• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.349 votes
Profile

Gewoon een goed verhaal...

tara1901

• 3 messages
  • 13 votes

In Film > Algemeen > Graphics gaan voor verhaallijnen:

De laatste tijd heb ik het idee dat het er alleen nog maar om gaat dat een film er 'mooi' uit ziet, en dat er zoveel mogelijk special effects en nieuwe techniek in gebruikt moet worden om het publiek aan te spreken. Op zich niet erg, maar heb wel de indruk dat dit ten koste van de verhaallijnen gaat. Natuurlijk zijn er ook wel films waarin het wel om het verhaal draait, maar dat zijn dan weer niet de hollywood kaskrakers van deze tijd. Ik vind het een hele zoektocht tegenwoordig om een film te vinden die naast de nieuwste filmtechnieken ook nog ergens over gaat. Heeft iemand tips?

Deerect2007

• 127 messages
  • 1178 votes

er komen inderdaad een hoop films uit met een slechte verhaal lijn, die het alleen moeten hebben van de special effects.

vroeger kwamen er ook een hoop film uit met een slechte verhaal lijn, die moesten het nergens van hebben.

opzich is het een verbetering. beetje movie kenner kan aan de synopsis al zien of iets de moeite waard is of niet.

Shamaria

• 15 messages
  • 3 votes

Steeds vaker zie ik recensies met een hoge score gebaseerd op acteerkwaliteit, belichting, camerawerk etc maar een mindere verhaal lijn..

Is de horror Spaans, Frans of Thais, hoppa een punt er boven op..

Een kubrick die nergens op slaat, extra punt want het is een kubrick..

Boekverfilming, even intelligent doen en daar komt ie weer: halve punt erbij..

Ben ik de enige die gewoon graag film kijkt vanwege het verhaal? Vanzelfsprekend kijk ik ook graag naar een mooi decor en is het best aardig als de acteurs daadwerkelijk kunnen acteren maar ik ben moe van de zogenaamd vage films, open eindes en zogenaamd intellectuele shit..

Ik val steeds vaker op mijn bek wanneer ik een film bestel afgaande op de recensies op moviemeter, erg jammer..

Oftewel: kom maar op met de ordinaire gewoon steengoede films.. Genre maakt niet uit..

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik snap je punt in zekere zin wel, al denk ik wel dat je iets kort door de bocht bent wat betreft de beoordelingscriteria die je aanhaalt. Al zullen er vast mensen zijn die aan je beschrijving voldoen. Ik dnek dat het voor jou misschien handiger is users op te zoeken die voldoen aan wat jij van cinema verwacht en af gaan op wat hun vinden. Het is soms erg lastig om op algemeen vlak op iets af te gaan.

joyce.bb

• 41 messages
  • 0 votes

Sommige recensies zijn zo goed onderbouwd dat ik me soms afvraag of de persoon in kwestie wel naar de film heeft gekeken en plezier heeft gehad.

Als je zoveel tijd hebt te kijken naar acteur, acteerwerk, decor. cameravoering, kleurgebruik ,snelheid,muziek, etc dan ben je bezig met analyseren om achteraf die recensie te schrijven.

Een lekkere domme slechte wegkijkfilm met veel dom geschiet,kan ook best een 4 krijgen ,als ie op dat moment doet waarvoor die gemaakt is: de kijker amuseren.

tip voor ts: kies eens een lekkere domme standaard hollywoodfilm.

(toen ik deze post wilde posten,kreeg ik te oren dat er een extreem lang woord in t bericht zat,en ik moest aanpassen...wat is dat voor een bullshit? )

\

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

joyce.bb wrote:

Sommige recensies zijn zo goed onderbouwd dat ik me soms afvraag of de persoon in kwestie wel naar de film heeft gekeken

Hoe kan je het anders onderbouwen?

Shamaria

• 15 messages
  • 3 votes

joyce.bb wrote:

Sommige recensies zijn zo goed onderbouwd dat ik me soms afvraag of de persoon in kwestie wel naar de film heeft gekeken en plezier heeft gehad.

Als je zoveel tijd hebt te kijken naar acteur, acteerwerk, decor. cameravoering, kleurgebruik ,snelheid,muziek, etc dan ben je bezig met analyseren om achteraf die recensie te schrijven.

Een lekkere domme slechte wegkijkfilm met veel dom geschiet,kan ook best een 4 krijgen ,als ie op dat moment doet waarvoor die gemaakt is: de kijker amuseren.

tip voor ts: kies eens een lekkere domme standaard hollywoodfilm.

(toen ik deze post wilde posten,kreeg ik te oren dat er een extreem lang woord in t bericht zat,en ik moest aanpassen...wat is dat voor een bullshit? )

Exact mijn punt..

Een film hoeft niet dom standaard hollywood te zijn of bespekt met cliches, absoluut niet..

Juist de films met een enorm sterke twist bekoren mij het meest. Ik heb het gewoon niet met open eind of films die een eigen invulling verlangen..

Dus mensen kom op met die aanraders..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Een Kubrick die nergens op slaat?

Ben erg benieuwd welke dat is. En als iemand nu een goede verhalen verteller was, was het kubrick wel...

En wat is de waarde van een goed verhaal is, als het slecht verteld wordt?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

joyce.bb wrote:

Als je zoveel tijd hebt te kijken naar acteur, acteerwerk, decor. cameravoering, kleurgebruik ,snelheid, muziek, etc dan ben je bezig met analyseren om achteraf die recensie te schrijven.

Maar als ervaren filmkijker hoef je helemaal geen moeite te doen voor het zien van die zaken, die vallen gewoon op. Gaat heus niet ten koste van het 'lekker wegkijken'. Net zoals je tijdens het luisteren van muziek verschillende instrumenten kan herkennen of het je op zal vallen als er goed gezongen wordt of een mooie gitaarsolo in zit.

Shamaria

• 15 messages
  • 3 votes

Reinbo wrote:

Een Kubrick die nergens op slaat?

Ben erg benieuwd welke dat is. En als iemand nu een goede verhalen verteller was, was het kubrick wel...

En wat is de waarde van een goed verhaal is, als het slecht verteld wordt?

Ik geef maar een voorbeeld, pak even een willekeurige regisseur met een enorme reputatie..

Ik heb het over slechte verhalen die goed verteld worden, niet andersom..

De opzet van mijn post is overigens het verkrijgen van suggesties aangaande goede films die aansluiten op mijn wensen..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Die regisseurs met een enorme reputatie hebben die reputatie natuurlijk wel vaak ergens aan verdiend.

Maar tips? Waarom loop je niet gewoon de top 250 na. Daar barst het van de films met een 'goed' verhaal en plottwists.

Shawshank Redemption

Green Mile

Usual suspects

Oldboy

Salaire de la Peur

Vita e bella

Das Boot

Soldaat van Oranje

Law abiding Citizen

Scarface

Etc

Niet echt mijn favorieten veelal. Ben zelf juist dol

Op open eindes en films die ruimte laten voor reflectie.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

joyce.bb wrote:

Wie ontkent dat? Ik ben er zeker van dat bijna alle liefhebbers van 'intellectuele shit' ook simpele, louter op entertainment gerichte films kunnen waarderen.

joyce.bb wrote:

ip voor ts: kies eens een lekkere domme standaard hollywoodfilm.

Kan het ook omdraaien. Kies jij eens voor een niet-mainstream film.

Shamaria

• 15 messages
  • 3 votes

Reinbo wrote:

Die regisseurs met een enorme reputatie hebben die reputatie natuurlijk wel vaak ergens aan verdiend.

Maar tips? Waarom loop je niet gewoon de top 250 na. Daar barst het van de films met een 'goed' verhaal en plottwists.

Shawshank Redemption

Green Mile

Usual suspects

Oldboy

Salaire de la Peur

Vita e bella

Das Boot

Soldaat van Oranje

Law abiding Citizen

Scarface

Etc

Niet echt mijn favorieten veelal. Ben zelf juist dol

Op open eindes en films die ruimte laten voor reflectie.

Thanks, ik heb de films waarvan de verhaallijn me aantrok uit deze lijst dan ook allemaal al bekeken.. Ik heb gewoon een moeilijk wensenpakket denk ik..

In tegenstelling tot jou voel ik me juist altijd zwaar in de maling genomen wanneer ik de film zelf in moet vullen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Denk dat je een veel makkelijker wensenpakket hebt. Het gros van de hedendaagse cinema is verhalend en vult alles voor je in. Maar je hebt helaas nergens op gestemd, het is dan ook onmogelijk te zien welke smaak je hebt (en wat je al gezien hebt) om zo passende tips te geven.

Shamaria

• 15 messages
  • 3 votes

Reinbo wrote:

Denk dat je een veel makkelijker wensenpakket hebt. Het gros van de hedendaagse cinema is verhalend en vult alles voor je in. Maar je hebt helaas nergens op gestemd, het is dan ook onmogelijk te zien welke smaak je hebt (en wat je al gezien hebt) om zo passende tips te geven.

Ik heb juist het idee dat vaag de trend is op het moment.. Zeker wanneer het op open einden aankomt..

Je hebt gelijk, ik ga dan ook eerst mijn favo's eens hoog belonen..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Kijk eens wat er draait in http://www.pathe.nl/. Niets vaags, enkel komedie, actie, cartoons en thrillers.

Maar hier op het forum is het wel zo dat een deel van de vaste kliek inderdaad op zoek is naar wat anders. Niet per se vaag, maar wel naar originaliteit. Films met bijzondere beelden, aparte sfeer of bijzondere verhalen. Al kan ik een goed vertelt verhaal op zijn tijd ook prima waarderen. Zag gister nog Next Three Days, misschien wat voor jou, ik vond het echter erg zwak, maar anderen vinden m wel goed.

Shamaria

• 15 messages
  • 3 votes

Reinbo wrote:

Kijk eens wat er draait in http://www.pathe.nl/. Niets vaags, enkel komedie, actie, cartoons en thrillers.

Maar hier op het forum is het wel zo dat een deel van de vaste kliek inderdaad op zoek is naar wat anders. Niet per se vaag, maar wel naar originaliteit. Films met bijzondere beelden, aparte sfeer of bijzondere verhalen. Al kan ik een goed vertelt verhaal op zijn tijd ook prima waarderen. Zag gister nog Next Three Days, misschien wat voor jou, ik vond het echter erg zwak, maar anderen vinden m wel goed.

Ik zal de trailer eens bekijken..

Voor nu ga ik even de beoordelingen langs en mijn stem uitbrengen..

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

In Film > Genres en landen > Horrorfilms (en thrillers) met een goed verhaal:

Het mag misschien gek klinken maar ik kijk horrorfilms zoals de meeste films. Ik moet een verhaal hebben dat me kan boeien. Ik heb persoonlijk niets aan horror die nadruk legt op het visuele om sfeer te scheppen of schrikmomenten te creëren.

Ik merk doorgaans dat dit soort films blijkbaar beter scoort bij het grote publiek dan deze waar het minder op het visuele en de schrikmomenten gaat en meer om het verhaal.

Ik heb hier een aantal lijst van horrorfilms en thrillers (lijn is niet altijd duidelijk) waar het verhaal voorrang heeft op het schrikgehalte. Of het verhaal goed is, is natuurlijk een persoonlijke kwestie. Soms zijn er ook horrorfilms met een goed verhaal maar nogal belabberde uitwerking (The Shining 1980 vind ik daar een goed voorbeeld van).

Communion (1976)

The Bad Seed (1956)

Don't be Afraid of the Dark (2010)

Dolls (1987)

The Fly (1958)

The Dark (2005) al vond ik de uitwerking ervan niet altijd zo best

Fragiles (2005)

Hush hush sweet Charlotte (1964)

The Innocents (1961)

The Little Girl Who Lives down the Lane (1976)

The Nanny (1965)

What ever happened to Baby Jane? (1962)

The Missing (2003)

Misery (1990)

Carrie (1976)

Let the Right one in (2008) alsook Let me in (2010)

Orphan (2009)

Case 39 (2009)

The Others (2001)

Pinocchio's Revenge (1996)

The Possession (2012)

The Exorcist (1973)

Sinister (2012)

Psycho (1960)

The Ring (2002)

Rosemary's Baby (1968)

The Thing from Another World (1951)

The Uninvited (2009)

I Vampiri (1956)

Village of the Damned (1960)

Les Yeux sans Visage (1960)

Invasion of the Body Snatchers (1956)

MerikW

• 65 messages
  • 130 votes

Persoonlijk vind ik I saw the devil en Martyrs ook zeker in deze lijst passen!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.