- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Zoals het nu verloopt is het nog maar te hopen dat Mulholland de KO gaat winnen. De tegenstand is vaak dik ondermaats. Lijkt weer een nefaste ronde te gaan voor al wat niet Amerikaans is trouwens.
Wat bazel je weer jankemans, volgens mij hebben niet-amerikaanse films het vaker gewonnen van amerikaanse tot dusver. Zoveel amerikaans staat er verhoudingsgewijs niet eens in 
Lynch is overigens ook Amerikaans 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
14. Cloverfield - The Man Who Wasn’t There
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Wat bazel je weer jankemans, volgens mij hebben niet-amerikaanse films het vaker gewonnen van amerikaanse tot dusver. Zoveel amerikaans staat er verhoudingsgewijs niet eens in 
Lynch is overigens ook Amerikaans 
Er zijn 8 Amerikaanse films door op 13 battles. In 3 van die battles was het niet mogelijk voor een Amerikaanse film om door te gaan.
Ik beweer verder ook niet dat alle Amerikaanse films slecht zijn.
Wel dat het overwicht ridicuul is.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Er zijn 8 Amerikaanse films door op 13 battles. In 3 van die battles was het niet mogelijk voor een Amerikaanse film om door te gaan.
Ik beweer verder ook niet dat alle Amerikaanse films slecht zijn.
Wel dat het overwicht ridicuul is.
Tss, ik tel maar liefst 14 niet-amerikaanse films op de laatste 16 koppels. Dat betekend dus bijna één op één. Bij de rechtstreekse battles tussen een amerikaanse en niet-amerikaanse film tel ik zeker twee overwinningen van een niet-amerikaanse. Verder zijn er veel vaker niet-amerikaanse gekoppeld aan niet-amerikaanse films en amerikaanse aan amerikaanse, dus er is vanaf dit stadium nog weinig van te zeggen.. Maar om te stellen dat het overwicht ridicuul is, slaat dus helemaal nergens op.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
4-3
Into the Wild wint weer, terwijl het zo'n simpele film is.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
In ieder geval een stuk complexer en vooral completer dan Into the Wild. Into the Wild is vooral een succes omdat het constant de sympathie van de kijker weet op te wekken. Veel kijkers kijken hierdoor een stuk minder kritisch naar een film.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
4 Amerikaanse hebben een niet-Amerikaanse film eruit geknikkerd, 2 niet-Amerikaanse films een Amerikaanse. Da's in ieder geval al het dubbel.
Sowieso zitten we nu al met 10 Amerikaanse films op de laatste 16. Mag ik er verder even op wijzen dat er naast Amerika nog 2 grote filmcontinenten zijn, Dat maakt minimum 10 op 16 films een serieus overwicht.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Tss, ik tel maar liefst 14 niet-amerikaanse films op de laatste 16 koppels.
Dus 18 op 32 is Amerikaans. Dat is ruim meer dan de helft uit 1 land, dat is toch erg veel?
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Dus 18 op 32 is Amerikaans. Dat is ruim meer dan de helft uit 1 land, dat is toch erg veel?
Niet als je nagaat dat uit dat land waarschijnlijk de meeste films komen en traditioneel in het westen nog steeds het monopolie heeft qua bioscoopcirculatie e.d. 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Niet als je nagaat dat uit dat land waarschijnlijk de meeste films komen en traditioneel in het westen nog steeds het monopolie heeft qua bioscoopcirculatie e.d. 
Dat zegt hooguit iets over het kijkgedrag van de stemmers hier. Men kijkt blijkbaar vooral wat men gevoerd wordt.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Daar komt ook de meeste voeding vandaan. Ik weet zeker dat de users in de battles minder amerikaans kijken dan de gemiddelde "offline kijker".
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
En dat is jammer. Je mag toch wek verwachten dat filmliefhebbers verder kijken dan hun neus lang is.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
4 Amerikaanse hebben een niet-Amerikaanse film eruit geknikkerd, 2 niet-Amerikaanse films een Amerikaanse. Da's in ieder geval al het dubbel.
Sowieso zitten we nu al met 10 Amerikaanse films op de laatste 16. Mag ik er verder even op wijzen dat er naast Amerika nog 2 grote filmcontinenten zijn, Dat maakt minimum 10 op 16 films een serieus overwicht.
Blame the loting 
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Daar komt ook de meeste voeding vandaan. Ik weet zeker dat de users in de battles minder amerikaans kijken dan de gemiddelde "offline kijker".
Dat is wel zeker ja, dan hadden hier hoogstens nog een stuk of 3 a 4 niet-amerikaanse films in gestaan bij de 1/16 finales 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
In ieder geval een stuk complexer en vooral completer dan Into the Wild. Into the Wild is vooral een succes omdat het constant de sympathie van de kijker weet op te wekken. Veel kijkers kijken hierdoor een stuk minder kritisch naar een film.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Dan waren de aziatische films, films van Jet Li en Chackie Chan geweest.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Jammer dat mensen Amerikaans (en in het ergste geval zelfs Engelstalig) meteen als synoniem zien voor standaard Hollywoodwerk. Alle Amerikaanse films die hier door zijn gegaan, met uitzondering van The Bourne Ultimatum zijn onafhankelijke producties en in de meeste gevallen zelfs auteursfilms. Gewoon de Amerikaanse tegenshangers van de Europese en Aziatische film. Niet dat daarom de niet-Amerikaanse films niet mogen scoren, maar als mensen films als No Country for Old Men, Requiem for a Dream, Donnie Darko of Mulholland Dr. neerzetten als mainstream begin ik me toch zorgen te maken.
6-4 The Man Who Wasn't There