• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

Hulp gevraagd bij identificatie filmstills

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

In de archiefcollectie van EYE bevinden zich tal van ongeïdentificeerde filmstills. EYE roept graag de kennis van de Moviemeter-gebruikers in om ze te indentificeren.

Veel leed op deze foto. We herkennen Ginette Leclair (of Leclerc) (1912-1992), Etienne Decroux (1898-1991) en Georges Douking (1902-1987). Wie herkent de film, zo te zien een komedie?

(afbeelding)

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

In de archiefcollectie van EYE bevinden zich tal van ongeïdentificeerde filmstills. EYE roept graag de kennis van de Moviemeter-gebruikers in om ze te indentificeren.

Gino Cervi (1901-1974) op bovenste foto rechts, de bekende Italiaanse acteur in een historisch kostuumdrama. Dat deed hij helaas vaker, zodat ons niet duidelijk is om welke film het hier gaat. Wie is bekend met de Italiaanse film en kan ons de titel van deze rolprent melden.

(afbeelding)

http://4.bp.blogspot.com/-RkUL-uFpe3M/UP5s_ihjD1I/AAAAAAAABBo/nZkkP6r2fEU/s1600/84+Gino+Cervi+2.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-Bgjos9oitgM/UP5tAMOnY1I/AAAAAAAABB0/lDzZlJ1XgLA/s1600/84+Gino+Cervi+3.jpg

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

wolfmanrene wrote:

Veel leed op deze foto. We herkennen Ginette Leclair (of Leclerc) (1912-1992), Etienne Decroux (1898-1991) en Georges Douking (1902-1987). Wie herkent de film, zo te zien een komedie?

(afbeelding)

Dat is denk ik deze film: Clochemerle (1948), maar het blijft een gok.

Clochemerle - bande annonce, critiques, photos - télé loisirs - programme-tv.net

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Knisper wrote:

Dat is denk ik deze film: Clochemerle (1948), maar het blijft een gok.

Ja, daar kwam ik ook op uit. Douking en Decroux zitten daar allebei in, maar Leclerc niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het is wel een puzzel.

Ginette Leclerc en Georges Douking zitten samen in deze films:

L'homme de nulle part (1937) - imdb.com

Louise (1939)

Hebben we te maken met een uncredited rol, of iemand die toevallig op Etienne Decroux lijkt?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Misschien Pippo il Buffone even een pm sturen?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Querelle wrote:

Ja, daar kwam ik ook op uit. Douking en Decroux zitten daar allebei in, maar Leclerc niet.

Klopt, maar de still past wel bij het plot (ziektes vanwege het urinoir).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Deze zijn altijd nogal moeilijk. In de vitrines van het NFM aan het Vondelpark lagen ook altijd stills die schreeuwden om geïdentificeerd te worden, maar het is me nooit gelukt ook maar iets op de stills te ontdekken dat een zinnig aanknopingspunt vormde.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zijn het eigenlijk enkel die twee afbeeldingen of is er een site waar er nog veel meer op staan? Ik betwijfel of ik kan helpen maar je weet maar nooit

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

Dank iedereen alvast zover. Ik ga informeren of ik naar een site kan verwijzen of ik post er zelf nog een paar meer....

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

Het is inderdaad Clochemerle. Dank iedereen en Knisper in het bijzonder!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.