- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: tekenfilmpersonages
Knock-out: tekenfilmpersonages
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Lion King – Rafiki / Jungle Book - King Louie
0-1
Niet het sterkste duo van deze ronde.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
0-6
Goto – Patlabor / The Powerpuff Girls – The Powerpuff Girls
1-0
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes

Maar ik beoordeel hier de animaties niet, maar de personages. Daarbij zijn de animaties misschienniet origineel in Spongebob, ze zijn wel tot het beste komische effect uitgewerkt. Op het gebied van humor in tekenfilms vind ik Spongebob op heel eenzame hoogte staan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Niet echt grappig. Veel te druk, vrij lelijk en de humor moet het vooral hebben van blote konten, schten en dat soort dingen. Wat mij wel opviel is dat in de eerste Spongebob aflevering die er gemaakt is Spongebob veel weg heeft van Stimpy. Hij trekt daarin dezelfde schele blik en hangt oook met zijn tong uit zijn mond. Daarbij gedraagt hij zich veel hetzelfde als Stimpy. In latere afleveringen is daar gelukkig niks meer van te merken.
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Maar de kritiek die je op Ren & Stimpy hebt is ook toepasbaar op Spongebob aangezien het in mijn ogen een schaamteloze 'light'-kopie is. Niet alleen qua uiterlijk maar ook veel van de visuele grappen lijken overgenomen te zijn, Spongebob is alleen gemaakt voor een veel jonger publiek.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Maar de kritiek die je op Ren & Stimpy hebt is ook toepasbaar op Spongebob aangezien het in mijn ogen een schaamteloze 'light'-kopie is. Niet alleen qua uiterlijk maar ook veel van de visuele grappen lijken overgenomen te zijn, Spongebob is alleen gemaakt voor een veel jonger publiek.
Ik vind dat de humor in Spongebob toch wel degelijk verschilt van die van Ren & Stimpy. De grappen in Spongebob komen mij veel doordachter over en is veel gevatter. Hoewel het op de eerste plaats gemaakt is voor een jonger publiek wordt de humor veel meer gewaardeert door ouderen dan door kinderen. Ik heb wel eens een paar afleverigen met kleine kinderen gekeken en die snappen de beste grappen niet. Ook wordt er erg vaak juist gespot met kindertekenfilms. Alleen al de piraat op het begin is als parodie bedoelt op bepaalde kinderprogramma's. Misschien heb jij alleen afleveringen het eerste seizoen gezien? Die zijn inderdaad een stuk minder dan de twee latere seizoenen en liggen meer bij het Ren & Stimpy-niveau qua humor.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Tenshi no Tamago (Angel's Egg) - het meiske met het ei / Bug's life – Circusvolk
0-1
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Tenshi no Tamago (Angel's Egg) - het meiske met het ei / Bug's life – Circusvolk
1-2
Mag voor mij deze knock-out winnen 

pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Misschien heb jij alleen afleveringen het eerste seizoen gezien?
Ik probeer het wel weer een keer... 
2-2
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik probeer het wel weer een keer... 
2-2
Oké, hou ik je aan! 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
4-2. Ik ken de hele film niet, maar dat plaatje is zo geweldig.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Hoog tijd dan dat je de film zelf leert kennen 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hoog tijd dan dat je de film zelf leert kennen 
Lijkt mij ook wel een mooie film, ja, maar ik ga ervan uit dat niemand ooit de moeite genomen heeft om ervoor te zorgen dat hij een Nederlandse release gekregen heeft, of wel?
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Bestaat niet eens een officiële Engelse vertaling van deze film. Wat niet tegenhoudt dat je hem binnen de vijf uur kan hebben natuurlijk