• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Welk geluid/geluidseffect uit een film staat je nu nog bij?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Geluidseffecten kunnen natuurlijk niet ontbreken in een film.

Je hebt soms bepaalde geluiden van monsters of van een krakende deur. Dit is natuurlijk voor iedereen anders. Welk geluid/geluidseffect staat je nog helder bij en heeft indruk gemaakt?

Het geluid wat de Nazgul in Lord of the Rings maken is een vreselijk irritant geluid, maar perfect bedacht natuurlijk. Kan het nu zonder de film te zien zo weer horen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Leuk topic.

Sounds Like (2006)

Onlangs gezien en denk er nog regelmatig aan. Die geluidseffecten kwamen echt binnen en ik werd er flink kriegelig van.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Geluid wat van een Ringwraith komt is inderdaad iets om je bij te blijven.

Dory (uit Finding Nemo) die met een walvis probeert te praten is ook een geluid wat ik nooit zal vergeten.

De geluiden van een Predator blijven zowel angstaanjagend als fascinerend om aan te horen.

Er zijn nog een aantal geluiden die me - dankzij de filmindustrie - bij zullen blijven, maar het zoeken zal te lang duren.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

In 1984, was ik door de perschef van Warner Bros NL uitgenodigd op de pers-première van 'Greystoke', in een Amsterdamse bioscoop.

Door vertraging in het openbaar vervoer (trein) kwam ik net iets te laat bij die bioscoop aan, en was de film al begonnen (de perschef maakte ook nog even een praatje..)

Toen ik de zaal binnenging was net de scène waarin Tarzan's voedstermoeder Kala (een wijfjes aap) dodelijk verwond werd door de pijlen van pygmeeën te zien.

Dat geluid van die zoevende pijlen, en de inslag in het lichaam, en de pijnkreten van het dier, op vol bioscoop geluidsvolume, zal ik nooit vergeten.

Ik zal daarna helemaal geschokt in mijn stoel herinner ik mij nog heel goed.

Dat maakte echt een diepe indruk op mij.

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Geluiden die ik graag hoor:

Star Wars

Voorbijvliegende kogels

Valk

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Je moet het van zulke geluiden hebben in films.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Uit Star Wars zijn deze ook classic;

Light Sabre en Dath Vader natuurlijk

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

De schelle geluiden tijdens de amputatiescene in 127 Hours.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

De oorverdovende brulgeluiden van de bloeddorstige dino's uit Jurassic Park hebben bij mij destijds alleszinds indruk nagelaten. Volgens docu's hadden ze ondermeer het geloei van koeien gebruikt om die geluidseffecten bekomen. Ook bv de neusgeluiden die uit de tyranossaurus kwamen wanneer hij de auto zat te besnuffelen is om kippenvel van te krijgen. Goed gedaan vind ik.

Overigens vind ik de benauwende geluiden uit Eraserhead ook erg knap.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

De beklemmende geluiden in The Texas Chain Saw Massacre (1974) vind ik geniaal.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

De knallen van Terry Crews gun in Expendables natuurlijk.

Maar ook de lucifer in Wild at Heart en de stampers uit Dune schieten me zo te binnen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Het geluid wanneer hij met die steen mept Zo droog

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat trouwens ook prachtig is zijn de geluiden gedurende de eerste 15 minuten van Once upon a time in te west. Zonder muziek wordt enkel met de omgevingsgeluiden heel veel sfeer gemaakt.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

De loopgeluiden en de geluiden van zwaaiende, tikkende bats.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Wat trouwens ook prachtig is zijn de geluiden gedurende de eerste 15 minuten van Once upon a time in te west. Zonder muziek wordt enkel met de omgevingsgeluiden heel veel sfeer gemaakt.

Inderdaad! Echt super dat begin.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

De naderende vliegtuigen, vallende en ontploffende bommen, oorsuizingen en het langzaam terugkomende gehoor in Idi i Smotri.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Het geluid in Il Deserto Rosso.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Welk geluid? Je kan toch op zijn minst een omschrijving geven of indien mogelijk een filmpje plaatsen.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Dragon wrote:

Welk geluid? Je kan toch op zijn minst een omschrijving geven of indien mogelijk een filmpje plaatsen.

Il Deserto Rosso onderscheidt zich door een prachtige voor die tijd (1964) zeer moderne industriële uitzonderlijke geluidstrack met als mooiste geluid een scheepshoorn die over het kanaalwater en industrieterrein uit de zware mist opklinkt. Dit is helaas niet terug te vinden op Youtube.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

The Texas Chain Saw Massacre schiet me als eerste te binnen. Ik heb ooit gelezen dat ze geluiden uit slachthuizen hebben gebruikt voor die film.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

stfuympos wrote:

(embed)

Brrr Ik durfde niet meer naar de wc te lopen (naar beneden, gang door..) nadat ik die film voor 't eerst zag.. mooie tijden

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

yeyo wrote:

The Texas Chain Saw Massacre schiet me als eerste te binnen. Ik heb ooit gelezen dat ze geluiden uit slachthuizen hebben gebruikt voor die film.

Klopt inderdaad, dit staat er op IMDB The soundtrack contains the sounds an animal would hear inside a slaughterhouse.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Ik kan me herinneren de film U-571 s' avonds op mijn laptop met oordopjes heb gezien. Een schitterende ervaring mede door de prachtige geluidseffecten uit de film!

Glaceon

• 39 messages
  • 14 votes

Robert de Niro :

"You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Then who the hell else are you talkin' to? You talkin' to me? Well I'm the only one here. Who the fuck do you think you're talking to?"

haha

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Dat hoort eerder bij het 'beste citaten' topic dan hier denk ik.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

De krassende nagels van Freddy, het befaamde flash bulb geluid uit Texas Chain Saw Massacre (en eigenlijk de geluidseffecten in de hele film) en 127 Hours met de zenuw doorsnijden.

Robby87

• 18 messages
  • 0 votes

Bij Inception, als het geluid wordt geïsoleerd en die gast in slowmotion in een badkuip valt. En het geluidseffect daarna ook.

mutijn

• 39 messages
  • 2494 votes

De transformerende transformers in Transformers (1&2, en binnekort 3) is een prachtig geluid, evenals de explosies van Michael Bay uit dezelfde films =)

Psolitsa

• 361 messages
  • 140 votes

Het gezoem van het eerste halfuurtje in Irreversible. Werd ik toch misselijk van zeg.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.