• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.264 votes
Profile

Kindertrauma

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Onlangs vond ik de site Kindertrauma.com en ik vroeg me af of jullie ook een bioscoop-, of VHS-trauma hebben? Dat ene beeld waar je toen even niet van kon slapen.

De mijnes: T3

(afbeelding)Burnt Offerings

(afbeelding) Ray Bradbury presents: The Playground.

(afbeelding) The Entity

-------

Die van mijn tante

(afbeelding)

Dus leg die luie kont op de therapeutische sofa en vertel maar wat je zieltje ooit heeft gekrenkt.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik had dat van de film Anaconda. Was toen vrij jong, denk een jaartje of 10 toen ik die film zag en heb er toen een week niet van kunnen slapen. Vooral het beeld van de Anaconda die een (man) op at en hem daarna doodleuk weer uitspuugde, kreeg ik niet meer uit mijn hoofd

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Toen ik 8 was of zoiets had ik The Exorcist gezien en in dat stukje dat die meisje bezeten de trap af looptkon ik ook een tijdje niet slapen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Maar dat is ook een heel eng stukje, heb die film gezien toen ik 18 was, en zelfs toen kon ik er een nachtje niet van slapen. Zelfde met Paranormal Activity, jeetje wat was ik bang 's nachts.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mijn angst voor een clown is begonnen door.. *trommelgeroffel*

(afbeelding)

(en toch sleepte ik de VHS overal mee naar toe).

En Midnight Express, keek ik met mijn pa vroeger. Was toen doodsbenauwd dat ik ooit vast zou komen te zitten.

(afbeelding)

En natuurlijk..

(afbeelding)

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Paranormal Activity
Ja daar was ik ook onrustig van.. dat beeld van die vrouw dieuit bed werd getrokken.. Ik moest echt even kwaad worden en tegen mezelf zeggen.. hee hou is op, het is maar een film.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Door It Heb ik Clowns angst.

Maar ik was toen ook nog maar 6.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Haha grappig want ik dat had ook precies daarbij Lag ik met mijn voet boven de dekens, dacht ik weer aan die scene en hup voet gelijk weer onder de dekens, slaat natuurlijk nergens op maar goed

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Ik durfde toen een paar dagen niet alleen naar de douche.

Dus toen moest me moeder in de buurt blijven.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Gaaf topic!

Ik was erg jong (5,6 ofzo) toen ik Full Metal Jacket voor het eerst zag. Deze scene maakte dusdanig veel indruk op me dat het nog dagen in m'n hoofd bleef zitten:

(afbeelding)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Er schiet nog een beeld in mijn hoofd waar ik echt naar van werd (en nog steeds) als ik het zag: de martelscene uit Soldaat van Oranje, die met de tuinslang. Bah!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik weet niet precies meer hoe oud ik was toen ik The Elephant Man (Lynch) voor het eerst zag. Ik gok een jaar of negen. Maar hoe mooi ik de film ook vond, eigenlijk was ik er nog een beetje te jong voor en vond ik de film, en vooral de verschijning van The Elephant Man himself, erg akelig. Ondanks dat heeft de film een erg positieve indruk op mij gemaakt en hem ik hem vijf sterren gegeven.

En wat mijn broer schrijft bij Squirm is he-le-maal niet waar hoor!

starbright boy wrote:

Iedereen heeft wel een "ik-was-alleen-thuis-en-ik-keek-naar-een-iets-te-enge-film" film uit zijn jeugd. Dit is de mijne. Mijn jongere zusje heeft die nacht op een matrasje op mijn kamer geslapen, die vond het nog enger.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik heb denk ik zeker een half jaar tijdens het poepen onder de wc-rand gekeken toen ik de film Arachnophobia had gezien. Ook met douchen leek elk klein spinnetje dat ik zag in de 1e fractie van een seconde op zo'n spin. Ook tijden 's nachts nachtmerries gehad dat er duizenden spinnen op mijn bed afliepen. Ja was geen beste tijd.

(afbeelding)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Haha, daar had ik het ook wel zwaar mee ja. Nog steeds trouwens, ik sta bovenop een tafel als zo'n beestje voorbij komt.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Spinnen en alle vliegende insecten Ik word echt hysterisch als er zo'n beest bij me in de buurt komt, mijn vriend weet er alles van Bij films heb ik er dan weer niet zo'n last van gelukkig.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Toen ik klein was had ik een keer een spin opgegeten.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Rianneke_Dan wrote:

Spinnen en alle vliegende insecten Ik word echt hysterisch als er zo'n beest bij me in de buurt komt, mijn vriend weet er alles van

Dat klinkt bekend ja! Ik heb er ook last van. Sterker nog : als er een wesp bij mijn eten zit durf ik er niet meer te gaan zitten tot hij weggevlogen is. Na Arachnophobia was ik bang dat de spinnen ook in mijn pantoffeltjes zouden kruipen.

Verder kon ik vroeger niet slapen van It, Chucky ,Michael Myers en Poltergeist. Maar toch wilde ik het stiekem wel graag zien!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Mijn nachtmerrie in zwartwit/sepia (Nosferatu) verwerd er al snel eentje in kleur (Salem's Lot). Ik krijg nog steeds de kriebels van alles met scherpe tandjes...

(afbeelding)

(afbeelding)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Bah zeg dat is ook wel een monster om te zien En die zit in Salem's Lot? Heb die film namelijk nog liggen hier, was van plan om die eens te kijken

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Uit het origineel, he, niet die remake van een paar jaar geleden. Ik moet 'm hoognodig eens herzien.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Had het ook over het origineel inderdaad Erg benieuwd naar die film al ben ik verder helemaal niet bekend met het verhaal Dracula van Bram Stoker. Maar volgens mij maakt dat niet echt uit. Creature ziet er in ieder geval goed uit, en best begrijpelijk dat je daar als kind bang van word

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ow ja Salems Lot (oldskool), vooral dat jochie voor je raam. Typisch een horrorelement dat eng is voor kiddo's: een raam s'nachts en dan de gordijnen open.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

American Werewolf in London, de scene op de hei. Die heeft me wel wat nachtjes gekost.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

De mijne was een ouwe film met Sabu(maar kan ook andere films zijn geweest), die nog niet op de site staat. over mensen die veranderen in Jaguars en moorden plegen (nee niet Val Lewton).

Niet van kunnen slapen en nachtmerries van gehad toen ik ong. 7 jaar oud was. Mijn moeder had ook een paraplu met een jaguarprint er op. En die lag boven op de kast. Het was het eerste dat ik zag toen ik na een nacht vol nachtmerries wakker werd. En op school zeiden ze ook nog eens dat ik een mietje was omdat ik hem zo eng vond. Verschrikkelijke tijd

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Ik had een boek over Michael Jackson, een soort 'companion piece' op Thriller vol mooie foto's. Nu zat er een 'spread' in met een uitvergrote still uit de clip 'Thriller'.

Ik heb er uiteindelijk een paperclip om de pagina's moeten doen zodat ze niet opensloegen als ik er doorheen bladerde (!)

Ik kreeg al de kriebels van het deuntje van Twin Peaks. Ik zag ooit een voorstukje, ik meende met een starende uil, en als het ooit opstond, hoorde ik altijd vrouwengeschreeuw. Ik heb zelfs een keer achter de bank gezeten gedurende een aflevering en het allemaal aangehoord. Op wat fragmenten na, zoals bv. in Zomergasten, heb ik tot op heden, nog nooit een aflevering gezien.

Pennywise was vooral een trauma voor mijn jongere zusje. Ik had de miniserie (It) opgenomen en zette het (op de juiste scenes) wel eens onverwachts op. Of plots met quotes komen uit de film (Beep, beep, Richie!). Die kreeg ik wel goed bang, ja

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

Leuk topic dit.

(afbeelding)

Vroeger vond ik dit echt heeel erg eng. Vooral die scene met al dat slijm dat ze transformeerde tot groene wezens is me altijd bijgebeleven. Nu lach je erom maar vroeger brrr..

(afbeelding)

Hier was ik vroeger ook bang van geworden, klinkt raar maar het is zo.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

In de oude Fantasia, segment Nacht op de Kale Berg, met de duivel. Het gekke is dat ik om deze reden nog steeds niet sta te springen om de film terug te zien.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Er zijn er vele, maar It Happened at Lakewood Manor was er zo eentje, grappig genoeg nog terug te vinden ook op JijBuis:

(+/- 18-25 seconden. Nu is het grappig, maar indertijd had ik het niet meer zo op mieren!)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.