- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Acteurs (2007)
Knock-out: Acteurs (2007)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Asano uitgeschakeld doordat men simpelweg niets van hem gezien heeft.
Ik heb alvast zijn rol in Zatoichi gezien. Die maakte zo'n diepe indruk dat ik er 10 minuten geleden pas achterkwam dat hij daarin zat. Als wie of wat weet ik niet. Het enige nadeel van de verwijdering van Asano vind ik dat er nu geen Aziatische acteurs meer inzitten. Niet omdat ik zo'n fan ben van Aziatische cinema, maar voor de afwisseling was het goed. Nu is alleen Reno de enige niet Engelstalige acteur die er nog in zit. En het is ook meteen de zwakste speler in de lijst wat mij betrefd.
Moment tot ik lijst klaar maak voor de volgende ronde.
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Wat heb je dan van hem gezien??
Niet veel, Ichi the Killer, Vital en Zatôichi, goeie rollen eigenlijk maar Keitel is een persoonlijke voorkeur.
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Nu is alleen Reno de enige niet Engelstalige acteur die er nog in zit. En het is ook meteen de zwakste speler in de lijst wat mij betrefd.
Maar dat kan ook liggen aan het feit dat enkele sterke Europese acteurs geeneens meededen aan de ko. Ik noemde al eerder als voorbeeld Luis Tosar maar vooral Javier Bardem. Toch wel een favoriet van mij en toch echt niet zo onbekend meer 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Nu is alleen Reno de enige niet Engelstalige acteur die er nog in zit. En het is ook meteen de zwakste speler in de lijst wat mij betrefd.
En er zit ook nog maar 1 actrice in op 31 acteurs.
Je kunt nu niet spreken van de 32 beste acteurs. Daarvoor is de lijst veel te veel Hollywood. Alsof men nooit iets anders dan Hollywood kijkt. Maar ach, er zitten toch nog wel wat goede acteurs in. Zolang De Niro maar niet wint. 
NKyou
-
- 3081 messages
- 747 votes
Achja, het maakt ook allemaal niet uit. Verandert natuurlijk niets aan het feit dat hij voor mij nr1 blijft. Neemt niet weg dat het zonde is dat hij er zo uit wordt gekickt, meer door onbekendheid dan door kwaliteit.
Nu er nog maar één niet Engelstalige acteur inzit, terwijl er nog aardig wat duels moeten worden gespeeld, blijkt de bekendheid toch een grotere factor te hebben gespeeld dan de kwaliteit. (als ik zo vrij kort door de bocht mag concluderen)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
1. Anthony Quinn - Burt Lancaster
2. James Stewart - Christian Bale
3. Tim Robbins - Johnny Depp
4. Robert De Niro - John Malkovich
5. Clint Eastwood - Paul Giamatti
6. Sean Penn - Harvey Keitel
7. Gene Hackman - Kevin Spacey
8. Jean Reno - Bill Murray
9. Christopher Walken - Jack Lemmon
10. Philip Seymour Hoffman - Dustin Hoffman
11. Al Pacino - Anthony Hopkins
12. Peter Sellers - Henry Fonda
13. Marlon Brando - James Caan
14. Jack Nicholson - John Turturro
15. Humphrey Bogart - George C. Scott
16. Naomi Watts - Edward Norton
9 punten, 2 verschil
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
1. Anthony Quinn - Burt Lancaster
0-1
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Net asof jullie alle klassieke acteurs gezien hebben die je er uit hebt gekickt.
En samen Isabelle Huppert met 7-0 tegen Jamie Foxx laten verliezen en dan gaan klagen dat de middelmaat regeert
.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
1-4
En Kos, ik heb inderdaad wat gezien van mensen waar ik voor of tegenstemde. Heb toch wel wat klassiekers gezien.
NKyou
-
- 3081 messages
- 747 votes
Blerch, wat een vervelende loting. Norton mag van mij nu winnen, maar Naomi Watts mag ook heel ver komen...
En kos, ik ook.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
En samen Isabelle Huppert met 7-0 tegen Jamie Foxx laten verliezen en dan gaan klagen dat de middelmaat regeert
.
Huppert lag eruit tegen Thora Birch, en met wat ik van beiden gezien heb volledig terecht.
Jammer dat Watts nog meedoet, hadden er gewoon de Amerikaanse Acteurs KO van kunnen maken.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11906 messages
- 5310 votes
Huppert lag eruit tegen Thora Birch, en met wat ik van beiden gezien heb volledig terecht.
WAT?!?!?!?!?!?!?!?!
Birch is goed, maar ze mag nog niet in de schaduw staan van Huppert. Huppert is geniaal.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Je kunt nu niet spreken van de 32 beste acteurs.
Je kunt ook nooit van een knock-out verlangen dat werkelijk 'de beste' eruit komt, want 'de beste' is zo subjectief als wat. Via knock-outs vinden we de populairste.
Nu er nog maar één niet Engelstalige acteur inzit, terwijl er nog aardig wat duels moeten worden gespeeld, blijkt de bekendheid toch een grotere factor te hebben gespeeld dan de kwaliteit. (als ik zo vrij kort door de bocht mag concluderen)
Bekendheid is inderdaad gewoon nodig om ver te komen in een knock-out en dat gaat vaak helaas ten koste van de kwaliteit. Maar als ik de lijst van 32 deelnemers bekijk moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de meeste van deze acteurs heel goed vind. Er zitten maar een paar figuren tussen die ik het niet waard vind, maar die worden dan wel weer door andere gebruikers gewaardeert. Kort gezegd: qua afwisseling stelt de lijst teleur, maar qua kwaliteiten van de acteurs niet.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Bedoelde Juliette Binoche.
Extreem lullig inderdaad, maar wat hebben wij daarmee te maken ? Niemand van ons heeft op Foxx gestemd, twijfel ook of iemand van ons dat zou doen ...
Norton en Hoffman zijn de enige acteurs die in deze ronde nog wat te zoeken hebben.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Zelf vind ik trouwens de vijfde loting en de twaalfde erg jammer. De vier acteurs hierin hadden allemaal een plaatsje bij de beste 16 verdient naar mijn mening.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Misschien helpt het als we er de volgende keer een soort wereldkampioenschap systeem van maken. Nu was vooraf al ruim 80% van Amerikaanse makelij. Als elk continent een aantal plaatsen krijgt toegwezen is er minder sprake van overheersing. 
Of Amerikaanse acteurs voortaan van acteurs elders scheiden.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Misschien helpt het als we er de volgende keer een soort wereldkampioenschap systeem van maken. Nu was vooraf al ruim 80% van Amerikaanse makelij. Als elk continent een aantal plaatsen krijgt toegwezen is er minder sprake van overheersing. 
Hier ben ik alvast fel op tegen. Persoonlijk geef ik het liefst iedere acteur met een beetje naam een kans. Een selectie maken per land of continent wordt te lastig. Het zal waarschijnlijk ook niet helpen. Dan winnen de Engelstalige acteurs waarschijnlijk nog allemaal.
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Een selectie maken per land of continent wordt te lastig.
Misschien mag Bardem dan wel meedoen 
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Ik zou in elk geval graag een KO voor actrices zien. Niet normaal dat er geen enkele goede actrice bij de laatste 32 is.
NKyou
-
- 3081 messages
- 747 votes
Eens met KrisV, op de een of andere manier weten ze maar niet door te stoten naar de top. Ondanks de veel actrices imo veel beter zijn dan de acteurs die hier staan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Misschien mag Bardem dan wel meedoen 
Hij had sowieso mee mogen doen als iemand hem genoemd had. Ik en de rest zagen hem gewoon over het hoofd. Verder inderdaad een klein schandaal dat hij niet mee doet. Andere opvallende vergeten acteurs zijn onder andere Rock Hudson en Sylvester Stallone (al kan het me bij die laatste niet veel schelen).