• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

Titels en namen die erg op elkaar lijken / die je gemakkelijk met elkaar verwart

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Malick wrote:

(quote)
Nog zo'n duo: Edward Zwick en Robert Zemeckis.

Naast het type film dat ze maken en dat beide achternamen met een z beginnen ook dezelfde geboortestad en geboortejaar. Opmerkelijk.

Dievegge

• 3166 messages
  • 8191 votes

Emma Watson en Emily Watson blijven verwarrend, vooral omdat "Emily" jonger klinkt dan "Emma". Vroeger had ik zelfs moeite met Gene Hackman en Hugh Jackman.

Toen ik eens met een slordig geschreven lijstje naar de videotheek ging, kwam ik met Straw Dogs thuis in plaats van met Stray Dog. Uiteindelijk bleek ik de eerste beter te vinden, een toevallige ontdekking dus.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Lars and the Real Girl (2007)

Me and Earl and the Dying Girl (2015)

Ik maak van die laatste steeds Lars and the Dying Girl

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

The Three Faces of Eve (1957)

A Letter to Three Wives (1949)

Ik haal deze twee altijd door elkaar: welke heb ik nou wel en welke nu niet gezien (en wil ik nog graag zien). Ik zie dat ze hier op MovieMeter ook maar 1 nummer verschillen (titel 2517 en 2518), dus de toevoeger vond de titels misschien ook op elkaar lijken

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

XXY (2007) <- de goeie

XXL (2004) <- de foute

Dacht ooit het gewaardeerde Argentijns drama XXY gevonden te hebben, kwam ik met het waardeloze Spaanse XXL thuis. En ik was zo blij dat ik die éindelijk gevonden had. Snel opgezet, en begreep er niks van dat ie zo hoog gewaardeerd werd, niet eens afgekeken...

XXY krijgt schijnbaar ook nog de sticker 'gay cinema' opgedrukt, terwijl XXL een homofobe komedie is (en racistisch en vrouwonvriendelijk).

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Moet bij The Constant Gardener en Garden State altijd even nadenken welke ik bedoel.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Olympus Has Fallen (2013)

White House Down (2013)

Haal ik ook altijd door elkaar (zelfde periode, zelfde thema, zelfde type film, en zelfde B-niveau)

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

Verwarrend kan zijn:

Au-delà des Collines ("Beyond the Hills") Dupa Dealuri (2012)

Au-delà des Montagnes (echter niet letterlijk vertaald, maar als "Mountains may depart") Shan He Gu Ren (2015)

The Devil's Advocate (1997)

The Advocate's Devil (1997)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik zie in de updates Band of Robbers (2015). Ik dacht wat, Band of Brothers mag er toch helemaal niet op.

Confessions of a Teenage Drama Queen (2004)

Confessions of a Sorority Girl (1994)

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Ik wil Los Amantes del Círculo Polar (1998) al een tijd erg graag zien.

Nou was ik van de week in de bieb en zag daar Los Amantes Pasajeros (2013) staan en zag die vanwege mijn slechte spaans aan voor de 1e.

Vond hem al wat tegenvallen en het was ook een totaal andere film als verwacht....

Bij het stemmen erna kwam ik er dus achter dat zeker voor iemand die geen spaans spreekt deze titels makkelijk te verwarren zijn.

Lovers of the artic circle vind ik vast nog wel.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Een erg populaire titel in 2015:

Ma (2015)

Mama (2015)

Ma Ma (2015)

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

Beide geslaagde films, maar totaal anders van karakter:

L'Ombre des Femmes (2015)

Les Femmes de l'Ombre (2008)

Voor wie tijdens vakanties en dergelijke films op de Franse of Belgische markt tegenkomt of bespreekt, gaat een heel nieuwe wereld aan mogelijke verwarringen open:

Si je reste, maar hier bekend als If I Stay (2014) en

Je reste!, ook hier onder die naam bekend Je Reste! (2003)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik was al elke keer in verwarring op IFFR, maar het zijn ook twee (totaal) verschillende dierenfilms die er draaiden: Oscuro Animal (2016) en Animal Político (2016)

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Beide gisteren gezien en beide ongeveer even sterk, maar inderdaad wel totaal verschillend.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Ik heb de neiging om El Club (2015) van Pablo Larrain en El Clan (2015) van Pablo Trapero te verwarren. 4 van de zes letters uit de totel en de voornaam van de regisseur hetzelfde.

Willem Verheij

• 40 messages
  • 120 votes

Sean Bean en Mr Bean.

Lijkt me toch knap lastig, want ze kunnen hem toch moeilijk aanspreken met Mr Bean.

Mr Bean gaat bijna altijd dood in zijn films, Mr Bean speelde wel erg goed in Lord of the Rings, Game of Thrones, Sharpe, Golden Eye en eigenlijk weet Mr Bean altijd wel de show te stelen in iedere rol.

Mr Sean Bean natuurlijk.

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

Willem Verheij wrote:

Sean Bean en Mr Bean

Consequent zijn, achternaam van de eerste dezelfde klank meegeven als zijn voornaam bij Engelse uitspraak en probleem opgelost.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Terminator 2: Judgment Day (1991) en T2: Trainspotting (2017)

Ik denk steeds aan een reboot van Terminator bij laatstgenoemde titel, omdat Terminator 2 ook gepromoot werd onder de titel T2.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

A Monster Calls (2016) en The Monster (2016), althans die haal ik zelf vaak door elkaar. Vooral omdat ik ze allebei nog moet zien.

Bennie1112

• 57 messages
  • 620 votes

Deze is ook erg vervelend: Dunkirk (De speelfilm) en Operation Dunkirk (Docu).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Toch wat onhandige titels dit:

Big Kill (2018) (Kill Bill)

Amelie Rennt (2017) (Amélie + Lola Rennt)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Etan Cohen klinkt beetje als Ethan Coen

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Hoeveel films met als titel "Cargo" zijn er wel niet? In 2017 liefst 4 films met die titel.

Kunnen ze niks originelers verzinnen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.