- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Slechtste Topfilm, editie 2007
Slechtste Topfilm, editie 2007
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes

Wie hou je nou voor de gek?
Hij heeft anders gelijk, hoor 
61. Shining, The - Godfather: Part III, The
0-1
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ach.. het is mij al opgevallen dat het er vooral om gaat welke versie mensen als eerste hebben gezien.
0-4
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ach.. het is mij al opgevallen dat het er vooral om gaat welke versie mensen als eerste hebben gezien.
Je bedoelt ermee te zeggen dat mensen die Mou Gaan Dou eerder zagen dan The Departed, The Departed het beste vinden (en andersom). Dat was bij mij in ieder geval aan de hand en bij Bert geloof ik ook.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Je bedoelt ermee te zeggen dat mensen die Mou Gaan Dou eerder zagen dan The Departed, The Departed het beste vinden (en andersom). Dat was bij mij in ieder geval aan de hand en bij Bert geloof ik ook.
Nee, juist andersom. Dat is dan de eerste keer dat ik hoor dat mensen die Infernal Affairs algezien hadden, The Departed beter vonden. Volgens mij heeft het namelijk vooral met verwachtingen te maken. The Departed is veel langer en heeft veel meer opbouw nodig, als je dat dan als 'remake' gaat kijken, dan lijkt het allemaal wel heel traag en omgekeerd. Maar blijkbaar zijn daar dan ook wel uitzonderingen op.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
The Departed is veel langer en heeft veel meer opbouw nodig,
Ik zie dat anders. Mou Gaan Dou verteld alleen maar het verhaal, maar doet verder niets. Geen karakteropbouw, geen sfeerschetsen, geen leuke scènes die niet in het teken staan van het verhaal. Mou Gaan Dou is dus een verhaal en helemaal niets meer dan dat. Scorsese's film duurt langer, omdat Scorsese meer dan alleen een verhaal wilde vertellen. Scorsese's films moeten het nooit echt puur van het verhaal hebben. Scorsese noemde The Departed zelfs grappig genoeg zijn eerste film met een plot.
1-0 Ladri
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ja, dat is ook het punt dat ik wil maken. Als je een remake van Mou Gaan Dou verwacht, dan verwacht je dat allemaal niet (en vaak wil je dat ook niet). Ik vond het eerste uur van The Departed ook stomvervelend. Ik woon niet in Boston, het kan mij helemaal niks schelen hoe de politieschool daar functioneert of hoe het dagelijks leven daar is. Ook de 'leuke scenes' werken meestal niet. Ik denk dat Nicholson en Scorsese al die lof vooral hebben gekregen door hun reputatie, dan dat het echt zo geweldig was.
Scorsese's film is trouwens meer een beetje de Infernal Affairs-trilogie in een. Hij heeft daarom ook wat dubieuze keuzes gemaakt, door de twee vrouwelijke personage van het orgineel samen te voegen in een personage en het andere einde. Ik vind niet dat dat de diepgang ten goede is gekomen.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Vond Mou Gaan Dou zelf beter dan The Departed.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Als je een remake van Mou Gaan Dou verwacht, dan verwacht je dat allemaal niet (en vaak wil je dat ook niet).
Daarin verschillen we dus duidelijk van mening. Mijn klacht bij Mou Gaan Dou was juist dat het niets meer was dan een verhaal. Veels te klinisch verteld, zonder enige aandacht voor een ander filmelement. Het mocht allemaal wel wat losser van mij. Ik was juist blij verrast dat Scorsese precies de Mou Gaan Dou maakte die ik wou zien.
Bizar argument. Hoeveel films worden er in jouw woonplaats gemaakt? En zijn dat de enige films die je goed vind? Je hebt The Boy Who Copied in je top 10 staan. Een film die veel laat zien over het Braziliaanse leven. Maar ik neem niet aan dat jouw woonplaats veel vergelijkingen vertoond met die in die film. Ik woon niet in Boston, ben er ook nooit geweest, maar kan wel van The Departed's begin genieten. Echt het dagelijkse leven zou ik het ook weer niet willen noemen overigens.
Wat de Oscar betrefd voor Scorsese is het antwood waarschijnlijk: ja. Maar buiten dat om wordt die film wat mij betrefd toch echt terecht hoog gewaardeert.
Scorsese's film is trouwens meer een beetje de Infernal Affairs-trilogie in een. Hij heeft daarom ook wat dubieuze keuzes gemaakt, door de twee vrouwelijke personage van het orgineel samen te voegen in een personage. Ik vind niet dat dat de diepgang ten goede is gekomen.
Ik heb de twee vervolgen op Infernal Affairs niet gezien (en gaat denk ik ook niet gebeuren; totaal geen zin in namelijk), maar zit daar dan zoveel diepgang in? In deel 1 totaal niet in ieder geval en in The Departed ook niet gigantisch veel. Lijkt me ook niet meteen het beoogde doel van beide films. Het is toch vooral entertainment en daar is niets mis mee. Het vrouwelijke personage uit The Departed vond ik ook niet meteen heel sterk, maar bij Mou Gaan Dou kan ik me überhaupt geen vrouwlijk personage herrinneren (al ligt dat vast aan mijn geheugen).
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Bizar argument. Hoeveel films worden er in jouw woonplaats gemaakt? En zijn dat de enige films die je goed vind? Je hebt The Man Who Copied in je top 10 staan. Een film die veel laat zien over het Braziliaanse leven. Maar ik neem niet aan dat jouw woonplaats veel vergelijkingen vertoond met die in die film. Ik woon niet in Boston, ben er ook nooit geweest, maar kan wel van The Departed's begin genieten. Echt het dagelijkse leven zou ik het ook weer niet willen noemen overigens.
Ja, dat was een beetje verkeerd en kort door de bocht gezegd. Ik bedoelde te zeggen dat ik de setting niet zo interessant vond, maar dat heeft natuurlijk niet zoveel te maken met het feit of ik er vandaan kom of niet. Ik weet de precieze reden er eigenlijk niet meer, maar ik vond de film het eerste uur niet echt ergens heen gaan. Ik was dan ook heel blij toen de actie eindelijk op gang kwam.
Ik heb de twee vervolgen op Infernal Affairs niet gezien (en gaat denk ik ook niet gebeuren; totaal geen zin in namelijk), maar zit daar dan zoveel diepgang in? In deel 1 totaal niet in ieder geval en in The Departed ook niet gigantisch veel. Lijkt me ook niet meteen het beoogde doel van beide films. Het is toch vooral entertainment en daar is niets mis mee. Het vrouwelijke personage uit The Departed vond ik ook niet meteen heel sterk, maar bij Mou Gaan Dou kan ik me überhaupt geen vrouwlijk personage herrinneren (al ligt dat vast aan mijn geheugen).
In Mou Gaan Dou waren de psychologe en de vriendin twee losgekoppelde personages. Trouwens, de andere twee delen brengen wel diepgang. Niet dat dat relevant is voor de beoordeling van deel 1, want ik denk wat dat ze destijds zijn ingesprongen op het succes, maar doordat Scorsese voor The Departed wel hier en daar wat geleend heeft, is het niet zo gek dat de film wat meer aspecten met wat meer tijd behandeld en daardoor ook langer duurt.
Het tweede deel van de trilogie is trouwens een prequel (met waarschijnlijk ook de opbouw waar je zo naar verlangt) en het derde deel gaat over de wroeging van hoofdpersonage (iets wat in The Departed kort terug kwam, maar uiteindelijk werd hij toch nog vermoord)
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Staat nu dus 3-4, had verkeerd gestemd.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
63. It's a Wonderful Life - Lost Highway
0-1