• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

KO weirde, gore en/of schokkende films

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

6-6 TCM is niet goor, niet schokkend en niet weird....

Volkomen normale familiefilm inderdaad

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

5-8

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Omdat ik CH niet heb gezien vind ik het moeilijk om te stemmen. Maar niet in de finale stemmen, na de hele tijd meedoen voelt ook zo nutteloos. Dus een kleine analyse.

Freaks won achtereenvolgens van Rabid, Bad Lieutenant, Eraserhead, Repo Man, Bad Taste en The Texas Chainsaw Massacre.

Cannibal Holocaust won achtereenvolgens van Slither, Evil Dead, Cannibal Ferox, Irréversible, Tetsuo en Bijita Q.

Ik kom op basis van dit lijstje tot de conclusie dat het Cannibal Holocaust meer toekomt, vanwege de weerstand onderweg overwonnen (iedereen kan op basis van zijn eigen analyse overigens tot een heel andere conclusie komen)…

6-8

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Da's stemmen omdat een film meer naamsbekendheid heeft

CH heeft vooral "geluk" gehad door de heisa rondom de film, gecreëerd door een veel te naief publiek. Het eerste uur is ronduit saai en de rest overtreft amper een doorsnee hedendaagse horrorfilm.

Maar zoals dutchtuga al zei, staat bekend als de godfather van de shock en dat imago is blijkbaar voldoende. Niet dat Freaks een betere winnaar zou zijn. De grenzen van fatsoen zijn in de laatste 80 jaar enorm verschoven, des te pijnlijker dat een film uit de jaren '30 deze KO zou winnen ...

Finale zonder Miike in deze KO is een finale onwaardig

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Visitor Q had inderdaad in de finale mogen staan. Maar je suggereert hier voor de rest een hoop onwaarheden. Je hebt het er moeilijk mee hé, dat Cannibal Holocaust zo'n legendarische reputatie heeft .

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ik heb wel vaker onbegrip voor de reputatie van films die ze niet (meer) verdienen.

Ik geloof best dat CH vroeger shockerend was maar da's 30 jaar geleden. Geen hond die er naar kraait moest de film vandaag uitgebracht worden. Wat mij betreft zijn reputatie niet meer waardig en al helemaal niet terecht dat hij dan in de finale van een KO als deze komt te staan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Onderhond wrote:

Da's stemmen omdat een film meer naamsbekendheid heeft

Dat is niet helemaal waar. Binnen dat lijstje heb ik een afweging gemaakt van wat er het best past in deze KO. Als ik bedenk wanneer ik voor het laatst (en eerst) met open mond naar een film heb zitten kijken van "wat is dit????????????????????" was dat misschien alleen bij Tetsuo. Dat had ík een waardige winnaar gevonden. En Trouble Every Day ook natuurlijk. En CH is blijkbaar beter dan die twee. Zoiets.

En ach, waar gaat het eigenlijk allemaal over. Ik denk niet dat Miike voor erkenning afhankelijk is van een spelletje op MM.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

En CH is blijkbaar beter dan die twee

Dan heb je een vreemd vertrouwen in de stem van MM wat mij betreft.

Wat mij vooral opvalt hoe het imago van een film in stand gehouden wordt door de jaren heen, terwijl de relevantie vaak nog ver te zoeken is.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Het staat er misschien wat ongelukkig. Ik verwacht niet dat ik CH beter zal vinden dan Tetsuo of Trouble Every Day natuurlijk. Ik denk dat ik precies weet wat ik aan stemmen op MM heb namelijk.

Maar als ik tussen deze twee tiels moet kiezen, dan maar zo.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

7-8

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond, je blijft het maar herhalen maar zeker weten dat als je CH nu nog aan nietswetende kijkers toont zij met verbazing naar het scherm zullen kijken. Met een verkeerde aanpak, volgens velen, maar desalniettemin weet ik zeker dat het voor genoeg walging zou zorgen bij een groot deel van de mensheid. Dat jij inmiddels heel veel gewend bent of dat jouw grenzen veel hoger zitten kan je niet als enige maatstaf nemen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ik denk dat je met een film als Saw tegenwoordig de nietsvermoedende kijker meer kan shockeren dan met CH.

Natuurlijk kan je er nog makkelijk mensen mee shockeren. Velen voelen weinig voor het horror genre en zijn ook niet al te veel gewend.

Maar je noemt de film zelf "de godfather van de shock". Dan moet de film serieus wat meer kunnen presteren dan een nietsvermoedende kijker te shockeren.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Totaal niet met je eens hierin. Saw lijkt me geen film die mensen in walging achterlaat, CH wel. Ik heb de film een stuk of 6 keer gezien en keer op keer voel ik me naar. Dit niet alleen door de beelden maar ook in combinatie met die bizar mooie soundtrack. Dat laatste heeft een groot aandeel in het bizarre, zelfde gebeurt in een film als Nekromantik.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Denk dat het publiek van tegenwoordig erg makkelijk doorheen een film als CH prikt. Blijf er verder bij dat er makkelijk 50 films zijn die als veel weirder, goorder en/of shockerender ervaren worden.

En wat die soundtrack betreft ... tja

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Lijkt me ook, komt ook nog eens bij dat veel van die jaren 70tig gore films vaak het nepste bloed hebben dat je je maar kunt voorstellen, het ziet er zelden ook maar een beetje uit. Gore kan tegenwoordig zoveel meesterlijker eruit zien dat het serieus bijna levensecht is! Daarom doen die Fulci horrors het ook niet best bij mij, het ziet er altijd zo Emmanuelle achtig uit dat beeld.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Macmanus wrote:

Daarom doen die Fulci horrors het ook niet best bij mij, het ziet er altijd zo Emmanuelle achtig uit dat beeld.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Niet dan ? heb ik serieus altijd bij die jaren 70tig begin jaren 80tig horror films. Zeker in Zombie 2 was dat het geval, die scenes op de boot konden zo uit die film komen, verwachte ook nogal wat actie op de boot toen ik het zag

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

8-8

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Vrouwelijk bloot ja, maar de subtiliteit van Fulci is toch niet verleidelijk? Maar ik moet toegeven. Ik heb nog nooit een Emanuelle film gezien...

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Subtiliteit? zag ik niet zo in Zombie 2 (enige die ik van hem gezien heb geloof ik) Maar ging me meer om hoe het beeld eruit ziet, ziet er zo zacht uit en heeft altijd zo een typisch jaren 70tig goedkoperigs over zich. Misschien door de goedkopere film die ze gebruikte toen ofzo, je ziet het wel vaker in films van rond die tijd. Ik ben er niet gek op.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Geen flauw idee waarom ik dat woord gebruikte. Fulci is niet subtiel nee. Laat dan ook maar. Als ik een van m'n DVD's uit de pakketservice terug heb zal ik er een Fulci indoen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Dat typisch jaren 70 beeld vind ik op één of andere manier een extra bizarre dimensie geven aan een horrorfilm.

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7936 votes

8-9

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

9-9

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

Lijkt me ook, komt ook nog eens bij dat veel van die jaren 70tig gore films vaak het nepste bloed hebben dat je je maar kunt voorstellen, het ziet er zelden ook maar een beetje uit.

Gaat inderdaad op voor een Fulci. Maar Cannibal Holocaust kan je toch niet verwijten dat de effecten er nep uit zien? Ik moet nog steeds de film zien die betere effecten presenteert.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

9-10

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Sowieso hebben jaren 70 films een veel morbider sfeer dan die gelikte troep van de laatste 20 jaar

Alleen zou ik het dan een film zoals TCM meer vinden toekomen dan CH, al was het maar vanwege de uitstekende suggestieve werking van die beelden en de vrijwel afwezigheid van soundtrack, waardoor het effect van een documentaire des te realistischer wordt.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

0-11

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

10-12 Freaks wint.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Hmm, er zit toch ergens een foutje in het scoreverloop lijkt me!?

Hoe interpreteren we de post van "ace leader"?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.