- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Wat ontdekte je (in een film) pas na een paar keer kijken?
Wat ontdekte je (in een film) pas na een paar keer kijken?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Je hoort het zo vaak... "ik heb de film nu xx keer gezien, en ik blijf nieuwe dingen ontdekken". Voorbeelden graag!
Ik ontdekte bij Se7en pas laatst (7e keer ofzo) iets over al die honderden dingen die aan het plafond hangen bij die stinkende junk die in leven is gelaten. Dat waren geurende dennenboompjes, die in Amerika vaak in een auto aan de binnenspiegel hangen om een verse lucht te verspreiden.
Bij Menace II Society ontdekte ik pas de 20e keer dat Caine's grootouders It's A Wonderful Life aan het kijken zijn
Bij 12 Monkeys ontdekte ik laatst een leuk grapje... Willis ligt aan een hart-monitor... een monitor waarop ECHT videobeelden van zijn hart te zien zijn
ook viel het schattige dekbed waar hij onder ligt me niet gelijk de eerste keer op.
killerbee
-
- 289 messages
- 1410 votes
In Snatch bij het tweede gevecht dat als Mickey wordt aangekondigt iedereen BOE!!! roept en dat hij dan ruk bewegingen maakt.
was wel lache.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Vooral in Fight Club heb ik tot nu toe bijna iedere keer weer wat nieuws ontdekt.
Dingen die ik niet de eerste keer zag...
- de "I would like to thank the Academy" grap
- de "Flashback-humor" grap
- Tyler fiets in z'n blote reet door het huis aan Paperstreet
En zo kan ik wel eindeloos doorgaan, (maar daar heb ik nu geen zin in...) 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
-als tyler weg rijdt in een cabriolet zie je op de achtergrond nog de eigenaar van de wagen schreeuwen
-neo is the one in the matrix en woont op 101.
een dan zijn er nog wel meer.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Ja! Die was ik nog vergeten... 
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Er ligt een magazine (movieline geloof ik)in het huis op paperstreet met op de voorkant Drew Barrymore, een goede vriendin van Norton.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik zag het na de 1e keer kijken, maar het is wel grappig om te weten.
In Magnolia trekt Tom Cruise zijn broek uit en dan zie je zijn onderbroek (nee dat is het nog niet, al weet ik wel dat de meiden het al warm krijgen) en in zijn onderbroek zie je zo duidelijk dat hij er een sok in heeft gestopt, of Tom cruise dat altijd doet of als het express gedaan is door de regisseur weet ik niet maar ik vond het wel erg grappig.
aburefan
-
- 430 messages
- 952 votes
echt triest vind ik dat, Tom Jones doet het volgens mij ook altijd, als ie optreedt enzo.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
denk dat dat meer iets over het personage zegt dat Cruise speelt dan over Cruise zelf...
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ja dat denk ik ook.
Er is trouwens ook een soort trance liedje uitgekomen, en daar hoor je steeds Respect the Cock, weet iemand hoe dat liedje heet heb het 1 keer gehoort vond het toen wel geinig?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Laat maar heb hem al gevonden op KAZAAAA.
Bedankt trouwens nog.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Het is eigenlijk een waardeloos nummer nu ik dat weer hoor, bleeeeh.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ik ontdekte na The Crow TIG keer gezien te hebben dat, als Eric op de tafel staat waar hij afgeschoten dreigt te worden, dat het patroon dat hij in zijn haar heeft gebonden eigenlijk heel goed te zien is. Tenminste, in de versie van die scène die op de extra DVD van de 2 Disc versie staat.
Eric neemt van iedere moordenaar namelijk iets mee. Nadat hij met één van hen had afgerekend (ik neem aan Funboy) bond hij een patroon in zijn haar, doet ie volgens de Graphic Novel ook, maar dan na TinTin. Volgens het script deed hij dat ook, maar je ziet niet dat ie dat ding in zijn haar doet, dat hebben ze eruit geknipt of nooit opgenomen. Maar in die scène en wellicht ook in andere, is dat heel duidelijk te zien.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
De grapdichtheid in the naked gun is zo ontzettend hoog dat je 10% mist de eerste keer. Pas na een keer of vier had ik het gevoel zo'n beetje alles gezien te hebben....
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mulholland Drive daar blijf je dingen bij ontdekken.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Heb bij herzieningen vooral veel dingen ontdekt in de Godfather films. Verder onder andere Fear and Loathing in Las Vegas, L.A. Confidential, Apocalypse Now, Fight Club, Memento en The Terminator.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
In The Godfather Part II ontdekte ik bijvoorbeeld pas na een derde herziening dat Fredo al ten dode opgeschreven was toen Michael hem zijn verraad zogenaamd vergaf en hem omhelsde. Michael kijkt tijdens de omhelzing naar Al Neri met een blik van 'je weet wat je moet doen'. Had dit eerst niet opgemerkt. Ook begrijp ik de beweegreden van Michael steeds beter bij een herziening.
Bij Fear and Loathing in Las Vegas ontdekte ik bij m'n derde herziening dingen op de achtergond bij de tripscènes die ik eerst over het hoofd zag. Wanneer Depp en Del Toro aan de bar zitten raakt Depp in een trip en ziet hij allerlei soorten reptielen. Op de achtergrond zie je een paar van die reptielen neuken, nooit eerder gezien. De trip scènes zitten vol met details en bij elke herziening ontedek ik wel weer iets nieuws.
Fight Club: bijvoorbeeld dat Norton zelf zijn huis in de fik had gestoken, waarom de vriendin van Norton hem gek aankijkt wanner hij iets zegt als 'you're fucking with that gut the whole day' nadat hij haar acht orgasmes bezorgt heeft etc.
In L.A. Confidential begreep ik bij een herziening bepaalde uitspraken van de corrupte agenten beter. Als je weet dat de agenten corrupt zijn weet je ook meteen wat ze bedoelen met bepaalde dingen. Uitspraak van een van de crooked agnten in L.A. Confidential: I admire you as a policeman, particularly your adherence to violence as a necessary adjunct to the job. Zegt in eerste instantie weinig maar als je eenmaal weet dat degene die dit zegt corrupt is verklaart dat een hoop.
En dezelfde soort dingen bij die andere films.
Herzieningen kunnen wonderen doen..
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Bij Fear and Loathing in Las Vegas ontdekte ik bij m'n derde herziening dingen op de achtergond bij de tripscènes die ik eerst over het hoofd zag. Wanneer Depp en Del Toro aan de bar zitten raakt Depp in een trip en ziet hij allerlei soorten reptielen. Op de achtergrond zie je een paar van die reptielen neuken, nooit eerder gezien. De trip scènes zitten vol met details en bij elke herziening ontedek ik wel weer iets nieuws.
haha... daar ga ik ook eens op letten!
Dat zag ik inderdaad ook pas toen ik die film voor de tweede keer zag, maar dat is logisch toch? Omdat je niet weet hoe de film gaat eindigen let je niet op die soort dingen. Maar als je het einde wel weet, dan pas vallen die dingen je op.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Hebben jullie in Fight Club ook wel gezien dat, als die dokter Jack aanraadt om eens naar een praatgroep te gaan, dat Tyler dan even heel snel op de achtergrond te zien is? Eigenlijk moet je het beeld stopzetten om het goed te kunne zien.
Obiwannes
-
- 758 messages
- 898 votes
Er zijn zo verschillende momenten. Als hij staat te kopieren een keer denk ik, en als hij in de praatgroep zelf zit oa.
MarkFish
-
- 1070 messages
- 1505 votes
In The Godfather Part II ontdekte ik bijvoorbeeld pas na een derde herziening dat Fredo al ten dode opgeschreven was toen Michael hem zijn verraad zogenaamd vergaf en hem omhelsde. Michael kijkt tijdens de omhelzing naar Al Neri met een blik van 'je weet wat je moet doen'. Had dit eerst niet opgemerkt. Ook begrijp ik de beweegreden van Michael steeds beter bij een herziening.
Of komt dat doordat Coppola dat verteld in de interviews die voor de film staan (op de vhs-banden)....
Fight Club: bijvoorbeeld dat Norton zelf zijn huis in de fik had gestoken, waarom de vriendin van Norton hem gek aankijkt wanner hij iets zegt als 'you're fucking with that gut the whole day' nadat hij haar acht orgasmes bezorgt heeft etc.
In L.A. Confidential begreep ik bij een herziening bepaalde uitspraken van de corrupte agenten beter. Als je weet dat de agenten corrupt zijn weet je ook meteen wat ze bedoelen met bepaalde dingen. Uitspraak van een van de crooked agnten in L.A. Confidential: I admire you as a policeman, particularly your adherence to violence as a necessary adjunct to the job. Zegt in eerste instantie weinig maar als je eenmaal weet dat degene die dit zegt corrupt is verklaart dat een hoop.
En dezelfde soort dingen bij die andere films.
Herzieningen kunnen wonderen doen..
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Neem aan dat je bedoelt dat je het met hem eens bent...
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Leek me ook. Of hij wil dat wij spottende opmerkingen over dat bericht maken
!