• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

Gladiator 2 (2024)

movie*freak

• 422 messages
  • 21 votes

Ik heb via een site gelezen dat ridley scott plannen heeft om Gladiator 2 te maken, persoonlijk ik zelf denk niet dat een deel 2 komt want het slaat natuurlijk nergens op.

Wat denken jullie?

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Op de 3-disc dvd van Gladiator zit ergens een 'Easter Egg' waarop de makers een tweede deel suggeren, maar ik denk ook niet dat dat doorgaat.
Gladiator is echt zo'n film waar je geen vervolg op moet maken, dat is weer van die pure uitmelkerij.

Dan krijg je een verhaaltje van:
Hij is toch niet dood, en we gaan weer lekker verder met het verhaaltje, wat natuurlijk nergens op slaat.

Maar ik denk en hoop dus niet dat er een tweede deel komt.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Het lijkt me sterk dat ze er een vervolg op maken, misschien denken ze eerder aan een 2e film in dezelfde genre als Gladiator

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Nee ze hadden het echt over een opvolger.
Ik had het niet zelf bedacht dat hij nog zou leven, zo zeiden ze dat op de dvd.
Dat hij zodra hij weggedragen zou worden zou opstaan, en zeggen van : Het is gelukt, ze geloofden dat ik dood was etc.

Maar zoals ik al zei denk ik niet dat het doorgaat.

nummervlinder

• 1463 messages
  • 365 votes

Dat zou dan (voor mij) toch een flop worden. Het verhaal is nu goed en ik zou het liefst willen dat het blijft zoals het nu is.

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

Een prequel is dan wel weer mogelijk. Maareh zou niet echt origineel zijn.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Het zal niet de eerste keer zijn dat Hollywood niet origineel is

movie*freak

• 422 messages
  • 21 votes

nummervlinder wrote:

Dat zou dan (voor mij) toch een flop worden. Het verhaal is nu goed en ik zou het liefst willen dat het blijft zoals het nu is.

Ja Idd

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Een vervolg zou alleen goed zijn als het een hele goede verhaal is wat los staat van deel 1.
Russell Crowe is bovendien aan het einde van deel 1 al dood.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Ja, ik had 't ook ergens gelezen. Er stond dat hij nog wat moest verzinnen vanwege Maximus dood gaat aan het einde.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

misschien wel een verhaal over een andere personage wat dan verder gaat waar Gladiator is geeindigt

X__Liesjj

• 329 messages
  • 586 votes

Behoorlijk dom als ze dat zouden doen, dan weet ik denk ik wel zeker dat Russel Crowe er niet in speelt want hij ging dood. Of misschien een slap verhaal van hij ging net niet dood. Maar je zag wel zijn zoontje en zijn vrouw. Maar sommige doen dan ongeveer een film dat verdacht veel op die ene lijk en dan doen ze de titel en daarna een 2 achter ofzo :s

X__Liesjj

• 329 messages
  • 586 votes

Sasja wrote:

misschien wel een verhaal over een andere personage wat dan verder gaat waar Gladiator is geeindigt

Dan zal het denk ik nog een flop worden denk ik.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

movie*freak wrote:

Ik heb via een site gelezen dat ridley scott plannen heeft om Gladiator 2 te maken, persoonlijk ik zelf denk niet dat een deel 2 komt want het slaat natuurlijk nergens op.

Wat denken jullie?

Pure blasfemie als ze hier nog centen uit willen melken. Ik neem aan dat Russel ook niet stom genoeg is om een van z'n grootste succesen de grond in te rammen.

Misschien met een ander personage?

Maar aub, laat Russel erbuiten.

moviegirl2

• 315 messages
  • 310 votes

of ze gaan verder in het hiernamaals

zou echt erg zijn

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

moviegirl2 wrote:

of ze gaan verder in het hiernamaals

zou echt erg zijn

Als dat zo zijn, ging ik de film zéker kijken. Wat een idee!

VS60*

• 126 messages
  • 1226 votes

Zou best kunnen, maar denk niet dat het een goed idee is. Het origineel was een goede film, maar ik denk dat deel 2 zo´n typisch uitgemolken geval gaat worden.

En ik doe alvast een gok: Maximus leeft nog, en de kleine aap wil wraak op Maximus door de dood van Commodus die hij op z'n geweten heeft.

Zoiets? Geen goed idee...

Gollem

• 153 messages
  • 660 votes

Lijkt me geen goed idee!

moviegirl2

• 315 messages
  • 310 votes

Of Maximus gaat Commodus nogmaals vermoorden in het hiernamaals

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Het niveau van 'deel 1' halen ze dan toch nooit meer. Niet doen.

ReMyTje86

• 24 messages
  • 49 votes

PaulieWalnuts wrote:

Het niveau van 'deel 1' halen ze dan toch nooit meer. Niet doen.

Daar heb je gelijk in dan krijg je het zelfde verhaal als grease 2

en een hoop tekenfilms maar dat klopt wel wat je zegt dat de vervolg meestal slechter is dan het eerste deel en als het komt dan ben ik heel benieuwd. Tis niet altijd zo kijk maar naar spiderman lords of the rings Pirates of the caribbean. Alleen ik moet noch steeds deel1 volledig bekijken

thesleepinghero

• 39 messages
  • 102 votes

Nou.. ik vond spiderman 2 en 3 toch nog ietsjes minder als het 1ste deel, komt mischien omdat de 'nieuwigheid' ervan af is, en van Gladiater moeten ze ook maar geen deel 2 maken, ben benieuwd wat voor verhaal ze dan verzinnen?? Maar wat mij betreft: niet doen...

Uier

• 2006 messages
  • 3749 votes

Een volwassen klassieker als Gladiator valt natuurlijk nooit te vergelijken met kinderachtige pulp als Spiderman.

Hoop ook echt dat hier geen vervolg van gemaakt wordt.

Hankster

• 216 messages
  • 1030 votes

Uier wrote:

Een volwassen klassieker als Gladiator valt natuurlijk nooit te vergelijken met kinderachtige pulp als Spiderman.

Hoop ook echt dat hier geen vervolg van gemaakt wordt.

omdat het een comic verfilming is, is het toch nog niet direct kinderachtig?

Hankster

• 216 messages
  • 1030 votes

thesleepinghero wrote:

Nou.. ik vond spiderman 2 en 3 toch nog ietsjes minder als het 1ste deel, komt mischien omdat de 'nieuwigheid' ervan af is, en van Gladiater moeten ze ook maar geen deel 2 maken, ben benieuwd wat voor verhaal ze dan verzinnen?? Maar wat mij betreft: niet doen...

ben je gek! Deel 2 was vele malen beter dan deeltje 1, net zoals bij X-Men

Uier

• 2006 messages
  • 3749 votes

Hankster wrote:

omdat het een comic verfilming is, is het toch nog niet direct kinderachtig?

Nee, dat klopt helemaal.

Het is ook de film zelf wat ervoor zorgt dat het kinderachtig is.

Ik kijk dan ook veel liever comicverfilmingen ala Sin City en X-Men dan Spiderman of Fantastic Four.

Hankster

• 216 messages
  • 1030 votes

Uier wrote:

Nee, dat klopt helemaal.

Het is ook de film zelf wat ervoor zorgt dat het kinderachtig is.

Ik kijk dan ook veel liever comicverfilmingen ala Sin City en X-Men dan Spiderman of Fantastic Four.

ja, dat klopt inderdaad ja

Maargoed, hoewel ik eigenlijk Gladiator té goed vind om er een sequel op te laten volgen sta ik er toch ook weer niet helemaal negatief tegenover. Veel mensen zeggen dat een overbodige sequel 'de originele film verpest'. Ik zie dat eigenlijk nooit zo; al is het vervolg slecht, tsja jammer dan, maar dat doet in mijn ogen meestal vrij weinig af aan het origineel.

En verder heeft Scott mij bijna nooit teleurgesteld. Hij speelt met het idee van een vervolg samen met een gedeelte van het team dat ook verantwoordelijk was voor Gladiator. Ik bedoel, we hebben het niet over Ratner of Michael Bay die een vervolg op Gladiator willen maken.

En de geruchten gingen dat het vervolg niet over Maximus maar zich meer zou richten op Lucia en Lucius. Opzich klinkt dat nóg niet zo boeiend, maar het is in ieder geval beter dan een Maximus die toch nog in leven is bijvoorbeeld

Maargoed, ik denk dat dit zo'n projectje blijft wat er toch nooit van gaat komen, net zoals bijvoorbeeld Tarantino's The Vega Brothers (om maar eens een heel andere film te noemen )

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Hankster wrote:

(quote)
ben je gek! Deel 2 was vele malen beter dan deeltje 1, net zoals bij X-Men

Over Xmen heb je gelijk elke deel werd beter, maar ik moet je toch ongelijk geven over spiderman. Deel 1 vond ik geinig, deel 2 was ook wel geinig maar veel minder dan deel 1. En over deel 3... Tja dat was een bagger film!! Teveel mushy mushy, het lijkt erop alsof deel 3 gewoon inelkaar is geflanst en dat ze niks beters konden bedenken

iris.vessem

• 106 messages
  • 79 votes

lordsnoopy wrote:

Het lijkt me sterk dat ze er een vervolg op maken, misschien denken ze eerder aan een 2e film in dezelfde genre als Gladiator

ja, dat zou ook beter zijn.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

liefst geen vervolg op deze geweldige film!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.