• 177.985 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.113 votes
Profile

KO weirde, gore en/of schokkende films

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

6-0

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

Gek dat From Beyond er niet tussen zat!

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

De enige echte reden die ik zie waarom Cannibal Holocaust zou kunnen winnen is de hype die rond de film hing en het imago dat er nu nog steeds rond hangt.

Is toch met elke film zo? Gewenning treedt nogal snel op. Cannibal Holocaust staat onder filmfans over de hele wereld bekend als meest schokkende film aller tijden. Samen met nog een paar andere titels misschien... Uiteraard subjectief, maar ergens toch een waardeoordeel.

Veel verder dan in Cannibal Holocaust kan je in mijn ogen niet gaan, qua shockvalue dan. In dat opzicht is elke film even schokkend als een Beatleskapsel, niet?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

7-0 van mij mag CH er zo uit. Ik ga voor wierd..

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

5 The Cook the Thief His Wife & Her Lover - Braindead

0-1

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

1-1

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

1-2

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

1-3 The Cook is de betere film, maar Braindead is weirder en goorder.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Veel verder dan in Cannibal Holocaust kan je in mijn ogen niet gaan, qua shockvalue dan.

Ik heb de film nu twee keer gezien, veel meer shock dan een opgehaalde wenkbrauw heeft de film nooit bij mij teweeggebracht.

En fijn dat de wereld er zo over denkt, maar als we daarop afgaan hoeven we zo'n KO ook niet te houden. Liever een KO van eigen meningen dan gevolgde clichés.

Vind het trouwens maar lastig stemmen bij zulke battles. Braindead is weird en goor, Cook etc is goor en schokkend. Je kan de films eigenlijk niet eens op de zelfde criteria tegen elkaar afwegen.

1-4 jeugdsentiment dan maar, maar vind ze beiden even sterk, op hun eigen manier.

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

1-5

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

2-5

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

En fijn dat de wereld er zo over denkt, maar als we daarop afgaan hoeven we zo'n KO ook niet te houden. Liever een KO van eigen meningen dan gevolgde clichés.

Tuurlijk moeten we onze eigen mening laten meespelen!

Wat ik maar bedoel is dat wanneer je Cannibal Holocaust niet als choquerend ervaart (afgezien van het feit of je het een goede of slechte film vindt), ik me afvraag wat dan nog wèl schokkend zou zijn. Of ligt je morele grens zo hoog dat je door niets geraakt wordt?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Ik word in ieder geval niet geraakt door films die er té goedkoop en fake in elkaar gedraaid uitzien. Cannibal Holocaust vond ik gewoon nooit overtuigend en nogal goedkoop.

Zo'n verkrachtingsscene in Irrév doet mij dan 100 keer meer. Al ben ik zelf het meest fan van de "wtf lol" shock die je terugvindt in Miike's films. Wat mij betreft hoort dan ook één van zijn films te winnen.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

3-5

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Ik word in ieder geval niet geraakt door films die er té goedkoop en fake in elkaar gedraaid uitzien. Cannibal Holocaust vond ik gewoon nooit overtuigend en nogal goedkoop.

Zo'n verkrachtingsscene in Irrév doet mij dan 100 keer meer. Al ben ik zelf het meest fan van de "wtf lol" shock die je terugvindt in Miike's films. Wat mij betreft hoort dan ook één van zijn films te winnen.

In godesnaam niet die nepshock van Miike

Maar ik ben het wat Irrev wel met je eens, raar dat die er al uit ligt trouwens..

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

3-6

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

3-7

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

6 Princess - Bad Taste

0-1

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

orbit wrote:

(quote)

In godesnaam niet die nepshock van Miike

Maar ik ben het wat Irrev wel met je eens, raar dat die er al uit ligt trouwens..

Irrv heeft een ultiem shock gore moment. Verder gebeurd er niets (op een ellenlange afstompende V scene na) dat als schokkend, wierd of goor gekwalificeerd kan worden...

Dus doe mij maar iets echt wierds a la Holy Mountain of Eraserhead of iets over the top 'wierd' en goors zoals de Toxic Avenger of Bad Taste.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

0-2

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

1-2

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

1-3 Princess is schokkender ; Bad Taste is goorder en weirder

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

2-3 tegenstem, ook hier is de main ingredient comedy en dat behoort imo niet te winnen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

3-3

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

4-3

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

5-3

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

5-4

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

5-5

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

5-6

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

5-7

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.