- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Stel: je maakt een hele mooie foto maar ondersteunt verder het idee niet. Dan vind ik de cinematografie niet okee.
Ik geloof niet dat dat niveau er ooit in heeft gezeten.....
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
0-4 Ik snap niet dat zo velen de schoonheid van AHX niet opvalt.... maar geen match voor Jarhead.
AHX is me qua vormgeving in het geheel niet bijgebleven zelfs.. zag er uit als zovele gangmovies
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Je moet proberen dat wat gefilmd wordt los te koppelen van de manier waarop het gefilmd wordt. Wanneer een zwijnenstal erg origineel en ingenieus gefilmd is krijgt hij mijn stem, ook al neemt hij het op tegen de mooie landschappen en kostuums van bvb. Hero of LOTR.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Je moet proberen dat wat gefilmd wordt los te koppelen van de manier waarop het gefilmd wordt.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Je moet proberen dat wat gefilmd wordt los te koppelen van de manier waarop het gefilmd wordt. Wanneer een zwijnenstal erg origineel en ingenieus gefilmd is krijgt hij mijn stem, ook al neemt hij het op tegen de mooie landschappen en kostuums van bvb. Hero of LOTR.
Nee dat snap ik, maar iets wat buitengewoon orgineel gedaan is (met kleurmixes achteraf etc... verhaal van reinbo), zou je toch zeggen dat je dat als kijker wel opvalt. Ik vond helemaal niets opvallend aan de look van AHX. Thin Red Line is een film waar ik helemaal niet van hou, maar de look was beslist wél opvallend!
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Kom op. Dit zou een makkie moeten zijn voor Suspiria.
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Akkoord, dat val ik ook niet aan. Ik kom misschien een beetje uit de lucht gevallen met men opmerking. Ik heb gewoon schrik dat mensen gaan stemmen op de film met de mooiste landschappen/costuums/decors/...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zoals ik al zei kan je er bij alle geselecteerde films van uitgaan dat het zo bedoeld was..... Het zijn immers (niet de minste)professionals die aan deze films hebben meegewerkt. Of het je aanspreekt is een tweede. Maar waarom zou je niet kunnen inzien dat cinematografie van een film waarvan de inhoud je wordts zal wezen, prachtig in beeld is gebracht. (Bij mij o.a. Sin City, in the mood for love)
Snap je punt dus niet....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vond helemaal niets opvallend aan de look van AHX.
Zwart/wit, Veelvuldig gebruik van groothoeklenzen, zwevende camera bij basketbalspel, schitterende scene onder de douche. Ik heb in de afgelopen 10 jaar geen enkele Hollywood biosfilm gezien die daar op leek. En een plaats bij de laatste 32 geeft aan dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Snap je punt dus niet....
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Zwart/wit, Veelvuldig gebruik van groothoeklenzen, zwevende camera bij basketbalspel, schitterende scene onder de douche. Ik heb in de afgelopen 10 jaar geen enkele Hollywood biosfilm gezien die daar op leek. En een plaats bij de laatste 32 geeft aan dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Ik geloof niet dat het de policy is om over de positie van een film in de topzoveel te babbelen..
Zwart/wit of groothoeklenzen is wel dramatisch vernieuwend ja 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar een film als A New World van Malik zie ik als een bijna mislukt verhaal met teveel mooie natuurbeelden die een eigen weg op lijken te gaan. Dan kan het nog wel mooi zijn (plaatje voor plaatje) maar dan zegt die cinematografie zoals dat heet me niet zoveel meer. Ik zoek een balans in dat soort dingen. Overdaad aan pracht en praal kan me storen.
Da's prima, tuurlijuk moet er een soort balans in zitten, dat geeft de cinematografie diepte. Pure mooifilmerij zou ik ook niet direct als goede cenematografie zien.
En wat de New World betreft: die doet dan ook niet mee. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik geloof niet dat het de policy is om over de positie van een film in de topzoveel te babbelen..
Zwart/wit of groothoeklenzen is wel dramatisch vernieuwend ja 
Ik doelde op een plaats bij de laatste 32 in deze KO.
Ik heb het ook nergens over vernieuwend gehad. 't ging erom of er Hollywood films waren die voor een eigen visuele stijl kozen als doel op zich en niet om het verhaal zo makkelijk en duidelijk mogelijk te vertellen.....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
idd schande van Susperia
12 The Third man - Fight Club
0-1
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
duidelijk mogelijk te vertellen.....
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Lynch heeft inderdaad misschien wel veruit de meest revolutionaire eigen stijl van al deze films.. maar vrijwel geen enkele film van hem is duidelijk verteld