- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Summertime challenge
Summertime challenge
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
44. Niagara (1953)
Thema : Vakantie bij de Niagara watervallen
92 Min.
Score : Totaal = 4552 (4460 + 92)
Een redelijk simplistisch misdaadfilmpje. Monroe doet haar reputatie als vamp alle eer aan. Een lust voor het oog met haar deinende curves, gemillimitreerde taille en heen en weer draaiende bipsen
Ook Jean Peters mag er wezen. Alleen het begrip feminisme was toen nog niet goed ingeburgerd want ze wordt nogal door haar lompe vent rondgezeuld en rondgecommandeerd. Wat een vervelend ettertje was dat. Al bij al was het een enorm voorspelbaar verhaal. Grootste pluspunt zijn de indrukwekkende beelden van de Niagara watervallen
2.5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Met het overlijden van Olivia Newton John gaat de film Grease weer wat in de picture komen. Ook wel een film die in het kader van deze challenge past. Ik zag deze zelf vorig jaar voor de eerste (en wellicht ook de laatste) keer. Mijn ding was het totaal niet (meer iets voor John Milton denk ik) maar moesten jullie niet meer weten wat te kijken, deze is toegestaan.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
JM gaf Grease maar een bescheiden zesje hoor, staat niet eens een bericht van mij. 
Maar: ik kan de soundtrack meezingen met dank aan mijn puber- en studententijd, zelfs terwijl ik de film maar één keer gezien heb (denk ik). Desalniettemin zeker een bekende naam voor mij, al zat ik niet zoals bij Carrie Fisher met natte oogjes op de bank.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
JM gaf Grease maar een bescheiden zesje hoor, staat niet eens een bericht van mij. 
Maar: ik kan de soundtrack meezingen met dank aan mijn puber- en studententijd, zelfs terwijl ik de film maar één keer gezien heb (denk ik). Desalniettemin zeker een bekende naam voor mij, al zat ik niet zoals bij Carrie Fisher met natte oogjes op de bank.
De songs zijn volgens mij ook veel bekender dan de film omdat ze vaak op schoolfeestjes voorbij kwamen. Over de film ben je immers snel uitgepraat denk ik.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Agreed. Ik was niet erg onder de indruk.
Zeker niet zoals ik nu lijp ben van Hamilton (of La La land en in mindere mate In the Heights)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik lees net Woland zijn recensie bij Grease, die heeft het zelfs nog langer weten uit te stellen dan ik om de film te kijken. Hoogst vermakelijke recensie eigenlijk 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
Met het overlijden van Olivia Newton John gaat de film Grease weer wat in de picture komen... maar moesten jullie niet meer weten wat te kijken, deze is toegestaan.
Er is volgens mij meer film dan dat je in een leven kan kijken...dus niet meer weten wat te kijken...is lastig. Enfin.. Er zijn een paar fragmenten die ik van de film heb gezien. Maar kan me geen reden bedenken om alsnog de film op te zetten. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Er is volgens mij meer film dan dat je in een leven kan kijken...dus niet meer weten wat te kijken...is lastig. Enfin.. Er zijn een paar fragmenten die ik van de film heb gezien. Maar kan me geen reden bedenken om alsnog de film op te zetten.
Wacht even volgens mij heb jij toch meer dan enkele fragmenten gezien want ik zie daar een mooie 1,5* voor de film van jou (hetgeen meer is dan ik heb gegeven) op letterboxd. Tenzij je op basis van die fragmentenje die waardering hebt gegeven (dat zou je toch niet doen he
) you are busted my friend 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Kanovaren op de Columbia rivier
95 Min.
Score : Totaal = 4647 (4552 + 95)
https://thecinemaholic.com/wp-content/uploads/2022/04/Without-a-Paddle-6.jpg?w=1024
Vreselijke film. Niet echt grappig. Een soort "Goonies" met jongvolwassenen. Vreselijk.
2*
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
] Wacht even volgens mij heb jij toch meer dan enkele fragmenten gezien want ik zie daar een mooie 1,5* voor de film van jou (hetgeen meer is dan ik heb gegeven) op letterboxd. Tenzij je op basis van die fragmentenje die waardering hebt gegeven (dat zou je toch niet doen he
) you are busted my friend
Ja in het geval van Grease moet ik inderdaad bekennen van wel.
Tja als de film op tv is kijk mijn vrouw de film maar heb niet echt de behoefte gehad om de mee te kijken. En de 1* extra is voor een vakantieliefde die het nummer Grease Lightning me opleverde. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
15. Apache Woman (Film, 1955) - MovieMeter.nl
83 minuten
Punten: 1043 + 83 = 1126
Thema: en ja alweer het wilde westen
https://editorial01.shutterstock.com/wm-preview-1500/5864066a/b9878eae/Shutterstock_5864066a.jpg
Ach moet ik nu als eerste een echte recensie schrijven hier. Ach kom ik zal het toch maar doen zo komt ie misschien aan wat meer stemmen of juist niet, dat zal wel afhangen wat ik ga neerschrijven. Goed 2de film van Corman en wederom een western. Het uitgangspunt van een conflict tussen halve en afvallige apache indianen tegen de cow-boys is best wel interessant. Zijn de overvallen en moorden nu wel of niet gepleegd door apaches of zijn het blanken die de schuld op hen willen afschuiven? Beste rol is voor Joan Taylor als de Apache Woman Anne, net als haar broer een half-breed, verscheurd tussen 2 werelden. Het begint ook wel heel opvallend met Taylor die een messengevecht aangaat als ze door een van de stedelingen wordt uitgedaagd. Later bijt ze ook van zich af als dienaar van de wet Rex (Lloyd Bridges) haar bespiedt als ze naakt gaat zwemmen (rustig maar geen bloot te zien, het is de jaren 50). Qua actie beperkt, tempo is nogal laag, net wat teveel gepraat waardoor de speelduur van ongeveer 80 minuten toch lang aanvoelt. Ook vond ik dat het verloop nogal voorspelbaar was. Taylor dochter van een vaudeville danseres was kennelijk niet aan haar proefstuk toe in het spelen van een native Amerikaanse. Een jaar eerder deed ze dat als in een film genaamd Rose Marie. Misschien ga ik die wel wat interessanter vinden?
Nuja een film met dezelfde titel uit 1976, de poster is alvast uitnodigend 
https://www.dvdplanetstore.pk/wp-content/uploads/2018/01/73wzIKrmzECCFjDogMywKW1nm0x.jpg
Ach nu lees ik de recensie van Noodless toch maar overslaan haha.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
18. Jurassic World Dominion (2022)
Thema: Blockbuster
Totaal: 1631 + 146 = 1777
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2022/JurassicWorld3/027.png
Jurassic World: Dominion bestaat uit sensationele stukjes film. Een sterk verhaal ontbreekt. Aansprekende personages ook. De film glijdt met elke nieuwe scène verder af van iets dat spannend, intrigerend of verwonderlijk zou moeten zijn. Het lijkt allemaal op elkaar. In bijna elke scène ontstaat wel een situatie waarin iemand door een dino wordt bedreigd en steeds net niet wordt verorberd. 146 minuten duren dan erg lang.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Vakantie
103 Min.
Score : Totaal = 4750 (4647 + 103)
Man,man,man. Weeral zo'n film die je enorm op je zenuwen begint te werken vanwege misverstanden, zaken die gedoemd zijn om fout te lopen en onhandige ongelukjes. Maar het is een feel-good film dus weet je dat uiteindelijk alles op zijn pootjes terechtkomt en dat je je maar beter klaarzet voor een zeemzoeterig, melig slotstuk. Zo een einde dat dan toch voor een flauw glimlachje zorgt. Voor de rest was er niet veel om over te lachen. Dus, een doorsnee film die als tijddoder kan dienen op een luie zondagmiddag.
2.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
47. You Should Have Left (2020)
93 Min.
Score : Totaal = 4843 (4750 + 93)
Ik kan dit moeilijk horror noemen. 't Is eerder een psychologisch drama over iemand wiens onderdrukte schuldgevoelens voor psychoses zorgt. Eerder een matige film. Alleen vond ik het acteerwerk wel geslaagd.
2.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
48. What We Did on Our Holiday (2014)
95 Min.
Score : Totaal = 4938 (4843 + 95)
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTc0Mjg1OTAxNV5BMl5BanBnXkFtZTgwNzgxNjYwNjE@._V1_.jpg
Wat een aangename verrassing. Heerlijke, donkere humor bij momenten. De nodige ernst. En voor één keer voelde het niet belerend en moraliserend aan.
3.5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
16. Naked Paradise (Film, 1957) - MovieMeter.nl aka Thunder over Hawaii
68 minuten
Punten: 1126 + 68 = 1194
Thema: tripje naar een exotisch eiland
Ok na al die westerns was ik even toe aan wat anders. Wat heeft Corman nog gemaakt, kennelijk ook dramafilms met een gangsterthema op een exotisch eiland. De titel Naked Paradise is ongelukkig gekozen. We zijn immers nog in de jaren 50 en naakt op zelfs topless dames was nog een taboe tenzij het een educatieve waarde zou hebben. Nudies zouden pas echt gaan doorbreken begin jaren 60. De alternative titel Thunder over Hawaii is daarom veel passender. Het plot is niet bijster interessant. Een gangsterbende van 4 waarbij de baas pretendeert een verkoper te zijn van speelgoed (we zien hem dat in het begin even doen). hij heeft 2 jonge domme en driftige hulpjes en de aantrekkelijke Beverly Garland als Max is zogezegd zijn secretaresse maar eigenlijk zijn maitresse. Hij behandelt haar slecht (en is wel vaker agressief tegenover haar) logisch dus dat ze troost zoekt bij schipper Duke die de held van dienst moet spelen. Een van de driftige hulpjes heeft zijn oog laten vallen op inheemse schone Lanai (Lisa Montell) maar ze wijst hem telkens af aangezien ze al een vriend heeft. Dus ja we hebben hier aardig wat conflictjes hetgeen wel vervelend is voor een film met zo een matig plot. Gelukkig zijn de beelden van het eiland prachtig. Ook geven eerder vernoemde dames ons een blik op de badpakken en zomerkleedjes van de tijd. Andere hoogtepunten zijn een buikdansje van een Hawaiiaanse schone, de struise inheemse kokkin die een van de driftige gastjes naar binnen draagt en op het einde is er zowaar nog wat actie met zelfs bloed. Ik heb me vreemd genoeg niet verveeld.
Van Lisa Montell vind ik geen still van deze film dan maar deze
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
49. Call Me by Your Name (2017)
Thema : Italiaanse zomer
132 Min.
Score : Totaal = 5070 (4938 + 132)
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzQxNDAwMTA2Ml5BMl5BanBnXkFtZTgwNzE0ODczMzI@._V1_.jpg
Tja, dat heb je dus als je de samenvattingen van films die je wil kijken zelden leest. En dan heb ik ook nog de onhebbelijke gewoonte om films af te kijken als ik er aan begonnen ben 
Ach, hij stond nog open in de TOP 1000 waar ik de films systematisch afvink. En het is een mooi portret van een jongeman die nog op zoek is naar zijn geaardheid. Of die ineens ontdekt wat zijn geaardheid is. Sowieso kan je voldoende genieten van de Italiaanse omgeving met zijn boomgaarden, vijvers, rotsformaties met watervallen en helderblauwe zee. Maar het is vooral de speech van vaderlief op het einde wat indruk maakt. Op naar de volgende zomerfilm 
3*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
50. The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013)
Thema : Trip naar D.C.
105 Min.
Score : Totaal = 5175 (5070 + 105)
https://www.thomashardmeier.com/wp-content/uploads/2015/05/[email protected]
Mijn 4de Jeunet film en om eerlijk te zijn, heb ik van deze het meeste genoten (op de hielen gezeten door "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain"). Echt een wonderbaarlijk film ontsproten aan de geest van Jeunet. Een kleurrijke aaneenschakeling van prachtige beelden en op gewiekste wijze ingeïntegreerde bedenksels die op een prachtige visuele wijze deel uitmaken van het geheel. Tja, ik denk toch dat ik stilletjes een fan begin te worden van deze regisseur. Dringend werk maken om de rest van zijn werkjes te bekijken 
4*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Thema: Roadtrip
Totaal: 1777 + 98 = 1875
De film is een sympathieke tragikomedie. Een nostalgische roadtrip van twee heren op leeftijd. Onderweg zijn er de gebruikelijke leuke omtmoetingen, de gebruikelijke levensbespiegelingen en de gebruikelijke momenten van inzicht. Verder nog zijn er vermakelijke interacties tussen Chevy Chase en Richard Dreyfuss. Het is het gangbare scala aan ingrediënten dat je in een humoristische roadmovie kunt verwachten. Het is weinig verrassend maar gewoon leuk om naar te kijken.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Amusementspark
104 Min.
Score : Totaal = 5279 (5175 + 104)
https://images.moviemeter.nl/tmdb/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/7PSLLtj7i94WSQ3Svjv7qHevj2n.jpg
De kunst van het uitmelken van een succesformule is dus al langer gekend. Wat een flutfilm was dit wel vergeleken met de veel betere voorganger "Westworld". En hou je vast. Ook hier loopt het niet goed af voor het gerobotiseerde pretpark. Alleen zijn het niet de robots die storingen vertonen maar is er een geschifte, dominante wetenschapper met een wel driest plan om de wereld te verlossen. Kortom, een slappe, nietszeggende film.
1.5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
17. She Gods of Shark Reef (Film, 1958) - MovieMeter.nl
63 minuten
Punten: 1194 + 63 = 1257
Thema: Hawaii, zon, zee
https://64.media.tumblr.com/42f7a565e4b07e6d2ddae6338dc6c306/tumblr_n0waysNJeA1qkcj94o1_1280.jpg
Na het bekijken van Naked Paradise was het logisch om deze te consumeren. Het heeft dan wel een heel ander plot, de locatie is eveneens op een Hawaiiaans eiland.
Ik waarschuw die het wil lezen dat er behoorlijk wat spoilers in zitten. Omdat mij dat teveel werk zou geven welke stukjes nu wel of niet worden gemarkeerd als spoiler geef ik gewoon de waarschuwing vooraf.
Alweer draait het niet om het verhaal maar om de mooie plaatjes van deze exotische locatie en er zijn zelfs wat spectaculaire (voor die tijd) onderwaterscènes met dreigende haaien. Twee voortvluchtige broers (eentje met een moord op zijn geweten) genaamd Chris en Jim worden gered van de verdrinkingsdood door de eilandbewoners die ook zo gastvrij zijn om hen op te vangen tot er een boot hen brengt naar de beschaving. Het leuke voor deze jongens is dat het eiland enkel wordt bewoond door vrouwen, die er blijkbaar als van kindsbeen af worden 'opgevoed' (je ziet evenwel geen kinderen) door enkele oudere vrouwen onder leiding van de nogal norse koningin Pua (Jeanne Gerson). Zij wil zo snel mogelijk van de broers af en kijkt met afschuw als er interactie is tussen de broers en haar 'meisjes'. Praten is nog ok, maar dansen is al gevaarlijk en als Chris dan nog gaat kussen met Mahia (jawel Lisa Montell die haar rol van inheemse schone herneemt) dan huivert de koningin al wat de volgende stap zal zijn. Kan je het Chris kwalijk nemen dat hij als een blok viel voor Mahia? Ze is bloedmooi, aardig, een beetje naïef maar bovenal redde zij Chris persoonlijk van de verdrinkingsdood. Waarom de meisjes er leven wordt nooit geheel duidelijk. Het lijken zo een beetje Vestaalse maagden die de tempel niet mogen verlaten. Ze waken erover dat de goden (en dat zijn in dit geval de haaien) de mensen gunstig gestemd blijven. En uiteraard als de goden ontstemd raken, verwachten ze menselijke offers (of althans dat is wat die bitch van een Pua iedereen wil doen geloven). Het ligt natuurlijk voor de hand dat de onschuldige Mahia dit lot moet ondergaan, een uitgelezen kans voor Chris om een wederdienst te doen en Mahia's hart helemaal te veroveren.
Wat de klederdracht betreft, de jongens hun kleren waren onbruikbaar geworden. Aangezien er geen mannen woonden op het eiland kon de koningin hen enkel rokjes aanbieden, hetgeen logisch leek ware het niet dat op een danseres na de dames allemaal kleedjes droegen. Dus waren die rokjes misschien toch kort uitgevallen kleedjes (de jongens waren immers groot van gestalte), de dames gingen bijna allemaal in het lang tot aan of onder de knie. Luchtig dat wel maar niet erg praktisch om te lopen of te zwemmen. Mest de Hayes code niet van kracht zijn geweest dan hadden we ongetwijfeld meisjes in strooien rokjes gezien en ontbloot bovenlijf enkel bedekt met wat bloemenkransen. Helaas 1958 was nog net iets te vroeg en educatieve of historische waarde heeft deze prent absoluut niet. Gelukkig mocht Lisa Montell zich wel in een kleedje hullen tot boven de knie en is ze in een scène voor het offer vooral in bloemetjes gehuld. Ook de buikdanseres uit Naked Paradise (Carol Lindsay is haar naam) keert ook even om wederom op tromgeroffel haar heupen te vrije loop te laten.
Als je er dan toch eentje van Corman wil kijken die geen horror of western is en je bent fan van Lisa Montelli dan zou ik deze toch aanraden (hint hint Brix).
Liggen noh op de spreekwoordelijke stapel van Corman om te kijken: Teenage Caveman (hopelijk zitten er ook leuke cavewomen in), Swamp Women (hopelijk eens een leuke Corman western) en Viking Women and the Sea Serpent (met zo een titel wat kan daar nu slecht aan zijn?).
Brix speelt weliswaar niet mee maar voor hem toch nog wat extra afbeeldingen van Lisa Montell:
https://m.media-amazon.com/images/I/91LTvoF3CEL._SL1500_.jpg
https://64.media.tumblr.com/41c571c16cefc09795e4ea404f9ed903/tumblr_n0wb1zkSg41qkcj94o1_1280.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
52. Escape from Tomorrow (2013)
90 Min.
Score : Totaal = 5369 (5279 + 90)
Wat een vreemde film. Leek soms wel een promotiefilm voor een Disney pretpark. Om dan te transformeren naar een bizar en absurd verhaal vol hallucinaties. Wat de uiteindelijke boodschap was, ontging me compleet 
2*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
52. Escape from Tomorrow (2013)
90 Min.
Score : Totaal = 5369 (5279 + 90)
(afbeelding)
Wat een vreemde film. Leek soms wel een promotiefilm voor een Disney pretpark. Om dan te transformeren naar een bizar en absurd verhaal vol hallucinaties. Wat de uiteindelijke boodschap was, ontging me compleet 
2*
In zwart-wit gefilmd kennelijk. Was dat een meerwaarde?
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
In zwart-wit gefilmd kennelijk. Was dat een meerwaarde?
Nee eigenlijk niet echt. 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
53. EuroTrip (2004)
Thema : Reis door Europa
93 Min.
Score : Totaal = 5462 (5369 + 93)
https://image.tmdb.org/t/p/w780//9KrGmbaqjVn7xxDREoz4sBWTdDr.jpg
Puberale tienerkomedie à la "American Pie". Dus kan je je verwachten aan veel drank, drugs en blote borsten. En ook enorm veel tenenkrommend slecht acteerwerk en flauwe grappenmakerij. Kortom, alleen een Theunissen kan je hier een plezier mee doen vanwege het veelvuldig tonen van vrouwelijk naakt 
Meest ergerlijke scène was die met het naaktstrand in Frankrijk waar je een kudde blote piemels voorgeschoteld krijgt. Nog ergerlijker : ze verschuiven het beeld naar het naaktstrand waar het vrouwelijke gezelschap aanwezig is en terstond wordt er geopteerd voor monokini's. Diepe ontgoocheling
De meest appetijtelijk uitziende griet was Michelle Trachtenberg ... alleen stond ze achteraan in de rij toen ze de cupmaten uitdeelden 
PS. Meest opmerkelijke bijrollen : die van Matt Damon en Vinnie Jones 
2*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
18. Teenage Cave Man (Film, 1958) - MovieMeter.nl
65 minuten
Punten: 1257 + 65 = 1322
Thema: avontuur met holbewoners
https://eofftvreview.files.wordpress.com/2021/11/teenage-caveman-2.jpg?w=616
Er is een hele waslijst aan problemen waardoor deze film absoluut niet serieus kan genomen worden, maar het meest jammere is dat het totaal niet boeiend is en ronduit saai. De oermensen zijn bijna allemaal gladgeschoren en goed geknipt, verdoen hun tijd vooral aan oeverloos gezwets over de wet en dat het verboden is om het gebied te betreden over de rivier omdat daar een wezen is die je zou doden bij aanraking. Uiteraard is er eentje die nieuwsgierig is en toch een kijkje gaat nemen (25-jarige 'tiener' Robert Vaughn) met alle kwalijke gevolgen van dien. Vooral de bebaarde man (Frank de Kova) maakt zich geweldig druk stookt de jonge man (zoon van de symboolmaker Leslie Bradley) op zodat hij zelf de baas kan gaan spelen. Kennelijk wil het verhaal aantonen hoe bijgeloof, paniekzaaierij, naïviteit, domheid en angst voor nieuwe onbekende dingen wel eens de ondergang kunnen zijn van de mensheid. Nuja misschien is het nog niet zover gekomen omdat er toch nog wel slimme mensen bestaan, bijvoorbeeld mensen van het vrouwelijke geslacht die opvallend afwezig en passief blijven in de deze gemeenschap. Lijkt normaal te zijn in de prehistorie, nu dat kunnen we natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Het is een serieuze domper eigenlijk om een Corman film te kijken waarin de dames nauwelijks aanwezig zijn zeker na het zien van al die films waarin een vrouwelijk karakter centraal staat. Het is dan ook triestig om te moeten stellen dat de leukste scène is waarbij Darah Marshall gaat baden, weliswaar erg kort. Spannende scènes zijn vooral footage van andere films waarbij reptielen zijn uitvergroot en voor dinosaurussen moeten doorgaan. Er zijn honden, een beer en herten en een man in monsterpak die moet doorgaan voor degene die met aanraking doodt. Neen, dit was geen leuke film.
Nu goed gelukkig was er dit nog:
https://alchetron.com/cdn/teenage-cave-man-9ea13e5b-1f78-4bd8-87b9-d9aa38b1d0b-resize-750.jpg
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
17. Nope (2022)
Thema: Pretpark
Speelduur: 131 Minuten
Punten: 1714 + 131 = Totaal 1845
https://hiddenremote.com/files/2022/07/2541_TFP_00355B-2435x1500-25d3c35.jpg
Na "Get Out (2017)" en "Us (2019)" is "Nope" de derde film van regisseur Jordan Peele. Ik vind Jordan Peele één van de meest interessante regisseurs van het moment. Hij durft risico's te nemen en benaderingen te kiezen die niet eerder genomen zijn. Zo valt ook "Nope" eigenlijk maar lastig in een hokje te plaatsen. Het is niet echt volledig horror, niet echt volledig science-fiction en ook niet volledig komedie. Het is vooral zijn eigen ding, waarbij het zich niet teveel van "regels" lijkt aan te trekken.
In "Nope" zegt Jordan Peele vooral belangrijke dingen over inclusie, onze behoefte aan spektakel, het gevaar van aandacht, het temmen van wilde dieren, hebzucht, Hollywood, familiebanden en nog veel meer. Al met al vond ik "Nope" een geslaagde kijkervaring, die goed is qua opbouw van het verhaal en zijn sfeer. Er is ook voldoende spanning en het weet ook allemaal goed te vermaken.
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
11. Les Grandes Personnes (Film, 2008)
Thema: vakantie, reizen, zee.
1053 + 84 = 1137
Wanneer ik na het zien van deze m'n commentaar wil toevoegen, blijkt dat ik 'm een kleine tien jaar terug óók al zag. Ik herinnerde me helemaal niks, en dat is negatief én positief.
Negatief, want dat wil in elk geval zeggen dat het niet echt veel voorstelt. 
Maar ook positief: want twee keer waar voor m'n geld bij de aankoop van één DVD.

M'n bemerkingen van toen:
"Iets te lief, iets te klein, en iets te kort.
Ik hou wel van dit soort films, maar ik zag te weinig gebeuren dat me bij blijft, dat me raakte, dat me deed lachen, dat me emotioneel raakte.
Het was bovendien de eerste keer dat ik Darroussin bezig zag - ondanks zijn toch al behoorlijk uitgebreid acteerwerk - en hij werkte eigenlijk wel een beetje op m'n zenuwen. Niet duidelijk of dat z'n personage of de acteur zelf was.
Oké, maar het had allemaal net iets meer mogen zijn."
Ik voeg er aan toe dat die mannelijke hoofdacteur me nog steeds op de zenuwen werkte, en ik er dus nog steeds niet aan uit geraak of het aan effectief aan hemzelf, dan wel aan het personage ligt.
Actrice AnaÎs Demoustier doet het gelukkig veel beter: ze zit heel goed in de rol van het schuchtere meisje dat haar eerste verliefdheid ervaart, maar door haar oerconservatieve vader aan de leiband gehouden wordt.
Leuk om te zien, maar het is uiteindelijk een simpel en eenvoudig verhaaltje, niet geschikt voor wie iets van diepgang wil terugvinden in een film.
https://fr.web.img6.acsta.net/r_1920_1080/medias/nmedia/18/66/61/93/18975204.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
19. Swamp Women (Film, 1956) - MovieMeter.nl
78 minuten
Punten: 1322 + 78 = 1400
Thema: zoektocht in de jungle
https://oldtimemoviesandradio.net/wp-content/uploads/2017/04/swamp-women-05.jpg
Ok na vanmorgen het gedrocht the Teenage Cave Man te hebben bekeken, was ik weer toe aan wat girl power. Dat heb ik met deze film wel gekregen. Met deze dames wil je absoluut geen ruzie krijgen. 4 dames waarvan 1 een politieagente die undercover is, beleven een avontuur in de jungle in een zoektocht naar een verstopte buit van diamanten. Dit levert een aantal fraaie plaatjes op en spannende momenten met een gevaarlijke krokodil en later ook een slang. De dames hebben hun interne conflicten en houden wel van een robbertje vechten met de blote vuisten. En ze willen bovendien ook graag in de gusnt staan van hun knappe mannelijke gijzelaar. Desondanks dat ze tough cookies zijn willen ze er ook wel sexy uitzien en verknippen hun lange jeans tot hotpants! Ik heb me niet verveeld, eigenlijk de meest vermakelijke niet-horror van Corman tot nu toe. ook de 3de keer dat ik Beverly Garland zie in een Corman film de afgelopen dagen, en er zijn er nog 2 andere die ik eerder heb gezien.
Ik had geen hoge score verwacht maar zo een laag gemiddelde (hier en op imdb) is gewoon belachelijk.
Komaan dit is toch redelijk hot niet?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
20. Les Trottoirs de Bangkok (Film, 1984) - MovieMeter.nl
85 minuten
Punten: 1400 + 85 = 1485
Thema: trip naar Bangkok en Frankrijk
https://i.ebayimg.com/images/g/0JEAAOSwwbdWI41J/s-l500.jpg
Vreemd dat zo weinig mensen deze Rollin hebben gezien en ik ook de eerste ben die een bericht bij de film plaats. Het is een van de weinige films die ik nog niet had gezien van de man. Hoewel er veel elementen in zitten die Rollin typeren, zoals focus op vrouwelijke karakters die wel geregeld uit de kleren gaan. Wat deze dan onderscheidt van zijn gebruikelijke films is dat er geen horror, geen surrealisme of bovennatuurlijke elementen in zitten. De focus ligt hier ook meer op het verhaal (dat is doorgaans niet erg belangrijk bij Rollin) maar je ziet duidelijk dat hij nog steeds vooral aandacht wil schenken aan de erotische elementen. In Bangkok krijgen we strip-tease dansen, naaktmassage en een moddergevecht te zien met halfnaakte dames. Ook zijn geliefde element van twee vriendinnen/meisjes op stap is er wel zij het dan maar in beperkte mate. Het misdaadverhaal is vrij standaard en niet interessant, maar de erotische elementen zorgen er voor dat het nooit saai wordt. Ik heb toch liever zijn niet-realistische films.
Ik weet dat je niet zo een fan bent van Rollin Theunissen maar dnek wel dat deze je wel zou kunnen liggen
https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2012/05/vlcsnap-2012-05-03-16h56m34s102.jpg
https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2012/05/vlcsnap-2012-05-03-16h55m55s223.jpg