- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Geef een cijfer aan je voorgangers top-10
Geef een cijfer aan je voorgangers top-10
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
6,5 alles gezien, alle titels zijn in orde maar ik mis iets speciaals.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
8-
Veel mooie films, een enkele (Elephant) wat minder.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Reinbo: 8+
Met Boogie Nights, Fight Club en Apocalypse Now in je top tien kan er eigenlijk nog weinig misgaan. Allen ook in mijn top tien en Boogie Nights blijft maar mooier worden. Al denk ik er alleen maar aan
A Clockwork Orange staat ook nog op vijf sterren bij mij, maar met Hard Boiled gaat de beoordeling een beetje omlaag. Die viel me wat tegen. Voor de rest zijn Wild at Heart en Rambo ook erg goed, dus kan ik niks anders om een dikke voldoende te geven.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
8.4
Magnolia, Pulp Fiction en C'era una Volta Il west heb ik op 5.0* staan en in mijn Top 10. Mulholland Dr. en Donnie Darko staan op mooie 4.0*. Fight Club op 3.5* en zal nog wel stijgen net zoals Apocalypse Now (3.0*)
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik vind het jammer dat er geregeld geen motivering gegeven wordt, waarom een bepaald cijfer is gegeven. Dat is nou juist het leuke aan dit topic.
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
Een 7. Mulholland Drive vind ik echt een topfilm
De rest spreekt me wat minder aan, maar ik ben wel erg benieuwd naar There Will Be Blood. Apocalypse Now een aantal jaren geleden een uur van gezien, maar ik vond dat nogal slaapverwekkend. Misschien ooit een herkansing geven 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
HarmJan: Top10 is iets gewijzigd sinds ik de laatste keer een cijfer gaf. Toen gaf ik 6+ en aangezien de wisseling van je nr. 9 nu naar een nieuw dieptepunt is gegaan (
) daal ik naar een 5,5. Grote plussen blijven DD en MD.
edit: garlic senior:
4 gezien (de eerste 4). Aguirre, der Zorn Gottes beviel me goed en heeft nog een goede kans op verhoging. MD is erg goed en Léon is ook prima. Tenshi no Tamago (1*) haalt het gem. echter flink naar beneden. 6.5. #5 en #7 lijken me verschrikkelijk. #6 wel leuk.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Hej, leuk. Twee mensen die 'm beoordelen 
aangezien de wisseling van je nr. 9 nu naar een nieuw dieptepunt is gegaan (
)
Sjah, sorry
Ik denk ook dat deze niet meer weg valt, althans ik heb nu wel het gevoel dat de top tien erg sterk staat.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
HJS een 9! (6 keer 5*) En 9 is erg sterk, 3 is (met 4*) je zwakste schakel.
GoldenSkull een 7- (7 & 10 redden de boel)
En kan iemand speranza's top 10 nog beoordelen. Ik kom niet hoger dan een 2. (zwak en eenzijdig)
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
Een 7. Hard-Boiled vind ik een zeer vermakelijke actiefilm
Apocalypse Now vind ik minder. Nummer 3 lijkt me niks, gezien de regisseur. Films als Eureka en Baby Snakes geven de top 10 wat originaliteit mee en A Clockworck Orange lijkt me ook niet verkeerd.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
En kan iemand speranza's top 10 nog beoordelen. Ik kom niet hoger dan een 2. (zwak en eenzijdig)
Ik heb van speranza maar één gezien (La meglio) die heeft 2* gekregen. Maar de meeste films boeien me ook niet zo en de lijst is veel te eentonig met al die Italiaanse films.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Ik vind het jammer dat er geregeld geen motivering gegeven wordt, waarom een bepaald cijfer is gegeven. Dat is nou juist het leuke aan dit topic.
Inderdaad is het leuker om een motivering op te geven. Maar de rede waarom ik dat soms niet doe is gewoon omdat ik die persoon al eens een score + motivering heb gegeven. En dan vind ik het nogal dom om nogmaals hetzelfde te plaatsen 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Vind die top 10 van speranza juist wel wat hebben. Ken er verder niets van, maar de passie voor de Italiaanse film straalt er vanaf. En wat is daar mis mee? Beter oprecht vasthouden aan je roots dan krampachtig claimen o zo open-minded te zijn. Overigens hoeft niemand hier zich aangesproken te voelen.
Lijstje van Reinbo krijgt ook een voldoende. Lekker uitgesproken smaak met allemaal unieke films die ieder hun eigen handelsmerk dragen. Kwalitatief wel wat wisselvallig (een Fight Club is geweldig, een Rambo totaal klote), maar dat is onvermijdelijk. Benieuwd naar de titels die ik nog moet zien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
He, pas om met wat je zegt over Rambo..... Hij is 'still going strong'. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Dude, Rambo is geboren in de jaren 40... Die vent is een fossiel.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Op basis van je 3,5+4,5+5* lijst:
Elephant is natuurlijk het zwarte schaap (en ook Leaving Las Vegas staat op 1*). Taxi Driver vind ik weinig bijzonders, maar Buffalo '66 (4,5)
en met sterke films zoals Bin-jip, Broken Flowers, Conseguenze, Haute Tension, The Matrix (allen 4,5) en als klap op de vuurpijl Vozvrashcheniye én nog een hele reeks 4* moet ik wel een dikke 8 geven. 
Slechts 4 onvoldoendes van die 3 lijsten bij elkaar trouwens (ongeveer 10 films uit je 3,5 lijst niet gezien) en Any Way the Wind Blows ga ik binnenkort zien. (en Rambo is inderdaad een Randdebiel
)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dude, Rambo is geboren in de jaren 40... Die vent is een fossiel.
Moet je de laatste Rambo eens zien. Hij is een stuk levendiger en dodelijker dan alle actiehelden die zich de laatste 15 jaar aan het front gemeld hebben.....
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Goldenskull, 5 films van je top 10 gezien die gemiddeld uitkomen op een 7.5.Verder heb je sinds je hier lid bent een een flinke smaakontwikkeling ondergaan, waar ik het soms mee eens ben en soms niet.
The Return is een film die mij erg verrast heeft, en heeft dan ook 4.5* van mij gekregen.
Stalker, Donnie Darko en Le Conseguenze dell'Amore zijn er goede en mooie films en hebben van mij 4* gekregen.
La Haine kon ik helaas weinig mee en komt bij mij niet verder dan een waardering van 2.5*.
Seom, Haute Tension en Bijitâ Q staan op mijn to see lijst.
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
Een 6. Mulholland Drive en The Godfather vind ik prima films. Ik ben echter ook wel benieuwd naar Once Upon a Time in America en There Will Be Blood. Apocalypse Now vind ik dan weer heel wat minder, The Good, The Bad and the Ugly vind ik nog wel redelijk. Films als Southland Tales en Ben X lijken me dan weer niks.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Eigenlijk 6,5 Leuk dat Don't Look Now er in staat. Verder geen echte meesterwerken imo. Maar toch een 7 vanwege de originaliteit en veelzijdigheid.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Drie gezien waarvan twee 5* en één 4,5* (je #1)..
Afgerond een 9, aangezien ik je nummero uno wat zwaarder laat meetellen 
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik heb 9 films gezien. Met 3 films heb ik niets. Er zijn 3 films die ik ruim voldoende beoordeel. Met de volgende 3 films heb ik heel veel: Into the Wild (2007), Dead Man Walking (1995) en Das Leben der Anderen (2006). Genoemde 3 films trekken het cijfer omhoog naar een 7. 
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
6/10, 2 films van gezien waarvoor 1x2,5* en 1x3*, afgerond op 6
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
5 films van gezien, met een gemiddelde beoordeling van een 6,6.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
8/10
The Godfather en Schindler's List staan beide op 5.0*. The Shawshank Redemption heeft een 3.5* gekregen, alleen spijtig van Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo die een 2.5* heeft.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik heb 5 films gezien. Met 2 films heb ik niets. Er zijn 2 films die ik ruim voldoende beoordeel. La Vita È Bella (1997) trekt het cijfer omhoog naar een 6,5. 
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Toegeven moeilijk te beoordelen als je slechts 3 films hebt gezien.
Maar daar zit 2 x een 3 sterren waardering in (La Seconda Volta en La Stanza Di Figlio) en 1x 4* voor La Meglio Gioventu.
4*= 8
3*= 7
Alle niet geziene films krijgen een gemiddeld cijfer van 7
Wie weet een hogere score als ik meer van je titels heb gezien.
Vooruit: Een 0,5 bonus wegens originaliteit
7,6