende western scores langslopen om wellicht wat te vinden.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

drdrek wrote:

Ik zoek een nummer dat in veel films voorkomt al kan ik er zo snel geen één noemen.

Je hoort het vaak als er actie ondernomen moet worden. Een trompet hoor je, dan rustige drum op de achtergrond en weer trompetten.

Daarbij veranderd de camera snel van positie waardoor er veel shots achter elkaar in beeld komen. Bijvoorbeeld als er een gevecht plaats gaat vinden en een persoon is zich klaar aan het maken door zichzelf vol te hangen met wapens. Dan elke keer als ie iets omdoet hoor je die trompet. ta ta taaa. rapapapapapa ta ta taaa.

Ik weet het. Het is erg vaag maar ik hoop dat iemand mij kan helpen

het zou makkelijker zijn geweest als je iig 1 film zou kunnen noemen waar die muziek in voorkomt

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

neo wrote:

Heb je wel gelezen waar ie naar vroeg .

Jazeker. Ik hoor toch duidelijk een trompet en een drum in het muziekstuk waar ik naar verwees. Ik dacht daar ook meteen aan.

Staat trouwens niet erg professioneel om mij voor een slechte lezer uit te maken als crewlid. Valt me een beetje tegen. Ik doe ook maar mijn best om deze persoon te helpen (zeker omdat er nog iemand concreet antwoord had gegeven).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Hij stelt toch echt duidelijk wat voor soort muziek ie zoekt en bij wat voor soort scene;

''Je hoort het vaak als er actie ondernomen moet worden. Een trompet hoor je, dan rustige drum op de achtergrond en weer trompetten.

Daarbij veranderd de camera snel van positie waardoor er veel shots achter elkaar in beeld komen. Bijvoorbeeld als er een gevecht plaats gaat vinden en een persoon is zich klaar aan het maken door zichzelf vol te hangen met wapens. Dan elke keer als ie iets omdoet hoor je die trompet. ta ta taaa. rapapapapapa ta ta taaa.''

Ik zie dus niet in waarom dat niet 'professioneel' van mij is.

Overigens zou de beschrijving eerder iets suggeren als een scene uit een (moderne) western (variant). Dan is het meer een kwestie van dat soort films langs lopen en zo'n stuk tegenkomen. Dan is het daarna de muziek ervan zoeken en je hebt je een titel. Maar dat kunnen er dus alsnog zoveel zijn. Ken wel genoeg westernscores die muzikaal op momenten aan doe beschrijving zouden kunnen voldoen, maar of dat hetgeen is wat gezocht wordt...

stee-fun

• 7 messages
  • 28 votes

Heey mensen ik ben al een hele tijd op zoek naar een nummer dat je hoort in de de film hostel part II.

Ik ken hem alleen niet vinden hoop dat één van jullie mij veder kan helpen.

Het gaat om het nummer dat je hoort als die 2 mensen in de auto zitten (kom ff niet op de namen) op weg naar de martel plaats.

Dit is in hoofdstuk 21

de tijd waar het nummer begint is 01:04:45.

Alvast bedankt

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

stee-fun wrote:

Heey mensen ik ben al een hele tijd op zoek naar een nummer dat je hoort in de de film hostel part II.

Ik denk dat je het over "Synecku Synecku" van Varmuzova Cimbalova hebt.

Apenootje

• 1 messages
  • 54 votes

Hallo mensen : ),

ik zoek de titel van het stukje muziek rond 1:00 in dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=F6Q3ZU4SoWw (het stukje met die scherpe violen)

Alvast bedankt

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat is muziek van Bernard Herrmann, geschreven voor Psycho. Die krijsende violen zijn oa. te horen bij de befaamde moord.

platesman

• 70 messages
  • 49 votes

hallo, ik ben al lang op zoek naar een bepaald nummer maar ik kan het nergens vinden. het is een hardrock nummer uit de film koko flanel met urbanus uit 1990. het enige dat ik weet is dat er stuk tekst inzit waar ze running like a pussycat zeggen.op het einde spelen ze deze plaat op de catwalk.

wie heeft een idee, je zou me er een heel groot plezier mee doen

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Marley1964

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Spoilers > Cellular laatste muzieksong in deze film ?:

Beste mensen ,

Ik ben al een hele poos op zoek naar de song die gebruik wordt in het einde van de film Cellular . Dit is het nummer dat speelt als het mobiele telefoontje in beeld is op het einde .

Zo ver mij bekend is staat dit nummer niet op de cd van de film die er wel is .

Graag wil ik vragen of er iemand van jullie is die weet welk nummer dit is en door wie dit is gezongen .

B.v.d.

Groetjes

Marley

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Hier zal die wel tussen staan:

http://www.imdb.com/title/tt0337921/soundtrack

Marley1964

• 2 messages
  • 0 votes

Heb hem Felix Da Housecat met Sinneman remix nu nog de mp3 vinden

Hartelijk bedankt

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Sinds kort draait er een spotje van PGGM op de Nederlandse televisie. De daarbij gepaard gaande muziek klinkt mij zeer bekend in de oren. Misschien heeft iemand enig idee welk nummer of welke film het betreft waarin dit nummer te horen is?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Het nummer in de PGGM reclame is The Winner Is van Mychael Danna & Devotchka. Het staat ook op de Soundtrack van Little Miss Sunshine (2006).

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Ah, bedankt! Klonk mij gewoon zo bekend en fijn in de oren.

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

In Film > Toplijsten en favorieten > Favoriete filmmuziek:

weet er nog iemand enge muziek bijv uit the shining

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Iets als Psycho van Bernard Herrmann?

NERD

• 1719 messages
  • 1429 votes

Hoi allemaal. Ik zit met een frustrerend probleem. Ik heb al een tijdje een nummer in mijn hoofd waarvan ik me maar een klein deel kan herinneren.

Vanavond in de bioscoop bij Pathé de trailer van How to Lose Friends & Alienate People gezien en dat nummer zit in die trailer. Makkelijk genoeg dacht ik, bekijk de trailer en hoor het nummer weer en dan zoek ik wel van daar.

Maar nu lijkt 't alsof ik een andere versie van de trailer heb gezien als die overal op het internet rondhangt. Wat scene's zijn wat anders, en met name.... dat nummer komt er niet in voor!!??!!!

Het enige dat ik me herinner is dat het heel catchy beetje rock-achtig/alternative is. Dat er herhaaldelijk met meerdere stemmen "whooohooohooo" en de tekst "I need you on my side, my side of the story" oid gezongen wordt.

Ik heb het nummer redelijk recent ook wel eens op Kink FM langs horen komen.

Op google kom ik alleen op een emo band June uit, en dat is hem zeker niet in ieder geval...

HELP!?

NERD

• 1719 messages
  • 1429 votes

Gevonden, Guillemots - Get Over It

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Anatolia schreef een tijdje geleden bij Innocence:

Welke muziek speelt er tijdens het openen van de doodskisten? Ik kan er maar niet op komen waar ik dat eerder heb gehoord.

IMDb biedt geen uitkomst en de film staat niet op SoundtrackCollector.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Op imdb staan juist wel wat mogelijkheden:

http://www.imdb.com/title/tt0375233/soundtrack

Wat zoeken op het internet bracht verder geen uitkomst met zich mee, maar ik begreep dat weinig muziek gebruikt wordt en het dus vrij zeker een van bovenstaande link moet zijn. Nu zou ik alleen niet weten of het dan bijvoorbeeld Prokofiev is, omdat ik de film niet heb gezien.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Ja, klopt. Ik had al eerder gezocht op Prokofiev, maar kon het juiste muziekstuk niet vinden.

Nu wel: http://www.amazon.com/Prokofiev-Alexander-Nevsky-Lieutenant-Kije/dp/B000003CUA , nr. 9 op sample list.

Bedankt (maar ik weet nog steeds niet waar ik hem eerder heb gehoord; daar moet ik natuurlijk zelf achter zien te komen).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Grappig, in eerste instantie kwam bij mij Eisenstein's Battleship Potemkin op

Maar nee, deze twee zijn het niet. Nogmaals bedankt.

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

Hoe heet de muziek die in The shining wordt gebruikt als het heel spannend is ??

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Er wordt zoveel spanningsverhogende muziek gebruikt in die film; een boel klassiek werken van Pendericki, stukje Ligeti, stukje Bartok.

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

neo wrote:

Er wordt zoveel spanningsverhogende muziek gebruikt in die film; een boel klassiek werken van Pendericki, stukje Ligeti, stukje Bartok.

Oke bedankt ik had gewoon een paar namen nodig.

-Dave-

• 10 messages
  • 14 votes

hee bij de nieuwe film Yes Man (met Jim Carrey) heb je zo'n stukje op die bijeenkomst. Met een soort dance/housemuziek ofzoiets dergelijks! Weet iemand hoe dat nummer heet toevallig??

Thnx alvast!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.