- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Summertime challenge
Summertime challenge
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hij heeft em dus toch al gezien en er nu ook een recensie bij gezet. Hij was er evenmin enthousiast over. Ik ben eigenlijk vooral geschokt dat Brix er zich zelfs aan heeft gewaagd.Ben ook niet verrast door zijn cijfer van 0,5*. Voor alle duidelijkheid Brix het gaat om deze film: L'Ultima Orgia del III Reich (Film, 1977) - MovieMeter.nl.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
29. The Shock (Film, 1923) - MovieMeter.nl
64 minuten
Punten: 2093 + 64 = 2157
Thema: trip naar een klein stadje en terug naar Chinatown
https://www.silentera.com/video/img/frames/shock-alpha.jpg
Een film met een niet bijster sterk plot, maar als je natuurlijk een klasbak als Long Chaney in de hoofdrol hebt dan heb je meteen een publiekstrekker. De man with a 1000 faces moet deze keer geen tonnen make-up gebruiken om te transformeren. Hij ziet er eigenlijk erg normaal uit hier ware het niet dat hij een kreupele crimineel speelt. en die rol speelt hij zoals altijd met veel overtuiging. Een mix tussen drama, misdaad en romantiek. Spectaculair op de eindscènes na wordt het niet, maar met Chaney is het nooit saai. Goede bijrollen voor de aantrekkelijke Virginia Valli als Chaney's love interest Gertrude en de ook wel knappe (zeker voor haar leeftijd van 40 op het moment) Christine Mayo als de dievenkoningin.
Boven: Chaney met Virginia Valli
Onder: Chaney met de dievenkoningin Christine Mayo
https://i0.wp.com/cultfaction.com/wp-content/uploads/2016/05/the-shock-1923.jpg?fit=780%2C439&ssl=1
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Hij heeft em dus toch al gezien en er nu ook een recensie bij gezet. Hij was er evenmin enthousiast over. Ik ben eigenlijk vooral geschokt dat Brix er zich zelfs aan heeft gewaagd.Ben ook niet verrast door zijn cijfer van 0,5*. Voor alle duidelijkheid Brix het gaat om deze film: L'Ultima Orgia del III Reich (Film, 1977) - MovieMeter.nl.
Dan was ik er nog het meest enthousiast over (verbaasd me niet) met 2,5*. Misschien zie ik Fransman morgen, want ik ga dan op vakantie naar Frankrijk (Cap d'Agde) en daar kom ik ongetwijfeld een Fransman tegen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
30. Carnival Rock (Film, 1957) - MovieMeter.nl
78 minuten
Punten: 2157 + 78 = 2235
Thema: nachtclub & kermis
https://i.ebayimg.com/images/g/vrAAAOSwq4lbHrJo/s-l500.jpg
Nog een film van Corman met 'Rock' in de titel. Deze keer geen oeverloos gezwets in een nachtclub maar een romantisch drama binnen de showbizzwereld. De nachtclub maakt deel uit van een kermis (Carnival vandaar dus ook de titel). Het is eigenlijk best wel goed geacteerd alleen boeide me dat love triangle plotje totaal niet. Af en toe wat zangnummers net zoals in Rock All Night alweer van Susan Cabot (uiteraard was zij zelf niet die zong) en ook The Platters. Dick Miller was ook weer van de partij zoals in zovele Corman producties. Hij steelt niet de show wel David J. Stewart als de clubeigenaar. Dat hij achter zijn veel jongere zangeres Natalie (Cabot dus) aan zit daarbij acterend als een verliefde puber is eerst aandoenlijk maar later echt zielig en aan het einde echt wel irritant. Corman bewees hiermee dat hij heel serieuze films kon maken, maar dit kan me echt niet boeien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
31. The Wild and the Naked (Film, 1962) - MovieMeter.nl
61 minuten
Punten: 2235 + 61 = 2296
Thema: avonturen langs de waterkant
Ik ben eigenlijk verrast dat deze film op MovieMeter staat dacht dat ie daarvoor te obscuur was. En nog verrassender dat iemand deze zelfs heeft gezien en een bericht heeft achtergelaten. Ja Fransman ik ben het met je eens dat dit geen goede film is. Nu heb ik vroeger al een hoop nudies gezien en ik weet dus als geen ander dat het verhaal slechts bijzaak is als er al een verhaal is. Het gaat om het tonen van vrouwelijk naakt en is dan ook vaak repetitief van aard. IN deze zien we vooral veel lopen en achtervolgingen met een protagoniste die de 2de helft van de film in haar eva's kostuum rondloopt. Er is ook veel aandacht voor baden in de rivier. Het spijtige is dat het vooral om 1 dame gaat, pas op het einde duiken nog 4 andere dames op die een beetje gaan dansen en baden. Opvallend is dat de protagoniste op een moment door een lelijke vent wordt overvallen en vastgebonden. Het was wellicht zijn bedoeling om haar te verkrachten, maar dat zou niet gepast hebben in een nudie. Dit leek wel de aanzet door het was ruigere werk namelijk de roughies die zoals deze meestal in zwart/wit werden gefilmd met een voice over. Dat deze nudie in zwart/wit werd gefilmd is raar, meestal waren deze in kleur.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Dan was ik er nog het meest enthousiast over (verbaasd me niet) met 2,5*. Misschien zie ik Fransman morgen, want ik ga dan op vakantie naar Frankrijk (Cap d'Agde) en daar kom ik ongetwijfeld een Fransman tegen
Oké, tot morgen Theunissen en fijne vakantie.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
32. Diabolik (Film, 1968) - MovieMeter.nl
100 minuten
Punten: 2296 + 100 = 2396
Thema: over land, over zee en in de lucht
Mario Bava heeft zich ook buiten het horrorgenre gewaagd. Deze film is gebaseerd op een Italiaanse comic met een slechterik (Diabolik dus) in de hoofdrol. Diabolik voelt aan als een kruising tussen James Bond inclusief de blonde Eva als sexy sidekick en batman (het dragen van strakke pakjes met bijbehorend masker). Ik ben geen fan van actiefilms, maar Bava weet er nog wel iets leuks van te maken. De film gaat echter net wat te lang door, had op zich best een 15 tot 20 minuten korter gekund. Zoals joolstein al aangaf ze wisten precies niet hoe de film moest eindigen.
John Milton lustte deze toch een klein beetje als ik zijn cijfer zie (en heeft de raad van de grunt niet opgevolgd maar zo ken ik hem ondertussen wel), maar leek ook beetje op zijn honger te blijven zitten? Veel mooie dames, maar daar werd toch maar weinig mee gedaan naar mijn mening.
Marisa Mell teast wel veel zoals je op onderstaande afbeeldingen kan zien
https://d3hhfhlhhhcbs4.cloudfront.net/wp-content/uploads/2022/04/marisa-mell-nude-diabolik.jpg
Zich echt blootgeven zou ze wel doen in andere films zoals Perversion Story van Lucio Fulci
https://cdn1.aznude.com/marisamell/perversionstory/mell-perversionstory-n-08.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Australische vakantie
90 Min.
Score : Totaal = 6173 (6083 + 90)
https://i0.wp.com/projectedfigures.com/wp-content/uploads/2020/07/iu-174.jpeg?resize=810%2C463&ssl=1
Niet zo'n indrukwekkende film voor mij. Die krokodil zag er wel enorm realistisch uit. Maar spijtig genoeg was het allemaal nogal vreselijk tam en eentonig.
2*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
33. Battle beyond the Stars (Film, 1980) - MovieMeter.nl
104 minuten
Punten: 2396 + 104 = 2500
Thema: avonturen in de ruimte
De regisseur ken ik niet en films als Star Wars zijn ook niet mijn ding. De film heeft mijn aandacht getrokken met Roger Corman als producer. Al bij al viel deze film mij wel best mee ondanks een iets te lange speelduur. Er spelen best wel wat bekende gezichten uit die periode mee. Lees de recensie van joolstein die netjes uit de doeken doet om welke acteurs het gaat. Je kan zitten zeuren over het zwakke verhaaltje en matige dialogen, oppervlakkige personages maar dat is wat mij betreft ook van toepassing op Star Wars. Star Wars heeft wellicht wel wat betere gevechten (kan het me eigenlijk niet meer herinneren is te lang geleden) maar de personages in BBTS vind ik toch boeiender en ook kleurrijker dan in Star Wars. Ik wil geen afbreuk doen aan prinses Leia (Carrie Fisher) maar tegen space babe valkyrie Sybil Danning kan ze toch niet op. Het fijnste gedeelte is nog als de protagonist crewleden bij elkaar zoekt om te strijden tegen de slechterik.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
61. A House on the Bayou (2021)
Thema : Vakantie
88 Min.
Score : Totaal = 6261 (6173 + 88)
Toch wel een redelijk geslaagde film die wist te boeien van begin tot einde. Ook een aantal twists die redelijk verrassend waren. De dreigende sfeer was continue voelbaar. Neen, dit was echt niet zo'n slechte film.
3*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
22. The Kings of Summer (2013)
Thema: Vakantie, zomer
Totaal: 2080 + 93 = 2173
https://www.critic.de/images/the-kings-of-summer-03-ec643.jpg
Redelijk luchtige film over drie jongens die van huis weglopen en in een zelfgebouwde hut gaan wonen, omdat hun gezinssituatie verstikkend werkt. Beetje voorspelbaar, maar toch wel leuke coming of age..
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
23. Im Juli. (2000)
Thema: Vakantie, zomer, roadtrip
Totaal: 2173 + 99 = 2272
https://de.web.img3.acsta.net/r_1920_1080/medias/nmedia/18/76/33/50/19402154.jpg
Een leuk dynamisch verhaal dat echter niet heel uitzonderlijk is. De personages, de thema‘s en de grove loop van het verhaal zijn gemakkelijk invulbaar en redelijk voorspelbaar. Het aanstekelijke van de film zit ‘m in de manier waarop het verhaal wordt verteld. Chaotisch met een vleugje mystiek, beetje absurd en humoristisch.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Vakantie eiland
104 Min.
Score : Totaal = 6365 (6261 + 104)
Wat een vreselijk slechte film was me dit. Komedie? Waar was het eigenlijk grappig? Horror? Nee, echt niet. Gewoonweg vreselijk. Inderdaad, ze hadden het beter "Club Dreadful" kunnen noemen. 
1*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : De oceaan
81 Min.
Score : Totaal = 6446 (6365 + 81)
https://horasdeoscuridad.files.wordpress.com/2020/10/jack-nicholson-sandra-knight.jpg
Een jonge Jack Nicholson en de oude Boris Karloff in een film geregisseerd door Roger Corman en niemand minder dan Francis Ford Coppola. Dat moet toch wel een dijk van een film zijn. Hmm, niet bepaald. Qua sfeer zit het wel allemaal snor. Deed me aan een Hammer productie denken. Maar het verhaal an sich is echt waardeloos. En de meeste tijd vond ik het redelijk donker. Meest grappige (op een belachelijke wijze) momenten zijn de drijvende rotsblokken en de "melting woman" op het einde. Alleen voor het beruchte drietal dat hieraan meewerkte is het interessant om deze eens te kijken.
1.5*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
24. Madman (1981)
Thema: Vakantie, zomerkamp
Totaal: 2272 + 88 = 2360
http://www.dvdbeaver.com/film5/blu-ray_reviews_68/madman_blu-ray_/large/large_madman_02_blu-ray_.jpg
Madman. Hij deed me een beetje denken aan de killer Cropsy uit The Burning. Niet geheel toevallig. Later las ik dat de film Madman oorspronkelijk geënt zou worden op de legende van Cropsy. Toen men echter hoorde dat The Burning in de maak was, werd het script herschreven.
Madman is redelijk vermakelijk door zijn kills. Verder is de film weinig opzienbarend.
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
14. (500) Days of Summer (Film, 2009)
Thema: zomer
1357 + 95 = 1452
Romdram dus, want het komische gedeelte blijft beperkt tot de manier waarop de beelden in tijd worden getoond; en vooral tot die geweldige laatste zin.
Verder een degelijk drama, dat zijn aantrekkingskracht toch ook voor een belangrijk deel uit die tijdsprongen haalt, en vooral uit de twee hoofdacteurs die perfect gecast zijn.
Een paar sterke (dramatische) scenes, met (voor mij) als hoofdpunt het moment en de manier waarop Tom moet horen dat Summer ondertussen getrouwd is: hartverscheurend en/want heel herkenbaar voor mezelf en voor ongetwijfeld heel veel mensen.
Met ondertussen toch nog een portie sympathie voor Summer - want in het prille begin maakte ze toch heel duidelijk dat ze niet op zoek was naar een vaste relatie.
Zeker ook een paar zwakkere momenten, met (voor mij) als dieptepunt het belachelijk wijze zusje dat dienst doet als psycholoog/relatietherapeut.
In elk geval een stuk beter dan de goedkope komedie die de titel en de affiche (andere dan hier op de site) deden vermoeden. Zoals altijd zijn vooroordelen geen fluit waard.
https://i.pinimg.com/originals/5b/21/a4/5b21a4cc2f5bdedc33f32650102fbe3d.jpg
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Thema: roadmovie, reizen, zee.
1452 + 104 = 1556
Fijn om eens te zien, maar ook niks bijzonders. Een roadmovie die er met zijn lage ups en ondiepe downs niet altijd in slaagt om je geboeid mee te slepen..
Ik weet eigenlijk niet wat het idee is achter het verhaal over de reis Zano en Naima.
Back to the roots ? Zichzelf ontdekken ? Elkaar ontdekken ?
Bovendien: ik hou helemààl niet van de woke-voorwaarden rond wie welke soort rol mag spelen in films, maar Romain Duris komt op geen enkel moment over als een kerel met Noord-Afrikaanse roots. En zit hier dus toch niet helemaal op zijn plaats...
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Thema: vakantie, zomer, zon, zee, strand
Totaal: 2360 + 91 = 2451
https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2016/01/vlcsnap-2016-01-24-19h48m59s213.jpg
The Beach Girls is vooral kijken naar vrouwelijk naakt met daartussendoor onzinnige pogingen om iets als een verhaal te deponeren.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Western vakantie
113 Min.
Score : Totaal = 6559 (6446 + 113)
Drie venten met een midlifecrisis trachten de levensvragen waar ze mee worstelen op te lossen door 2 weken vee te drijven als echte cowboys
De dosis feel-good die ik de laatste weken heb verwerkt, is genoeg voor de rest van mijn leven om niet dezelfde drang te voelen als deze heren. Om eerlijk te zijn was het allemaal redelijk vermakelijk ook al vond ik de humor nogal flauw.
3*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
34. The Unholy Three (Film, 1925) - MovieMeter.nl
86 minuten
Punten: 2500+ 86 = 2586
Thema: de truken van de foor
Een nogal bizarre silent van Tod Browning (oa bekend van Freaks) met Lon Chaney in de hoofdrol als buikspreker professor Echo. Als hij door het circus aan de kant wordt gezet samen met de sterke man (die uiteraard Hercules heet) en de dwerg Tweedledee (Harry Earles die ook meespeelde in Freaks en een van de Munchkins was in The Wizard of Oz) zetten ze een lucratieve business op, een dierenwinkel met pratende papegaaien. Ook Echo's liefje Rosie (Mae Busch) die aan zakken rollen deed, moet meedoen eigenlijk tegen haar zin. De stem van de beestjes wordt gedaan door professor Echo vermomd als oud dametje. Hij is dan zogezegd de moeder van Rosie en grootmoeder van Tweedledee die letterlijk voor baby/peuter speelt. Dat is hun dekmantel om nadien de klanten te gaan beroven. Beetje vergezocht is het allemaal wel, maar wel vermakelijk. Ze hebben ook een enorm sterke chimpansee om een of andere reden die uiteindelijk nog een vitale rol speelt als er een conflict ontstaat tussen de boeven onderling. Het is zeker geen topper maar wel leuk bedacht.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
64. Grizzly (1976)
Thema : Kamperen
97 Min.
Score : Totaal = 6656 (6559 + 97)
https://forgottenfilmcast.files.wordpress.com/2013/09/grizzly-7.png
Een beetje de berenversie van "Jaws". Dezelfde opbouw en situatie. Alleen nu met een rondhuppelende Grizzly die plezier heeft aan het opjagen van kampeerders en parkwachters. Ook hier wordt geleidelijk aan de beer getoond. Eerst wat berengegrom (wat kennelijk niemand hoort). Dan een berenklauw. En op het allerlaatste de beer in vol ornaat. Het enigste wat de film "Jaws" wel had, was opwinding en spanning. Iets wat hier compleet ontbrak. En had nu niemand kunnen zeggen aan die parkwachter dat een polsslag voelen met een handschoen aan, iet of wat onmogelijk is? 
2.5*
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
16. L'Heure d'Été (Film, 2008)
Thema: zomer.
1556 + 103 = 1659
Gewoonweg bizar hoe zo'n mooi, bijna perfectionistisch camerawerk kan gecombineerd worden met zo'n oersaai verhaal.
Een dame met een mooi huis en een behoorlijke indrukwekkende kunstcollectie sterft. De film toont de gesprekken, discussies, onderhandelingen, en conflicten tussen de drie kinderen in de daaropvolgende maanden.
Levensecht, net een documentaire, maar helaas niet boeiender dan om het even welke andere erfeniskwestie van de laatste 50 jaar in de Benelux.
Meestal gaat het leven te snel. Deze 103 minuten hadden best wel wat sneller mogen gaan.
Binoche dacht daar duidelijk ook zo over.
https://images.lpcdn.ca/924x615/201207/17/529079-juliette-binoche-heure-ete.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
65. The Food of the Gods (1976)
Thema : Vakantie op een eiland
88 Min.
Score : Totaal = 6744 (6656 + 88)
https://antifilmschoolsite.files.wordpress.com/2012/06/the-food-of-the-gods-crop-1.jpg
Nog zo'n reuzen-dieren SF. Het concept vond ik eigenlijk nog aanvaardbaar. Maar sommige speciale effecten waren toch wel beneden alle peil. De kippen en de ratten vielen nog mee. Maar die reuzenwespen en gigantische rupsen waren gewoonweg lachwekkend.
2*
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Oef mijn laatste registratie was op 9 aug, nu de vakantie bijna op zijn eindeloop de achtervolging maar weer eens inzetten!
39 The Reef: Stalked (Film, 2022)
Thema : Zuidelijke Stille Oceaan Ach Australië bezit gevaarlijke en dodelijke beestjes
93 minuten
Score Totaal = (3741+93) 3834
Niet echt een vervolg, eerder een niet-verwante film die een gemeenschappelijk beestje delen. Iets wat de regisseur ook deed met zijn Black Water-films. Daar waren het krokodillen en in The Reef zijn het haaien. En zoals de meeste haaienfilms is de basis vrij eenvoudig : plaats een groep personages op een watermassa, voeg een haai toe en laat de terreur beginnen. Deze probeert dit te doen door zoveel mogelijk de angst voor wat er onder het oppervlak van de oceaan op de loer ligt op te wekken. De personages zijn vier vrouwen die in kajaks naar een eiland in de Stille Oceaan peddelen waar uiteraard Mr. Hungry Shark verschijnt. Voorafgaand aan dat kajaktochtje is er een tragedie om wat emotioneel drama te creëren. Het meest essentiële onderdeel van elke haaienfilm: zijn natuurlijk de haaienscènes. Bij deze film houd men het vaak bij het opbouwen van spanning door het zien van de vin ne boven het water uit, gevolgd door al dan niet een jumpscare. Voor de rest gebruikt men echte haaienbeelden en alleen voor de aanvallen is er wat CGI. De daadwerkelijke aanvalsscènes zijn goed geënsceneerd en houden de haai zoveel mogelijk uit het zicht. Hoewel het niet zo goed is, in vergelijking met zijn voorganger uit 2010, slaagt het nog wel om een effectief stukje aquatische horror op te roepen en kijkbaar genoeg als je in de stemming bent voor weer een nieuwe haaienfilm.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
40. Bikini Girls on Ice (Film, 2009)
Thema : Zon en Zomer en water om de auto te wassen
82 minuten
Score Totaal = (3834+82) 3916
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81anzkaw6NL._RI_.jpg
Tja een titel als Bikini Girls On Ice, is natuurlijk slim gekozen om de interesse van de heteroseksuele man te wekken. Je moet iets als lowbudgetfilm...? Die titel is vrijwel ook het hele plot. Er is een buslading aan meisjes in bikini's…en er is ijs... dus, uh, ja, de film doet zijn titel eer aan. Maar meer dan een standaard tienervlees-slasherfilm werd het niet! De vrouwen sterven één voor één in volgorde van hoe laag ze op de castlijst staan. Er is geen verrassing en het is compleet volgens het boekje. Het had beter kunnen zijn als de meeste moorden niet buiten het scherm werden gepleegd (eenmaal werd er een keel doorgesneden op het scherm) Het meest onderscheidende kenmerk van de film is dus de cast van schattige meisjes die rondscharrelen in bikini's, hoewel er maar één ooit haar topje uittrekt.(en niet eens goed in beeld) Waar is in godsnaam al het bloed en de naaktheid? Maar ach...als je zoals ik veel low-budget horror kijk, heb je veel, veel erger gezien dan dit. Dit was gewoon een middelmatige slasher die nergens de genreclichés weet te overstijgen maar net leuk genoeg is om te bekijken
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Thema : Australische Kerstvakantie met veel Zon en water
90 minuten
Score Totaal = (3916+90) 4006
In 2007 waren krokodillenfilms even heel populair....zodoende was er ook dit debuut van regisseur Andrew Traucki (die nu heel oeuvre heeft opgebouwd op nagenoeg hetzelfde plot) Het (enigszins standaard) plot van; is er wel of niet een beestje in het water....Je ziet drie personages op vakantie gaan, eerst naar een krokodillenboerderij en daarna een vis/boottochtje naar de Mangroven. Dit alles culmineert in de onvermijdelijke krokodilaanval en hop... drie overlevenden die vastzitten in een boom en discussiëren over een manier om te ontsnappen, zonder dat de krokodil in beeld is geweest. Je zie eigenlijk heel weinig van het beest, dit helpt namelijk om de spanning te verhogen. Suggestie werkt vaak beter dan iets tonen. Natuurlijk is het géén geheim dat er hier wel een reptiel is...en het is er ook eentje met een gevoel voor timing, het valt uiteraard niet aan wanneer de slachtoffers het kwetsbaarst zijn, maar alleen wanneer het handig is voor de plot. Wat wel voor de film pleit is dat de makers ervan afgezien hebben CGI toe te passen: de krokodil is echt en wed digitaal erin geplakt. Hierdoor is de film ook nauwelijks te omschrijven als een bloederig, veel meer dan gemonteerde beelden dan een glimp van open kaken en wervelend water was er niet. Deze survivalthriller op één locatie was zeker niet slecht.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
42 Blood in the Water (Film, 2022)
Thema : lui rondhangen aan het Zwembad met een haai
78 minuten
Score Totaal = (4006+78) 4084
Oké het was 'Saw meets Jaws' maar de filmmakers konden zich geen echte haai veroorloven of zelfs een CGI-exemplaar...,dus namen ze hun toevlucht tot enkele stockbeelden. Tja en mensen die aan een ketting hun misdaden moeten bekennen voordat de timer afloopt of anders een zwembad in worden gerukt, maak het allemaal vooral heel spraakzaam. Ze proberen niet eens eng te zijn, er zijn zelfs geen jump scares of dacht men dat gezeur, gekibbel en getier wel voldoende horror op zou leveren? En verder roept de film bij mij vooral een vraag op....laten we even gemakshalve ervan uitgaan dat de dader op één of andere manier aan een Witte haai oftewel de grootste roofvis ter wereld, is weten te komen...hoe pas deze dan in dit zwembadje van een Brits huis? Deze mensenhaai is gemiddeld och algauw zo'n ongeveer 4 tot 5 meter lang. Enfin...een deel van het acteerwerk was best oké voor zo'n goedkope productie.(behalve dat monoloogstuk op het einde) Gore ontbreekt ook aanzienlijk in deze film, er werd een hand afgebeten in slechtte CGI. Gelukkig was deze onzin tenminste maar 78 minuten lang
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Thema : Roadtrip, terugreis naar huis
95 minuten
Score Totaal = (4084+95) 4179
http://ecx.images-amazon.com/images/I/91S0d-gfz2L.jpg
Horrorfans weten het natuurlijk al langer maar de onherbergzame bossen van Amerika worden bevolkt door een legio aan wappies. Dus als twee mannen, twee vrouwen en tiener terugkeren van een huwelijksreceptie in Canada, aan de kant worden gezet door twee grenspolitie-agenten, weet je dat het er niet goed uitziet voor hen. Beide heren zijn namelijk van mening dat Guantánamo Bay nooit gesloten had moeten worden en men te tolerant is ten opzichte van buitenlanders. Die eerste scènes zijn erg intens en behoren tot het beste van de film. Het tempo is vrij snel en het helpt dat je meteen in de situatie wordt gegooid. Het nadeel is dat het tegen het einde gewoon stoom verliest. De fysieke en psychische martelingen zijn wat te fragmentarisch (zwarte fade-outs) en de marteling bestaan meer uit de voortschrijdende ontmenselijking van de gedetineerden. Ze waren dus eerder subtiel i.p.v. echte torture porn. Wat meer gore had de film wel iets meer impact kunnen gegeven! Echter de cast maakte wel veel goed en speelde erg overtuigd hun rol. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan de folteraars. Deze zijn redelijk meedogenloos en doen politieke uitspraken waarbij de kijkers zich ongetwijfeld ongemakkelijk zal voelen. Voor sommigen zal het einde ook een teleurstelling zijn. Echter, ik vond dit best passend en goed. Tja en als je film opent met Dirge van Death In Vegas heb je een streep je voor! Fijne eenvoudige maar goede horrorfilm!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
66. Ta Paidia tou Diavolou (1976)
Thema : Sadistische vakantie in Griekenland
110 Min.
Score : Totaal = 6854 (6744 + 110)
https://images.mubicdn.net/images/film/30916/cache-21751-1581019339/image-w1280.jpg?size=800x
Man, wat een ramp van een film was me dit. Verwacht geen steekhoudend verhaal. En het acteerwerk was ook om te janken. Veel naakt, dat wel. Maar om eerlijk te zijn ook niet om enthousiast over te worden. En je krijgt nogal wat perversiteiten te zien. Zelfs een arm geitje wordt niet ontzien door de seks geobsedeerde Christopher. 't Is omdat ik me aan het voorbereiden ben op de horror-challenge en een resem horrors aan het kijken ben uit de jaren 70. En dit was de volgende in de rij. Ik had deze beter overgeslagen 
1*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
67. ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)
Thema : Vakantie Eiland
111 Min.
Score : Totaal = 6965 (6854 + 111)
https://pics.filmaffinity.com/A_Qui_n_puede_matar_a_un_ni_o-986852052-large.jpg
Zo af en toe kom je dan toch eens een film tegen zodanig dat je een beetje van je melk bent. Echt gruwelijk is het allemaal niet en qua goorheid moet je ook niet al teveel verwachten. Maar je hebt zo'n onaangenaam gevoel de hele tijd. De intro daarentegen is wel redelijk choquerend. En dit omdat het regelrechte beelden zijn die uit onze rijke geschiedenis van de mensheid komen. Beelden die tonen hoe kinderen slachtoffer zijn van gruwelijkheden begaan door ons en de natuur (Concentratiekampen in WWII, hongersnood in Afrika en Oorlogen in Korea en Vietnam). Menig zijn van oordeel dat deze beelden ongepast zijn. Misschien werd het gebruikt om het gedrag van de kinderen op het eiland Almanzora te verklaren. Al bij al, een pareltje van een cultfilm.
4*