• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Korte animaties (Pixar)

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

Sinds kort een aantal korte animaties van Pixar gezien en ik vind ze echt geweldig. De leukste van allemaal vind ik Geri's Game, hilarisch!

Je hoeft niet lang te zoeken (of wachten tot je ze gedownload hebt), je kunt ze op de site van Pixar bekijken.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Leuk! Had alleen knick knack nog nooit gezien.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

neo wrote:

Leuk! Had alleen knick knack nog nooit gezien.

Dat filmpje zat voor Finding Nemo Erg hilarisch filmpje

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Hmm ik ben pas geleden toch echt naar Finding Nemo in de bios geweest...

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

neo wrote:

Hmm ik ben pas geleden toch echt naar Finding Nemo in de bios geweest...

Ik weet het heel zeker dat ie er voor zat Kan zijn dat ie in jouw bioscoop niet voor de hoofdfilm is geplakt

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Of het kon zijn dat ik het toen druk had met andere dingen. Ik denk dat 2e

KillaJah

• 356 messages
  • 856 votes

Ik vind for the birds toch wel de mooiste van diegene die ik al gezien heb.

*edit: alhoewel Geri's game ook wel prachtig is

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

lindastuurman wrote:

Je hoeft niet lang te zoeken (of wachten tot je ze gedownload hebt), je kunt ze op de site van Pixar bekijken.

Dat zijn alleen maar de trailers. De volledige filmpjes zijn naar mijn weten nergens (legaal) te krijgen (behalve dan als extra's op pixar dvd's).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Klopt, het zijn zgn. sneak peaks. Je ziet van elk filmpje maar een klein stukje.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ow? Het leken mij best wel complete filmpjes. Met aftiteling zelfs. Maar goed, ben ze nu ook via een illegale manier binnen aan het halen samen met wat oudere filmpjes ("GasPlanet" is cool ).

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

Phooze wrote:

Dat zijn alleen maar de trailers.

Dit zijn de volledige animaties hoor. Hoe wil je van een korte animatie van 4m30sec een trailer maken die net zo lang is?

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Hmm, ik zie nu inderdaad dat sommige wel volledig zijn. Ik nam altijd aan dat het allemaal sneak peaks waren (zoals "For the Birds" en "Knick-Knack").

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb For the Birds op dvd en die duurt echt wel 4x zo lang. Hier zie je alleen het begin...

Knick Knack hetzelfde laken een pak. Die zag ik in de bios en duurde een paar minuten.

Wellicht dat Gerri's Game wel de volledige versie is.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Zoals ik al zei, For the Birds en Knick-Knack zijn wel sneaks De andere zijn, bij nader inzien, de volledige shorts.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja je was me net voor.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

kappeuter schreef:

Wellicht dat Geri's Game wel de volledige versie is.

Dat is inderdaad de volledige versie

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Knick-Knack heb ik trouwens even gepindakaast en die is erg leuk!

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Een nieuwe ! Het is maar een teaser, maar toch. Prachtig !

Boundin'

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

de plek waar ik dit topic had geopend was beter overigens...

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

*zucht*

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

"Hier kun je het hebben over films die (bv. vanwege de lengte) niet op de site mogen"

lijkt me de PERFECTE plek voor dit topic

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hij stond in 'algemeen'. Ik had 'm na deze opmerking verplaatst naar 'overige films'.

(voortaan zal ik dat melden)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

De wereld is weer een beetje veiliger!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

voortaan zal ik dat melden

voortaan gaat dat automatisch

donnie darko

• 6140 messages
  • 2816 votes

Phooze wrote:

Een nieuwe ! Het is maar een teaser, maar toch. Prachtig !

Boundin'

staat op de dvd van the incredibles en is geweldig ,maar niet zo goed als for the birds

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5735 votes

Ik begin Pixar helemaal zat te worden. Alle films zijn het zelfde en iedereen blijft ze prijzen. Wanneer krijgen ze nou door dat alle films nergens op slaan en doordat er al zoveel zijn uitgebracht, niet meer grappig zijn?? Finding Nemo was nog wel grappig, maar nu moeten ze echt kappen.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Het mooie is aan Pixar dat hoewel ze ontzettend grappig kunnen zijn, hun films niet alleen leunen op de humor, maar ook het avontuur. Finding Nemo en The Incredibles vond ik helemaal niet zo ontzettend grappig, maar waren wel leuk en ik zat helemaal in het avontuur, wat bij Finding Nemo ook nog eens een ontzettend feel-good sfeertje opleverde. De kortfils Boundin' vond ik helemaal niet zo grappig, maar was gewoon erg leuk en een beetje in de stijl van de oude Disney Merry Melodies filmpjes, juist uit de tijd dat de filmpjes niet zo ontzettend grappig hoefde te zijn. Ook hun oude filmpje Garry's Game heeft heel andere humor dan de andere animatiefilms. Wat jij zegt geld misschien voor Dreamworks, maar niet voor Pixar (die dus niet alleen gaan voor de humor).

Ik heb zelf overigens eigelijk niet zo veel problemen met nieuwe animatiefilms die alleen voor de humor gaan, al moet ik zeggen dat ik zelf wel in begin te zien dat ik Shrek en Madagascar misschien wat over gewaardeerd heb.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Sinds een paar dagen heb ik de Pixar Shorts Collection op dvd. Gisteren het hele schijfje bekeken en laat ik ze bij deze allemaal eens beoordelen.

The Adventures of André and Wally B.

Het eerste Pixar-filmpje ooit en dat is ook het enige interessante eraan. Het verhaaltje is zo simpel dat het gewoonweg niet meer leuk is. Het mag de naam 'Adventures' niet eens hebben, want het gaat hier gewoon om een korte practical joke die zelfs binnenin een film nog niet echt grappig zou zijn. Daarnaast duurt de aftiteling minstens zolang als het filmpje.

2*

Luxo Jr.

Het tweede filmpje is gelukkig al leuker. We treffen hier de bekende lamp die nu als mascotte van Pixar dient aan. Het verhaal en de grap waar het om draait is ook hier weer net iets te simpel, maar ik vind het geweldig hoe zo'n lamp zo expressief gemaakt kan worden. Knappe animatie. Goed voor een

3,5*

Red's Dream

De enige serieuze korte Pixar. Hier geen greintje humor, maar een sentimenteel verhaaltje over een fiets die in de uitverkoop staat. Het heeft wel iets en net als de lampen in Luxo Jr. hebben ze de fiets vrij expressief gemaakt. Geen meesterwerk, maar best leuk. Alleen te weinig verrassend na Luxo Jr.

3*

Tin Toy

Hier begint het echte werk. Een geestig verhaaltje over een baby die erg ruw om gaat met zijn speelgoed. De baby hebben ze een fotorealistisch gezicht willen geven, wat er niet mooi uit ziet. Dit werkt in het voordeel van het filmpje, want de baby wordt er alleen maar bedreigender door. De rest ziet er prima uit. Het bracht me eindelijk in de feel good-sfeer die ik van het schijfje verwachtte.

4*

Knick Knack

Weinig over te zeggen. Gewoon een geslaagd filmpje. Leuke humor en leuk hoofdpersonage dat prima geanimeerd is. Dit was ook de eerste die ik al kende.

4*

Gerri's Game

Mijn onbetwiste favoriet. Eeuwen geleden al voor A Bug's Life of Toy Story 2 gezien en daarna nooit meer vergeten. Briljante humor en wat een geweldig expressieve gezicht heeft die oude man. Het levert het mooiste stukje schaak ooit op. Ook wel bijzonder dat het eigenlijk een tragikomisch stukje is dat uiteindelijk toch ook weer feel good werkt. Een klein meesterwerk! Kijken!

5*

For the Birds

Meteen na Gerri's Game kwam Pixar's tweede korte meesterwerk. Ook deze had ik lang geleden al eens gezien. Geweldig filmpje en die kleine vogels zijn briljant geänimeerd. Ook hier weer de maximum score.

5*

Mike's New Car

Deze had ik geloof ik ook al eens gezien. Niet zo briljant als de twee filmpjes die ervoor kwamen. Wat simpeler. Maar uiteindelijk werkte het filmpje toch op de lachspieren. Prima.

4*

Boundin'

Ook deze kende ik al en ik vond die toen al niets. Inderdaad zoals Gizzmann al zegt vergelijkbaar met de Disney Merry Melodies. Daar ben ik helaas geen fan van en van dit filmpje ook niet. Het liedje is niet leuk en de personages spreken me niet zo aan, behalve die uil die we in twee shots zien. Het ziet er verder wel verzocht uit.

2,5*

Jack Jack Attack

Een verwijderde scène uit The Incredibles. Onterecht (hoewel voor het suspense voor die film wel logisch)! Dit filmpje is minstens zo leuk als de film zelf. Geweldig stuk als die baby in de fik vliegt. De babysitter is een leuk personage. Ik heb een zwak voor dit korte filmpje (die ik overigens ook al eens gezien had), al weet ik nauwelijks waarom.

4,5*

Mater and the Ghostlight

Een filmpje gebaseerd op Cars, die ik nog niet zag. Best aardig uitgevoerd, maar het verhaaltje lijkt wel erg veel op verhaaltjes die ook voorbijkwamen in Cartoons op Cartoon Network of Nickelodeon. Een beetje cliché en voorspelbaar dus. Maar opzich niet verkeerd.

3*

One Man Band

Hier wordt het niveau van Gerri's Game en For the Birds weer bijna gehaald. Het is in ieder geval de short met het lekkerste sfeertje. De 3 personages zijn bijzonder leuk en het verhaaltje is ietwat bekend, maar uiteindelijk toch wel heel goed. Sterk aanbevolen!

4,5*

Lifted

De laatste op het schijfje, helaas. Het hadden er van mij nog wel 10 meer mogen zijn. Dit is gelukkig een briljante afsluiter. Misschien wel de meest geniale science-fiction parodie ooit. Lekker origineel vooral. Daarnaast ook buitengewoon mooi geanimeerd en uiteraard weer met aansprekende personages.

4,5*

En nu even op volgorde van favorieten:

1. Gerri's Game

2. For the Birds

3. One Man Band

4. Lifted

5. Jack Jack Attack

6. Mike's New Car

7. Tin Toy

8. Knick Knack

9. Luxo Jr.

10. Mater and the Ghostlight

11. Red's Dream

12. Boundin'

13. The Adventures of André and Wallie B.

Samengevat: een prachtige verzameling. Zeker de moeite waard om een keer (of vaker) te bekijken. 5 sterren voor zo'n korte film lijkt wat veel, maar ik vergelijk ze dan ook niet met films van normale lengte, want dat is niet eerlijk. Toch zijn sommige beter dan welke andere volle lengte Pixar-film dan ook!

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Leuk overzichtje. Ben het wel aardig met je eens. Ik vond The Adventures of André and Wallie B. ook één van de minste. Maar Red's Dream en Boudin' vond ik juist geweldig! Vooral dat tragische einde bij Red's Dream, ik vond het maar wat aangrijpend voor zo'n kort filmpje over een fiets. Mater and the Ghostlight scoorde bij mij het slechtst. Nogal flauw filmpje dat niet één keer écht grappig wordt.

Ik zal binnenkort ook eens zo'n schema maken. Geri's Game is eveneens mijn nummer 1, echt bril-jant is die. Geri's Game trouwens, niet Gerri's Game .

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

One Man Band

Hier wordt het niveau van Gerri's Game en For the Birds weer bijna gehaald. Het is in ieder geval de short met het lekkerste sfeertje. De 3 personages zijn bijzonder leuk en het verhaaltje is ietwat bekend, maar uiteindelijk toch wel heel goed. Sterk aanbevolen!

4,5*

Sterke aanrader inderdaad, al is het alleen al vanwege de uitdrukking van het meisje, ik moest daar hard om lachen...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.