• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.997 votes
Profile

Kijkwijzer (leeftijd en films)

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Idem hier.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Net zoals als bij de game(sorry geen film) Call Of Duty: Modern Warfare 2.

Hij is 18+ De intertoys geeft hem dan ook niet mee als je onder de 18 bent maar een paar straten verderop heb je een gamewinkel waar ze hem zonder probleem aan iedereen meegeven.

Dit is volgens mij wel strafbaar want dat staat op kijkwijzer.nl

J-fan

• 138 messages
  • 473 votes

Hoe debiel dat ik de bios niet in kom (kben 14) als ik een 16+ film wil kijken terwijl die in Frankrijk voor 12+ is!

Wat een naaistreek!

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

En in Japan is hij voor 6+. Dat maakt toch niks uit? Dat wordt in elk land afzonderlijk bepaald.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Blijft wel idioot natuurlijk. Hoog tijd dat ze die leeftijdsgrenzen enkel adviserend maken, niet dwingend.

Kijkwijzer waarschuwt alleen voor mogelijke schadelijke beelden

"schadelijke beelden"

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Onderhond wrote:

Hoog tijd dat ze die leeftijdsgrenzen enkel adviserend maken, niet dwingend.

Eens, helaas hebben we de tijdgeest tegen. Winkels en bioscopen in Nederland worden juist gemaand om strenger te controleren op leeftijd.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Eens met bovenstaande posters, al valt het Nederlandse systeem nog mee in vergelijking met het Amerikaanse. Als er ginder een vrouwenborst in beeld komt, krijgt de film meteen een R-rating, terwijl je al een hoop geweld in je film moet steken om diezelfde rating te krijgen. Waarom zou een kind in godsnaam geen naakte vrouw mogen zien? Wat is daar nu mis mee?

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Ook eens met alle onderstaande posten, inclusief de post van goongumpa.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

In De Site > Algemeen > Kinderen die horror kijken.:

Ik ben 13 en heb al heel wat horrorfilms gezien. Sommige mensen zijn daar op tegen. Wat vinden jullie?

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

clockwork72 wrote:

Wat een onzin altijd die Kijkwijzer. Ze kunnen dat wel overal neerzetten op dvd's enzovoort maar niemand kijkt er toch naar.

Wat ook onzin is dat je bijvoorbeeld per se 18+ moet zijn voor een hele simpele Actie-film.

Precies klinklare onzin.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Je groeit op voor galg en rad.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Ik ben niet iemand die er nachtmerries van krijgt.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Aangezien horror gemiddeld genomen links liberaal van aard is, is dit misschien het beste voor kinderen. Actieflicks zijn wat bedenkelijker met name voor de kids.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik vind dat het je er inderdaad op mag wijzen dat hij voor die leeftijd geschikt is. Maar om er wetten van te maken NO WAY

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Dat er een soort van indicatie aan een film wordt gehangen is wel handig. Voor mij niet zo van toepassing, hoewel ik films waar veel tekentjes bij staan meestal over lijk te slaan. (niet bewust overigens, maar goed)

Maar voor de kids, of mensen met kids, is het best handig om te weten wat je ongeveer kunt verwachten. Bv. een disneyfilm kan nog best eng zijn, dus een spinnetje of vuistje kan dan heel handig zijn.

Aan de andere kant, ik vind het gestoord om mensen te dwingen zich aan leeftijdskeuringen te houden. Hoewel ik me hopeloos verbaasd heb over het maximaal 4 jarige jongetje wat voor me bij Batman Begins zat...what were the parents thinking.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

titia wrote:

Hoewel ik me hopeloos verbaasd heb over het maximaal 4 jarige jongetje wat voor me bij Batman Begins zat...what were the parents thinking.

Geen oppas?

Nee, z'n geval is uitzonderlijk, maar ik vind het belachelijk als een 11 jarige voor een film van 12 jaar en ouder word geweigerd. Zelfde geld voor 15 jarigen met een film van 16+ etc.

Wat ik niet snap is dat "The Dark Knight" voor 16+ is.

Er komt geen druppel bloed in voor.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Tsja regels worden nou eenmaal gemaakt om nageleefd te worden. Anders moeten die regels gewoon niet gemaakt worden en kan elk kind van welke leeftijd ook de meest gore dingen zien die nou eenmaal niet voor kinderoogjes bestemd zijn. Ergens moet een grens getrokken worden. Snap wel dat 15 jarigen geen complexen of nactmerries van 16+films zullen krijgen, maar aan de andere kant is niet iedereen even snel volwassen. Kunnen we ook best 17jarigen laten autorijden. Wat maakt dat jaartje nou uit.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Het feit is dat films op televisie en dvd's alleen maar adviserend zijn. Enkel de bioscoop maakt er een verplichting van, maar zij zien meer door de beugel. The Dark Knight was bijvoorbeeld zeker niet 16+ in de bios.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Inderdaad en dat stoort mij aan de bioscoop en ja, in 90% van de gevallen controleren ze ook niet echt,

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

JDSsmetje wrote:

The Dark Knight was bijvoorbeeld zeker niet 16+ in de bios.

In Nederland wel hoor.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

In België dus niet!

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

JDSsmetje wrote:

Het feit is dat films op televisie en dvd's alleen maar adviserend zijn. Enkel de bioscoop maakt er een verplichting van, maar zij zien meer door de beugel. The Dark Knight was bijvoorbeeld zeker niet 16+ in de bios.

Ja adviserend ja, maar toch als ik een keer een game of film bij de free recordshop van 16+ wil kopen word het toch geweigerd(ben bijna 14) altijd moet mijn moeder dus weer mee.Of ik moet het online kopen.9 van de 10 keer klopt die kijkwijzer dan helemaal niet.

Neem bijv de game (kan ff niet op een film komen) Skate 2 word voor`16 jaar en ouder verkocht,maar er komt niks geweldadigs in voor je kan alleen maar skaten.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Jah maar door het overtollige bloed word de game 16 wat overigens nog belachelijk is

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

jordandejong wrote:

(quote)

Ja adviserend ja, maar toch als ik een keer een game of film bij de free recordshop van 16+ wil kopen word het toch geweigerd(ben bijna 14)

Wow, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, nog niet bij free record shop, nog bij geen enkele winkel ! (beschuldigende vinger naar de verkoper?!)

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Montanafan1990 wrote:

Wat ik niet snap is dat "The Dark Knight" voor 16+ is.

Er komt geen druppel bloed in voor.

Alsof er in een '16+' film meteen bloed in voorkomt. Maar je hebt wel gelijk. The Dark Knight is niet echt 16+ film. Ik let trouwens nooit op de kijkwijzer. Maargoed ze kunnen mij dan ook niks meer weigeren.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ja, een vriend van mij was ook geweigerd bij de FRS. voor een 16+ film.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Ik zag het pas voor me in de videotheek gebeuren. Twee meisjes van onder de 16 wouden een 16+ film huren. Maar die kregen ze mooi niet mee. Ze hadden het pas weer aangescherpt, zeiden ze, en ze kunnen er een boete voor krijgen als hem dan wel meegeven. En daar hebben ze natuurlijk weinig zin in.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Amai, wat een verhalen allemaal. Ik heb enkele maanden terug Irréversible gehuurd en die gaven ze toch makkelijk mee, net als de andere 16+ films die ik gehuurd heb. Ook in Free Record Shop zijn 16+ films kopen geen probleem. Moet zijn dat ik het hier toch goed heb

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Het zal bij de ene videotheek/winkel anders zijn als bij de andere. Bij 'mijn' videotheek controleren ze in ieder geval zeer streng de laatste tijd. Het stikt ook van de stickers en de posters van kijkwijzer, dat je onder de 16 geen 16+ film mee krijgt. Bij de FRS heb ik het trouwens nog nooit meegemaakt. Wel in de bioscoop. Ik ging een halfjaartje geleden naar Drag me to Hell, en ondanks dat ik 18 ben vroegen ze of ik wel 16 was .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.