• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.349 votes
Profile

Summertime challenge

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

54. Eat Pray Love (2010)

Thema : Reizen

133 Min.

Score : Totaal = 5595 (5462 + 133)

https://media.npr.org/assets/artslife/movies/2010/08/eat-pray-love/roberts-india_wide-fc031feae1d30ab8ba4b13469ffbf947091378f3.jpg?s=1400

Een film die veel mooie locaties laat zien. En Elizabeth heeft drie locaties gekozen om in het reine te komen met haar recente scheiding. Op zoek naar balans, zowel fysiek als mentaal. Eerlijk gezegd heb ik na haar Rome reis eventjes moeten pauzeren vanwege een opkomend hongergevoel. Nogal wiedes dat het Italië gedeelte me het meeste aansprak. Misschien omdat het spirituele minder aan bod kwam Het drieluik sluit af met de apotheose na het vinden van die balans, namelijk het herontdekken van ware liefde. Zoals ik al eerder zei, krijg je hier heel wat mooie taferelen voorgeschoteld. Het verhaal zelf vond ik eigenlijk maar wat slappetjes. Een beetje uit balans

3*

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

8. Joy Ride 2: Dead Ahead

Thema: Road trip (Joy Ride )

Speelduur: 91 minuten

Totaal: 801 + 91 = 892 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48612.300.jpg?cb=1553681484

Deze film al voor de zoveelste keer gekeken maar, dit was denk ik wel echt mijn laatste keer. Ik kan niet meer, de films zijn echt niet boeiend genoeg maar op één of andere manier nooit correct ingevoerd op deze site; ik doe het dan nog maar een keer. De laatste dagen kent ‘KPN’ wat irritante technische problemen, en aangezien ik deze had liggen was dit wel een mooie gelegenheid om de film ook daadwerkelijk aan te knallen. En wat ik verwachtte was eigenlijk direct zichtbaar, deze film wil te graag in de voetstappen treden van zijn voorganger ‘Joy Ride’, alleen slaagt het nergens. En dat was eigenlijk wel een verwachting.

https://image.tmdb.org/t/p/w780//rzc1QTPRWlyzMQXp89Yjwq3zHg8.jpg

De cast is eigenlijk direct wat opvalt, en wat niet sterk is in deze film. Een ‘Walker’ is er niet meer, en het niveau in de film is er eigenlijk ook niet meer. De filmt kent een hele zwakke maar, vooral saaie cast die eigenlijk nergens wisten te boeien. Dit voelde de hele film door, en zorgde voor saaie, trage en vooral niet boeiende momenten waarvan deze film eigenlijk niet eens het noemen waard is. Dit wil voornamelijk zeggen dat de film gewoon saai is. Ook de seriemoordenaar in zijn vrachtwagentje is gewoon echt niet bijzonder te noemen.

http://4.bp.blogspot.com/-zPcJK0UIiys/Uv-stazfqPI/AAAAAAAAKb0/T87Il7R5F3Q/s1600/fifjoytruckyc0.jpg

Voeg dit samen bij elkaar met een ontzettend saai en zwak script, en de film is gewoon compleet. En daar komt een vooral saaie horrorfilm uit die ik in mijn ogen nauwelijks horror durf te noemen. De filmt kent leuke potentiële momenten maar, ik heb de teveel negatieve dingen gezien om daar nog van te kunnen genieten.

Volledige mening. (met spoilers)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

9. Day Shift

Thema: Californische zon / Blockbuster

Speelduur: 111 minuten

Totaal: 892 + 111 = 1003 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145029.300.jpg?cb=1659280372

Dit was dus echt een hele vervelende film om door te komen maar, ook weer heel tof. Deze tweestrijd voert de film vooral met zichzelf en dat is overal op te merken. Zoals ik al eerder benoemde kwam deze film vooral bij mij op de radar toen ik de cast zag. En dat had ik ook door tijdens de film, de cast speelt de leukste rol in de film, en dan voornamelijk ‘Jamie Foxx’ wat ik juist weer erg leuk vond om hem hierin te zien. ‘Snoop Dogg’ kreeg uiteraard heel veel shine

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2022/06/day-shift.png

De introductie met de film en de personage van ‘Foxx’ was dan ook echt heel leuk, en ik heb echt zitten genieten in dat moment. Al blijft daar vooral weinig van over als de film blijkt te gaan over een over-dramatisch familiedrama die eigenlijk nergens héél serieus was of zo over wist te komen, het boeide geen reet. Het is gewoon te overdreven, en dat is een heuse smet op deze film, een best grote smet. Het is niet alleen niet boeiend maar, ook erg irritant.

https://thesource.com/wp-content/uploads/2022/07/DS_20210623_14966_R_f-750x400.jpg

De cast heb ik merendeels al opgenoemd in het begin, ‘Foxx’ vond ik echt wel weer tof en leuk hem te zien in de film, blijft voor mij toch wel de aanwinst van deze film. En daar blijft het ook wel bij met goede rollen, want de rest is toch wel tamelijk dramatisch. Vooral die ‘Dave Franco’ vond ik echt slecht, gewoon in alles. Zijn rol moest komisch overkomen, dat kwam hij niet. Komedie was op geen enkel vlak te merken, en dat is toch wel het lachwekkends want er werd zo hard geprobeerd grappig te zijn alleen lukte dat gewoon niet. ‘Karla Souza’ was prachtig om naar te kijken, maar haar rol als ‘leider’ was dan weer slecht.

Volledige mening. (met spoilers)

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

18. Jetski (2022)

Thema: Vakantie en zee.

Speelduur: 87 Minuten

Punten: 1845 + 87 = Totaal 1932

https://image.tmdb.org/t/p/w780//dvHKdXijoN1OEzGcPhd0eRvkfMd.jpg

http://www.activecontext.net/wp-content/uploads/2022/05/shark-bait-2.png

In de vorige eeuw moest je het vooral doen met de "Jaws" films als haaienfilms en sinds deze eeuw wordt je er bijna letterlijk mee doodgegooid en komt er vrijwel ieder jaar wel eentje of meerdere van uit. Zo heb ik dit jaar al de haaienfilm "Great White (2021)" gezien, welke zich afspeelt op een reddingsvlot. En wrijwel alle genres zijn al voorbij gekomen, want zo hebben we al gigantische haaien gezien in "The Meg (2018)", nazi gemuteerde haaien in "Sky Sharks (2020)", vampierhaaien in "Sharkula (2022)", haaien in ondiepe waters in "The Shallows (2016)" en tornado’s vol haaien in de "Sharknado" films. Maar een haaienfilm over een stelletje vervelende idioten op jetski's hebben we nog niet gehad en in deze film hoor je nog net niet het liedje "Toeter Op M'n Waterscooter" van de "Gebroeders Ko".

Al met al is "Jetski" maar een matige haaienfilm en dat ook nog eens met een cast die bestaat uit vervelende idioten. Hier en daar weet de film nog wat te vermaken (de momenten dat de haai aanvalt), maar veel stelt het niet voor. Het beste aan deze film is misschien nog de duur, want die duurt met circa 82 minuten gelukkig niet al te lang.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

21. The Saga of the Viking Women and Their Voyage to the Waters of the Great Sea Serpent (Film, 1957) - MovieMeter.nl

66 minuten

Punten: 1485 + 66 = 1551

Thema: avonturen over zee en het land

http://images.myreviewer.co.uk/fullsize/0000104400.jpg

Ondertussen ben ik het al gewoon te horen van de recensenten dat de Corman producties amateuristisch zijn er ook goedkoop uitzien. Wel de meeste van die films zijn ook een laag budget en geschoten over dagen en geen weken. Erg serieus moet je het ook allemaal niet nemen. Zag de zeeslang er zo slecht uit, monsters als Godzilla terzijde kan ik me weinig indrukwekkende monsters herinneren uit de 50s zeker niet met zo een laag budget. Vikingvrouwen in luchtige kleding is nooit verkeerd. Ik vond het wel vermakelijk, maar het werd toch allemaal ietsje minder eens de vrouwen aankwamen op het eiland van die barbaren. Toen begon het plot ineens alle kanten uit te schieten met steeds meer aandacht voor de mannelijke spelers. Die ene knul, als enige man tussen al de Vikingvrouwen vond ik vooral een stoorzender net zoals die (nichtigere) prins van de barbaren. Wel een van de betere niet-horrors van Corman maar heb toch nog wat meer genoten van Swamp Women en She Gods of Shark Reef.

Amai 3,5* voor deze film joolstein, weliswaar 7 jaar geleden ondertussen

joolstein

• 10826 messages
  • 8910 votes

alexspyforever wrote:

Amai 3,5* voor deze film joolstein, weliswaar 7 jaar geleden ondertussen

Ben ook groot fan van zwaard en tovenarij films e.d. Dat soort films zijn bijna altijd low budget en ook vaak amateuristisch en minder gewaardeerd. Helaas verwachten veel kijkers zoiets als LOTR maar dit soort films krijgen meestal niet van dat soort mega budgetten! .

Het is best lastig om in films als deze iets positiefs denk ik;

Sorceress (Film, 1982)

Dragon Kingdom (Film, 2018)

Dragon Knight (Film, 2022)

Dus tja Corman deed al!heel wat goed en dat al in 1957

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

12. My Own Private Idaho (1991)

Thema: roadmovie, reizen.

1137 + 102 = 1239

Vierde Van Sant die ik zie, en voorlopig komt er geen enkele boven de 2,5*.

Het eerste half uur is, net als bij Even Cowgirls Get the Blues trouwens, nog hoopvol. Maar wanneer die Shakespeare poëzie er bij komt, plus een portie fantasy - met figuren op covers van tijdschriften die tot leven komen en een of ander gebouw dat uit de lucht valt - dan was m'n goesting helemaal weg, en werd het een lange zit.

Tot overmaat van ramp niet de verwachte B52's-soundtrack die ik vast overtuigd in het achterhoofd had.

Toch nog 2*, in grote mate omwille van de fantastische spelende Phoenix.

https://www.austinchronicle.com/imager/b/newfeature/78239/15a1e88f/screens_set-5834.jpeg

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

55. Under the Tuscan Sun (2003)

113 Min.

Score : Totaal = 5708 (5595 + 113)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/S/pv-target-images/f3de838c12a50490b79f0166321089dbf369d5d3b163eb11162da2407d208579._SX1080_.jpg

Amai seg, hoeveel romantische chicflicks ik de laatste tijd gezien heb sinds deze Summer-Challenge? Het gaat nog mijn favoriete genre worden. Neen, echt niet Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk deze wel geslaagd vond. Nogmaals een Amerikaanse gescheiden vrouw die in Italië terechtkomt om alles op een rijtje te zetten. De welgekende gebeurtenissen passeren de revue. Zoals de bende onbekenden die ze leert kennen (en die natuurlijk stuk voor stuk vrienden voor het leven worden) en de nieuwe geliefde die ze uiteindelijk weer tegen het lijf loopt. De vervallen villa en de dromerige Katherine (die zegt dat ze ooit een actrice was in een Fellini film) zijn de bijkomende aspecten die voor kleur zorgen in deze film.

3.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Ben ook groot fan van zwaard en tovenarij films e.d. Dat soort films zijn bijna altijd low budget en ook vaak amateuristisch en minder gewaardeerd. Helaas verwachten veel kijkers zoiets als LOTR maar dit soort films krijgen meestal niet van dat soort mega budgetten! .

Het is best lastig om in films als deze iets positiefs denk ik;

Sorceress (Film, 1982)

Dragon Kingdom (Film, 2018)

Dragon Knight (Film, 2022)

Dus tja Corman deed al!heel wat goed en dat al in 1957

Ja ik vind het sowieso al dom als mensen gaan vergelijken met films met veel hogere budgetten en zeker als ze decennia later zijn gemaakt. Ik vind het eerlijker om te gaan vergelijken met tijdsgenoten. Godzilla en King Kong zijn ook geen vergelijkingsmateriaal hadden ook duidelijk een veel hoger duidelijk budget. Niet dat die de Sea Serpent zo geweldig uitzag maar ik vind het wel een van de betere uit die periode. Kan er niet meteen veel betere bedenken, misschien nog wel het monster uit The Monster that Challenged the World dat vind ik een van de best uitziende monsters uit die periode.

Ik heb nu voor deze challenge 9 films gezien van Corman. Waar ik de man ook voor bewonder is dat hij vaak wat anders probeert dan zijn tijdgenoten. Opvallend vaak vrouwen in belangrijke of hoofdrollen en ook wel in de meerderheid.

Enkele voorbeelden

Swamp Women: bende van vrouwelijke gangsters op schattenjacht

Gunslinger: een vrouwelijk sheriff belust op revanche

Viking Women: Vikingvrouwen die een expeditie opzetten om hun mannen te zoeken en te bevrijden

She Gods of Shark Reef: een eiland met enkel vrouwen

The Oklahoma Woman: de bad guy is een vrouw die over lijken gaat als het moet

Ik zou hem bijna een feminist gaan noemen haha.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Dat vind ik een film met twee gezichten. Aan de ene kant heb je de mooie Diane Lane en aan de andere kant heb je Sandra Oh My God

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

22. Girls on the Rocks

75 minuten

Punten: 1551 + 75 = 1626

Thema: stoeien aan de kust

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTBlMjFhNTctN2Y0MS00NWUzLTk3Y2ItNTljZDU5OWU0YjczXkEyXkFqcGdeQXVyMzU0NzkwMDg@._V1_.jpg

Een van de films die Something Weird Video zoals zovele heeft gered van de obscuriteit. In sommige gevallen is men de firma er erg dankbaar voor, in andere gevallen mag men zich gerust afvragen waarom ze de moeite doen. Girls on the Rocks ook wel bekend als Drums of Cupid is zo eentje die in de tweede categorie valt. Gecatalogeerd als Nudie Cutie door SWV bij gebrek aan een beter passende categorie. Er zijn genoeg dames in bikini, maar geen naakt. Nu is de humor in nudies meestal wel onnozel, maar zo flauw als deze heb ik ze nog niet vaak gezien. Het verhaal is als volgt, een muziekband enkel bestaande uit vrouwelijke muzikanten leidt schipbreuk. Op het onbewoond eiland waar ze aanspoelen woont enkel een man genaamd Karzan, zogenaam de zoon van Tarzan en een stam van kannibalen. Karzan redt de vrouwen van deze 'wilden'. Later blijkt hij over een wel erg modern huis te beschikken. Het blijkt allemaal opgezet spel te zijn en het duurt uiteindelijk ook net wat te lang voor de dames door hebben dat ze bij de neus zijn genomen. Ik kan deze afvinken en het waren wel aantrekkelijke vrouwen dat is het enige positieve. Kennelijk in Cuba gefilmd en dat lag niet zo voor de hand om de film uit het land te krijgen. Ik ga over de historie niet verder uitweiden, boeit niet en ben ik morgen al vergeten.

Kennelijk is deze film ook ooit in Nederlandstalig gebied uitgebracht onder de titel De Rots der nimfen ...

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

20. Withnail & I (1987)

Thema: Vakantie, Engelse platteland

Totaal: 1875 + 107 = 1982

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews51/withnail_and_i_blu-ray/title_withnail_and_i_blu-ray.jpg

Een tragikomedie over twee sneue werkloze acteurs. Ondanks de constante nevel van alcohol en drugs die met name Withnail steeds omkleedt is de film scherp in zijn dialogen, taalnuances en bizarre wendingen. De personages deden me in de verte denken aan de figuren uit de comedyserie Bottom, maar dan intellectueler en minder explosief. Je moet van dialogen houden, want als je dat niet doet dan is het kijken naar twee sneue figuren die eigenlijk niet veel meer doen dan klagen en vegeteren, een vermoeiende en tijd verspillende bezigheid.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

21. Welcome Home (2018)

Thema: Vakantie, Italië

Totaal: 1982 + 98 = 2080

https://www.ocmoviereviews.com/wp-content/uploads/2018/10/Welcome-Home-Aaron-Paul-Emily-Ratajkowski-Riccardo-Scamarcio-Review-OC-Movie-Reviews.jpg

Op vakantie in Italië in een gerenoveerd klooster omgeven door een schitterend heuvellandschap proberen Bryan en Cassie hun relatie weer op het goede spoor te krijgen. Welcome Home lijkt in eerste instantie af te stevenen op een relatiedrama, ware het niet dat de score daarvoor net iets te onheilspellend klinkt. Welcome Home ontwikkelt zich dan ook tot een psychologische thriller die helaas vooral heel voorspelbaar is.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

56. Letters to Juliet (2010)

105 Min.

Score : Totaal = 5813 (5708 + 105)

https://www.intofilm.org/intofilm-production/scaledcropped/970x546https%3A/s3-eu-west-1.amazonaws.com/images.cdn.filmclub.org/film__16269-letters-to-juliet--hi_res-e15f1b99.jpg/film__16269-letters-to-juliet--hi_res-e15f1b99.jpg

Weer eentje dat zich afspeelt in Toscanië, welbepaald in Verona. Prachtige stad overigens. Dit was wel de ultieme romantische chic-flick. Zo zeemzoeterig en misselijkmakend romantisch Zo eentje waar elk tienermeisje van gaat zwijmelen. Ondertussen ben ik al gewend geraakt aan dit type films, maar de voorspelbaarheid is hier zo enorm vertegenwoordigd dat het eigenlijk niet meer echt plezant is om naar te kijken. Het verloop van het verhaal zie je al kilometers ver op voorhand. En het feit dat Amanda Seyfried er appetijtelijk genoeg uitziet, kon dit niet helemaal compenseren. Ik heb zo'n idee dat Toscanië vol met vrouwen rondloopt wiens liefdesleven niet van een leien dakje liep. Tenminste, als ik de laatst gekeken films moet geloven

2.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

23. The Beauties and the Beast (Film, 1974) - MovieMeter.nl

66 minuten

Punten: 1626 + 66 = 1692

Thema: kamperen in het bos

https://cdn1.aznude.com/uschidigard/thebeautiesandthebeast/Digard-Beauties-n-03.jpg

De plotomschrijving is toch een klein beetje misleidend. Er zijn inderdaad in de eerste helft een aantal dames die door bigfoot worden ontvoerd waaronder eentje die topless ligt te zonnen en een andere die seks heeft met haar boyfriend alsook nog een 2-tal geklede dames. Je krijgt het hol van bigfoot ook maar 1 keer te zien en twee gevangen dames overleggen hoe ze hieruit kunnen ontsnappen, maar we zien niet hoe dit verder gaat. Wat doet bigfoot met die dames: opeten, seks hebben? In de 2de hleft verdwijnt bigfoot naar de achtergrond en komt de focus te liggen op een groepje kamperende jongeren bestaande uit 4 dames en 2 heren. Verder zijn er nog twee mannen die op zoek zijn naar munten en deze jongeren hierom gaan lastig vallen. Eigenlijk zijn deze twee het grote gevaar en niet langer bigfoot. Eigenlijk mag je gerust zeggen dat er ook meerdere beasts waren, want geen van de mannelijke personages waren om aan te gluren. Helaas zijn ook de twee kampeerders op een bepaald moment in adamskostuum te zien, waarvan eentje in een niet erg appetijtelijke seksscène met zijn vriendin. Aan die scène gaat wel een gekke droom vooraf waarbij het meisje droomt dat ze een naakte shootout wild west stijl doet met een ander meisje dat ze als haar concurrent ziet. Wellicht nog de beste scène uit deze middelmatige film. Gelukkig was er ook nog Uschi Digard die een keer of 2 uit de kleren gaat. Ze deelt het bed met een vriendin en er wordt gealludeerd op een vrijpartij tussen de twee maar dit wordt niet getoond, dat hou je toch niet voor mogelijk! Maar in de plaats wel eentje tussen de de hippie met zijn harige kont en zijn vriendin, bleh. Ik zie dat er ook twee regisseurs zijn. Volgens mij deed eentje de eerste helft waarbij we enkel blote borsten te zien krijgen en de tweede helft de andere die zowel dames als heren in naaktkostuum liet gaan. Het is dat Uschi meedeed anders kreeg deze een minimumscore. Anderzijds zo weinig gebruik maken van Uschi Digard haar rijke natuur verdient kletsen op de blote poep! Ik zag kennelijk de ge-edite versie van 66 minuten. Misschien dat er meer Uschi was in de uncut versie maar als ik het net afspeur lijkt dat toch niet meteen het geval.

https://cdn1.aznude.com/uschidigard/thebeautiesandthebeast/Digard-Beauties-n-04.jpg

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

24. For Members Only (1960) - IMDb

84 minuten

Punten: 1692 + 84 = 1776

Thema: relaxen in nudistenkamp

https://cdn-3.cinemaparadiso.co.uk/film-stills/1878582-67942-still-720.jpg

Ik denk dat ik zowat alle films uit de jaren 50 en 60 (zeg maar de nudies periode) die zich geheel of gedeeltelijk in een nudistenkamp afspelen ondertussen heb gezien. De meeste gefilmd in de USA, maar af en toe was er ook wel een Brits filmpje bij. Deze film heb ik pas veel later ontdekt wellicht hebben ze die pas veel later weer teruggevonden. De versie die ik heb gezien was aangekondigd als 'Pussycats Paradise'. Nog een andere alternatieve titel is 'The Nudist Story' hetgeen ik nog de meest passende titel vind. Veel films met dit thema volgen dezelfde formule: iemand heeft interesse in hoe het voelt als naturist, dan is er een andere die vind dat het onfatsoenlijk is. Uiteindelijk moeten de criticasters overtuigd worden dat naturisten vriendelijke en hartelijke mensen zijn (het merendeel dan toch) en dat lukt dan ook nadat ze zelf van net naturistenleven hebben geproefd of hebben geobserveerd. De films worden grotendeels opgevuld met relaxende, spelende of sportende mensen in hun pure. Uiteraard was er de censuur en moesten er manieren worden gevonden om geen geslachtsdelen te filmen. Die elementen zitten hier ook allemaal in, maar in tegenstelling tot veel andere is hier meer werk gemaakt van een degelijk verhaal, acteerwerk. De drama en romantiek en daarbij horende conflicten komen hierdoor veel beter uit de verf.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Gezien de luchtige kleding zijn dat wel echte zomerfilms

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

25. The Man from Beyond (Film, 1922) - MovieMeter.nl

75 minuten

Punten: 1776 + 75 = 1851

Thema: poolexpeditie en de Niagara Falls

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BM2Y4NDQ5OWMtMTE2YS00YzAwLWE1ZjUtYmRiMTRhZTlhNDI2XkEyXkFqcGdeQXVyMjUxODE0MDY@._V1_.jpg

Het is sowieso interessant om boeienkoning Harry Houdini eens in een film te zien, al zien we hem dat trucje wel maar 1 keer uithalen. Eigenlijk eens met joolstein de openingsscènes en eindscènes (Niagara Falls) zijn zeer de moeite waard. Wat daartussen ligt is een vergezocht liefdesverhaaltje, een moordmysterie en zelfs het thema reïncarnatie dat aan bod komt. Ik snapte er al snel niet veel meer van, maar dat zal wel te maken hebben dat ik mijn aandacht er al snel niet meer bij kon houden. Een gouden regel bij silents is dat de beelden en de expressie meer moeten spreken dan de intertitels, daar waren er toch wat teveel.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

26. Rock All Night (Film, 1957) - MovieMeter.nl

62 minuten

Punten: 1851 + 62 = 1913

Thema: feestje bouwen in de plaatselijke bar

https://assets.mubicdn.net/images/film/37488/image-w1280.jpg?1506304216

Vooruit nog maar eens een Corman filmpje...

Geen slechte film, maar verre van een goeie. Het begint uiteindelijk wel aardig met een optreden van The Platters en dan het personage Shorty (Dick Miller) dat buiten wordt gezwierd omdat hij heibel zoekt. Daarna is er veel gepraat tussen de barman en zijn klandizie en de klanten onderling die zo allemaal hun probleemjes hebben. Er zijn tussendoor nog wat muzikale intermezzo's. Miller blijft om een of andere reden mensen op de zenuwen werken en uitdagen met zijn gebabbel. Pas de laatste 20 minuten komt er wat meer actie met de twee criminelen die de hele zaak gijzelen. Een van de klanten wordt neergeknald omdat ie poogde te vluchten. Ik verwachtte meer van dit soort harde momenten, maar de criminelen deden eigenlijk niet veel bijzonders meer dan uitdagen met woorden. Miller speelde zijn spelletje verder door veel te praten en kritiek te geven zowel op de klanten (vooral dan de sterke mannen) als de criminelen die beide redelijk laf overkwamen. Hij had nog gelijk ook. Beetje dom hoe het werd afgehandeld eigenlijk. Naar het schijnt een favoriete film van Tarantino. Waar zitten al die Tarantino fans eigenlijk?

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

57. Little Darlings (1980)

Thema : Zomerkamp

95 Min.

Score : Totaal = 5908 (5813 + 95)

https://bingeddata.s3.amazonaws.com/uploads/2020/11/little-darlings-1.jpg

Tienermeisjes film. Nergens grappig maar drama genoeg in ieder geval. Nu wordt het toch tijd dat ik eens een degelijk horror ga kijken. Die chicflicks hangen me de keel uit

2.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ikkegoemikke wrote:

57. Little Darlings (1980)

Thema : Zomerkamp

95 Min.

Score : Totaal = 5908 (5813 + 95)

(afbeelding)

Tienermeisjes film. Nergens grappig maar drama genoeg in ieder geval. Nu wordt het toch tijd dat ik eens een degelijk horror ga kijken. Die chicflicks hangen me de keel uit

2.5*

Geduld vanaf september ga ik de horrorfans betrekken in onze favoriete challenge. Iedereen mag zijn steentje bijdragen in de opzet. Ik wil ook al half september beginnen.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Die "The Beauties and the Beast" (staat "The Beauties" voor Uschi Digard ) ben ik nu aan het pindakazen en die ga ik misschien bekijken als ik terug ben van vakantie uit Frankrijk.

Ondanks dat je die film maar 1,0* hebt gegeven als punt, heeft hij toch nog een gemiddelde van 3,33*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Die "The Beauties and the Beast" (staat "The Beauties" voor Uschi Digard ) ben ik nu aan het pindakazen en die ga ik misschien bekijken als ik terug ben van vakantie uit Frankrijk.

Ondanks dat je die film maar 1,0* hebt gegeven als punt, heeft hij toch nog een gemiddelde van 3,33*

Die andere 2 voor mij nobele onbekenden gaven 4 en 5* zonder argumentatie. Denk dat de 3,8 / 10 op imdb iets betrouwbaarder is

Uschi was veruit de mooiste maar er zijn niet veel dames uit die periode die ik knapper vind, kan er eigenlijk niet meteen 1 bedenken (en als er al knappere zijn hebben ze meestal niet die prachtige rondingen van de Zweedse).

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Die andere 2 voor mij nobele onbekenden gaven 4 en 5* zonder argumentatie. Denk dat de 3,8 / 10 op imdb iets betrouwbaarder is

Uschi was veruit de mooiste maar er zijn niet veel dames uit die periode die ik knapper vind, kan er eigenlijk niet meteen 1 bedenken (en als er al knappere zijn hebben ze meestal niet die prachtige rondingen van de Zweedse).

Ja ik zag het, er stond ook niet bij waarom ze 4,0* en 5,0* hadden gegeven (misschien alleen al vanwege Uschi Digard). Uit die periode zijn er natuurlijk ook nog andere vrouwen, zoals bijvoorbeeld Dyanne Thorne. Ze is wel minder knap dan Uschi, maar zij had ook fraaie rondingen. Dichter in de buurt vond ik vroeger Ingrid Steeger (de Duitse Linnea Quigley variant) altijd wel leuk om naar te kijken, ze zat toen o.a. in de Duitse komische televisieserie "Klimbim (TV Series 1973–1979)", die we altijd met het hele gezien keken en daarin was ze ook soms bloot te zien (ook Elisabeth Volkmann).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

27. L'Ultima Orgia del III Reich (Film, 1977) - MovieMeter.nl

93 minuten

Punten: 1913 + 93 = 2006

Thema: lekker op kamp met de Nazi's

https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2011/05/Caligula-Reincarnated.jpg

Stond op de video nasties lijst die ik wil afwerken, want eigenlijk is nazipolitation niet mijn ding. Niet dat ik het zo schokkend vind, meestal vind ik het zelfs een saaie bedoening. Er zijn maar een stuk of 2 die ik goed vind in het genre en daar hoort Gestapo's Lasto Orgy niet bij.

De eerste pakweg 30-40 minuten zijn het beste, de toon wordt gezet met het tonen van vieze beelden aan naakte soldaten dat uiteindelijk uitmond in groepsseks/verkrachting. Daarna zijn er nog enkele shockers met bloeddorstige honden, kannibalisme, een verbranding. Daarna is er het verhaal van de joodse gevangene Lise Cohen die wil sterven omdat ze zich schuldig voelt (we krijgen later te horen waarom). Commandant Konrad wil van haar een slaafje maken, haar wil breken en laten schreeuwen met allerlei vernederingen. Het wordt minder schokkend, vooral een Daniela Poggi skin show terwijl andere personages naar de achtergrond verdwijnen. Al snel snakte ik naar een conclusie en voorspelde ik de afloop. Ik kreeg gelijk, gelukkig maar want die Konrad was kei irritant en een dikke sukkel.

Theunissen jij was er kennelijk ook niet zo kapot van. Ik zou deze eigenlijk niet aanraden aan Fransman al kan ik verkeerd zijn.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Theunissen jij was er kennelijk ook niet zo kapot van. Ik zou deze eigenlijk niet aanraden aan Fransman al kan ik verkeerd zijn.

Ik denk dat Fransman dit genre al gepasseerd is

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

58. The Strangers: Prey at Night (2018)

Thema : Bungalowpark

85 Min.

Score : Totaal = 5993 (5908 + 85)

https://i.ytimg.com/vi/YQ0xCyOrJCY/maxresdefault.jpg

Neh, eens iets anders dan de zoveelste rom/com chic-flick

Een maandje te vroeg Het was dan wel geen echte topper maar toch wel intrigerend genoeg. Blijkbaar het vervolg van de 10 jaar oudere initiële film die ik nooit heb gezien. Het is een beetje een mix van een 80s slasher met "The Purge". Alleen een beetje te mild naar mijn goesting.

3*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

28. Killing Car (Film, 1993) - MovieMeter.nl

87 minuten

Punten: 2006 + 87 = 2093

Thema: rondhossen op de kermis en andere plaatsen

https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2013/07/Killing-Car-1993.avi_000812077.jpg

Dit was de laatste Rollin film die nog op mijn lijstje stond. Net als in Sidewalks of Bangkokgaat Rollin de Aziatische toer op deze keer met Tiki Tsang als een erg koele moordenares. Het begint best leuk allemaal met de moordenares die jacht maakt op een groepje prostituées op een desolate kermis. Dit is eigenlijk het stramien van de film. We krijgen een scène met 1 of 2 mensen die later in contact komen met de moordenares. Op een gegeven moment grijpt ze dan naar haar pistool, komt het soms tot een kat- en muisspel maar uiteindelijk vinden de slachtoffers de dood met de kogel, op een uitzondering na waarbij een slachtoffer met een riek wordt gedood. Rollin probeert het nog wel op te leuken door redenen te verzinnen om de dames geheel of gedeeltelijk uit de kleren te laten gaan, dat zijn we ondertussen wel van hem gewoon. Het beste moment vond ik dan ook de fotografe die een naakt photoshoot nam van haar vriendin. Uiteindelijk kom je de reden ook te weten waarom Tiki Tsang de moorden begaat, maar dat was maar bijzaak. De film weet na de openingsscène slechts sporadisch te boeien en dat zijn uiteindelijk niet de actiescènes, wel de kleine erotische momenten. Samen met The Iron Rose de zwakste Rollin film naar mijn mening.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

59. Chernobyl Diaries (2012)

Thema : Citytrips

90 Min.

Score : Totaal = 6083 (5993 + 90)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTkxMTcxMjQ0Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNDU3NTk3Nw@@._V1_.jpg

Alleen dankzij de originele locatie die ze gebruikten, scoort deze film nog iet of wat. Voor de rest vond ik het allemaal maar matig. Matig acteren en matig gebruik van horrorelementen. De gemuteerden krijg je praktisch niet te zien. Ook het aantal stupide beslissingen zijn niet te tellen. Plus het einde is nogal teleurstellend. Een teleurstellende versie van "I am Legend" maar dan in het Russische Tsjernobyl.

2.5*

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

13. Demain Tout Commence

Thema: zee; reizen

1239 + 118 = 1357

Al is het uiteraard een héél ander verhaal, toch kwam Pretty Woman in m'n gedachten - of hoe een poepsimpel sprookjesverhaal met/door twee goeie acteurs tot een genietbare, meeslepende en hartverwarmende film kan leiden.

Deze 'Demain Tout Commence' heeft het potentieel, maar slaagt er helaas niet in. Reden: de over the tops, het zijn er (net iets) teveel.

Van de roltrapscene, over de woning die ingericht is als een kinderparadijs (en dan te bedenken wat de kostprijs is van een vierkante meter oppervlakte in Londen), tot de vaderschapstest: het zou allemaal wel nog kunnen, maar...

De poging tot 'dramatiseren zonder echt drama te tonen' is echt wel een stap te ver. Een ziekte, een overlijden: het kan en het mag in dit soort film. Maar het meisje heeft geen enkel besef, is geen moment ziek, lijdt geen seconde pijn, en sterft in haar slaap - buiten het verhaal, nà de film. Een compleet mislukte poging tot tearjerken.

Gevolg: ergernis bij deze kijker, en een volle * af van m'n score.

Amen.
https://imgr.cineserie.com/2021/05/demain_tout_commence_2.jpg?imgeng=/f_jpg/cmpr_0/w_660/h_370/m_cropbox&ver=1

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.