• 178.426 movies
  • 12.237 shows
  • 34.020 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.088 votes
Profile

MovieMeter Contest

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Zoals afgesproken plaats ik nu de contest van danuz. De antwoorden moeten wel gewoon naar danuz verstuurd worden. Ik zal mijn juiste antwoorden binnen een uurtje wel posten

--------

MOVIEMETER CONTEST #17

Hier is hij dan: de MovieMeter contest #17.

De stemverdeling is als volgt:

50-250: 9

250-500: 3

500+: 3

MovieMeter Contest #17 Youtube

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Te lastig, ik herken alleen de Film van Ome Willem op 11.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3094 votes

lol Erwinner Ik weet 3 en 8 denk ik, dan houdt het wel op.

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

Reinbo wrote:

13 is al eens geweest, dus die weet ik nu wel.

Hehe inderdaad, wist hem dus ook gelijk

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3094 votes

Jonges, als jullie je bericht nou verwijderen.. sommigen zullen het niet door hebben..beetje spelbederf zo

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Pffff weet enkel 13. Verder op 2 na ook geen enkel fragment dat mijn interesse weet te wekken, veel te veel (neo) realisme.....

Apollinisch

• 21299 messages
  • 0 votes

Volgens mij is de film van fragment 13 helemaal nog niet geweest. Wel eentje die er veel op lijkt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, laat nu maar lekker staan. Het is de enigste die ik weet.

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

wibro wrote:

(quote)

Inderdaad spelbederf. Misschien moet Danuz maar een ander fragment hier voor in de plaats zetten.

Vind het geen spelbederf, geven juist aan dat er een nieuw fragment moet komen.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Eindstand contest #16

13 Goldenskull & Cheo (1,2,3,5,6,7,8,10,11,12,13,14,15)

12 Paalhaas (2,3,4,5,6,8,10,11,12 ,13,14,15 )

11 Apollinisch (2,3,4,7,8,9,11,12,13,14,15 )

10 Onderhond & Linn (1,2,3,5,7,8,10,11,14,15)

10 Matchostomos (2,3,5,8,9,10,11,12 , 13,15)

8 F. Gump (1,4,8,9,11,12,13,15)

8 Observator (3,4,8,10,11,13,14,15)

8 koenr (2,3,4,8,11,13,14,15)

7 Stephan73 (2,3,4,8,10,13,14)

7 danuz (1,2,7,8,11,12,14)

7 Tommeh & Diego (2,4,7,8,11,12,15)

7 Reinbo (2,4,7,8,11,13,14)

6 Co Jackso (1,7,8,10,11,13)

6 Mad man mundt (8,11,12,13,14,15)

5 DVD-T (2,6,8,13,14)

5 A. Jacobsen (2,3,4,8,14)

5 guulbert (2,5,8,10,14)

5 Madecineman (2,3,7,10,13)

5 Artemis (2,3,8,10,11)

4 timbo_ (5,7,11,14)

4 AHWA (3,8,11,15)

4 The last (2,3,8,11)

4 Mug (1,5,6,10)

4 HarmJanStegenga (2,3,7,10)

3 Erwinner (2,7,8)

3 Belchinees (2,6,8)

3 Wibro (5,9,11)

3 brucecampbell (2,11,14)

3 Knisper (1,2,3)

3 [Preketero] (5,8,14)

2 Salvatore(2,15)

2 Kappeuter (4,7)

2 The one ring (3,11)

2 Zavo (8,11)

2 Spetie (5,7)

1 Herisson (11)

aantal x geraden

01: 7x

02: 22x

03: 16x

04: 10x

05: 10x

06: 5x

07: 13x

08: 24x

09: 4x

10: 12x

11: 21x

12: 8x

13: 13x

14: 16x

15:12x

Veel voorkomend of memorabele gokjes, maar toch 100% zeker fout

1: Touching the void, Alive, Vertical limit, k2

11: No Country for old men

13: Battle of Britain

15: Rob Roy

Juiste antwoorden

01. 9 Songs – Michael Winterbottom

Eén van de moeilijkste fragmenten uit de contest omdat de film over iets heel anders gaat. Als je de film echter hebt gezien nog best te doen. De laatste seconde hoor je ook nog net een klein stukje pianomuziek, dat heeft ook sommige mensen op het goede spoor gezet.

02. Elephant – Gus Van Sant

Het op één na meest geraden fragment. Niet zo’n moeilijk fragment als je de film hebt gezien.

03. Hard Eight – Paul Thomas Anderson

Openingsshot van de film, dus als je de film gezien hebt moet je het fragment ook wel kennen. Enkele mensen herkenden er ook de stijl van PTA in.

04. Taxidermia – György Palfi

Leuke, weirde film. Niet zo heel erg moeilijk aangezien hij zingt in een niet-westerse taal en het één van de hoofdpersonages is.

05. La Grande Vadrouille – Gerard Oury

Eén van de grappigste films die ik al ooit heb gezien. Was vooral te herkennen aan het typische Franse jaren ’60 deuntje.

06. Kebab Connection – Anno Saul

Fragment dat slechts 5 keer geraden is. Het is natuurlijk ook niet zo’n bekende film. Persoonlijk vond ik dit het leukste fragment uit de contest. Kebab Connection is geen geweldige film, maar er zijn wel enkele erg leuke scènes.

07. Idi i smotri – Elem Klimov

Een film waarvan ik ooit eens de helft heb gezien en meteen een diepe indruk heeft nagelaten. Vrij herkenbaar fragment, ook aardig veel geraden.

08. Dead Leaves – Hiroyuki Imaishi.

Meest geraden fragment. Natuurlijk erg herkenbaar: vrij flitsende Aziatische animatie.

09. This is England – Shane Meadows

Moeilijkste fragment uit de contest, het is namelijk een deel van de documentairebeelden over de Falklandoorlog op het einde van de film. Sommige mensen wisten al dat het over de Falklandoorlog ging, maar dan bleef het nog lastig.

10. Léon – Luc Besson

De film met de meeste stemmen, desondanks niet zo heel erg veel geraden. Niet zo’n heel erg makkelijk fragment, al is de gang uit het fragment toch wel vrij herkenbaar.

11. Into The wild – Sean Penn

Makkelijk fragment. Er zijn niet zo heel erg veel Amerikaanse films waarbij iemand zijn geld verbrand en daarna een trektocht begint. Al dachten sommige mensen wel dat het een fragment uit No Country… was

12. Clean Shaven – Lodge Kerrigan

Film met de minste stemmen, desondanks toch relatief veel juiste antwoorden. De stijl van Kerrigan is toch vrij herkenbaar.

13. Memphis Belle – Michael Caton- Jones

Al van toen ik erg jong was, was ik al enorm geïnteresseerd door WO II en vroeger heb ik veel WO II-films gekeken, dus in mijn contest moest er natuurlijk ook een fragment uit een oorlogsfilm zitten. Vrij veel geraden aangezien er niet zo heel erg veel oorlogsfilms zijn waarbij de luchtmacht centraal staat. Erg sneu voor Wibro die zowat alle mogelijke antwoorden heeft gegeven, behalve het correcte antwoord 

14. Ex- Drummer - Koen Mortier

Als Belg moest er natuurlijk ook een Belgische film in mijn contest zitten. Veel geraden, vrij herkenbaar.

15. Walk Hard: The Dewey Cox Story – Jake Kasdan

Leuke film, leuk fragment. Klein stukje tekst in het begin waardoor het toch nog mogelijk was om te googelen.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3127 votes

Léon wel gezien, maar niet geraden.Hard Eight herkende ik de stijl van PTA wel in maar natuurlijk niet ingestuurd.Idi i smotri niet gezien maar zat er wel aan te denken en ook niet ingestuurd.

De nieuwe contest moet ik denk ik laten schieten.Ik herken helaas helemaal niets.

Apollinisch

• 21299 messages
  • 0 votes

05. La Grande Vadrouille
Damn, had je niet even kunnen zeggen dat ik de goede film had maar het fragment verkeerd was?

Verder wist ik dat ik 10 gezien had, kon er alleen met geen mogelijkheid op komen.

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

Moeilijkste fragment uit de contest, het is namelijk een deel van de documentairebeelden over de Falklandoorlog op het einde van de film. Sommige mensen wisten al dat het over de Falklandoorlog ging, maar dan bleef het nog lastig.

Echt waar? Zegt me echt 100% niets en heb de film gezien..fragment past ook niet echt bij de film..

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Damn, had je niet even kunnen zeggen dat ik de goede film had maar het fragment verkeerd was?

Je was niet de enige Altijd wel leuk om te zien dat er mensen een gokje doen en het juiste antwoord geven maar voor een verkeerd fragment

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

'Taxidermia' kwam ook even langs in mijn grijze massa, al kon ik het fragment niet rijmen met de absurde, surrealistische sfeer die ik destijds heb opgevangen. En 'Ex-Drummer', ik had het moeten weten...

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3094 votes

Ik had rond MM contest 3 ofzo, niet het idee om nog, voor laten we zeggen de 50e contest, een keer het meeste fragmenten te raden in een contest. Ik merk duidelijk dat ik veel beter ben geworden in het linken van fragmenten en het herkennen van stijlen. Zo linkte ik bijv. fragment 3 meteen aan het Punch-Drunk Love fragment van A. Jacobsen en dat terwijl ik maar 2 films van Anderson heb gezien.

Jammer dat ik Taxidermia niet meer gegokt had (ik dacht dat het Scandinavisch was) en This is England helaas niet gezien. Ben toch erg tevreden met 13 punten, waarvan ik 6 films gezien heb. Alleen van mijn eigen contest had ik meer gezien

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Cheo wrote:

Echt waar? Zegt me echt 100% niets en heb de film gezien..fragment past ook niet echt bij de film..

Kan je je niet meer herinneren dat er in het begin en het einde van de film documentairebeelden werden getoond met ondermeer de falklandoorlog en beelden van Thatcher?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Fragment nr 9 was voor mij zeer makkelijk. Ik wist onmiddellijk dat het hier om de Falkland oorlog gingen. Dan is de rest toch niet zo moeilijk meer.

Fragment nr 8. ik had afgelopen week maar liefst 3 animatiefilms bekeken in de hoop dat dit fragment er in voor kwam. Helaas. Dead Leaves is in de videotheek ook helemaal niet te verkrijgen. Ik vind het in ieder geval geen schande dat ik dit fragment niet geraden heb.

Dat ik fragment nr 7 "Idi i smotri" niet geraden heb, dat mag ik me wel aanrekenen. film dit jaar gezien en hem een 5,0* gegeven.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3094 votes

Dead Leaves wist ik trouwens veruit het snelst..1 flits was ook genoeg geweest..zeer herkenbare anime.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Dat ik fragment nr 13, de film "Memphis Belle" niet geraden heb heeft de volgende oorzaak;

De piloten in deze film waren geen R.A.F. piloten, maar Amerikaanse. Ik had dus gedacht dat het hier duidelijk om een Amerikaanse film ging. Nu heb ik de lijst "World War II" movies geraadpleegd in de Wiki en alle amerikaanse films die gingen over de "Air Force" er uit gehaald. Deze stond er niet bij. Nu heb ik de lijst opnieuw geraadpleegd en zie ik dat deze film vermeld staat als een Engelse film. Dus, daarom heb ik hem overgeslagen en zodoende ook niet kunnen raden.

btw De film zelf heb ik nooit gezien.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Wist ik er vorige week slechts 1 te herkennen, deze week is dan de contest gekomen waarvan ik er echt 0 herken (voor het eerst). Met wat zoeken zullen er wel wat punten te scoren zijn, maar ik weet niet of ik daar zin in heb, fragmenten zijn nou niet bijster interessant.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Van de contest van Danuz herken ik er onmiddellijk 2. Van 3 andere fragmenten loont het de moeite op onderzoek uit te gaan. De overige 10 laat ik zitten. Die fragmenten zijn voor mij totaal oninteressant.

Ik vraag me toch wel af of men het af en toe niet te moeilijk maakt. Sommige fragmenten zijn zo nietszeggend.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12854 votes

Ik denk er 4 te herkennen, met een 5de gokje.

Toch een beetje vreemd, aangezien het ab-so-luut mijn contest niet is. Vind er eigenlijk helemaal geen interessante scenes tussenzitten.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ex/Drummer spookte nog even door mijn hoofd en Memphis Belle ook, maar had daar jonge gasten in het vliegtuig verwacht.

En wat kut van This is England, pas nog gezien, zo´n wereldfilm.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Nee, erg lastige contest dit. Weinig interessante scene's inderdaad, maar ook weinig tot geen herkenbare punten/elementen om een bepaald fragment mee op te zoeken. Lijkt me dan ook meer een contest voor diegenen die de films/fragmenten ook daadwerkelijk hebben gezien.

Ik ben er in elk geval maar van eentje zeker (toevallig heb ik die film ook gezien) en that's it.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Tjonge van dat fragment van Ex-Drummer kan ik me echt niets meer herinneren. Wist wel dat ik het fragment ooit gezien had maar dacht dat het uit een jaren '80 film kwam.

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

Ik had Ex drummer ook gewoon gezien, en ik herkende het nummer van Isis (In fiction), dat uit 2004 komt, wat me dus een aardige hint gaf over het jaartal. Maar ik ben er op de valreep eigenlijk pas opgekomen dat het Ex drummer zou kunnen zijn. Kon het fragment ook niet bepaald meer aan de film linken.

Dat ik Idi i smotri heb gemist kan ik mij wel aanrekenen, ik gaf daar een 4,5/5 voor. Desondanks kan ik het me het fragment ook achteraf eigenlijk niet meer goed herinneren ('t zit ergens aan het begin van de film denk ik).

Eens kijken wat danuz ons voorschotelt.

edit: 6 heb ik er zeker goed (1,2,3,11,13,14), verder nog 5 antwoorden ingestuurd waarvan ik er 2 vrij zeker denk te weten (4,6), 2 redelijke kans maken (9,15) en 1 een wilde gok is (7). Sommige van deze fragmenten zijn best wel moeilijk ook al heb je de film gezien.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Had niet verwacht dat hij zo moeilijk zou zijn eigenlijk. Heb wel erg mijn best gedaan om fragmenten te zoeken en daarbij juist die Japanse dingen ontweken en verder gekeken naar scènes die niet direct typerend zin. Geloof ook niet dat er direct mijn smaak aan is af te lezen, dus door mijn stemlijsten spitten kan nog lastig zijn

(En is scene 13 al geweest?)

-----------------------------------------------------------

Contest antwoorden [update: 23:43]:

07 Paalhaas (1, 2, 3, 6, 11, 13, 14)

05 Stephan73 (1, 6, 8, 11, 13)

05 Wibro (3, 6, 11, 13, 15)

04 Apollinisch (3, 9, 12, 13)

04 Grindhouse (3, 6, 13, 15)

04 The One Ring (3, 9, 13, 15)

03 A Jacobsen (9, 11, 13)

03 Onderhond & Linn (6, 8, 13)

03 The Last (1, 3, 9)

02 Cheo & Goldenskull (3, 13)

01 Badalamenti (15)

01 F. Gump (3)

01 HarmJanStegenga (9)

01 Klute89 (8)

01 Reinbo (13)

01 Salvator (13)

MovieMeter Contest #17 Youtube

salvatore

• 1937 messages
  • 3238 votes

Herken alleen scene 13, de rest zit niet echt in mijn straatje.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Bij Mat had ik Léon nog kunnen herkennen. Ach ja.

Danuz heeft een lastige contest, maar toch heb ik bij een redelijk aantal fragmenten wel vermoedens. Alleen zo'n fragmenten als 6 en 10 moeten verboden worden. Totaal nietszeggend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.