- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Langste film / lengte van films
Langste film / lengte van films
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Kwam net tegen op Nu.nl. de langste film ooit. Een Zweedse documentaire van, schrik niet, 51.420 minuten lang. Oftewel 857 uur, oftewel 35 dagen en 17 uur. Dat is me nogal wat zeg. Iemand die meer biedt?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Een avondje bioscoop vergt steeds meer zitvlees. Hoe is dat zo gekomen? - de Volkskrant
Het vermoeden dat speelfilms tegenwoordig steeds langer worden klopt, blijkt uit onderzoek van de Volkskrant naar de gemiddelde lengte van films door de jaren heen. Hoe is dat zo gekomen? En hoe publieksvriendelijk zijn die lange films eigenlijk?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
"Iedereen wil John Wick of Avatar zien, maar het zou fijn zijn als filmmakers een beetje rekening hielden met je blaas, vinden ook regisseurs Tim Oliehoek en Johan Nijenhuis."
Zeikhannessen. Ga dan gewoon minder bier zuipen voor je naar de film gaat. Alles wat pulp is is met pauze te bekijken, en het goede spul, daar ga je geen drinkfestijn omheen bouwen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
“Een gezonde concentratie van de mens is tussen de 90 en de 100 minuten."
Waar haalt die vent die flauwekul vandaan? Hij vindt iets. Mooi voor hem. Maar hij moet niet doen of hij met de gezondheid van de mens bezig is.
Domme Oliehoek.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Haha
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Subjectieve onzin natuurlijk. Ik keek laatst die Horizon film van Costner en de 3 uur vloog 10 keer sneller voorbij dan bij de zoveelste Marvel film of actiemeuk-vervolg.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Die films van nijenhuis zijn eindeloos lang.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nijenhuis is wel de laatste wiens mening over film je serieus moet nemen, maar toch.
Ze hebben wel een punt, ik zit in de bioscoop niet zo te wachten op films van 3 uur. Met reclames erbij zit je dan 3,5 uur in je stoel. Naast dat je eens wil plassen, zit het ook niet zo lekker zo lang en heel eerlijk ben ik ook van de generatie die wat sneller is afgeleid en de telefoon weer wil gebruiken. Dat doe ik niet in de bios, maar daarom is een film van 2 uur veel beter uit te zitten.
En ja, ik heb genoeg hele lange films in de bios gezien, mijn nummer 1 film duurt ook dik 3 uur, maar dat hoef ik niet meerdere keren in een jaar.
Horizon zijn speelduur is een reden om hem in de bios te skippen en thuis wel te kijken.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Als ik echt bang ben dat een film te lang duurt voor mijn blaas, dan pak ik een stoeltje aan de zijkant. En skip even drie minuten. Altijd goed te plannen hoor, films die van een seconde afhankelijk zijn om de belevenis over te brengen zijn toch vrijwel per definitie flutfilms.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
Als ik moet plassen ga ik gewoon plassen tijdens de film. Liever even een paar minuten weg, dan 2 uur lang plas-stress.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Een documentaire van ruim 10 uur, over verf die opdroogt.
Thrill
-
- 12 messages
- 13 votes
Films maximaal 2 uur + 10%....dus ruim 2 uur bij uitzondering. Ik heb eigenlijk ook weinig films gezien van 2,5-3 uur....Titanic ben ik bij weggelopen na dik half uur...
The Gidfather was ern worsteling....in 5 etappes bekeken.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Films maximaal 2 uur + 10%....dus ruim 2 uur bij uitzondering. Ik heb eigenlijk ook weinig films gezien van 2,5-3 uur....Titanic ben ik bij weggelopen na dik half uur...
The Gidfather was ern worsteling....in 5 etappes bekeken.
40 procent van de films in jouw top 10 duurt langer dan 2 uur + 10%.
20 procent duurt zelfs langer dan 2,5 uur.
Thrill
-
- 12 messages
- 13 votes
Klopt. , rechercheur...(.dat men dat ook nog nagaat...haha)
...dat is gebaseerd op tijden dat ik dat nog wel deed , maar laatste 10 jaar kan ik dat niet meer opbrengen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Klopt. , rechercheur...(.dat men dat ook nog nagaat...haha)
...dat is gebaseerd op tijden dat ik dat nog wel deed , maar laatste 10 jaar kan ik dat niet meer opbrengen.
Alles wordt hier gecontroleerd. Dat is één van de charmes van deze site.