- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
27. Evil Dead - Trois Couleurs: Bleu
1-0
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
1-5 kanshebber voor de titel?
Mag zeker ver komen en misschien zelfs winnen, maar onder de westerns zijn Johny Guitar en Shane visueel minstens net zo sterk. Zeker Shane zou ik graag in de finale zien. Droomfinale:
The Thin Red Line - Shane
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Mogen we daar ook al vast op stemmen?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Mogen we daar ook al vast op stemmen?
Nee, wacht maar tot het zo ver is 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ik denk dat OUaTitW inderdaad best wel eens zou kunnen winnen. Mooie film, maar lijkt me toch erg jammer, want er zijn veel films met veel sterkere cinematografie. Ik ben er bijna wel zeker van dat Nightmare Before Christmas niet wint, komt hopelijk wel nog best ver. Big Fish wint niet. Geen idee waarom. Komt waarschijnlijk best ver, maar winnaar zal het helaas wel niet worden. Van March of the Penguins kan gewoonweg niemand ontkennen dat hij ontzettend mooie beelden heeft. En toch is dit er ook een die ik niet zo snel zie winnen. Waarschijnlijk door het feit dat het een documentaire is, of omdat er geen mensen in voor komen. Spirited Away wint niet omdat het een tekenfilm is. American Beauty kan best wel in de finale komen (grote kans), ik hoop het eigelijk wel. Heeft gewoonweg geniale shots. Ben alleen bang dat hij misschien tegen een klassiekker eruit vliegt, of omdat hij misschien lichtelijk gewoontjes wordt aangezien. En Fight Club is een mogelijke winnaar van deze knock-out.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik durf ook niet te voorspellen welke film gaat winnen, maar ben er vrij zeker van dat het Fight Club niet wordt. Ik zou namelijk niet weten waarom.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Raging Bull mag van mij heel ver komen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Jammer dat het saaie Blue wint van het visueel overdonderende Evil Dead... 
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Als het aan mij ligt wel 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Van March of the Penguins kan gewoonweg niemand ontkennen dat hij ontzettend mooie beelden heeft.
Dat is zeker waar maar dat zegt niet automatisch wat over de cinematografie. De decors op de zuidpool zijn gewoon ontzettend mooi. 
Hetzelfde geldt een beetje voor Bom Yeoreum. Ik vind het een schitterende film met prachtige plaatjes maar niet omdat de cinematografie nu zo fraai is (deels wel natuurlijk).
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat is zeker waar maar dat zegt niet automatisch wat over de cinematografie. De decors op de zuidpool zijn gewoon ontzettend mooi. 
Hetzelfde geldt een beetje voor Bom Yeoreum. Ik vind het een schitterende film met prachtige plaatjes maar niet omdat de cinematografie nu zo fraai is (deels wel natuurlijk).
Persoonlijk lijkt het me onmogelijk om de omgevind/ het decor niet mee te nemen in de beoordeling. Ik snap wel waarom dit officieel niet bij cinematografie hoort, maar je kunt nog zo'n mooie cameratrucjes uithalen, zonder passende omgeving kom je er gewoon niet. Daarbij is het camerawerk sowieso heel afhankelijk van de omgeving.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Camerawerk is meer afhankelijk van je onderwerp (dat zich natuurlijk in een omgeving bevind), de omgeving op Antarctica zou ik minder laten meewegen. De cinematografie van MotP is vooral sterk door het prachtige licht. Daarom zal het ver koen, verder heeft het weinig te beiden...