- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Toch wel bizar, een lijst van 192 regisseurs en toch nog zoveel grote namen die er niet bij zitten.
Rossellini, Scola, Boe, Keaton, Siodmak, Masamura, Reichardt, Ford, Hawks, Naruse, Sturges, Kiarostami, Trier, Huston, Tati, Lowery, Reygadas om er maar een paar te noemen. En ook iemand met aardig wat fans als Ben Wheatley had ik er wel bij verwacht. Om nog maar te zwijgen van populaire regisseurs als Frank Darabont.
Maar goed, als elke grote naam in de lijst komt heeft zo'n selectieprocedure ook niet zoveel zin natuurlijk
Ik zat inderdaad ook nog aan Ben Wheatley te denken, maar toch te weinig van gezien. En Darabont is ook frappant
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zijn er voorstanders voor 256 regisseurs? 
Dat zou misschien iets te ver leiden en zo kunnen we ook bezig blijven natuurlijk.
Al stel ik voor om een voorronde te doen met de regisseurs die uit de boot zijn gevallen en degene die maar nipt de 192 hebben gehaald. Ik ga straks eens bekijken of dat mogelijk is.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Toch wel bizar, een lijst van 192 regisseurs en toch nog zoveel grote namen die er niet bij zitten.
Rossellini, Scola, Boe, Keaton, Siodmak, Masamura, Reichardt, Ford, Hawks, Naruse, Sturges, Kiarostami, Trier, Huston, Tati, Lowery, Reygadas om er maar een paar te noemen. En ook iemand met aardig wat fans als Ben Wheatley had ik er wel bij verwacht. Om nog maar te zwijgen van populaire regisseurs als Frank Darabont.
Maar goed, als elke grote naam in de lijst komt heeft zo'n selectieprocedure ook niet zoveel zin natuurlijk
Lowery heb ik persoonlijk genomineerd. 
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Oliver Stone stond bij mij op nummer 7 in het ingediende lijstje. Had ik hem op 6 gezet, dan had hij het gehaald (dat is nu dus geworden Rob Zombie). Adam McKay stond overigens op nummer 10 in mijn lijstje.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Behalve de genoemden ontbreken nog enkele grote namen: Truffaut, Buñuel, Visconti... Ook Stijn Coninx, Sofia Coppola, Julio Medém en Mike Leigh heb ik overwogen. Miyazaki is inderdaad verrassend, aangezien die soms hoog eindigt in polls. John Huston was mijn nummer 11.
Ik denk echter dat je je best aan het resultaat houdt, anders was die uitgebreide nominatieronde overbodig. Iedereen heeft de kans gehad z'n echte favorieten erin te stemmen. Ik vond het vooral verrassend dat Spielberg en FF Coppola die extra ronde nodig hadden. Verder ben ik blij dat behalve m'n eigen nominaties o.a. Ozon en Wyler het nog gehaald hebben.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Behalve de genoemden ontbreken nog enkele grote namen: Truffaut, Buñuel, Visconti... Ook Stijn Coninx, Sofia Coppola, Julio Medém en Mike Leigh heb ik overwogen. Miyazaki is inderdaad verrassend, aangezien die soms hoog eindigt in polls. John Huston was mijn nummer 11.
Ik denk echter dat je je best aan het resultaat houdt, anders was die uitgebreide nominatieronde overbodig. Iedereen heeft de kans gehad z'n echte favorieten erin te stemmen. Ik vond het vooral verrassend dat Spielberg en FF Coppola die extra ronde nodig hadden. Verder ben ik blij dat behalve m'n eigen nominaties o.a. Ozon en Wyler het nog gehaald hebben.
Goed dan ik zal het zo behouden. Ik heb toch al genoeg werk gestoken in het samenstellen van de lijst. Ja Stijn Coninx had ik ook in gedachten gehad.
In het nieuwe jaar zullen we met het KO-gedeelte van start gaan.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Eerst de KO, dan van alle genoemde afvallers hier een klein KO'tje er achteraan en dan de winnaar daarvan tegen de winnaar van de KO laten battelen.
Michael Mann, zit die er al bij? Xavier Dolan? Pasolini. Christian Mungiu. Sam Mendes. Philippe Grandrieux. Claude Sautet. Fassbinder.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Kathryn Bigelow - IMDb familie van wrestler Bam Bam Bigelow
Bigelow was tot voor kort de enige vrouw die ooit een Oscar won voor beste regie met nu Chloé Zhao als 2e een half jaar geleden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
serieus? familie van bam bam????
is niet zo
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja duh dat wist ik ook wel hoor. Het was een grapje.
eRCee ik snap er niks van wat je wil zeggen? Leg het nog eens uit wat je nu precies wil.
Film Pegasus Ik ken die worstelaar ook enkel van een videogame dat ik eens enkele malen heb gespeeld bij een vriend heeeeel lang geleden. Ik heb WWF wrestling ook niet vaak gezien.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Damn, ook Mendes en vooral Mann zijn door m'n hoofd geschoten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nu dat alle verplichte etentjes achter de rug zijn en ik vrij nuchter ben, de lijst maar eens door de randomzer gehaald met het volgende resultaat;
There were 192 items in your list. Here they are in random order:
18. Kleber Mendonça Filho - IMDb
20. Rainer Werner Fassbinder - IMDb
48. Sion Sono - IMDb
57. Paul Leni - IMDb
61. Uwe Boll - IMDb
64. David Robert Mitchell - IMDb
67. Anders Thomas Jensen - IMDb
84. SABU - IMDb
98. Bernardo Bertolucci - IMDb
100. David Lowery - IMDb
101. Béla Tarr - IMDb
102. F.W. Murnau - IMDb
103. Nicolas Winding Refn - IMDb
104. Wes Anderson - IMDb
107. Jim Jarmusch - IMDb
110. Terry Gilliam - IMDb
112. Johnnie To - IMDb
113. Giuseppe Tornatore - IMDb
114. Fritz Lang - IMDb
115. Isao Takahata - IMDb
118. Edgar Wright - IMDb
119. Agnès Varda - IMDb
121. Alan Parker - IMDb
122. Nicolas Roeg - IMDb
124. Jack Arnold - IMDb
125. David Lynch - IMDb
127. Billy Wilder - IMDb
128. Ang Lee - IMDb
129. Yasujirô Ozu - IMDb
130. Claire Denis - IMDb
131. Louis Malle - IMDb
133. Alejandro Amenábar - IMDb
135. David Fincher - IMDb
136. Oliver Hirschbiegel - IMDb
137. Ridley Scott - IMDb
138. Dick Maas - IMDb
139. James Cameron - IMDb
140. Jesús Franco - IMDb
142. Jee-woon Kim - IMDb
143. Takashi Miike - IMDb
145. Ken Loach - IMDb
146. Jacques Tati - IMDb
148. Paul Thomas Anderson - IMDb
149. Walter Hill - IMDb
151. Susanne Bier - IMDb
153. Michelangelo Antonioni - IMDb
154. Francis Ford Coppola - IMDb
156. Milos Forman - IMDb
157. Mario Bava - IMDb
158. Zhangke Jia - IMDb
162. Sergio Leone - IMDb
163. Robert Wiene - IMDb
164. Steve McQueen - IMDb
165. Werner Herzog - IMDb
166. James Wan - IMDb
168. Robert Altman - IMDb
169. Nicholas Ray - IMDb
170. Gakuryû Ishii - IMDb
171. Jean-Pierre Melville - IMDb
172. Jack Hill - IMDb
173. William Wyler - IMDb
174. Zack Snyder - IMDb
176. Jean Rollin - IMDb
177. Herschell Gordon Lewis - IMDb
178. Joe Dante - IMDb
179. Robert Eggers - IMDb
183. Orson Welles - IMDb
184. Sam Raimi - IMDb
186. Abdellatif Kechiche - IMDb
187. David Lean - IMDb
188. Guillermo del Toro - IMDb
189. Mike Flanagan - IMDb
191. Joel Coen - IMDb
192. Woody Allen - IMDb
Denk dat iedereen wel het principe van een KO snapt. Nummer 1 en 2 tegen elkaar, nummer 3 tegen 4 etc.
Iedereen mag battles plaatsen. Een nieuwe battle kan pas worden geplaatst indien er 5 stemmen zijn voor een regisseur of na 24 u.
Is er na 24 u een gelijke stand dan is de tussenstand voor het gelijk stond beslissend. Let wel zolang er geen nieuwe battle is geplaatst kan er nog steeds worden gestemd ook al zijn de 24 u verstreken.
Ik ga geen criteria opleggen wanneer je nu wel of niet op een battle mag stemmen. Dat moet ieder voor zich uitmaken. Wees niet te ontgoocheld als een van jouw favorieten sneuvelt, het blijft uiteindelijk maar een spel.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik denk dat ik het eerste deel van dit topic veel interessanter en leuker vind dan dit tweede deel. Dit gaat weer om snel zijn op het goede moment.
Dat er na al die jaren nog geen logischer en eerlijker manier van battlen is ingevoerd verbaast me.
In elk geval veel plezier, ik ga me met dit zenuwengedoe niet bezig houden.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
0-1
Voor twee geweldige films met flapper Louise Brooks.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik denk niet dat het zo snel zal gaan Graaf Machine. De eerste battle laat ik alvast aan me voorbijgaan.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Happy New Year allemaal.
Leuk dat we weer begonnen zijn.
Ook ik laat deze eerste battle aan me voorbij gaan.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
ja, als iedereen het maar aan zich voorbij laat gaan, dan wordt Alex er ook niet vrolijker op. Maar ik ken die eerste twee echt niet. Alleen wat naam betreft, maar dat komt door het eerste deel van dit topic.
.
Ach, niet zeuren Graaf. Gewoon lekker mee doen met het fijne topic van Alex. De wijze van nomineren was heel erg goed en nieuw. Meer van dit soort nomineer-topics graag.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
1-1
Russ (DD) Meyer moet toch wel minimaal één stem krijgen 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik kijk nu al uit naar Uwe Boll vs JL Godard 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik ben wel gecharmeerd van Die Büchse der Pandora (1929).
En zie liever Louise Brooks dan dubbel DD.
1-2 dus, sorry Russ. 
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Tjah ik kom dan bij het eeuwenoude dilemma van beide regisseurs niet kennen. Puur gebaseerd op filmografie (en wat kuch gezonde interesse kuch) zou ik voor Meyer gaan, maar dan zijn er misschien Pabst fans die dat afkeuren.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ik ben wel gecharmeerd van Die Büchse der Pandora (1929).
En zie liever Louise Brooks dan dubbel DD.
1-2 dus, sorry Russ.
Ik denk dat "alexspyforever" een foutje heeft gemaakt bij de uitnodigingen vandaag om 16:46 uur en dat het niet de bedoeling is dat je stemt en dat dit alleen bedoeld is voor degene die hebben meegedaan en regisseurs hebben aangedragen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Oh als dat zo is helemaal prima hoor 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik denk dat "alexspyforever" een foutje heeft gemaakt bij de uitnodigingen vandaag om 16:46 uur en dat het niet de bedoeling is dat je stemt en dat dit alleen bedoeld is voor degene die hebben meegedaan en regisseurs hebben aangedragen.
Laat ik dan meteen duidelijk zijn. Iedereen is vrij om deel te nemen aan het KO-gedeelte. De reden waarom ik John Milton heb getagd is omdat ik het gevoel had dat hij wel interesse er voor had. Dus wie nog users weet die nog wel interesse hebben om te stemmen, graag want ik heb sowieso al het gevoel dat ik vaak niet ga kunnen stemmen. Dat maakt mij overigens ook niet uit, ik wil gewoon dat het op een aangename manier verloopt.
Dus JM waag het niet om te gaan lopen (en de niet zo talentvolle Meyer een free pass cadeau te doen). Doet mer er aan denken dat ik ook maar een tag uitdeel aan Woland.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Lijkt me idd logisch dat iedereen kan meedoen. Hoe meer volk hoe beter.
Van deze battle heb ik niets gezien van beide regisseurs. Zal volgens mij niet al te veel voorkomen gelukkig, maar hier kan ik helaas niet stemmen.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Nomineren kon (en wilde) ik niet maar stemmen als ik iets gezien heb wel
Russ Meyer vs. Georg Wilhelm Pabst
Van beide 1 film gezien 1* - 3,5*
Supervixens (1975) - Die Büchse der Pandora (1929
Dus 1-4
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik vermoedde al dat dat de intentie was. Ik ben net als joolstein, wil best stemmen maar had geen zin in voorspel dit keer