- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Actiescènes
Knock Out: Actiescènes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zal 'm eens gaan kijken. 
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
5-5
alleen al die 5 tegenstemmen op HoFD zijn een belediging.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Oneens, de scene van Apocalypse Now is zowel qua opbouw, spanning en explosiviteit briljant. En schitterend in beeld gebracht.
In de beste scene knock out had die hier mogen staan van mij. In de best actie scene niet. Vind het ook geen echte actiescene
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
In de mooiste scene knock out had die hier mogen staan van mij. In de mooiste actie scene niet. Vind het ook geen echte actiescene
Als men die bitchfight van HoFD als actiescene ziet, mag die van AN zelfs winnen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Hmm weet niet wat daar geen actie aan zou zijn maar wie dit duel wint maakt me niet zoveel uit. Als de winnaar de knock out maar wint. Want dit zijn de twee beste actiescene's die er nog in zitten.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik ervaar het juist omgekeerd. Als HKcinema ergens in uitblinkt dan is het wel de actie. En niet alleen de technische kant (beeld, montage en geluid), maar ook de choreografie en originaliteit. Je weet nooit wat je krijgt qua actie alvorens je zo'n filmpje opzet. Bij Eastern Condors krijg je martial-arts te zien, lomp kogelgeweld, maar ook bizarre vondsten (the leaf-gun is geweldig).
Bij Hollywoodactiefilms krijg ik vaak het idee dat de actiescenes allemaal hetzelfde afgehandeld en gebracht worden. Zelfs in de beroemd geworden blockbusters. Pas heb ik Rambo II/III herzien. Ik vind ze leuker dan vroeger, maar veel meer dan een shot van Rambo----> shot van iemand die dood neervalt, of een ontploffing, is er niet echt.
En dan zet ik het zoveelste kung fu filmpje op, ben getuige van een protagonist die heel veel traint op touwtjespringen en dan krijg je een ultieme climax waarin twee gasten het uitvechten terwijl iemand een springtouw staat te draaien. Voor die regisseurs uit Hong Kong is niets te gek!
Verder vind ik de AN scene echt goed, maar vooral gezien binnen de context van de film. Als ik de film niet gezien had en ik moest hier stemmen, dan had ik al lang tegen gestemd denk ik.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
6-7 Altijd een mooie scene gevonden, vooral ook door het geluid.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8149 votes
6-8 Geweldige scene, mede dankzij het voortreffelijke geluid inderdaad.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Hmm weet niet wat daar geen actie aan zou zijn maar wie dit duel wint maakt me niet zoveel uit. Als de winnaar de knock out maar wint. Want dit zijn de twee beste actiescene's die er nog in zitten.
Ben nog steeds verbaasd dat men zo'n bitchfight als actiescene ziet. HoFD bevat genoeg mooie actiescene's, en dan blijft gek genoeg de lompste over. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de tegenstemmen, gewoon tegen Heat zelf zijn.
Maar goed, wat verwacht je ook anders van OH en z'n navolgelingen.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Altijd een mooie scene gevonden, vooral ook door het geluid.
Geweldige scene, mede dankzij het voortreffelijke geluid inderdaad.
Mag zelfs winnen van mij.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8149 votes
7.Tom Yum Goong(Honour of the Dragon): bottenbreken - Saving Private Ryan: aankomst op het strand
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Geluid is aardig, verder erg lelijk geschoten. HoFD is gewoon de mooiere en betere actiescene. Heat is teleurstellend saai weer.
1-0 laatste ietwat waardige winnaar.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
2-0
Vind dit vooral een goede scene omdat de meeste martial arts films zich vooral richten op enkel stoten en trappen. Dit is weer eens wat anders met al die joint locks en breuken.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8149 votes
Geluid is aardig, verder erg lelijk geschoten. HoFD is gewoon de mooiere en betere actiescene. Heat is teleurstellend saai weer.
eerder andersom.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ja, retteketet is boeiend
er zijn er maar weinig die iets leuks kunnen doen met vuurwapenscenes.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
2-2 dik, vind die bottenbreek scene één van de matige onbekenden..vond die kettingzaag scene bijv erg nice.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8149 votes
er zijn er maar weinig die iets leuks kunnen doen met vuurwapenscenes.
ach ja ze schoten alleen maar en maakten natuurlijk geen gekke ontwijkende sprongen en andere moves. Wees echter gerust er zit nog een scene uit The Matrix in
.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Boeiender dan een bitchfight iig.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
3-2
Hoewel de SPR scene cinematografisch wel vrij mooi is, alleen teveel (cliché) oorlogsgeweld/drama waar ik niet zo van hou. Daarnaast vind ik de bottenbreken scene gewoon leuker, cooler en origineler.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Jaa zal toch wel bekend zijn inmiddels?
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
true, maar ik bedoel aan de start van de KO zeg maar