- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Komedie
Knock-out: Komedie
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Zijn dit grotendeels (ik ken ze niet allemaal) geen cabaretiers in plaats van filmkomieken. Ik kan me niet herrinneren dat André van Duin bijvoorbeeld ooit iets noemenswaardigs voor film gedaan heeft.
Nee, toch niet.
Ten eerste: Jacques Tati mag echt niet ontbreken in deze competitie. Volgens mij is hij een van de grootste komieken uit de filmgeschiedenis. Bijv.: Jour de Fête, Les Vacanes de mr Hulot, Mon Oncle en Playtime.
Alex van Warmerdam, onze Nederlandse trots, hoort ook thuis op de erelijst. Behalve genoemde films ook nog De Jurk en Kleine Teun. Hij is een zeer droge filmkomiek en zeker géén cabaretier. Wel naast film ook actief in theater/toneel. Hetzelfde geldt voor Jim van der Woude.
Freek de Jonge, André van Duin en Urbanus zijn vooral bekend als cabaretier/moppentapper op tv en theater, maar hebben ook commercieel of artistiek belangrijke films gemaakt. Zie bijvoorbeeld reactie van FK. En voor Urbanus kan ik nog noemen Hector (1987), Koko Flanel (1990) en De Zevende Hemel (1993).
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Tati had ik er al in gezet. De rest voeg ik nu wel toe. We moeten toch aan die 128 komen.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik mis Matthew Perry, Steve Carell, Will Ferrell en Stephen Root nog in de lijst, horen er toch echt wel thuis !
Waren we bijna
Stephen Root
vergeten :O
Ik ga me schamen
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Matthew Perry komt er niet in. Heeft buiten Friends om niks interessants gedaan en Friends is een tv-serie. Ik ken die Alyssa Hannigan verder niet, moviefreak, waarom mag zij er niet in volgens jou?
Wat vind iedereen hier van Steve Buscemi en John Turturro voor in de lijst? Ik vind ze persoonlijk meer komisch talent bezitten dan alle American Pie-, Friends', en Scary Movie-acteurs bij elkaar, maar het zijn misschien teveel karakteracteurs om er in te mogen.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Matthew Perry komt er niet in. Heeft buiten Friends om niks interessants gedaan en Friends is een tv-serie. Ik ken die Alyssa Hannigan verder niet, moviefreak, waarom mag zij er niet in volgens jou?
.
Matthew Perry heeft ook nog in films gezeten. Maar is niet echt een komediant vind ik zelf.
Hannigan heeft voor zover ik weet alleen de American Pie-trilogie op haar naam staan qua komedie. En zelfs daar was ze niet eens geweldig leuk dus ik vind haar niet echt in het rijtje horen maar dat is mijn mening.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik vind sowieso niemand uit American Pie grappig, maar dat is geen reden om ze er uit te laten, want veel mensen denken daar anders over. Ik laat haar er maar in staan. Als ze echt zo slecht is ligt ze er na de eerste ronde toch uit. ik denk sowieso dat ik mijn eisen wat laat verslappen, anders halen we de 128 nooit. Matthew Perry komt er nog steeds niet in overigens.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
@ The One Ring: Van mij mogen ze erin.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik vind sowieso niemand uit American Pie grappig, maar dat is geen reden om ze er uit te laten, want veel mensen denken daar anders over. Ik laat haar er maar in staan. Als ze echt zo slecht is ligt ze er na de eerste ronde toch uit. ik denk sowieso dat ik mijn eisen wat laat verslappen, anders halen we de 128 nooit. Matthew Perry komt er nog steeds niet in overigens.
Het verschil is dan dat Eugene Levy, Jason Biggs en Sean William Scott zich ook al hebben bewezen in andere komische films met komische rollen. Dat heeft Hannigan dus helemaal niet.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik heb misschien nog wel een nominatie voor Seth Green. Hij was leuk in zowel Rat Race als de Austin Powers trilogie 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
nog 3 :
Cheech Marin
Tommy Chong
(Cheech & Chong dus)
Harland Williams (Half Baked, Sorority Boys, Dumb & Dumber , Something About Mary, Rocket Man)
Edit : En Vinnie Jones
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Buiten Vinnie Jones om stop ik ze er allemaal in. En ook Buscemi en Turturro.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Jeff Daniels een komiek
Tara Reid
Buscemi/Turturro
.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Alan alda is als komiek bekend geworden voor zover ik weet, en heeft daarna nog het meerendeel in films die als komedie betiteld kunnen worden gespeeld.
Anderen die ik genoemd heb zijn o.a. de cast van Cheers, waarschijnlijk een van de beste komedie series ooit. Een hoop van deze hebben ook daarna in goede komedies gespeeld zoals Kelsy Grammer, en ook in mindere zoals Ten danson en george wendt.
Wat ik toch wil verzoeken ring, is dat je toch Perry erin zet. Dit is toch echt een full time komiek, heeft in veel aardige komedies gespeeld, kijk maar bij MM in de zoekscherm.
Er zijn veel mensen die hem mogen, en veel die hem niet mogen, maar laat dat in de knock out tot uiting komen. Hij verdient in ieder geval een plaats.
Drew Barrymore vind ik toch altijd het best tot haar recht komen in romantische komedies, net als Bullock, maar echt dubbel liggen van het lachen kan inderdaad niet om ze. Die keuze kan ik wel begrijpen.
Dit is een moeilijke knock out om een lijn bij te trekken wat wel en niet kan, maar we komen er wel bij die 128. Desnoods op het eind wat twijfelgevallen erbij doen.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Dave Chappelle
jamie kennedy
cedric the entertainer
John Witherspoon
trey parker
matt stone
anthony andersson
Oliver Platt
edit: Paul de Leeuw 
(matthew perry speelde in the whole nine/ten yards en in three to tango toch wel in zekere zin de komiek.. niet iedereen vind hem grappig maar dat is niet het punt voor de lijst hier)
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
De beste ooit!!!!!!!!!!
Stan Laurel 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Sterker nog, Stan Laurel was een van de eerste die ik in de lijst zette.
Matthew Perry heb ik door al die verzoeken er toch maar in gestopt. Ik verslap de toelatingseisen sowieso maar een beetje anders komt de lijst nooit vol. Ook Sandra Bullock en Drew Barrymore heb ik er maar ingestopt. Ik ben alleen bang dat mensen te snel op bijvoorbeeld Barrymore stemmen omdat ze haar een goede actrice vinden in plaats van een groot komisch talent (ik merk tijdens de knock-out: actrices dat ze veel fans heeft). Ik hoop eerlijk gezegd dat er toch een echte komiek wint, maar helaas vallen er misschien iets te weinig in de omschrijving die ik daarvan gaf aan het begin, dus moet ik mijn eisen wel wat verslappen.
Het viel me al op dat je veel acteurs uit Cheers gekozen had, maar het gaat niet om tv-series. En je geeft al aan dat sommige geen goede film gemaakt hebben. Laat ik mild zijn en Kelsy Grammer erin stoppen. Alan Alda kan er ook nog mee door.
In de lijst van salvatore zitten wel wat bedenkelijke keuzes. De meeste van hun hebben volgens mij maar heel minimalistische rolletjes. En, ik kan me vergissen, Trey Parker en Matt Stone zijn zelf volgens mij nooit in beeld geweest. Paul de Leeuw heeft niet echt iets betekend voor de film. Alleen Filmpje is een echte komedie (en een hele slechte daarbij) geloof ik en dat is te weinig om in de lijst te mogen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Vergeet Tom Green niet
. Trey en Matt spelen in genoeg films om ze op te nemen (BASEketball, Orgazmo, Alferd Packer: The Musical).
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ja man Trey en Matt zijn briljant in BASEketball en Alferd Packer. John Witherspoon, Dave Chapelle, Jamie Kennedy en Cedric the Entertainer horen er ook altijd in. Bij Oliver Platt twijfel ik een beetje.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Nou gooi je huidige lijst er op ring, dan gaan we nog wel ff kijken voor aanvullingen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
1. Adam Sandler
2. Alan Alda
3. Alex van Warmerdam
4. Alyson Hannigan
5. André van Duin
6. Ben Stiller
7. Bette Midler
8. Bill Murray
9. Billy Crystal
10. Bob Golthwait
11. Bourvil
12. Buster keaton
13. Cedric the Entertainer
14. Charlie Chaplin
15. Cheech Marin
16. Chevy Chase
17. Chico Mark
18. Chris Farley
19. Chris Rock
20. Chris Tucker
21. Damon Wayans
22. Dan Akroyd
23. Dana Carvey
24. Danny De Vito
25. Dave Chapelle
26. David Spade
27. Denis Leary
28. Drew Barrymore
29. Eddy Murphy
30. Eric Idle
31. Eugene Levy
32. Fernandel
33. Freek de Jonge
34. Gene Wilder
35. George Burns
36. George Carlin
37. George Wendt
38. Graham Chapman
39. Groucho Mark
40. Harland Williams
41. Harold Lloyd
42. Harpo Marx
43. Jacques Tati
44. James Belushi
45. Jamie Kennedy
46. Jason Biggs
47. Jason Lee
48. Jeff Daniels
49. Jim Carrey
50. Jim Varney
51. John Belushi
52. John Candy
53. John Cleese
54. John Goodman
55. John Lovitz
56. John Turturro
57. Kelsy Grammer
58. Kevin Kline
59. Leslie Nielsen
60. Louis de Funès
61. Lucille Ball
62. Marlon Wayans
63. Martin Lawrence
64. Matt Stone
65. Matthew Perry
66. Meg Ryan
67. Mel Brooks
68. Michael Palin
69. Mike Myers
70. Nelly Freida
71. Oliver Hardy
72. Oliver Platt
73. Owen Wilson
74. Pauly Shore
75. Pee Wee herman
76. Peter Sellers
77. Piere Richard
78. Richard Pryor
79. Rob Schneider
80. Robin Williams
81. Rowan Atkinson
82. Sandra Bullock
83. Sarah Jessica Parker
84. Sean William Scott
85. Seth Green
86. Shawn Wayans
87. Shelley Long
88. Stan Laurel
89. Stephen Root
90. Steve Buscemi
91. Steve Carell
92. Steve Martin
93. Takeshi Kitano
94. Tara Reid
95. Terry Gilliam
96. Terry Jones
97. Tom Green
98. Tom Selleck
99. Tommy Chong
100. Trey Parker
101. Urbanus
102. Vince Vaughn
103. W.C. Fields
104. Whoopi Goldberg
105. Will Ferell
106. Will Smith
107. Woody Allen
108. Zeppo Marx
Nog 20 te gaan. Misschien moet ik toch nog wat halen uit jou eerste lijst, SuperSideSwipe.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kevin Spacey (American beauty!) ontbreekt
Charles Grodin (Midnight run)
Robert DeNiro heeft een groot aantal goede komische rollen
Kurt Russell (BTILC, Overboard)
Tom Hanks is begonnen in comedies (Batchelor party, Money Pit, Big, etc)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik wist het! Ik wist gewoon dat Kevin Spacey met zijn rol in american Beauty eens genoemd zou worden! Ik heb hem er heel bewust niet tussen gezet. Een (toegegeven geslaagde) komische rol in American Beauty is niet genoeg voor een toelating in de lijst. De meeste van zijn rollen zijn nou niet bepaald komisch. Zelfde geld voor Jeff Bridges in The Big Lebowksi voor het geval iemand die wil noemen.
En Robert De Niro een komiek? Hij moet het toch echt hebben van zijn serieuzere rollen. Die andere twee zijn twijfelgevallen, maar ook niet echt komieken. Dan zet ik er nog eerder Tom Hanks in.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Spacey: K-Pax, Big Kahuna, The Ref, See no evil hear no Evil, Swimming with the sharks...om er nog een paar te noemen.....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Robert De Niro een komiek?
King of Comedy, Meet the parents, Midnight run, Hi Mom, Brazil, Mad dog and Glory, Wag the dog, Analyze This/That...je gaat hem toch niet kwalijk nemen dat hij in z'n andere rollen nog beter is....
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hmmm, je hebt wel een punt. Zijn twijfelgevallen. Wat denkt de rest ervan? En hoe denkt de rest over Tom Hanks?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tom Hanks: Dragnet, Splash, Batchelor party, Money Pit, Big, Man with one red shoe, nothing in common, Punchline, The burbs, turner en Hooch, Joe vs the Volcano, A league of their own, Forrste Gump, You've got mail, Catch me if you can, Lady killers, Terminal.....Tom Hanks is 100% comedie acteur met 3 of 4 serieuze rollen....
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Maar die 3 of 4 serieuze zijn dan wel zijn belangrijkste. Forrest Gump, zonder twijfel zijn bekendste rol, is een mix tussen serieus en komisch spel. Maar inderdaad, hij hoort er toch wel een beetje tussen.
citybird
-
- 4964 messages
- 4139 votes
Misschien ook:
Roberto Benigni
Jerry Lewis (& Dean Martin)
Bob Hope
en volgende namen ging je dacht ik ook nog toevoegen:
Walter Matthau
Jack Lemmon