• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.422 votes
Profile

Filmposters briefkaarten

vampyrmaiden

• 228 messages
  • 234 votes

Heeft iemand een idee waar je hier in Nederland briefkaarten (postcards) van filmposters kan vinden?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Van oude(re) films? In Amsterdam weet ik drie adressen van winkels met posters, boeken, kaarten, foto's en dvd's en zo - specifiek alleen over film:

- de museumshop in EYE

- Silver Screen aan de Haarlemmerdijk (website is alleen films, maar in de winkel is (veel) meer). Heel sympathiek deze winkel.

- Cine Qua Non in de Staalstraat. Duur en een beetje chagrijnige winkel, wel bijzondere dingen.

En op het Max Euweplein zit nog een hele grote kaartenwinkel, dat is zeg maar dat pleintje naast Paradiso: Art Unlimited Postcard Gallery. Die hebben heel veel kunstkaarten, waaronder een filmselectie.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Soms zie ik ze ook van recente films liggen in de bioscoop zelf. Bv. City Amsterdam of De Fabriek Zaandam (in de molen naast de kassa of in die grote bruine kast naast de trap).

Vaak poster flyers maar ook wel eens in postcardvorm.

Ik heb een tijd de flyers gespaard. Deed er niks mee, maar was gewoon leuk om te hebben. Heb ze nog een tijd op mijn werk op de muur geplakt, had ik in mum van tijd een enorme filmflyerwand maar moest ze toen verwijderen vanwege brandgevaar

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.