- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO: Filmduo's
KO: Filmduo's
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
3-7 Vind het Leon duo echt wel een duo hoor! Mogen misschien zelfs wel winnen.
Mij zou je ook nooit horen klagen als Mark Renton en Begbie er nog in zaten, omdat ik van waardering voor mijn favorieten houd, maar het is nou eenmaal geen duo
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Logische opmerking natuurlijk van iemand die Leon op een 4,5 heeft staan.
Uiteraard vind ik de film goed. Maar je kunt ze perfect als duo zien. Leon is weliswaar oorspronkelijk een einzelganger maar gaande weg in de film vormen ze wel degelijk een duo, goed te vergelijken met het 48 hours duo eigenlijk. Portman is Murphy en Reno is de norse man oftewel Nolte. En samen proberen ze een schurk te pakken.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Mij zou je ook nooit horen klagen als Mark Renton en Begbie er nog in zaten, omdat ik van waardering voor mijn favorieten houd, maar het is nou eenmaal geen duo
Totaal niet te vergelijken. Hun zijn onderdeel van een vriendenclub. En ze zijn niet eens zulke goede vrienden volgens mij in Trainspotting. In Leon zijn het twee mensen die een team vormen, oftewel een duo.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Totaal niet te vergelijken. Hun zijn onderdeel van een vriendenclub. En ze zijn niet eens zulke goede vrienden volgens mij in Trainspotting. In Leon zijn het twee mensen die een team vormen, oftewel een duo.
in dat opzicht vergelijk ik ze ook niet, ik geef alleen een voorbeeld van het 'film-ipv-duo-stemmen'
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
in dat opzicht vergelijk ik ze ook niet, ik geef alleen een voorbeeld van het 'film-ipv-duo-stemmen'
Zo kun je het helemaal niet lezen. Je zegt aan het eind van je zin "maar het is nou eenmaal geen duo." Wat het dus wel is. En die in trainspotting duidelijk niet aangezien ze met de vijven zijn ofzo.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zo kun je het helemaal niet lezen. Je zegt aan het eind van je zin "maar het is nou eenmaal geen duo." Wat het dus wel is. En die in trainspotting duidelijk niet aangezien ze met de vijven zijn ofzo.
De personages in Leon zijn duidelijk twee éénlingen.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Precies wat Macmanus zegt, snap niet waarom dat ontkent word de hele tijd. Het lijkt nu alsof mensen vinden dat het alleen een duo is als ze een buddycop relatie hebben of wanneer ze in meerdere films te zien zijn.
Leon en Mathilda vormen een tweetal. Een duo.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Zeker niet. Matilda zoekt overduidelijk een maatje in de film. En Leon eerst niet maar gaande weg begint die het toch erg fijn te vinden. Dat is klassiek voorbeeld van velen duo's. Jackie Chan en Chris Tucker in Rush Hour mogen elkaar eerst ook totaal niet. Sheen en Tucker in Money Talks. Chan en Wilson in die Shanghai films. Dat je het niet het beste duo vind best, maar het is zeker een duo geen twijvel mogelijk. Dan is het Fight Club duo vreemder aangezien het 1 persoon is.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
ik snap jou niet helemaal, vooral omdat jij mij niet snapt.
Ik weet niet of het je inmiddels al is opgevallen maar ik heb het over film-ipv-duo- stemmen en overal is wel een duo in te zien, maar het gaat over de waarde ervan.
"het is nou eenmaal geen duo" slaat gek genoeg op Trainspotting, waar ik het al het hele stukje tekst over had.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Nog steeds is het raar geschreven. Je geeft eerst een voorbeeld van twee mensen in een film die je totaal geen duo vind. En dan vind je het gek dat ik de link leg met het Leon duo.
Maar je vind het dus wel een duo in Leon? cool. Maar dan gaat je tekst nog nergens over want ik vind Leon mede zo prachtig door de heerlijke wisselwerking tussen de twee. En vandaar dat ik ze een zeer sterk duo vind die hier ook best mogen winnen.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Nog steeds is het raar geschreven. Je geeft eerst een voorbeeld van twee mensen in een film die je totaal geen duo vind. En dan vind je het gek dat ik de link leg met het Leon duo.
Maar je vind het dus wel een duo in Leon? cool. Maar dan gaat je tekst nog nergens over want ik vind Leon mede zo prachtig door de heerlijke wisselwerking tussen de twee. En vandaar dat ik ze een zeer sterk duo vind die hier ook best mogen winnen.
duo= 2 in het Latijn, als het er 2 zijn is het automatisch een duo.
Er is een verschil tussen een duo en een goed duo
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ja je zal het eens onderbouwen 
.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Gezien je niveau lijkt het me ook niet nodig nee. Maar zou je sieren als je dan ook helemaal niks neerzet.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Zeker maar het moge duidelijk zijn dat ik het wel een goed duo vind. Heb ook nergens neer gezet dat dit een feit is puur mijn mening.
Ging mij ook puur om het feit dat er werd geroepen dat het geen duo is.
Lijkt me dat ik dat redelijk heb ontkracht aangezien niemand verder komt dan einzelganger en simpele emoticons dus dan is het cool voor mij.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bij een duo is er sprake van een bepaalde sprekende dynamiek tussen de twee personages. Die ontbreekt bij Leon vrijwel volkomen. Op die manier is een film over twee mensen die aan de andere kant van de aardbol wonen ook sprake van een duo...
Maar niet een duo dat mij stem krijgen, Heb erg het idee dat er in het geval van Leon steeds op de film gestemd wordt.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Zeker maar het moge duidelijk zijn dat ik het wel een goed duo vind. Heb ook nergens neer gezet dat dit een feit is puur mijn mening.
Ging mij ook puur om het feit dat er werd geroepen dat het geen duo is.
Lijkt me dat ik dat redelijk heb ontkracht aangezien niemand verder komt dan einzelganger en simpele emoticons dus dan is het cool voor mij.
Het lijkt me idd duidelijk dat daar het meningsverschil ligt, heb ik geen emoticons gebruikt
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Bij een 4e ronde waardig duo is er sprake van een bepaalde sprekende dynamiek tussen de twee personages. Die ontbreekt bij Leon vrijwel volkomen. Op die manier is een film over twee mensen die aan de andere kant van de aardbol wonen ook sprake van een duo...
Maar niet een duo dat mij stem krijgen, Heb erg het idee dat er in het geval van Leon steeds op de film gestemd wordt.
3 woordjes toegevoegd en nu ben ik het er helemaal mee eens
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Gezien je niveau lijkt het me ook niet nodig nee. Maar zou je sieren als je dan ook helemaal niks neerzet.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Tunnelvisie is het allerminst. Als je leest, dan zie je ook duidelijk dat ik het totaal niet erg vind dat mensen het geen goed duo vinden. Maar het ging me puur om het niet duo verhaal. En als je met goede argumenten komt (wat ik tenminste probeer in plaats van simpele emoticons) lees ik het graag. Dus komt er toch iets meer niveau van mijn kant.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Zeker niet. Matilda zoekt overduidelijk een maatje in de film. En Leon eerst niet maar gaande weg begint die het toch erg fijn te vinden. Dat is klassiek voorbeeld van velen duo's. Jackie Chan en Chris Tucker in Rush Hour mogen elkaar eerst ook totaal niet. Sheen en Tucker in Money Talks. Chan en Wilson in die Shanghai films. Dat je het niet het beste duo vind best, maar het is zeker een duo geen twijvel mogelijk. Dan is het Fight Club duo vreemder aangezien het 1 persoon is.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar even serieus, Leon & Mathilda kun je toch nooit als een echte duo zien. De vergelijkingen die je maakt kloppen wel, maar Leon & Mathilda vind ik totaal geen eenheid, ze werken weliswaar (ongeveer) samen, maar er leeft n.m.m. totaal geen 'duo-chemie' tussen die twee.
Maar goed, 't is maar net hoe je het allemaal ziet, ik zie ze iig niet als een duo en als ik me dan ooit bedenk, dan beschouw ik ze maar als apart.
Ik bemoei me hier verder niet mee en laat het rusten, 't is tenslotte een KO, waar alles mogelijk is natuurlijk.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik ben de hele tijd serieus (misschien een beetje te maar irriteerde me nogal, want zinloze emoticons zijn zo vreselijk makkelijk en laf) maar ik vind de twee zeker wel een chemie hebben serieus gaandeweg de film. Maar vind het nogmaals helemaal niet erg dat je dit ver genoeg of zelfs te ver vindt voor Leon. Zolang je wel ziet dat het een duo is, een goed duo is verder aan jezelf natuurlijk.