- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Europese Cinema
Knock-Out: Europese Cinema
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
71. Un Long Dimanche de Fiançailles(Jeunet-FR) - Bronenosets Potyomkin(Eisenstein-RU)
1-0 DIK!
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7943 votes
72. Container (Moodysonn-ZW) - Sophie scholl- die letzten tagen(Rothemund-DE)
0-1
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
2-3 !
En gelukkig Nosferatu niet door.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
0-3 Weg met die Europeaan die zijn Europese afkomst verloochent.
Ik weet niet of ik
of
moet plaatsen. Leone heeft juist de western een Europese identiteit gegeven. En dit is dan zijn dank: al zijn films in de eerste ronde eruit.
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
73. 24 Hour Party People (Winterbottom-GB) - Abre los Ojos (Amenábar-ESP)
0-1 Abre los Ojos
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Ik weet niet of ik
of
moet plaatsen. Leone heeft juist de western een Europese identiteit gegeven. En dit is dan zijn dank: al zijn films in de eerste ronde eruit.
Ach, voor zijn fans zal hij vast wat betekent hebben maar westerns passen niet binnen Europa. Je had de romeinen, de steentijd, de middeleeuwen, de renaissance, de gouden eeuw etc. maar geen indianentijdperk, Europa kende slechts ontdekkingsreizigers.
Bij het wilde westen denk ik alleen aan de VS. Ik zie echt niet in wat er Europees is aan westerns. Puur omdat indianen en cowboys niet in Europa voorkwamen.
74. Das Testament des Dr. Mabuse(Lang-DE) - Severance(Smith-GB)
0-1
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bij het wilde westen denk ik alleen aan de VS. Ik zie echt niet in wat er Europees is aan westerns. Puur omdat indianen en cowboys niet in Europa voorkwamen.
Alsorf er indianen voorkomen in Leone's films..... 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Alsorf er indianen voorkomen in Leone's films..... 
Cowboys dan, nog erger. 
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Wat een onzin argument zeg. De Romeinen zijn ook niet in de VS geweest. Maakt dat films als Ben-Hur en Spartacus Europees?
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13404 votes
De term western wordt dan wel vaak geassocieerd met 'cowboys en indianen', dat die erin voorkomen is natuurlijk geen vereiste (mijn favoriete western McCabe & Mrs. Miller heeft geen van beide). Zoals het woord al impliceert is de western een genre dat zich afspeelt aan de 'frontier', een genre dat verhalen vertelt rondom de expansie richting het westen.