- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De grote Kerst 1024 scene knock out!
De grote Kerst 1024 scene knock out!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Erg lastig, twee van mijn lievelingetjes.
1-1 omdat naar de tandarts gaan nooit meer hetzelfde was na deze scene.....
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Erg lastig...
2-2 Blue Velvet
Apocalypse Now eruit!
Grappige scene uit Goodfellas hoor, maar wat mij betreft is ie al te ver gekomen in het spel.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
6-4 Ik zie nu pas dat de Silencio scène uit Mulholland Drive er al niet meer bij is. 
Verder jammer dat bepaalde regisseurs en films nogal oververtegenwoordigd zijn. Die scène uit Goodfellas net, ik snap niet wat men er zo goed aan vindt.
olivier
-
- 1249 messages
- 1577 votes
Ik heb je anders regelmatig zien meewerken aan het wegstemmen van wat alternatievere (maar moderne natuurlijk) films tegen Amerikaanse in-de-rij loperij.
Hahah het "complot tegen de alternatieve moderne film". Je hoort me dan ook niet klagen dat er te weinig moderne "alternatieve" (?) films bij zitten. Ik loop dan ook niet al te hoog op met die Aziatische arthouse nouvel garde met een voorliefde voor excessief geweld en volslagen nonsensicale scenario's. Ik kloeg over het gebrek aan Europese inbreng van de kant van de grote auteurs.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
Wel de moderne spelling hanteren hè? 
olivier
-
- 1249 messages
- 1577 votes
Please zeg me dat men niet naar klaagde is overgegaan?
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Je kloeg ook over niet-Engelstalige films.
Probeer eens verder te kijken dan je neus lang is dan. Of dan wat je gevoederd wordt.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
Jawel, in NL zeggen we klaagde. Dus dan neem ik aan dat men dat in Vlaanderen ook doet.
3 Bom Yeoreum enz. - Mediteren op de berg - Unforgiven - Hackman schopt Engelsman in elkaar
1-0
olivier
-
- 1249 messages
- 1577 votes
2-1
(voor zover ik mij herinner is kloeg hier ook nog steeds toegestaan.)
Moest er gisteren trouwens nog aan denken; Eastwood is iemand die rasechte genrefilms maakt zonder al te veel franjes, opsmuk of ingewikkelde verhaaltechnieken en zo prenten maakt die echt old-school aanvoelen maar zo effectief en krachtig zijn.
olivier
-
- 1249 messages
- 1577 votes
Je kloeg ook over niet-Engelstalige films.
Ik bedoelde vooral de europese. Mijne excuses onderhond.
Maar hetzelfde vind ik van jou. Jij zegt dan wel dat je stemt op films die per definite een "aanzien" genieten ofzoiets, maar dat is je reinste onzin. Je hebt een diepgewortelde haat voor alles wat "algemeen gezien" wordt als goed & overdonderdend - en ik ben ervan overtuigd dat je bij het lezen van deze woorden gruwt en rilt van afkeer. Daarom neem je ook een variantnick op de underdog aan. Niets op tegen. Maar doe niet alsof ik de kortzichtige ben die gefocust blijft op die oude klassiekers en niet te vinden is voor jouw ultramoderne experimentele Japanse films, terwijl je het zelf op neemt voor elke film die zich in een underdog-situatie bevindt.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
2-1
voor zover ik mij herinner is kloeg hier ook nog steeds toegestaan.
Moest er gisteren trouwens nog aan denken; Eastwood is iemand die rasechte genrefilms maakt zonder al te veel franjes, opsmuk of ingewikkelde verhaaltechnieken en zo prenten maakt die echt old-school aanvoelen maar zo effectief en krachtig zijn.
Ik kan me nog een Mystic River herinneren, daarin richt hij zich teveel op het verhaal en onvoldoende op het cinematografische gebied, hij speelt niet met de camera of met kleuren. Zijn films bevatten inderdaad geen franje en zijn daardoor visueel en audiovisueel ontzettend saai, waardoor het verhaal ook niet uit de verf komt.
Bovendien maakt hij wel degelijk gebruik van opsmuk, denk alleen maar aan die verschrikkelijke scène waarin Penn de hele wereld bij elkaar krijst. Irritant dat dit voor serieus door moest gaan.
olivier
-
- 1249 messages
- 1577 votes
Oneens. Als je in 'unforgiven' en 'million dollar baby' geen visueel meesterschap qua licht en mise-en-scène ziet dan mis je toch wel een groot deel. Ik zeg niet dat Eastwood een vlekkeloze carrière heeft afgelegd, maar wel dat in de films waarin hij doet waarin hij beste is (een lineair verhaal vertellen) hij zich kan meten met de allergrootste meesters.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Maar hetzelfde vind ik van jou.
Ik ben anders echt niet diegene die blijft hangen in een "wat Humo aanraadt" kijksfeertje.
Daarbij heb ik geen afkeer van populariteit, enkel van saaie afgezwakte eenheidsworst. Niet mijn fout dat die twee een hoop overlappen.
olivier
-
- 1249 messages
- 1577 votes
Ik ben anders echt niet diegene die blijft hangen in een "wat Humo aanraadt" kijksfeertje.
Neen inderdaad, dat wordt bij jou bepaald door een wapperende Japanse vlag. Flauw, zeer flauw je opmerking. Alsof critici gaan zeggen wat ik moet kijken. Alsof "de humo" bepaalt wat klassiekers zijn... Jouw probleem zit 'm gewoon in voor jou de onmogelijke combinatie van succes, studio en kwaliteit. Wel die combinatie levert echter vaak magistrale cinema op of heeft dan alleszins decennialang gedaan.
Als je dat nu genoeg blijft herhalen dan geloof je het zelf misschien een dag ook nog eens. Blijf maar de underdog verdedigen. Iemand moet het toch doen he? Niet mijn fout dat jij alleen je heil kan vinden in onbegrijpelijke, volslagen egocentrische Japannertjes. Talking about eenheidsworst?