• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

The Matrix Comics & Matrix, hoezo fictie???

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Na de ontvangst van 3 series Matrix Comics ben ik gelijk begonnen aan de comics. De donkere omgevingen, de heerlijke 'matrix' sfeer laat ons Matrix fans weer opnieuw genieten.

Mijn overtuiging dat The Matrix echt is blijf ik hebben. We worden echt onder de duim gehouden door een 'hogere macht'. Kan in allerlei vormen zijn natuurlijk. Wie die 'hogere macht' is kan ik niet zeggen maar weet wel dat ik niet onwetend deze kennis ga negeren. Wat is het nut van ons 'mensen'?? Wat is onze functie?? Maar er wordt ons een spiegel voor gehouden, pak nou het nieuws. Wij worden gehersenspoeld met negatieve beelden zoals oorlog, moord, perversiteiten etc. Maar ze laten ons geen positieve beelden zien en daar begint de indoctrinatie. Enzo heb ik nog meer theorieen over meerdere onderwerpen maar ik hou wel op want straks word ik gelyncht hier . Maar zoals ik zeg ik 'geloof', ik stel niets vast.

Dat was de introductie over mijn geloof in 'the Matrix', zonder nog in details te treden

Maar verder naar the Comics; hier kan je filosoferen over The Matrix comics. Wat zijn je favoriete comics etc.

'There are no flowers' is mijn persoonlijke favoriet maar heb er nog maar 5 gelezen maar nu al verslaafd.

Ik plaats wekelijks 1 comic door 2en gedeeld; deze week: 'There are no flowers'

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik zou zeggen, zoek een psychiater.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Wouter wrote:

Komt héél erg denigrerend over.... Echt niet leuk.

Wie zegt dat de massa gelijk heeft ?

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

U-96 schreef:

(quote)

Ook nog een 'Open Minded' persoon

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dinsdag de ontknoping van "There Are No Flowers"

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wij worden gehersenspoeld met negatieve beelden zoals oorlog, moord, perversiteiten etc. Maar ze laten ons geen positieve beelden zien en daar begint de indoctrinatie.

Weet niet hoe dat zit in Nederland, maar hier laten ze genoeg positieve beelden zien. Soms zo erg dat je je afvraagt waar zo'n lullige dingen in het "nieuws" genoemd moeten worden. Over indoctrinatie gesproken ...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

T®inity wrote:

Ik plaats wekelijks 1 comic door 2en gedeeld; deze week: 'There are no flowers'

Ik heb er geen problemen mee En natuurlijk geloof onze neo ook in een bepaald iets Ik moet wel zeggen dat ik comics niet zo geweldig vind om te lezen.Sterker nog: ze boeien mij vaak helemaal niks (nee ook niet die van The Matrix).Aardig zijn wel Bits and Pieces en Deja Vu.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

U-96 schreef:

(quote)

Dat is anders ook mijn eerste gedachte.

Straks gaan er nog mensen vertellen dat Gandalf en Darth Vader ook echt bestaan.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik vind het allemaal geen slechte gedachtes. Als iemand zich gewoon dingen afvraagt en niet alleen kijkt naar het hedendaagse ''opstaan, je bed uit, naar je werk, weer slapen'' maatschappij.Durf tenminste iets te dromen of je iets af te vragen. Wie zich daar niet mee bezig houdt, of niet wil prima, maar om nu gelijk iemand voor gek te verklaren...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik denk er zelf weleens over na, en ik denk dat 't ongeveer zo in elkaar zit :

Alles wat wij zien, ruiken, horen, proeven en aanraken, dat dat er helemaal niet is. Ook wij zijn er gewoon niet. Alles wordt ons gewoon voorgelegd. Als ik mezelf nu door m'n kop schiet, kom ik niet in de hemel ofzo. Nee, ik 'zie' gewoon precies hetzelfde als dat ik slaap. Je ziet niks, je ruikt niks, je hoort niks, je proeft niks, je denkt niks, en je merkt niks. Het leven is net een computerspel.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ik moest aan deze site denken. Het beweert dat belgen en dus België niet bestaat.

"Belgian" citizens are actually innocent (for the most part) people (for the most part) that have been kidnapped by the New World Order's Belgian Conspiracy division and brainwashed using psychotronic mind control, psychotropically enhanced beer, and neurolinguistic programming into believing that they are Belgians. All memories of their past lives have been repressed -- replaced with implanted false memories of superior Belgian lives. Some of these Born Again Belgians are given cosmetic surgery and released back into the world population to spread propaganda about the existence of Belgium. The rest are taken to a large, underground complex beneath Euro-Disneyland where they are hooked up to a full-immersion VR computer network (known lovingly to the NWO as the "Brussels Beast") that interfaces directly with their brains' sensory centers to make them believe they are living their lives in Belgium (or the Belgium Simulation, as it is referred to by NWO memeticians).

(afbeelding)

Belgian Citizen Pods beneath Euro-Disneyland.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

What if everything is an illusion and nothing exists? In that case, I definitely overpaid for my carpet.

-- Woody Allen

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

neo schreef:

(quote)

En natuurlijk geloof onze neo ook in een bepaald iets

Ik had niet anders verwacht...

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Weet niet hoe dat zit in Nederland, maar hier laten ze genoeg positieve beelden zien. Soms zo erg dat je je afvraagt waar zo'n lullige dingen in het "nieuws" genoemd moeten worden. Over indoctrinatie gesproken ...

Je hebt een punt, maar ik heb gewoon een gevoel dat er 'meer' is. Ik stel het ook niet vast ik zet er gewoon mijn vraagtekens bij.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

EmDee schreef:

(quote)

Dat is anders ook mijn eerste gedachte.

Straks gaan er nog mensen vertellen dat Gandalf en Darth Vader ook echt bestaan.

Je kan er voor kiezen om iemands geloof te 'veroordelen' maar dat is niet de taak van de mens. Mensen kijken meestal neer op iets wat anders is, ze voelen zich bedreigd. Jij haalt nu echte karakters uit een film, mij hoor je niet over een 'Neo' een 'Agent Smith'. Maar je mag mij veroordelen alleen dat is niet jouw taak dus

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

T®inity wrote:

Maar je mag mij veroordelen alleen dat is niet jouw taak dus

Maar wel zijn goed recht, helemaal op een openbaar forum. Mijn mening is trouwens dat dit (net als andere religie's) enkel een wanhopige greep is om je zelf er van te overtuigen dat dit niet alles is. De onvrede over wat er wél is, is bij sommige mensen zo groot dat ze zichzelf er van moeten overtuigen dat dit niet alles is.

Het is een klassiek feit dat door de eeuwen heen steeds weer terugkomt waarbij je in principe twee groepen kunt onderscheiden. Zij die er wat aan doen en proberen te tonen dat er meer is (de kerk, (sommige) schrijvers en filmmakers) en dan heb je de groep met volgers. In feite is er nog een derde groep: de groep mensen die 't allemaal geen ene zak interesseert.

Groep 3 wordt steeds groter en groter. En groep 1 wordt steeds slinkser en slinkser en groep 2 steeds fanatieker en fanatieker.

Moet trouwens wel zeggen dat ik het betwijfel of de Wachowski brothers echt dit doel voor ogen hadden. Uiteraard is 't zo dat wij onderdrukt worden, maar waarom in hemelsnaam moet er altijd een geheime organisatie achter zitten, waarom altijd iets 'ongrijpbaars'? We worden geindoctrineerd door onszelf. Wij bepalen wat er op tv te zien is. Wie er in de tweede kamer komen. Wat ons beleid is. We worden onderdrukt omdat we simpelweg geen vrijheid willen. De luxe die wij er voor terug krijgen is ons veels te dierbaar.

Dus nee, ik geloof niet dat we met z'n allen aan een matrix hangen, het spijt me. Sterker nog: wat boeit 't in hemelsnaam. Als de films dan een beetje waarheidsgetrouw zijn dan leef ik liever in een fantastie programma dan in een smerig stoffig ruimteschip waarin iedereen elkaar met onthutsend slechte oneliners om de oren slaat.

Dan vind ik de argumenten van de mensen die ervan overtuigd zijn dat de Lord of the Rings boeken waargebeurt zijn (Tolkien zou simpelweg niet in staat zijn geweest om ál die boeken, talen, geschiedenissen e.d. in z'n eentje te schrijven) zelfs nog overtuigender.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Oh ja: die comics? waar haal je die precies vandaan? Zijn die op een openbaar forum te lezen of scan je ze in?

In dat laatste geval is 't wel een copyright breuk...

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Hobbes schreef:

(quote)

Maar wel zijn goed recht, helemaal op een openbaar forum. Mijn mening is trouwens dat dit (net als andere religie's) enkel een wanhopige greep is om je zelf er van te overtuigen dat dit niet alles is. De onvrede over wat er wél is, is bij sommige mensen zo groot dat ze zichzelf er van moeten overtuigen dat dit niet alles is.

Oordelen wel maar veroordelen niet.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Ook. We leven in een vrije wereld. Als jij wilt verkondigen dat de matrix écht is, dan mag dat. Als iemand anders vindt dat jij daardoor aantoont dat je ze niet allemaal op een rijtje hebt, mag ook. Hij mag ook zeggen dat hij of zij vindt dat je een gevaar voor de samenleving bent.

Hij mag je niet verbieden om er over te praten, om je mening te wijzigen oid. Maar dat gebeurt mijn insziens ook nergens.

maar dat is niet de taak van de mens.

Er is alleen de mens. Onze hele maatschappij is gebaseerd op het menselijk leven (dat er nog restanten van een vergane religie in voorkomen is bijzaak. Dat wordt er vanzelf stukje voor stukje uitgefilterd). Er ís niets meer. Dus alles wat geopperd wordt kán alleen door de mens worden veroordeeld.

En de natuur. Maar ik betwijfel of de natuur in deze zal ingrijpen.

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Wouter wrote:

Op zich niet eens zo raar om te doen. Komt omdat ik het volgende verhaal gehoord heb (en waargebeurd is (is, jawel in het nieuws geweest dat je hersenspoelt met negatieve gebeurtenissen).

Een 1 of andere gozer had een moord gepleegd, in Amerika uiteraard en is toch vrijgesproken. Iig, hij zal wel de nodig psychiatrische hulp on dwang krijgen.

Het is zo dat deze moordenaar zich verdedigde met het feit dat ie in The Matrix geloofd. Dat alles om hem heen niet echt is, dat hij neo is, en om het kwaad, oid, te bestrijden was het nodig deze moord te begaan.

Dus om nu meteen te zeggen dat psychiatrische hulp zoeken onzin is, vind ik onzin.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Hobbes schreef:

(quote)

Dus nee, ik geloof niet dat we met z'n allen aan een matrix hangen, het spijt me. Sterker nog: wat boeit 't in hemelsnaam. Als de films dan een beetje waarheidsgetrouw zijn dan leef ik liever in een fantastie programma dan in een smerig stoffig ruimteschip waarin iedereen elkaar met onthutsend slechte oneliners om de oren slaat.

Zoals ik ook al eerder zei ik identificeer het niet zoals het in The Matrix zelf gebeurt. Je moet het ruimer zien. Ik verwacht echt niet van mensen dat ze dit gaan geloven als ze al amper geloven in het paranormale. De mens staat daar niet open voor en dat is hun mankement. The Wachowski Bros hebben hun overtuigingen duidelijk gemaakt in het programma 'Amazing Theories' waar o.a. M. Night. Shyamalan ook zijn aandeel heeft gehad over het paranormale. Ook voor deze regisseur probeert meerdere mensen te bereiken maar de mensen zijn te 3-Dimensionaal, die nooit een vierde dimensie zullen bereiken laat staan een vijfde etc. Heel erg jammer dat de mensen deze film kijken en echt denken dat dit puur entertainment is en niet open staan voor ervaringen van anderen.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

T®inity wrote:

De mens staat daar niet open voor en dat is hun mankement.

Waarom zou dat hun mankement zijn? Waar komt toch die drive vandaan om anderen te overtuigen dat er meer is, dat we nog niet alles hebben bereikt.

Je ziet mij toch ook niet 'wordt atheïst!' folders voor kerken uit staan te delen? Nou zal 't mij verder worst wezen dat je er hier over begint hoor, mij heb je er niet mee. Maar ik ben wel benieuwd naar je drijfveer. En zoals Linda al aandraagt: hoe ver ben je in staat om hier mee door te gaan?

Want door de discussie die je al vaker hebt gevoerd met anderen onder je andere twee usernames kom je nou niet echt als de meest stabiele persoon op mij over (dat jij nu denkt dat ik er gewoon niet voor open sta is niet mijn probleem). En 't is niet zo dat mensen er niet voor open staan omdat 't raar is, maar omdat ze hoogstwaarschijnlijk geen zin hebben om de hele manie die eerdere religies hebben veroorzaakt nóg een keer te doen. Een keer was leuk.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

En zoals al aangehaald met iemand die helemaal de realiteit verloren is en een moord schuift op iets waar hij in gelooft.Ik neem aan dat Trinity niet zo ver zou gaan, toch?

De comics zijn gewoon te vinden op www.thematrix.com

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Hobbes schreef:

(quote)

Waarom zou dat hun mankement zijn? Waar komt toch die drive vandaan om anderen te overtuigen dat er meer is, dat we nog niet alles hebben bereikt.

Je ziet mij toch ook niet 'wordt atheïst!' folders voor kerken uit staan te delen? Nou zal 't mij verder worst wezen dat je er hier over begint hoor, mij heb je er niet mee. Maar ik ben wel benieuwd naar je drijfveer. En zoals Linda al aandraagt: hoe ver ben je in staat om hier mee door te gaan?

Want door de discussie die je al vaker hebt gevoerd met anderen onder je andere twee usernames kom je nou niet echt als de meest stabiele persoon op mij over (dat jij nu denkt dat ik er gewoon niet voor open sta is niet mijn probleem). En 't is niet zo dat mensen er niet voor open staan omdat 't raar is, maar omdat ze hoogstwaarschijnlijk geen zin hebben om de hele manie die eerdere religies hebben veroorzaakt nóg een keer te doen. Een keer was leuk.

Heel leuk en aardig maar je overziet een tegenstrijdigheid, iemand mag mij wel 'gek' vinden maar ik mag het geen mankement vinden van de mens dat ze niet openstaan voor andere 'dimensies'. Als mijn visies of geloven jou zo tegenstaan en irriteren moet je mijn post maar niet meer lezen en er niet meer erop reageren.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

neo wrote:

En zoals al aangehaald met iemand die helemaal de realiteit verloren is en een moord schuift op iets waar hij in gelooft.Ik neem aan dat Trinity niet zo ver zou gaan, toch?

De comics zijn gewoon te vinden op www.thematrix.com

Zover niet. We zijn natuurlijk wel verantwoordelijk voor onze eigen daden. Ik zeg niet dat we zodanig bestuurd worden dat we geen vat meer hebben op wat we doen. Alleen wel dat we onder de duim worden gehouden zodat we niet het maximale uit het leven kunnen halen dan ons wordt laten zien.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

[quote]RWL schreef:

(quote)

In mijn geval in psychiatrische hulp niet nodig. Ik zeg niet dat alles om ons heen niet echt is maar de mens heeft in deze wereld niet de vrijheid en mogelijkheden die het wel zou moeten hebben.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

T®inity wrote:

Heel leuk en aardig maar je overziet een tegenstrijdigheid, iemand mag mij wel 'gek' vinden maar ik mag het geen mankement vinden van de mens dat ze niet openstaan voor andere 'dimensies'. Als mijn visies of geloven jou zo tegenstaan en irriteren moet je mijn post maar niet meer lezen en er niet meer erop reageren.

Oh jij mag het zeker een mankement vinden, graag zelfs. Boeit mij verder niet. Maar je moet wel even realiseren dat jíj met dit verhaal kwam. Niemand heeft jou er om gevraagd, niemand heeft je uitgenodigd. Compleet uit vrije wil. Dan kun je tegengas verwachten.

En nee, je irriteert mij geenszins (zoals ik ook al zei in mijn eigen post...dus waarom je het nogmaals aandraagt is mij een raadsel. Wellicht geef ik te veel tegengas?), maar ik heb toch niks anders te doen dus ik ga met je in discussie. Je hebt nogmaals verzuimd te vertellen waarom je deze discussie bent gestart? Niet ter vermaak neem ik aan? (want vermakelijk is 't zeker). Zie je jezelf als een soort messias? Ben jij degene die ons moet komen vertellen dat er meer is? En waarom op een film forum?

Vragen die ik graag beantwoord zie.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Ik start deze discussie omdat ik graag mijn visies deel over dit betreffende onderwerp. Ik zie mezelf als geen 'messias', ik geef gewoon mijn mening over een bepaalde visie en welke waarheden er voor mij inzit. Mij hoor je niet zeggen dat ik degene ben maar ik heb wel het recht mijn mening hier neer te zetten. Ik doe het op een film forum omdat in The Matrix dezelfde visies worden gedeelt alleen met bepaalde elementen erin om de film aangenamer te maken. En ik vertel dus wat er bij mijn visie overeenkomt met de film.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

T®inity wrote:

maar de mens heeft in deze wereld niet de vrijheid en mogelijkheden die het wel zou moeten hebben.

Vrijheden die wij vrijwillig hebben opgegeven zodat wij er luxe voor terug krijgen. Dat gaat van werken om als maatschappij vooruitgang te creëeren tot vrijheids van meningsuiting opgeven om terrorisme te bestrijden (dat laatste ben ik trouwens tegen, maar da's een andere discussie). Nog een vraag die je niet beantwoordt hebt: waarom moet het zonodig iets onzichtbaars zijn?

Terwijl dit iets is waar we als mens zeer goed zelf tot in staat zijn.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Het is voor mij een 'geloof', ook niet super extreem als de meeste denken. Ik kan er ook erg naast zitten maar toen ik the Matrix had gezien met uitleg van The Wachowski Bros. kon ik mijn zo goed identificeren in hun visie.

Ja, Luxe... ik hecht geen waarde aan materialisme.

Ik snap je standpunt, maar ik denk dat ik mijn standpunten ietwat verkeerd geformuleerd heb of gewoon verkeerd word begrepen. Mijn 'geloof' is lang niet zo extreem als gedacht word.

Niet dat ik nachtenlang achter mijn pc Morpheus aan het zoeken ben

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.