• 178.419 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.757 actors
  • 9.378.950 votes
Profile

MovieMeter Contest

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Mat_ wrote:

KLASSEMENT na moviemeter contest #14

Bedankt voor het updaten van het klassement.

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

Update 18:59

- Wibro was de eerste met fragment 10 waarna The Last & Mug snel volgden, wie o wie raad als eerst fragment 9 ?

- Paalhaas & Stephan73 melden zich na de eerste inzending gelijk boven in maar ook Mug weet zijn aantal goede antwoorden nog wat op te krikken!

- Veel mensen komen na 1 inzending binnen in de middenmoot met mogelijkheden tot meer goede antwoorden

11 Stephan73 (1,2,3,4,5,6,x,8,x,x,11,12,13,x,15)

11 Mug (1,x,3,x,5,6,7,x,x,10,11,12,13,14,15)

10 Paalhaas (1,2,x,4,5,6,7,8,x,x,11,12,x,x,15)

8 Onderhond & Linn (1,x,3,x,5,6,x,8,x,x,11,x,13,x,15)

8 Observator (1,2,x,4,5,6,x,x,x,x,11,12,x,14,x)

8 The Last (1,2,x,4,5,6,x,x,x,10,x,12,13,x,x)

7 Wibro (x,x,x,x,5,6,7,x,x,10,x,12,13,14,x)

7 Danuz (x,x,3,4,5,6,x,8,x,x,11,x,x,x,15)

6 Inland Rabbit (x,x,3,x,5,6,x,x,x,x,x,12,13,14,x)

6 Dutchtuga (1,2,x,x,5,6,x,x,x,x,11,x,x,14,x)

6 DVD-T (1,2,x,4,X,6,x,x,x,x,x,12,x,x,15)

5 Belchinees (x,x,3,x,5,6,x,x,x,x,11,12,x,x,x)

5 Reinbo (x,2,x,x,5,6,x,x,x,x,11,x,x,14,x)

4 Co Jackso (x,x,3,x,5,6,x,x,x,x,x,12,x,x,x)

3 Mat_ (x,x,x,x,5,6,x,8,x,x,x,x,x,x,x)

3 Kappeuter (x,x,x,x,X,6,x,8,x,x,x,x,x,x,15)

3 Badalamenti (x,x,x,x,x,6,7,x,x,x,x,x,x,x,15)

2 HarmJanStegenga (x,x,x,x,5,6,x,x,x,x,x,x,x,x,x)

2 Herisson (x,x,x,x,X,6,x,x,x,x,x,12,x,x,x)

2 F. Gump (x,2,x,x,X,6,x,x,x,x,x,x,x,x,x)

01 - 08x

02 - 08x

03 - 07x

04 - 06x

05 - 15x

06 - 20x

07 - 04x

08 - 06x

09 - 00x

10 - 03x

11 - 09x

12 - 11x

13 - 06x

14 - 06x

15 - 08x

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Bij Apollinisch had ik Babel nog kunnen herkennen. Maar het is al heel wat dat ik 4 van de 5 films die ik raadde niet gezien had.

Bij Cheo ga ik misschien een zelfde stunt uithalen. Op fragment 6 na (is dit het makkelijkste fragment uit de geschiedenis van dit spel?) heb ik niet het gevoel iets gezien te hebben, maar toch denk ik elementen te herkennen.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Inmiddels 8 fragmenten goed geraden en dat in 8 uur tijd. Voor mij een absoluut rekord. En toch is deze MM contest muv fragment nr 6 niet makkelijk. Dat ik er steeds meer raad komt omdat ik steeds meer behendigheid krijg in het googelen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Topictitel veranderen in Moviemeter googlecontest dan?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik kreeg net een bevestiging dat ik 5 titels goed geraden heb, waarvan ik er wederom 4 niet zag. En dat zonder te Googelen

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

The One Ring wrote:

Ik kreeg net een bevestiging dat ik 5 titels goed geraden heb, waarvan ik er wederom 4 niet zag. En dat zonder te Googelen

Maar je zult toch wel je hulpbronnen hebben. Zonder die bronnen is het onmogelijk een fragment juist te raden als je de desbetreffende film niet gezien hebt, tenzij je onmiddellijk de stijl van het fragment herkent. Maar ook dan blijft het gokken.

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Vind het toch niet slecht van mezelf bij de contest van Appollonisch. Van de zeven films die ik zag wist ik er vijf en is Jarhead nog even door mijn hoofd geschoten. Alleen Babel had ik echt niet herkend (maar kwam me wel bekend voor, alleen was ook ik Japans aan het zoeken). Ik weet wel weer waarom ik het Japanse deel het mooist vond in die film.

Ik denk er bij Cheo's filmpje een paar te herkennen, maar die heb ik geen van allen gezien.

A. Jacobsen

• 495 messages
  • 104 votes

The One Ring wrote:

Op fragment 6 na (is dit het makkelijkste fragment uit de geschiedenis van dit spel?)

Inderdaad best makkelijk, maar wel leuk om die scène nog eens te herzien.

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

Een film kunnen herkennen zonder dat je hem hebt gezien vind ik ook wel een kunst eigenlijk. Maar ja als je wat op de hoogte bent van gemaakte producties in een genre kom je inderdaad ook al wel tot een paar goede antwoorden. Als je bijvoorbeeld ooit een trailer hebt gezien van fragment 3 dan weet je hem nu gelijk. Fragment 5 zelfde verhaal. Ja fragment 6 is inderdaad heel erg makkelijk, iedereen raadt hem dan ook. Maar het blijft toch een legendarische scene Ik zal zo even een nieuwe tussenstand posten..

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

Update:

- Mug en Paalhaas sprokkelen beide een paar goede antwoorden en nemen samen de eerste plaats.

- Mad Man Mundt kom hoog binnen en Wibro weet bij te blijven door nog een paar goede inzendingen te maken

- Ik wacht nog steeds op de eerste goede inzending voor fragment 9!

12 Mug (1,x,3,4,5,6,7,x,x,10,11,12,13,14,15)

12 Paalhaas (1,2,3,4,5,6,7,8,x,x,11,12,x,14,15)

11 Stephan73 (1,2,3,4,5,6,x,8,x,x,11,12,13,x,15)

9 Mad Man Mundt (1,2,3,x,5,6,x,8,x,x,11,12,13,x,x)

9 Wibro (x,x,x,4,5,6,7,x,x,10,11,12,13,14,x)

9 Onderhond & Linn (1,x,3,x,5,6,x,8,x,x,11,12,13,x,15)

8 Observator (1,2,x,4,5,6,x,x,x,x,11,12,x,14,x)

8 The Last (1,2,x,4,5,6,x,x,x,10,x,12,13,x,x)

7 Danuz (x,x,3,4,5,6,x,8,x,x,11,x,x,x,15)

6 Inland Rabbit (x,x,3,x,5,6,x,x,x,x,x,12,13,14,x)

6 Dutchtuga (1,2,x,x,5,6,x,x,x,x,11,x,x,14,x)

6 DVD-T (1,2,x,4,X,6,x,x,x,x,x,12,x,x,15)

6 Silvio Dante (x,2,x,x,5,6,x,x,x,x,11,x,x,14,15)

5 The One Ring (x,2,3,x,5,6,x,x,x,x,11,x,x,x,x)

5 Belchinees (x,x,3,x,5,6,x,x,x,x,11,12,x,x,x)

5 Reinbo (x,2,x,x,5,6,x,x,x,x,11,x,x,14,x)

5 timbo_ (x,x,x,x,x,6,7,x,x,x,11,x,13,x,15)

5 AHWA (1,x,x,x,5,6,x,x,x,x,11,12,x,x,x)

4 Co Jackso (x,x,3,x,5,6,x,x,x,x,x,12,x,x,x)

4 Knisper (x,x,x,x,5,6,x,x,x,x,11,x,x,x,15)

3 Mat_ (x,x,x,x,5,6,x,8,x,x,x,x,x,x,x)

3 Kappeuter (x,x,x,x,x,6,x,8,x,x,x,x,x,x,15)

3 Badalamenti (x,x,x,x,x,6,7,x,x,x,x,x,x,x,15)

3 Artemis (x,x,x,x,5,6,x,x,x,x,x,12,x,x,x)

3 Brucecampbell (x,x,x,x,5,6,x,x,x,x,x,12,x,x,x)

3 Madecineman (x,x,x,x,5,6,x,x,x,x,x,x,x,x,15)

3 F. Gump (x,2,x,x,5,6,x,x,x,x,x,x,x,x,x)

3 Film Pegasus (x,x,x,x,5,6,x,x,x,x,x,12,x,x,x)

3 Spetie (x,x,3,x,5,6,x,x,x,x,x,x,x,x,x)

2 HarmJanStegenga (x,x,x,x,5,6,x,x,x,x,x,x,x,x,x)

2 Herisson (x,x,x,x,X,6,x,x,x,x,x,12,x,x,x)

01 - 10x

02 - 11x

03 - 11x

04 - 08x

05 - 26x

06 - 31x

07 - 05x

08 - 07x

09 - 00x

10 - 03x

11 - 15x

12 - 17x

13 - 08x

14 - 08x

15 - 12x

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Vind dat overmatig gebruik van Google echt een smet worden in dit spel. Dat mensen er uberhaupt het geduld voor kunnen brengen snap ik al niet, maar het zorgt er ook nog eens voor dat de plezier in het spelletje voor mij minder wordt. Essentie van zo'n quiz is de kennis testen van mensen, niet hoe behendig je bent in het opzoeken van een antwoord. Onbegrijpelijk.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Behendig opzoeken van het antwoord doe ik niet via Google. Maar het bekijken van trailers, filmpjes en foto's. Zo doe je nog wat interessante ontdekkingen.

Sowieso, wat valt er te googlen. Zwart-wit film man op dak papier uit mond... Knap als je daarmee iets vindt, lijkt mij.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Toch gebeurt dat hier veel lijkt me. Leuk dan, zo'n contest.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Mug wrote:

Behendig opzoeken van het antwoord doe ik niet via Google. Maar het bekijken van trailers, filmpjes en foto's. Zo doe je nog wat interessante ontdekkingen.

Sowieso, wat valt er te googlen. Zwart-wit film man op dak papier uit mond... Knap als je daarmee iets vindt, lijkt mij.

Helemaal mee eens. Ik heb vandaag nav de MM Contest van Apollinisch 2 films gehuurd omdat de fragmenten hiervan mij erg interessant leken. En zo heb ik de laatste tijd heel wat films nav de MM Contests bekeken en daar zaten echt juweeltjes bij. Dit is voor mij ook de meerwaarde van de MM Contests en niet dat ik persé eerste wil worden.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Dan moet de naam gewijzigd worden zoals Ramon K al aangaf. Ik heb niks tegen een beetje zoekwerk als een scene je iets zegt of als er iets bekend voorkomt maar urenlang lopen zoeken is eigenlijk een beetje zielig.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

wibro wrote:

(quote)

Maar je zult toch wel je hulpbronnen hebben. Zonder die bronnen is het onmogelijk een fragment juist te raden als je de desbetreffende film niet gezien hebt, tenzij je onmiddellijk de stijl van het fragment herkent. Maar ook dan blijft het gokken.

Ik heb geen bronnen waar ik na het zien van het fragment nog in ga zoeken, nee. Meestal herken ik fragmenten van films die ik niet gezien heb doordat ik een afbeelding uit die scène gezien heb in bijvoorbeeld Filmvalley (heeft me al aardig wat punten opgeleverd) of op een filmsite of zelfs een poster. I'm Not There bij Apollinisch herkende ik dan weer omdat die scène al eens voorbij kwam in het 'raad uit welke film deze scène komt'-spel. Schijnbaar onthoud ik afbeeldingen heel goed of zo. Het is voor mij vooral een herkenningsspel en geen opzoekspel, maar films herkennen door afbeeldingen gezien te hebben is ook een vorm van herkennen.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3126 votes

The One Ring wrote:

I'm Not There bij Apollinisch herkende ik dan weer omdat die scène al eens voorbij kwam in het 'raad uit welke film deze scène komt'-spel.

Daar had ik de titel ook vandaan, ik herinnerde mij ook dat ie daar eens voorbij is gekomen.

Verder is het voor mij ook een herkennings spel en Google ik ook niets.Het meeste heb ik gewoon zelf gezien, of herkend uit idd. plaatjes van de film of trailers en fragmenten.Herken ik niets, jammer.Dan maar geen hoge score.En zo doe je natuurlijk erg veel tips op, dat je door enkel een fragment van +- 15-20 seconden een film wil gaan zien.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

dutchtuga wrote:

Dan moet de naam gewijzigd worden zoals Ramon K al aangaf. Ik heb niks tegen een beetje zoekwerk als een scene je iets zegt of als er iets bekend voorkomt maar urenlang lopen zoeken is eigenlijk een beetje zielig.

Dat urenlang lopen zoeken naar iets is zielig? Voor mij staat dat voor doorzettings-vermogen. Als ik van een scene weet dat ik die film gezien heb maar ik kan niet op de naam van de film komen, dan zal ik net zo lang zoeken tot ik de naam van de film gevonden heb. Doe ik dat niet, dan houd ik daar geen goed gevoel voor over.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ik heb het dus vrnml over films die je niet hebt gezien en puur op trefwoorden de titel hoopt te vinden op google.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

dutchtuga wrote:

Ik heb het dus vrnml over films die je niet hebt gezien en puur op trefwoorden de titel hoopt te vinden op google.

Dus, als jij een film niet gezien hebt, dan ga jij ook niet proberen te achterhalen welke titel die film heeft? Ook niet door de toplijstjes na te kijken van andere users, die de titel van de film wel geraden hebben? Ook niet door het bekijken van trailers? Ook niet door gebruik te maken van de Wikipedia encyclopedie?

Waar zijn deze hulpmiddelen dan voor?

btw Kun jij altijd exact zien aan een fragment of jij de film wel of niet gezien hebt? Als dat zo is, dan vind ik dat heel knap van jou. Mij lukt dat in ieder geval niet.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ramon K wrote:

Zie daar de lol niet van in maar als ik bij had willen blijven in het algemeen klassement had ik dat moeten doen.

Maar je hoeft dit spel toch niet alleen voor het klassement te doen? Dan zou dit spel sowieso niet zo populair zijn, want er zijn maar een handjevol gebruikers die steevast boven de 10 punten scoren.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Bericht verwijderd. Doe dat ook met jullie quotes jongens.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Maar je hoeft dit spel toch niet alleen voor het klassement te doen?

Allicht wel. Zonder competitie-element vind ik er niets aan. Geldt toch voor alle spelletjes?

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

Ramon K wrote:

Bericht verwijderd. Doe dat ook met jullie quotes jongens.

Dankje, petje af trouwens voor de manier waarop je hem hebt gevonden, was er zelf nooit opgekomen

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Cheo wrote:

(quote)

Dankje, petje af trouwens voor de manier waarop je hem hebt gevonden, was er zelf nooit opgekomen

Ik heb het wel geprobeerd, maar het is mij niet gelukt. En daar ik al 3 pogingen (allen fout) heb ondernomen om dit fragment te raden ben ik met dit fragment gestopt. Ik vind het trouwens ook een van de meest lelijke fragmenten van alle MM contests. Dit soort films zijn echt niks voor mij.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Allicht wel. Zonder competitie-element vind ik er niets aan. Geldt toch voor alle spelletjes?

Ach, ik heb bij dit spel nooit het idee gehad dat ik ooit eerste zou worden (net als bij de quiz op de chat overigens, waar ik trouwens wel een keer won). Ik vind het hier al leuk om voor mezelf fragmenten te herkennen en te zien welke fragmenten er deze week weer voorbij komen. De ranglijst hou ik nauwelijks in de gaten.

Ieder speelt het verder natuurlijk voor zijn eigen redenen en op zijn eigen manier. Is weinig mis mee wat mij betrefd.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Cheo wrote:

(quote)

Dat zijn dus die google handigheidjes die je hier leert.

Was niet de bedoeling je contest te bederven. Dacht er even niet bij na.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Cheo wrote:

(quote)

Ik kan niet meer in jouw contest komen. Ik moet eerst bevestigen dat ik meerderjarig ben. De video bevat een aanstootgevende inhoud.

Dit is geen grap.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Gewoon even wachten tot je meerderjarig bent, Wibro.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.