- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Drama
Knock-out: Drama
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7945 votes
Manon des Sources - Le Salaire de la Peur
0-1
U-96
-
- 11875 messages
- 2069 votes
Het enige dramatische in Goodfellas is het IQ van de personages. Verder is het een dom macho gangsterfilmpje.
Lock Stock en Snatch niet?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Lock, Stock is allesbehalve macho. Net als in Kitano's films worden gangsters stevig belachelijk gemaakt.
U-96
-
- 11875 messages
- 2069 votes
Ok, maar dat verwacht ik in elk geval niet van zo'n film. Wat stoort jou aan dat er een dosis macho in een misdaadfilm zit? Criminelen stellen zich naar mijn ervaringen altijd macho op (niet dat ze het ook zijn).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Lock, Stock is allesbehalve macho. Net als in Kitano's films worden gangsters stevig belachelijk gemaakt.
Ik weet niet hoe serieus jij de 'shoeshine scene' neemt, maar ik heb er hard om kunnen lachen. (Geldt ook voor de You think I'm funny? scene.)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Er bestaat een verschil tussen gangsters belachelijk maken en (al dan niet) grappige scenes in een gangsterfilm steken. De gangsters in Ritchies films zijn complete losers en worden ook zo gebracht, terwijl de gangsters in een film als Goodfellas als "coole kerels" worden opgedragen. Daar zit hem voor mij het grote verschil.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Heb jij toch met andere ogen naar Goodfellas gekeken dan ik. Pechi is nu niet bepaald COOL.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Er bestaat een verschil tussen gangsters belachelijk maken en (al dan niet) grappige scenes in een gangsterfilm steken. De gangsters in Ritchies films zijn complete losers en worden ook zo gebracht, terwijl de gangsters in een film als Goodfellas als "coole kerels" worden opgedragen. Daar zit hem voor mij het grote verschil.
Als de gangsters in Goodfellas zich niet zo stoer opstelde hadden ze geen schijn van kans om het te redden in het maffiamilieu. Het hoort er bij. Gangsters gedragen zich nou eenmaal macho, of je het nou leuk vindt of niet. Dat wil niet meteen zeggen dat zo ook meteen cool zijn. Als jij denkt dat gangsters altijd complete losers zijn, dan heb je een vreemd wereldvbeeld. Die Ritchie-gangsters zijn dan eigenlijk ook totaal ongeloofwaardig.
De vaart ligt overigens uit het spel. Ik stem maar even op Salaire. Lijkt me toch de betere van de twee.
3-7
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
American History X - Mr. Smith Goes to Washington
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Erg moeilijk,ik heb ze beide 5* gegeven.
1-1
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
5-2. Vind beide goed, maar toch american history x.