- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Geef een cijfer aan je voorgangers top-10
Geef een cijfer aan je voorgangers top-10
Statiegeld
-
- 340 messages
- 308 votes
6.5. REC, State Within en A L'Interieur nog niet gezien. The Return is echt een zwaar meesterlijke film, staat bij op 2 in de top 10 maar de rest van de films vind ik wel aardig maar niet echt super
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Volgens mij kan je die drie nieuwe topics net zo goed in één topic maken. Of gewoon alledrie weghalen want je hebt al een top 10 topic wat op hetzelfde neerkomt.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Dat top-10 benoemen wordt de laatste tijd opeens verschrikkelijk gehypt
Geweldige bezigheid als er even niks te doen is 
Statiegeld: 7,0 Voornamelijk vanwege Reconstruction en Requiem for a Dream, jammer van buono, brutto & cattivo
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Kraay:
5 films van gezien.
6,0 dankzij vooral Reconstruction en Reservoir Dogs. Elephant vond ik echt helemaal niets en ook Trainspotting is i.m.o overschat. Het houdt elkaar net in evenwicht allemaal, vandaar mijn cijfer.
Criticism
-
- 3011 messages
- 1443 votes
6.0
Hier en daar wel een aardige film, maar veelal makkelijke keuzes. Veel 3.5* films, wat betekent dat het toch geen slechte top 10 is. Maar doordat het een vrij makkelijke top 10 is zonder hoge uitschieters een zesje.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Criticism - 8
Erg stabiele en representatieve maar bovenal onzettend goede lijst. Met representatief bedoel ik dat ik op basis van de tien titels een aardig idee van criticism's filmsmaak denk te hebben. Niet de meest opzienbarende titels, en jammer van de Lynch en Oshii, maar de beginnende filmkijker die belang hecht aan de audiovisuele vormgeving van een film kan hier zeker tips uit opdoen. Ik heb overigens alle films gezien.
Mijn eigen top 10 heb ik een paar dagen geleden verwijderd. Een paar titels wil ik nog herzien voordat ik die tot het felbegeerde podium toe laat treden, maar de top 5 is wel zo goed als zeker:
01. Elephant
02. American Beauty
03. Buffalo '66
04. Taxi Driver
05. 25th Hour
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Apollinisch - 7,5
Jammer dat de - zoveelste - herziening van Donnie Darko niet veel goeds heeft opgeleverd, want als één van mijn favoriete films scheelt dat in de beoordeling. Toch blijft er genoeg leuks over bij Apollinisch. De enige vijf sterren film in de lijst is mij meer dan goed bevallen en titels als American Beauty en Taxi Driver doen het bij mij sowieso goed. Buffalo '66 kon mij niet bekoren en haalt het misschien wat naar beneden, maar in het 3,5 sterren lijstje blijft genoeg leuks over bij volgens mij de strengste user op MovieMeter
Vooral ook leuk om naast Donnie Darko, Short Cuts en Eyes Wide Shut daar te zien.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
HarmJanStegenga 9.5 
Werkelijk een prachtige top 10 met 8x 5* 1x 4.5*(Fight Club) en 1x 4*(Donnie Darko).
Erg goede en fijne films, Fight Club is aan een herzienig toe en daar verwacht ik de volgende keer dan ook de 5* aan uit te reiken.Al geven we soms erg verschillende cijfers bij andere films zitten we qua smaak bijna op 1 lijn.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
DVD-T - 7,5
Ik heb 9 van de 10 films gezien, waarvan Mulholland Dr. in mijn eigen top 10 staat. Ik kom gemiddeld op 3.67* uit, wat een prima cijfer is.
Mede dankzij DVD-T, vanwege zijn nummer 1 en zijn schitterende recensie bij deze film, heb ik Ben X gezien (4,5*). Indrukwekkende film en dank voor de promotie.
De 2 PTA'tjes die ik gezien heb, Boogie Nights en Southland Tales, vielen helaas tegen, hoewel ik me voor ST nog wel eens aan een herziening wil wagen.
Verder nog een aantal fijne titels waar de Kubrick duidelijk bovenuit stijgt en de rest in de bovengemiddelde middenmoot zit. Alles bij elkaar een prima top 10 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
De 2 PTA'tjes die ik gezien heb, Boogie Nights en Southland Tales,
ST een film van PTA? 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
ST een film van PTA? 
Oh nee, Soutland Tales was van die Donnie Darko figuur...
Alles wat jij promoot scheer ik over één kam. Mijn fout 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Alles wat jij promoot
Hmm, is het zo opvallend? 
@DVD-T, bedankt trouwens, leuk om te lezen 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Moeilijk over het hoofd te zien. Ik noem het systematische beïnvloeding van mede-gebruikers met het doel jouw eigen ideeën kritiekloos te laten aanvaarden... In alle onschuld, vooral blijven doen 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Een 7.5 Niets onder de drie 3 sterren, maar niet alles van gezien.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Een 7. Zeven films van gezien, waarbij The American President en Lucky Number Slevin duidelijke onvoldoendes zijn. Daarnaast staat een voormalig top 10 film van mij erin met Mr. Smith Goes to Washington (ook gelijk de enige film ouder dan 25 jaar). En uiteraard complimenten voor één van de grappiste films ooit, namelijk Kiss Kiss Bang Bang. Voor de rest best benieuwd naar Dead Leaves.
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
Een 8. The Godfather en Amores Perros vond ik zeker goede films, maar ik vond Lawrence of Arabia nog een stuk beter (had vroeger ook in mijn top 10 gestaan). Voor de rest een interessant lijstje films, alleen 2001: A Space Odyssey lijkt me niet zo boeiend.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Een 7, ik vind deze top 10 heerlijk varierend, al heb ik niet alles gezien.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
6,5, Keurig onvoldoendeloos lijstje (niet meer zodra ik het voor mekaar krijg Braveheart af te kijken
) weinig verassende namen helaas
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
7. Niet veel mis mee maar vind het een beetje te basic arthouse. Sommige beter dan andere.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Een compleet Italiaans-Russische top10, met zelfs een Tarkovsky op 1, en dan Nostalghia nog niet gezien? Gauw kijken Iketes!
Op basis van de vijf films die ik zag uit je top10; een dikke 8. 
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
bij jou: -Roald- 6,0 2 zware onvoldoendes, veel bekende namen, Aronofsky houdt de top 10 overeind.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
6,5 op 10. Altijd fijn om Boyz n the Hood te zien in een top 10 en Reservoir Dogs doet ook altijd goed. 
Hål i Mitt Hjärta, Ett lijkt me een raadselachtige film.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
7,5
heb 5 van de 10 titels gezien en die zijn alle 5 meer dan goed; crash, shawshank, american beauty en big fish en letters from iwo jima
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
7.
Sterke top 10 met SRR als de klepper van dienst.
One Hour Photo staat bij mij op 3,5 sterren maar lijkt me toch net iets te zwak voor een top 10.
Criticism
-
- 3011 messages
- 1443 votes
6.0
Alles gezien. Amélie is natuurlijk zeer fijn, maar er zitten ook een aantal missers in: La Vita È Bella en Once Upon a Time in America doen me weinig. De rest is een beetje middelmatig, maar niet slecht. Toch een 6
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
5.
Alleen mulholland en reconstruction voldoende. De standaard kwaliteitsfilms van vandaag de dag. Niet mijn ding. Ik vind ze vaak zakelijk en kil