• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Knock-Out: Debuutfilms

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Dat het een remake is doet niets af aan de invloed van de film.

Tuurlijk wel, de invloed van RD komt gewoon voort uit de Heroic Bloodshed films uit HK daar komt de invloed dus feitelijk vandaan. CK daarentegen heeft een geheel eigen stijl geschapen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Daarom dat er geen enkele meer bij de laatste acht zat. Sterke conclusies worden er toch steeds getrokken

Hoe kan het dan dat films als Tokyo.Sora en Mimi nogwat ondanks hun lage stemaantal zo ver komen? Is een klassieker nog nooit gelukt; de film-noir knock-out uitgezondert uiteraard. Daarbij zijn Pi en Eraserhead erg geliefde films bij het Japan-fanclubje. Misschien is de naam obscure filmfanclubje beter op zijn plaats?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Daarom dat er geen enkele meer bij de laatste acht zat. Sterke conclusies worden er toch steeds getrokken

Clubje dat op klassiekers "geilt" lijkt mij toch echt wel groter (gezien de laatste KOs)

Wat een onzin gedoe die clubjes gedachte ik hou zowel van veel klassiekers als van veel Azialtische films en daarin ben ik ook nite de enige.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Hoe kan het dan dat films als Tokyo.Sora en Mimi nogwat ondanks hun lage stemaantal zo ver komen?

Misschien zijn het wel goede films?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Tuurlijk wel, de invloed van RD komt gewoon voort uit de Heroic Bloodshed films uit HK daar komt de invloed dus feitelijk vandaan.

Dat is wel zeer indirect. Zonder de Reservoir Dogs had niemand het ooit nog over City on Fire gehad. Daarbij las ik dat RD alleen maar op de laatste 10 minuten van CoF gebaseert is. Dan is het toch wel meer dan een 90% remake. Waarschijnlijk komt alleen het verhaal overeen.

Reinbo wrote:

Misschien zijn het wel goede films?

Ongetwijfeld, maar waarom komen klassiekers met zo'n laag stemmenaantal dan nooit zover?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Dat is wel zeer indirect. Zonder de Reservoir Dogs had niemand het ooit nog over City on Fire gehad. Daarbij las ik dat RD alleen maar op de laatste 10 minuten van CoF gebaseert is. Dan is het toch wel meer dan een 90% remake. Waarschijnlijk komt alleen het verhaal overeen.

Niet enkel het verhaal, de eindscene is zo'n beetje shot voor shot overgenomen.

Voor de rest is het verder erg afgeken van The Killing (struktuur) en de Better Tomorrow (Kleding/gedrag) films die ook al bekend waren (op video uitgebracht in de UK) voordat RD hier uitkwam.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Ongetwijfeld, maar waarom komen klassiekers met zo'n laag stemmenaantal dan nooit zover?

Omdat die niet zo goed zijn?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dat is een meningsverschil. Feit is in ieder geval dat relatief onbekende Japanse films het vaak beter doen dan hele bekende films. Maar wat maakt het ook uit...

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Die onbekende Aziatische films hebben een fanbase die veelvuldig te vinden zijn in KO's, daar ligt het verschil

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Ach, het is gewoon een rage om klassiekers of Japanners goed te vinden en een afkeer te hebben jegens films die niet in dat desbetreffende straatje passen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

us_raider wrote:

Ach, het is gewoon een rage om klassiekers of Japanners goed te vinden en een afkeer te hebben jegens films die niet in dat desbetreffende straatje passen.

Neuh. Aziatische films kunnen me gewoon zelden bekoren.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Neuh. Aziatische films kunnen me gewoon zelden bekoren.

Mij anders wel hoor

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Hoezo een rage? Klassiekers zijn vaak goed, zijn immers niet voor niets klassiekers en japanse film worden vaak gewaardeerd omdat ze vaak nog iets nieuws en verfrissends brengen in een filmlandschap dat gedomineerd wordt door Mainstream entertainment producties uit Hollywood. Verder hebben mensen vooral een afkeer aan films die zij niet goed vinden en voor sommigen zijn dat juist weer die stomme Japanse films en die ouderwetse klassiekers.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Reinbo wrote:

Verder hebben mensen vooral een afkeer aan films die zij niet goed vinden en voor sommigen zijn dat juist weer die stomme Japanse films en die ouderwetse klassiekers.

Precies. Al vind ik Japan dan nog niet eens zo verschrikkelijk. Ik loop er gewoon niet echt warm voor. Een paar mooie uitzonderingen daargelaten.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

us_raider wrote:

Gelijk heb je.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

NKyou wrote:

Bah, wat een drama finale...

Inderdaad, dramatische winnaar vooral. Al die brave Quentin Tarantino meelopers, die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ach, de nrs. 5 t/m 8 zijn wel mooie debuutfilms.

Van de 4 halve finalisten. 3x 2,5* en een niet gezien. Wat mij betreft komen ze dichterbij de titel: beste flopdebuutfilms.

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

maxcomthrilla wrote:

dramatische winnaar vooral. Al die brave Quentin Tarantino meelopers, die niet verder kijken dan hun neus lang is. flopdebuutfilms.

.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Smaakverschillend zijn niet zo bekend kennelijk.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

Inderdaad, dramatische winnaar vooral. Al die brave Quentin Tarantino meelopers, die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ach, de nrs. 5 t/m 8 zijn wel mooie debuutfilms.

Van de 4 halve finalisten. 3x 2,5* en een niet gezien. Wat mij betreft komen ze dichterbij de titel: beste flopdebuutfilms.

Overdrijven is ook een vak.

Tarantino is meer iets voor de echte liefhebbers.

Het gros houd van vele andere regiseurs.

NKyou

• 3081 messages
  • 747 votes

Mwah, Tarantino is toch alom bekend. Ik ken bijna niemand die Pulp fiction en reservoir dogs niet heeft gezien.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

NKyou wrote:

Mwah, Tarantino is toch alom bekend. Ik ken bijna niemand die Pulp fiction en reservoir dogs niet heeft gezien.

Inderdaad, Tarantino voor de liefhebbers noemen gaat er bij mij ook niet in. Het is gewoon mainstream met een grote M.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Er zijn natuurlijk beter debuutfilms bekend, maar deze is ook niet slecht. Zelfs Tarantino's beste voor mij.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

Inderdaad, Tarantino voor de liefhebbers noemen gaat er bij mij ook niet in. Het is gewoon mainstream met een grote M.

Nee.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

eg wel.

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Mainstream... kom nou zeg omdat hij een hoog stemaantal heeft op deze site en nu eenmaal veel aanhangers heeft en geen select clubje? En om te zeggen dat iedereen Reservoir Dogs of Pulp Fiction al gezien heeft is nog grotere onzin minder dan 1% van de Belgische bevolking in ieder geval dat kan ik je wel garanderen.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Haha mooie winnaar.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

J.S. wrote:

(quote)

Mainstream... kom nou zeg omdat hij een hoog stemaantal heeft op deze site en nu eenmaal veel aanhangers heeft en geen select clubje? En om te zeggen dat iedereen Reservoir Dogs of Pulp Fiction al gezien heeft is nog grotere onzin minder dan 1% van de Belgische bevolking in ieder geval dat kan ik je wel garanderen.

Jup.

Spielberg dat is Mainstream.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

J.S. wrote:

En om te zeggen dat iedereen Reservoir Dogs of Pulp Fiction al gezien heeft is nog grotere onzin minder dan 1% van de Belgische bevolking in ieder geval dat kan ik je wel garanderen.

Ik weet niet hoe het in Belgie gesteld is, maar beide films halen al veel hogere kijkcijfers dan 1% van de bevolking, zelfs als ze voor de zevende keer op TV zijn, om over DVD-verkoop en het bioscoopbezoek destijds nog maar te zwijgen. Er zijn de laatste 15 jaar niet veel films gemaakt zijn die door meer mensen gezien zijn dan Pulp Fiction. Dat maakt de film niet meer of minder waard, maar als dit al geen mainstream (geworden) is, wat dan wel?

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Pulp Fiction is inderdaad zo mainstream als het maar kan. Op deze site is er maar één film die meer stemmen heeft dan Pulp Fiction: The Shawshank Redemption. En ik weet zeker dat het percentage van de Belgische bevolking dat Pulp Fiction gezien heeft boven de 10% ligt.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

bijna iedereen stemt op shawshank zonder hem gezien te hebben

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.