• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.253 votes
Profile

Knock Out: Actiescènes

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

5-4

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Ok dan! Dan durf ik jou, gezien je smaak, deze film wel aan te raden.

Zal 'm eens gaan kijken.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

5-5

alleen al die 5 tegenstemmen op HoFD zijn een belediging.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Reinbo wrote:

Oneens, de scene van Apocalypse Now is zowel qua opbouw, spanning en explosiviteit briljant. En schitterend in beeld gebracht.

In de beste scene knock out had die hier mogen staan van mij. In de best actie scene niet. Vind het ook geen echte actiescene

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7939 votes

5-6

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

In de mooiste scene knock out had die hier mogen staan van mij. In de mooiste actie scene niet. Vind het ook geen echte actiescene

Als men die bitchfight van HoFD als actiescene ziet, mag die van AN zelfs winnen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Hmm weet niet wat daar geen actie aan zou zijn maar wie dit duel wint maakt me niet zoveel uit. Als de winnaar de knock out maar wint. Want dit zijn de twee beste actiescene's die er nog in zitten.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik heb het ook enkel over de actiescenes. Qua cinematografie, editing en sound effects vind ik die vaak beduidelnd knulliger

Ik ervaar het juist omgekeerd. Als HKcinema ergens in uitblinkt dan is het wel de actie. En niet alleen de technische kant (beeld, montage en geluid), maar ook de choreografie en originaliteit. Je weet nooit wat je krijgt qua actie alvorens je zo'n filmpje opzet. Bij Eastern Condors krijg je martial-arts te zien, lomp kogelgeweld, maar ook bizarre vondsten (the leaf-gun is geweldig).

Bij Hollywoodactiefilms krijg ik vaak het idee dat de actiescenes allemaal hetzelfde afgehandeld en gebracht worden. Zelfs in de beroemd geworden blockbusters. Pas heb ik Rambo II/III herzien. Ik vind ze leuker dan vroeger, maar veel meer dan een shot van Rambo----> shot van iemand die dood neervalt, of een ontploffing, is er niet echt.

En dan zet ik het zoveelste kung fu filmpje op, ben getuige van een protagonist die heel veel traint op touwtjespringen en dan krijg je een ultieme climax waarin twee gasten het uitvechten terwijl iemand een springtouw staat te draaien. Voor die regisseurs uit Hong Kong is niets te gek!

Verder vind ik de AN scene echt goed, maar vooral gezien binnen de context van de film. Als ik de film niet gezien had en ik moest hier stemmen, dan had ik al lang tegen gestemd denk ik.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

6-6

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

6-7 Altijd een mooie scene gevonden, vooral ook door het geluid.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

6-8 Geweldige scene, mede dankzij het voortreffelijke geluid inderdaad.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

Hmm weet niet wat daar geen actie aan zou zijn maar wie dit duel wint maakt me niet zoveel uit. Als de winnaar de knock out maar wint. Want dit zijn de twee beste actiescene's die er nog in zitten.

Ben nog steeds verbaasd dat men zo'n bitchfight als actiescene ziet. HoFD bevat genoeg mooie actiescene's, en dan blijft gek genoeg de lompste over. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de tegenstemmen, gewoon tegen Heat zelf zijn.

Maar goed, wat verwacht je ook anders van OH en z'n navolgelingen.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

6-9

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

6-10

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Altijd een mooie scene gevonden, vooral ook door het geluid.

Spetie wrote:

Geweldige scene, mede dankzij het voortreffelijke geluid inderdaad.

Mag zelfs winnen van mij.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

7.Tom Yum Goong(Honour of the Dragon): bottenbreken - Saving Private Ryan: aankomst op het strand

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Geluid is aardig, verder erg lelijk geschoten. HoFD is gewoon de mooiere en betere actiescene. Heat is teleurstellend saai weer.

1-0 laatste ietwat waardige winnaar.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

2-0

Vind dit vooral een goede scene omdat de meeste martial arts films zich vooral richten op enkel stoten en trappen. Dit is weer eens wat anders met al die joint locks en breuken.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Onderhond wrote:

Geluid is aardig, verder erg lelijk geschoten. HoFD is gewoon de mooiere en betere actiescene. Heat is teleurstellend saai weer.

eerder andersom.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ja, retteketet is boeiend er zijn er maar weinig die iets leuks kunnen doen met vuurwapenscenes.

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

2-1

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

2-2 dik, vind die bottenbreek scene één van de matige onbekenden..vond die kettingzaag scene bijv erg nice.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Onderhond wrote:

Ja, retteketet is boeiend er zijn er maar weinig die iets leuks kunnen doen met vuurwapenscenes.

ach ja ze schoten alleen maar en maakten natuurlijk geen gekke ontwijkende sprongen en andere moves. Wees echter gerust er zit nog een scene uit The Matrix in .

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Ja, retteketet is boeiend

Boeiender dan een bitchfight iig.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

3-2

Hoewel de SPR scene cinematografisch wel vrij mooi is, alleen teveel (cliché) oorlogsgeweld/drama waar ik niet zo van hou. Daarnaast vind ik de bottenbreken scene gewoon leuker, cooler en origineler.

Artemis

• 3868 messages
  • 2397 votes

3-3

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

3-4

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

vind die bottenbreek scene één van de matige onbekenden.

Jaa zal toch wel bekend zijn inmiddels?

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

4-4!

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Jaa zal toch wel bekend zijn inmiddels?

true, maar ik bedoel aan de start van de KO zeg maar

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.