- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Komedie
Knock-out: Komedie
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Goed dat je het zegt
Ik dacht dat ik Lemmon en Mathau er al tussen had gezet. Dean Martin is nog een twijfelgeval. Ik heb niks van hem gezien, maar zijn IMDB filmografie maakt niet meteen een komische indruk. De andere 3 heb ik er wel in gezet. Nog 14 te gaan.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Als je Lemmon ertussen zet mag mijn rijtje ook niet ontbreken, hij is zeker niet alleen in komische films te zien (Missing, Glengary Glen Ross, Short Cuts, China Syndrome, JFK)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Klopt, maar hij heeft zijn strepen toch iets meer verdient met komedie dan Robert De Niro en Kevin Spacey.
Nog een twijfelgeval: Jack Nicholson. Zelfs zijn meest serieuze rollen doet hij met gevoel voor humor. Idem dito voor Johnny Depp.
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Nog een twijfelgeval: Jack Nicholson.
Ik zou hem zeker toevoegen.
Heb je Richard Dreyfuss trouwens al? En Arnold Schwarzenegger? Die hebben ook veel komische rollen gespeeld.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Arnold Schwarzennegger is komisch, geen komiek 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
As good as it gets, One flew over the Coocoo's nest, About Schmidt, The Little Shop of Horrors, Prizzi's Honor, Mars Attacks!, Anger Management .... Waarom niet....
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
As good as it gets, One flew over the Coocoo's nest, About Schmidt, The Little Shop of Horrors, Prizzi's Honor, Mars Attacks!, Anger Management .... Waarom niet....
Komieken zijn mensen die puur doorgebroken zijn door hun komische talent, stand-up komieken, saturday night live-types etc.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Komieken zijn mensen die puur doorgebroken zijn door hun komische talent, stand-up komieken, saturday night live-types etc.
Dan kunnen we opnieuw beginnen een lijst te maken, want dan valt de helft van de lijst af. Sandra Bullock, Drew Barrymore, JohnTuturo, Jack Lemmon, Alan Alda, Alex van Warmerdam, Meg Ryan, Nelly Freida, Steve Buscemi, Tom Selleck, etc
En waar is Jackie Chan???
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Waarom? Er zijn genoeg acteurs die zowel uitblinken in serieuze als komische rollen. Jack Nicholson is daar misschien wel het mooiste en indrukwekkendste voorbeeld van.
O help, volgens mij hangt hier een ingewikkelde discussie in de lucht! 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dan kunnen we opnieuw beginnen een lijst te maken, want dan valt de helft van de lijst af. Sandra Bullock, Drew Barrymore, JohnTuturo, Jack Lemmon, Alan Alda, Alex van Warmerdam, Meg Ryan, Nelly Freida, Steve Buscemi, Tom Selleck, etc
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Arnold Schwarzennegger is komisch, geen komiek 
Natuurlijk wel. 
Mijn humor is het niet, maar je wilt toch niet beweren dat Schwarzenegger serieuze rollen speelde in films als Kindergarten Cop, Twins, Junior, Jingle all the Way en ga zo maar door?
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Die miste ik inderdaad ook nog.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Jackie Chan moet er ook zeker in lijkt me.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hier ben ik het zeker mee eens, dat gaf ik op het bgein al aan. Maar het probleem is dat we op deze manier de lijst niet compleet krijgen. Daarom zoek ik nu ook naar gewone acteurs met toch goed komisch talent. En dan maar hopen dat een echte komiek wint.
Schwarzenegger toevoegen gaat me echter veels te ver. Die man kan niet acteren en al helemaal geen komedie. Al zijn pogingen om komedie te doen zijn rampzalig. Misschien wel het slechtste komische talent ooit. Als er ooit nog een knock-out: actiehelden komt hoort ie er bij, maar verder niet.
Gezien Jack Nicholson genoeg aanhangers heeft hier komt ie erin, evenals Jackie Chan. Ik zal nog een lijstje met twijfelgevallen samenstellen en daaruit kunnen we het laatste groepje selecteren.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Nickolson is toch wel een beetje veel van het goede. Ik zal vanavond nog eens mijn hoofd buigen over nog ontbrekende goede komedie acteurs, moeten er nog zat zijn.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Van alle niet-komieken die genoemd zijn (heel wat) heb ik nog het minst moeite om Jack Nicholson erin te zetten. Hij heeft altijd iets komisch over zich, zelfs in The Shining. Hij gaat er gewoon in. De lijst moet vol!
Hier een aantal twijfelgevallen.
Cameron Diaz (was wel grappig in Being John Malkovich)
George Clooney (Eerlijk is eerlijk, zijn beste rollen zijn zijn komische rollen)
Brad Pitt (hier sta ik eigenlijk totaal niet achter)
John Travolta (hier ook niet)
Joe Pesci (mwa, kan er mee door)
Kevin Spacey (hij heeft zeker bewezen een bijzonder groot komisch talent te beziiten, maar is misschien iets te veel een karakteracteur)
Robert De Niro (hetzelfde als Spacey)
Johnny Depp (raar dat niemand deze nog echt genoemd heeft. Mag er van mij in. Hij is stukken grappiger dan het overgrote deel van de lijst)
James Mason (ik vond hem grappig in Lolita en ik hoorde daar dat hij wel vaker komische rollen deed)
Cary Grant (in de twee films die ik van hem gezien heb speelde hij zijn rol met een sterk gevoel voor humor; daarbij lijken veel van zijn grote rollen in de komedie gezeten te hebben)
Jonathan Pryce (ik geef toe dat deze naam totaal uit de lucht komt vallen, maar ik heb zo'n raar idee dat zijn rollen komisch zijn. Ik kan er flink naast zitten. Brazil was leuk)
Dustin Hoffman (als Robert De Niro er in mag, waarom dan ook niet Dustin. Heeft genoeg komisch werk geleverd en heeft gespeeld in een van de meest hoogaangeschreven komedies ooit: Tootsie. Die film scoort hier echter niet zo goed)
Als we deze 12 toevoegen zitten we precies aan de 128!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Christopher Lloyd moet er eigenlijk ook nog bij.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat kan, maar die hoort dan ook in het rijtje twijfelgevallen. Ook niet een komiek op het eerste gezicht.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
In ieder geval al veel meer dan Pitt of Travolta.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Oké dan, hij mag erin. En over Depp twijfel ik ook niet echt meer. Nog 10 te gaan. Zijn er mensen die nog opmerkingen hebben over de twijfelgevallen hierboven?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Christopher Lloyd moet er eigenlijk ook nog bij.
Zeker 100 %
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb hem er al in gestopt. Niemand nog een mening over die twijfelgevallen. Ik wil een keer beginnen.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
bernie mac
edit:
charlie sheen
cary elwes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Drop Mason als je een plekie mist, die wint toch niet...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zou zweren dat ik Bernie Mac er tussen had gezet, maar blijkbaar toch niet. Bij deze. Nog 9 plaatsen te gaan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Drop Mason als je een plekie mist, die wint toch niet...
Dat is de vraag niet. Is het iemand met genoeg komisch talent? Ik drop eerder Travolta.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Hier ben ik het zeker mee eens, dat gaf ik op het bgein al aan. Maar het probleem is dat we op deze manier de lijst niet compleet krijgen. Daarom zoek ik nu ook naar gewone acteurs met toch goed komisch talent. En dan maar hopen dat een echte komiek wint.