- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Horror Scene 2006
Knock-Out: Beste Horror Scene 2006
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
3-5 Paar klasse spannender en gorder. (Alien is een geweldig verrassend moment, maar geen uber horror. Ik had liever TCM in de finale gezien.)
De MM leden zijn blijkbaar als de doods voor horror die op afgelegen locaties van binnen uit komt. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Gelukkig nog een film in de finale die me interesseert.
Heb jij The Thing niet gezien?????
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nee, The Thing nog niet gezien. Ik wil hem trouwens nog wel graag zien.
Hoewel dit eigenlijk totaal 'mijn knock-out' niet was ben ik blij dat er in de finale geen geflipte seriemoordenaars of zo zitten.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
6-5
Een van de allerbeste scenes ooit!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Lucky you.
Je hebt nog iets heel moois te ontdekken. Ik meen voor € 7 bij FRS. die kan je blind aanschaffen en dan 's avonds laat een keertje aanzetten. 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Vond het de minste, van de slechts 4, Carpenter's die ik zag...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vond het de minste, van de slechts 4, Carpenter's die ik zag...
Heb je wel de widescreen dvd (of nog beter in de bios) gezien? Want de vhs en tv-versies waren niet om aan te zien...
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Heb je wel de widescreen dvd (of nog beter in de bios) gezien?
Dat niet, het zou schelen (uiteraard), maar ik betwijfel of ik de film dan opeens wel geweldig vind. Begrijp me niet verkeerd; het is nog steeds erg bovengemiddeld, maar niet meer dan dat.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dat niet, het zou schelen (uiteraard), maar ik betwijfel of ik de film dan opeens wel geweldig vind. Begrijp me niet verkeerd; het is nog steeds erg bovengemiddeld, maar niet meer dan dat.
"t spijt me je het te moeten zeggen, maar dan heb je The Thing nooit gezien...
De VHS en de tv versie hadden een vreselijk gekropt 3:4 beeld (origineel 1:2,35, dus je mist bijn 50% van het beeld!) Bovendien blijft er ook van, de bij Carpenter altijd zeer verzorgde, kadrering en compositie niets over. En wat misschien nog veel erger is, is dat ook de kleur vrijwel volledig uit het beeld verdwenen was. Waar de film oorspronkelijk prachtige heldere blauwe en gele kleuren heeft was het beeld op die oude vhssen bruin en veel te donker, waardoor de helft van de effecten niet eens te zien waren.
Daar waar ik The Thing op DVD en in de bios 5* geef zou ik bij de vhs nooit boven de 3,5* uit kunnen komen omdat de film er ronduit lelijk uitziet.

VHS (Beeld was eigenlijk nog minder scherp, maar dit geeft wel een goed beeld van het croppen en de vieze kleuren.)

DVD
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
"t spijt me je het te moeten zeggen, aar dan heb je The Thing nooit gezien...
Ik wil hem wellicht ook nog wel eens een kans geven hoor (hoewel het origineel me oneindig veel interessanter lijkt). Die goedkope dvd van 6 euro, is wel goed?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die goedkope dvd van 6 euro, is wel goed?
Jep da's een goede (maar iets minder scherp dan de R1)
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Ok, ga hem aanschaffen (gewoon regio 2). Als ie dan weer tegenvalt, zwaait er wat!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dat risico neem ik wel. Anders kan je hem altijd nog aan One Ring verkopen.