• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.301 votes
Profile

Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

5-7

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

5-8

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Zoals het nu verloopt is het nog maar te hopen dat Mulholland de KO gaat winnen. De tegenstand is vaak dik ondermaats. Lijkt weer een nefaste ronde te gaan voor al wat niet Amerikaans is trouwens.

Wat bazel je weer jankemans, volgens mij hebben niet-amerikaanse films het vaker gewonnen van amerikaanse tot dusver. Zoveel amerikaans staat er verhoudingsgewijs niet eens in

Lynch is overigens ook Amerikaans

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

5-9

Tommeh

• 7317 messages
  • 3296 votes

5-10

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

14. Cloverfield - The Man Who Wasn’t There

Tommeh

• 7317 messages
  • 3296 votes

0-1

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

1-1

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

1-2

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

2-2 Cloverfield

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

3-2

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

orbit wrote:

Wat bazel je weer jankemans, volgens mij hebben niet-amerikaanse films het vaker gewonnen van amerikaanse tot dusver. Zoveel amerikaans staat er verhoudingsgewijs niet eens in

Lynch is overigens ook Amerikaans

Er zijn 8 Amerikaanse films door op 13 battles. In 3 van die battles was het niet mogelijk voor een Amerikaanse film om door te gaan.

Ik beweer verder ook niet dat alle Amerikaanse films slecht zijn. Wel dat het overwicht ridicuul is.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

3-3

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Er zijn 8 Amerikaanse films door op 13 battles. In 3 van die battles was het niet mogelijk voor een Amerikaanse film om door te gaan.

Ik beweer verder ook niet dat alle Amerikaanse films slecht zijn. Wel dat het overwicht ridicuul is.

Tss, ik tel maar liefst 14 niet-amerikaanse films op de laatste 16 koppels. Dat betekend dus bijna één op één. Bij de rechtstreekse battles tussen een amerikaanse en niet-amerikaanse film tel ik zeker twee overwinningen van een niet-amerikaanse. Verder zijn er veel vaker niet-amerikaanse gekoppeld aan niet-amerikaanse films en amerikaanse aan amerikaanse, dus er is vanaf dit stadium nog weinig van te zeggen.. Maar om te stellen dat het overwicht ridicuul is, slaat dus helemaal nergens op.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

4-3

Into the Wild wint weer, terwijl het zo'n simpele film is.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Wat is Amores Perros dan?

[Preketero]

• 8531 messages
  • 2450 votes

5-3

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

In ieder geval een stuk complexer en vooral completer dan Into the Wild. Into the Wild is vooral een succes omdat het constant de sympathie van de kijker weet op te wekken. Veel kijkers kijken hierdoor een stuk minder kritisch naar een film.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

4 Amerikaanse hebben een niet-Amerikaanse film eruit geknikkerd, 2 niet-Amerikaanse films een Amerikaanse. Da's in ieder geval al het dubbel.

Sowieso zitten we nu al met 10 Amerikaanse films op de laatste 16. Mag ik er verder even op wijzen dat er naast Amerika nog 2 grote filmcontinenten zijn, Dat maakt minimum 10 op 16 films een serieus overwicht.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

orbit wrote:

Tss, ik tel maar liefst 14 niet-amerikaanse films op de laatste 16 koppels.

Dus 18 op 32 is Amerikaans. Dat is ruim meer dan de helft uit 1 land, dat is toch erg veel?

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

(quote)

Dus 18 op 32 is Amerikaans. Dat is ruim meer dan de helft uit 1 land, dat is toch erg veel?

Niet als je nagaat dat uit dat land waarschijnlijk de meeste films komen en traditioneel in het westen nog steeds het monopolie heeft qua bioscoopcirculatie e.d.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

6-3

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

orbit wrote:

Niet als je nagaat dat uit dat land waarschijnlijk de meeste films komen en traditioneel in het westen nog steeds het monopolie heeft qua bioscoopcirculatie e.d.

Dat zegt hooguit iets over het kijkgedrag van de stemmers hier. Men kijkt blijkbaar vooral wat men gevoerd wordt.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Daar komt ook de meeste voeding vandaan. Ik weet zeker dat de users in de battles minder amerikaans kijken dan de gemiddelde "offline kijker".

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

En dat is jammer. Je mag toch wek verwachten dat filmliefhebbers verder kijken dan hun neus lang is.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

4 Amerikaanse hebben een niet-Amerikaanse film eruit geknikkerd, 2 niet-Amerikaanse films een Amerikaanse. Da's in ieder geval al het dubbel.

Sowieso zitten we nu al met 10 Amerikaanse films op de laatste 16. Mag ik er verder even op wijzen dat er naast Amerika nog 2 grote filmcontinenten zijn, Dat maakt minimum 10 op 16 films een serieus overwicht.

Blame the loting

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Daar komt ook de meeste voeding vandaan. Ik weet zeker dat de users in de battles minder amerikaans kijken dan de gemiddelde "offline kijker".

Dat is wel zeker ja, dan hadden hier hoogstens nog een stuk of 3 a 4 niet-amerikaanse films in gestaan bij de 1/16 finales

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Co Jackso wrote:

In ieder geval een stuk complexer en vooral completer dan Into the Wild. Into the Wild is vooral een succes omdat het constant de sympathie van de kijker weet op te wekken. Veel kijkers kijken hierdoor een stuk minder kritisch naar een film.

Duidelijker. Ik vind het zelf ook allesbehalve een perfecte film maar complexe poespas is het laatste waar ik bij deze film op zit te wachten. Het gebrek aan compleetheid zie ik echter niet. Hoogstens de gezinssituatie loopt niet lekker, maar Amores Perros heeft daar zelf ook last van. X 3 zelfs nog.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Dan waren de aziatische films, films van Jet Li en Chackie Chan geweest.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Jammer dat mensen Amerikaans (en in het ergste geval zelfs Engelstalig) meteen als synoniem zien voor standaard Hollywoodwerk. Alle Amerikaanse films die hier door zijn gegaan, met uitzondering van The Bourne Ultimatum zijn onafhankelijke producties en in de meeste gevallen zelfs auteursfilms. Gewoon de Amerikaanse tegenshangers van de Europese en Aziatische film. Niet dat daarom de niet-Amerikaanse films niet mogen scoren, maar als mensen films als No Country for Old Men, Requiem for a Dream, Donnie Darko of Mulholland Dr. neerzetten als mainstream begin ik me toch zorgen te maken.

6-4 The Man Who Wasn't There

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.