- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
3-3! 1000!!! keer mooier dan Leon....
Zie hier
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
38 The Insider - Irreversible
Pffff lastig.....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
0-3 omdat het hoewel minder mooi, wel heftiger en aparter is.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
omdat het hoewel minder mooi, wel heftiger en aparter is.
Ahum...festen..*hum.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12848 votes
Festen is Dogme, Irrév is alles behalve Dogme. Tollende cameras, gecut tot één take, CGi in de taxi ...
Alleen al dat shot in die ondergrondse gang.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het ging mij om het argument. Bij Festen riepen Reinbo en jij nog dat het zo lelijk was. Geen enkele aandacht toen voor apartheid en functionaliteit. Maar goed, ik loop maar wat te kloten.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12848 votes
Festen vind ik verder ook lelijk. Ik vind dat Dogme geklooi jammer genoeg ook helemaal niet functioneel. Ik voel me niet nauwer bij de personages, in tegendeel zelfs.
In Irréversible is de stijl aangepast aan de gebeurtenissen in de film, da's heel wat anders.
Festen was verder ook niet de eerste Dogme film, dus zo apart is het ook niet.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ahum...festen..*hum.
Ik zeg nergens dat Irreversible lelijk is, over Festen zeg ik dat wel. Daarbij is het conceptule en technisch vernuft achter de shots in Irreversible groots en doordacht en bij Festen is het niet meer dan een shakey handheld cam op een familefeest een geinig concept, maar meer niet.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik voel me niet nauwer bij de personages, in tegendeel zelfs.
Ik weet ook niet of dat de bedoeling is, dat heen en weer bewegen van de camera is zo storend als wat. Maar ik zat wel dichter op de personages in die zin dat je meer onderdeel uitmaakt van het gebeuren. Het korrelige beeld en de fletse kleuren maken het daarbij heel realistisch.
Ze beschouwen het zelf als de nr. 1 Dogme-film.
Ik zeg nergens dat Irreversible lelijk is, over Festen zeg ik dat wel.
Dat is waar, maar je kiest hier wel voor de minder mooie film (volgens jezelf). Namelijk op gronden die ik bij Festen ook van toepassing vindt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vind de lange heftige shots uit Irreversible minder mooi dat de prachtige ontkleurde plaatjes uit Insider, maar Cinematografie gaat verder dan alleen mooie plaatjes....
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
(...) maar Cinematografie gaat veerdr dan alleen mooie plaatjes....
Dat wou ik horen.