• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Bekende, illustere figuren waar een film over gemaakt moet worden

memorable

• 173 messages
  • 1657 votes

Dit gaat dus niet over films die al bestaan, maar over bestaande bekendheden die volgens jou een eigen biopic verdienen. Fantaseer er lekker op los, zou ik zeggen: wie wou het moeten regisseren, wie moet de hoofdrol op zich nemen etc.

- Steve Bannon: deze grijze eminentie van Trump met rechts-extremistische sympathieën is natuurlijk een bijzonder boeiend figuur. Iemand die aanstuurt op de vierde omwenteling (de ultieme clash tussen het vrije westen en de islam); een gevaarlijke fantast dus, maar wel een met onnoemelijk veel invloed. Een film over hem zou Oliver Stone (die zijn hoogtijdagen laat herleven) aan het moeten krijgen en Bannon zelf zou moeten worden vertolkt door PSH als het had gekund (RIP).

- Herman Brusselmans. Dit geniale brein produceert in ijlend tempo absurdistische spinsels waar Woody Allen en de Coen Brothers u tegen zeggen. Dit project zou in handen moeten komen van Wes Anderson die er een manisch bevlogen achtbaanrit van maakt. Brusselmans mag deze rol gewoon zelf spelen.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Ik zou graag een film willen zien over de volgende figuren:

- Tito (schijnt een keiharde kerel te zijn geweest)

- H.H. Holmes. Zijn 'murder castle' is een bizar verhaal.

- De 2 jongens die een bloedbad aanrichtten bij Columbine High School.

- Jim Jones en Jonestown, nog steeds 1 van de meest bizarre dingen waarover ik gelezen heb.

ASRoma1927

• 49 messages
  • 2178 votes

Ik zou graag een film willen zien over de volgende personen:

Benito Mussolini: Vind dat zijn rol tijdens de Tweede Wereldoorlog wat onderbelicht word. Het lijkt me interessant om door middel van een film meer over hem te weten te komen.

Michael Jackson: ik denk dat zijn leven genoeg stof bied voor een boeiende film.

Hannibal Barkas: Een zeer bijzonder persoon die naar mijn mening een goede film verdient.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Een bio-pic over Johnny Weissmuller, de zwemkampioen-acteur.

Helaas is de kans op de ideale invulling van de hoofdrol nu wel verkeken.

De Nederlandse zwemmer Pieter van den Hoogenband leek heel erg op Weissmuller, zowel wat zwemprestaties betreft als ook uiterlijk, zelfs zijn stem klinkt bijna even hoog al die van Weissmuller.

Dat had wel een aantal jaren geleden nog gekund.

Ook een bio pic over Roy Rogers "King of the Cowboys".

De plannen waren er wel, maar het is er helaas (nog) niet van gekomen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

ASRoma1927 wrote:

Hannibal Barkas: Een zeer bijzonder persoon die naar mijn mening een goede film verdient.

Dat is er inderdaad eentje waar ik meer over zou willen zien en weten. Uitermate geschikt voor een epische film.

Daarnaast zou ik wel biopics willen zien over de volgende figuren;

Charles Lindbergh

Niet alleen vanwege zijn solovlucht over de Atlantische Oceaan, maar ook vanwege de mysteriën rondom de ontvoering van zijn zoontje en zijn latere geflirt met de nazi's.

Kaiser Wilhelm II van Duitsland (eindigend als toeristische attractie in Doorn)

Marvin Gaye

Ludwig von Beethoven

Claes Compaen

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Jan "Poncke" Princen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.