- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
American History X - Jarhead
0-1 Jarhead (Wat doet American History X hier nog?
)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
0-4 Ik snap niet dat zo velen de schoonheid van AHX niet opvalt.... maar geen match voor Jarhead.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Raiders: Asian Cinema wordt nog eens een nagel aan me doodskist.
1-6 geen idee eigenlijk
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Raiders: Asian Cinema wordt nog eens een nagel aan me doodskist.
1-6 geen idee eigenlijk
Ga Hero en Jarhead dan maar eens kijken.... 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Allebei gezien! mister R.
Ze zagen er wel mooi uit, maar een leeg gevoel hield ik aan ze over.. (okee dat is wel erg sterk uitgedrukt.)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Allebei gezien! mister R.
Ze zagen er wel mooi uit, maar een leeg gevoel hield ik aan ze over.. (okee dat is wel erg sterk uitgedrukt.)
Het gaat hier ook erg om het uiterlijk, niet om de inhoud. 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ik kan die 2 niet los van elkaar zien. sorry. Ik vind dat het camerawerk het verhaal moet ondersteunen en niet een eigen leven moet gaan leiden. (waren juist die twee verhalen niet zo sterk, en dan moet je wat he
)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Da's erg lastig aangezien het hier om Cinematografie gaat. En dus niet om het verhaal.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Cinematografie bedoelen we de visuele look van de film. Hoe ziet het er uit? Dit is een samenspel van camerastandpunt, kadrering, belichting, camerabewegingen, lengte van de shots, de gebruikte filmstock, kleurgebruik in belichting, kleurgebruik in de nabewerking. Een heel verhaal.....
Je bent wel weer hard-linerig zeg. Stel: je maakt een hele mooie foto maar ondersteunt verder het idee niet. Dan vind ik de cinematografie niet okee. Dus dat wat hierboven dus staat. (denk ik->ik kijk naar compositie en camerastandpunt, ook al hebben die veel met elkaar te maken)