- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO weirde, gore en/of schokkende films
KO weirde, gore en/of schokkende films
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
Gek dat From Beyond er niet tussen zat!
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
De enige echte reden die ik zie waarom Cannibal Holocaust zou kunnen winnen is de hype die rond de film hing en het imago dat er nu nog steeds rond hangt.
Is toch met elke film zo? Gewenning treedt nogal snel op. Cannibal Holocaust staat onder filmfans over de hele wereld bekend als meest schokkende film aller tijden. Samen met nog een paar andere titels misschien... Uiteraard subjectief, maar ergens toch een waardeoordeel.
Veel verder dan in Cannibal Holocaust kan je in mijn ogen niet gaan, qua shockvalue dan. In dat opzicht is elke film even schokkend als een Beatleskapsel, niet?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
7-0 van mij mag CH er zo uit. Ik ga voor wierd.. 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
5 The Cook the Thief His Wife & Her Lover - Braindead
0-1
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
1-3 The Cook is de betere film, maar Braindead is weirder en goorder.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ik heb de film nu twee keer gezien, veel meer shock dan een opgehaalde wenkbrauw heeft de film nooit bij mij teweeggebracht.
En fijn dat de wereld er zo over denkt, maar als we daarop afgaan hoeven we zo'n KO ook niet te houden. Liever een KO van eigen meningen dan gevolgde clichés.
Vind het trouwens maar lastig stemmen bij zulke battles. Braindead is weird en goor, Cook etc is goor en schokkend. Je kan de films eigenlijk niet eens op de zelfde criteria tegen elkaar afwegen.
1-4 jeugdsentiment dan maar, maar vind ze beiden even sterk, op hun eigen manier.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
En fijn dat de wereld er zo over denkt, maar als we daarop afgaan hoeven we zo'n KO ook niet te houden. Liever een KO van eigen meningen dan gevolgde clichés.
Tuurlijk moeten we onze eigen mening laten meespelen!
Wat ik maar bedoel is dat wanneer je Cannibal Holocaust niet als choquerend ervaart (afgezien van het feit of je het een goede of slechte film vindt), ik me afvraag wat dan nog wèl schokkend zou zijn. Of ligt je morele grens zo hoog dat je door niets geraakt wordt?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ik word in ieder geval niet geraakt door films die er té goedkoop en fake in elkaar gedraaid uitzien. Cannibal Holocaust vond ik gewoon nooit overtuigend en nogal goedkoop.
Zo'n verkrachtingsscene in Irrév doet mij dan 100 keer meer. Al ben ik zelf het meest fan van de "wtf lol" shock die je terugvindt in Miike's films. Wat mij betreft hoort dan ook één van zijn films te winnen.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Ik word in ieder geval niet geraakt door films die er té goedkoop en fake in elkaar gedraaid uitzien. Cannibal Holocaust vond ik gewoon nooit overtuigend en nogal goedkoop.
Zo'n verkrachtingsscene in Irrév doet mij dan 100 keer meer. Al ben ik zelf het meest fan van de "wtf lol" shock die je terugvindt in Miike's films. Wat mij betreft hoort dan ook één van zijn films te winnen.
In godesnaam niet die nepshock van Miike 
Maar ik ben het wat Irrev wel met je eens, raar dat die er al uit ligt trouwens..
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
In godesnaam niet die nepshock van Miike 
Maar ik ben het wat Irrev wel met je eens, raar dat die er al uit ligt trouwens..
Irrv heeft een ultiem shock gore moment. Verder gebeurd er niets (op een ellenlange afstompende V scene na) dat als schokkend, wierd of goor gekwalificeerd kan worden...
Dus doe mij maar iets echt wierds a la Holy Mountain of Eraserhead of iets over the top 'wierd' en goors zoals de Toxic Avenger of Bad Taste.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
1-3 Princess is schokkender ; Bad Taste is goorder en weirder
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
2-3 tegenstem, ook hier is de main ingredient comedy en dat behoort imo niet te winnen.