- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Filmquotes
Knock-Out: Filmquotes
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
1-1
Miho. You're an angel. You're a saint. You're Mother Teresa. You're Elvis. You're God.”
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wanneer heb jij een van die zinnen voor het laatst gequote?
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
98. Flodder: “Maar buurman, wat doet u nu?” - The Running Man: “I don't do requests.”
0-1 (tegenstem)
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
3-1
Erg leuke qoute die iedereen onthoud en ook wel eens gebruikt
aegron
-
- 4030 messages
- 1267 votes
2-2 beide highly unquotable.
Je weet hopelijk toch wel dat er meer gebruiken voor quotes zijn dan alleen maar in je dagelijks taalgebruik? Anders wordt het wel een heel erg eenzijdig spelletje.
Quotes zijn (in dit geval) delen van het scenario. Waar jij het over hebt zijn soundbites en dat is heel wat anders.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Je weet hopelijk toch wel dat er meer gebruiken voor quotes zijn dan alleen maar in je dagelijks taalgebruik? Anders wordt het wel een heel erg eenzijdig spelletje.
Quotes zijn (in dit geval) delen van het scenario. Waar jij het over hebt zijn soundbites en dat is heel wat anders.
Sound bites? Ik geloof dat jij niet helemaal snapt wat een quote is.....
Een quote impliceerd juist dat je 'm wel in het dagelijks gebruik aanhaalt. Daarom heet het geen quote en niet een stukje tekst...... Hoezo eenzijdig spelletje? Er zijn zat geweldige quotes die ik regelmatig aanhaal. (Vaak tijdens borrelpraat over films)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
99. Shane: “Shane. Shane. Come back!” -
American Beauty: “Look at me, jerking off in the shower... This will be the high point of my day; it's all downhill from here.”
0-1
aegron
-
- 4030 messages
- 1267 votes
Sound bites? Ik geloof dat jij niet helemaal snapt wat een quote is.....
Een quote impliceerd juist dat je 'm wel in het dagelijks gebruik aanhaalt. Daarom heet het geen quote en niet een stukje tekst...... Hoezo eenzijdig spelletje? Er zijn zat geweldige quotes die ik regelmatig aanhaal. (Vaak tijdens borrelpraat over films)
Dit hierboven is een quote. Maar ik zal dit hierboven nou niet bepaald citeren tijdens de borrelpraat of wat dan ook. Dus dat een quote citeerbaar moet zijn uit het hoofd heeft niks met quoten an sich te maken. Dit is slechts een zeer beperkt deel van wat quotes zijn.
mister blonde
-
- 12697 messages
- 5830 votes
100. On Golden Pond: “Listen to me, mister. You're my knight in shining armor. Don't you forget it. You're going to get back on that horse, and I'm going to be right behind you, holding on tight, and away we're gonna go, go, go!” - The Shining: “Here's Johnny!”
0-1