- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Debuutfilms
Knock-Out: Debuutfilms
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
debuut van lynch is toch echt vele malen beter dan dat van Tarentino. Maar minder bekend helaas.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
debuut van lynch is toch echt vele malen beter dan dat van Tarentino. Maar minder bekend helaas.
Met iets als Reservoir Dogs debuteren is natuurlijk ook niet niets.
Eraserhead heb ik overigens nog niet gezien. Ik ben een beetje bang dat het vooral een film is die vreemd is om het vreemd zijn en verder niks te bieden heeft. Aan de andere kant moet ik toegeven dat dit bij Lynch wel goed uitpakt gewoonlijk.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
9-10 !
't Is ook geen film voor de fans van het latere Lynch werk, maar als debuut nog steeds iets erg aparts.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Dat deze remake of rip-off het zo ver mag schoppen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Als ik het hier goed lees is heel Reservoir Dogs de laatste 10 minuten van City on Fire. Nauwelijks nog een remake, want als je van 10 minuten een anderhalf uur maakt voeg je veel toe. En iedereen weet allang dat Tarantino veel ideeën jat. Hij geeft het ook zelf toe. Alleen maakt Tarantino er weer zijn eigen ding van waardoor het niet als jatwerk aanvoelt.
De tekst die jij hier aanvoert is trouwens niet zo heel positief over City on Fire en wel over RD. Geen goede reclame.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Blijft remakerij. Solaris gaat ook een andere toer op dan Solyaris maar alle fans rekenen het de film wel aan.
Ikzelf vind RD trouwens ook beter dan City on Fire. Doet weinig af aan het feit dat Eraserhead 10 keer meer voorstelt als debuut.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Blijft remakerij. Solaris gaat ook een andere toer op dan Solyaris maar alle fans rekenen het de film wel aan.
Remakes worden maar zelden geaccepteerd en ze zijn ook zelden beter dan hun voorganger. Ik vind de kritiek op Solaris trouwens ook onterecht, want het wil inderdaad niet dezelfde film als Solyaris zijn. Sommige remakes worden wel beter beoordeelt dan hun voorgangers (Scarface, Ben-Hur), maar er heerst toch een te groot disrespect voor deze tak van het filmmaken. Dat een film een remake is vind ik gewoon geen goed argument om hem af te kraken.
Ikzelf vind RD trouwens ook beter dan City on Fire. Doet weinig af aan het feit dat Eraserhead 10 keer meer voorstelt als debuut.
Ik denk dat Eraserhead een uniekere film is, maar daarmee niet per se een betere. Toch wel een kunst om van de laatste 10 minuten van een film je eigen film te maken. Daarbij was Reservoir Dogs minstens zo invloedrijk als Eraserhead.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Reservoir Dogs was veel invloedrijker lijkt mij.
Daarmee stelt het nog niet veel voor. Anders had Saw hier ook mogen staan. Anyway, de mainstream haalt het weer.
Hopen op Pi, anders is't weer armoe troef bovenaan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
1 minuutje geduld a.u.b. tot de volgende ronde.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Halve finale!
1. Donnie Darko - Citizen Kane
2. Reservoir Dogs - Pi
11 punten, 2 verschil
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
2-2 reservoir dogs door 
Citizen Kane - Pi de waardige finale.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
3-2! Zou een mooie finale zijn tegen Pi!
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zie liever Citizen Kane tegen de hondjes. Allesbehalve die vreselijke Darko.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
Dat geld idem voor debuut van Aronofsky. Zou echt een afknapper zijn als Tarentino hier met de zege weggaat.