- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De 70s challenge
De 70s challenge
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
joolstein, "Women in Prison" is duidelijk niet je genre . Mooie poster overigens
Hum nee niet echt, tussen; Women in Prison, en ook de Naziploitation heb ik nog geen goede film kunnen ontdekken! Sexploitation heb ik allang opgeven! Van Russ Meyer of Doris Wishman heb ik beide één film gekeken, dat was helemaal géén succes. De hoogste gewaardeerde Women in Prison is Violenza in un Carcere Femminile (1982) met 2,5* Maar zo tussendoor proberen we er één voor de punten! En er is bijkomend voordeel ik rol regelmatig in slaap bij dat soort films. Maar ja het zijn inderdaad knappe posters maar dat is ook een beetje de bedoeling? Die poster verkopen denk ik film?
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Hum nee niet echt, tussen; Women in Prison, en ook de Naziploitation heb ik nog geen goede film kunnen ontdekken! Sexploitation heb ik allang opgeven! Van Russ Meyer of Doris Wishman heb ik beide één film gekeken, dat was helemaal géén succes. De hoogste gewaardeerde Women in Prison is Violenza in un Carcere Femminile (1982) met 2,5* Maar zo tussendoor proberen we er één voor de punten! En er is bijkomend voordeel ik rol regelmatig in slaap bij dat soort films. Maar ja het zijn inderdaad knappe posters maar dat is ook een beetje de bedoeling? Die poster verkopen denk ik film?
Ik vermaak me opzicht wel meestal met dat soort onzin films. (die vaak zeer fraaie posters hebben) Leuk om laat op de avond te bekijken met een hapje en drankje (meestal bier) erbij.
Die "Nathalie Rescapée de l'Enfer (1978)" heb ik vorig jaar gezien en vond ik opzicht wel aardig (kreeg ook 3.0* van mij) en die "Violenza in un Carcere Femminile (1982)" heb ik schijnbaar in 2014 gezien, maar kan ik me niet meer herinneren (dat is overigens meestal het geval bij dit soort films
). Maar omdat die met Laura Gemser is, ga ik die misschien nog eens herzien. Van haar heb ik ook nog de film "Blade Violent - I Violenti (1983)" op de plank liggen die ik nog moet zien.
Vanwege het herzien van "Emanuelle e gli Ultimi Cannibali (1977)", heeft Laura Gemser weer mijn aandacht gekregen.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Action, 1 punt
FTV 2 punten - Totaal 63 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1445.jpg?cb=1585140138
Ik had eigenlijk weinig verwachtingen bij What's Up, Doc?, behalve dan dat ik de regisseur (Peter Bogdanovich) wel kan waarderen. Het was in het begin ook wel even wennen, met best wel overdreven typetjes. En hoewel sommigen wel een beetje storend bleven (Eunice Burns, Hugh Simon), was het toch wel enigszins vermakelijk. What's Up, Doc? is een soort van jaren '70 versie van de screwball comedy. Hoog tempo, veel typetjes, veel snel geouwehoer (in dit geval voornamelijk van een prima acterende Streisand), een plot dat doordendert met veel misverstanden, en niet zozeer goeie grappen maar wel gewoon heel veel pogingen tot. Echt vervelend werd het niet, echt grappig ook niet maar uiteindelijk gebeurde er genoeg in deze klucht om me niet te vervelen en had het zelfs wel z'n charme. 3.5*
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Horror/thriller, FFN 1 +1 = 2
FTV 2 pnt
Totaal 4 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15216.jpg?cb=1583779098
Teleurstellend. Gezien de positieve berichten die ik over deze film gelezen heb had ik hier toch iets meer van verwacht. Het boeide mij eerlijk gezegd allemaal te weinig. Dit soort films heb ik allemaal veel beter gezien. Interessant daarentegen waren de beelden van Rome en Florence. Ik zag mijn bezoeken van tig jaar geleden aan die steden weer helemaal voor mij. Voor de rest nogmaals is voor mij Macchie Solari niet meer dan een doorsnee thriller.
3,0*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
10. Keromar (TV Series 1971) - IMDb
FTV
Thema's: Action, Feminism, Nederlandstalig
Punten 5 (Totaal 66)
Aflevering 10 & 11
Aangezien de dames nu toch flink wat daadkracht vertonen leek me feminism wel toepasselijk. Deze keer waren 2 afleveringen genoeg om boven de 60 minuten te komen. Ook de laatste 2 zullen net voldoende zijn voor 1 registratie.
Vooral deze dame komt uit haar schelp:
https://www.showbizzcontent.be/episodegids/keromar2.jpg
Ismel (Annelies Vaes)
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
18 The Human Tornado (1976) 2*
Full Frontal nudity, Blaxploitation, Sex, Action 1+1+1+1
FTV: 2 punt Totaal 74 + 6 =80 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11674.jpg?cb=1521485075
“He caught me with his wife now he wants to take my life! He thinks he’s bad! He’s got no class! I’ll rock this shotgun up his muthafuckin’ ass!”
Actie blaxploitation komedie-film en blijkbaar een vervolg op Dolemite (Film, 1975) Met in de hoofdrol Rudy Ray Moore (een voormalig stand-up comedian), die ook mede-schreef aan de film en de soundtrack. Maar het is niet zo verbluffend geweldig. De film zit vol met scènes van muziekoptredens, dansjes en stand-up comedian. Al deze sh*t vertraagt de film. Omdat dit een Dolemite, de menselijke tornado-film is, worden veel van zijn vechtscènes versneld. Nu is het een exploitatie-film dus zijn er uiteraard ook een stel naaktscènes maar de meeste vrouwen zijn niet bepaald aantrekkelijk. Grappig is het wel dat in de vorige recensie staat dat de film racistisch zal zijn door het woord "Nigger" maar dat het juist de blanke mensen zijn waar hier de draak mee wordt gestoken! Het is een onafhankelijk film met maar een klein budget en technisch gezien is de film erg slecht. Regelmatig stopt het beeldmateriaal abrupt om verder te gaan compleet ergens anders. Acteerwerk was ook grotendeels ook bedroevend maar wel een leuk weetje is dat in deze film Ernie Hudson in een rolletje zit. Wie denk je misschien maar hij is één van de Ghostbusters (Film, 1984)! Goed was de film zeker niet maar Moore die grappige rijmpjes en one-liners als "rat soup-eating motherf*cker" opzegt, maken het net wat leuker!
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
FTV
Thema's: Action
3 punten
Totaalscore: 47 punten
Klein stadje laat truckers flink betalen voor niet begane overtredingen onder de leiding van hun corrupte rechter. Het broertje van Chuck verdwijnt hier spoorloos, dus Chuck komt even langs om te achterhalen wat er met zijn broertje is gebeurd. Weinig liefde voor deze eerste Chuck Norris hoofdrol. Chuck werd natuurlijk legendarisch dankzij het gevecht tegen Bruce Lee in het Colosseum. Dit is een beetje een mix van knokfilm, truckerfilm, martial arts, western. Allemaal redelijk simpel qua verhaal. Maar voldoende actie en tempo. Mooie finale ook met nog een mooi afsluitend gevecht. Gewoon waar voor je geld. 4*
https://images.static-bluray.com/products/20/22400_1_large.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
11. Keromar (TV Series 1971) - IMDb
FTV
Thema's: Action, Nederlandstalig
Punten 4 (Totaal 70)
Aflevering 12 & 13
En met deze 2 afleveringen komt er een einde aan een toch wel sterke reeks van Vlaamse makelij. In het begin was ik nog niet zo enthousiast maar gaandeweg werd de reeks steeds spannender en kwamen er steeds nieuwe elementen en personages om er toch een mooi historisch avontuur te maken. Af en toe wat fantasy elementen vind ik altijd een pluspunt. Eigenlijk jammer dat er zulke series niet meer worden gemaakt. Denk dat de jaren 70 zowat de laatste periode zijn geweest dat dit soort 'magische' reeksen werden geproduceerd. Nu nog Zwaard van Ardoewaan en Magister Maesius, dan heb ik al die oude pareltjes gezien.
Brix jij als fan van Vlaamse series wat vond je van Keromar?
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
117 min. FTV 2 punten
Actie/ Gangster 2 punten
Totaal : 5 + 4 = 9
https://pics.filmaffinity.com/le_silencieux-757827458-large.jpg
Mwah... gemiddeld filmpje waarbij het verhaal weinig te bieden heeft en vooral in begin en naar het einde toe een saaie uitwerking heeft. De achtervolgingsscènes mogen er wel zijn en de film geeft een mooi tijdsbeeld met vooral de auto's die eruit springen. Lino Ventura speelt zijn rol cool, maar de film heeft te weinig noemenswaardige scènes om boven het gemiddelde uit te komen. 6/10
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Het is niet mijn favoriete BRT jeugdfeuilleton, maar het was wel leuk, en de dames zagen er zeer sexy uit in hun korte jurkjes.
Ja, ook Janine Bischops !
Over Mike Verdrengh in minirok is ook al heel wat gesproken en geschreven, wie weet kickte daar ook iemand op destijds.
Het kon ook nog nét mee met de mode destijds, want iets later in de jaren '70 verdween de minirok weer uit het straatbeeld.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het is niet mijn favoriete BRT jeugdfeuilleton, maar het was wel leuk, en de dames zagen er zeer sexy uit in hun korte jurkjes.
Ja, ook Janine Bischops !
Over Mike Verdrengh in minirok is ook al heel wat gesproken en geschreven, wie weet kickte daar ook iemand op destijds.
Het kon ook nog nét mee met de mode destijds, want iets later in de jaren '70 verdween de minirok weer uit het straatbeeld.
Ik denk dat 'De Kat' ook nog wel wat minirokjes had.

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook iets meer heb genoten van 'Johan en de Alverman' en 'Fabian van Fallada' omdat er ook iets meer fantasy in zat. Maar Keromar is toch wel van een hoger niveau als je naar de decors, de setting en vooral de actiescènes kijkt. Er vallen zelfs gewonden en doden. Jan Decleir is ook een heel overtuigende slechterik, ontziet werkelijk niemand. Het is daardoor een stuk minder kindvriendelijk dan voorgaande jeugdseries. Uiteindelijk wel een mooi zij het een utopisch einde: de volkeren die allemaal vrede sluiten en uiteindelijk 3 Kerten die elk zullen trouwen met iemand van een andere stam.
Aan de andere kant denk ik dat ik vlugger andere reeksen ga herbekijken dan Keromar. Naast die 2 voornoemde zijn er ook nog Kapitein Zeppos, Axel Nort en het onderwaardeerde en onbekende Midas. Ik heb ook nog wel wat te kijken met Zwaard van Ardoewaan, Magister Maesius, de Collega's en zelfs Merlina (uit mijn jeugd maar lang niet alle afleveringen gezien). En ik blijf ook hopen om op een dag mijn hand te kunnen leggen op Circus Rondeau en het Veenmysterie.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
12. Eine Armee Gretchen (1973)
FTV
Thema's: Action, Blood, Full frontal nudity, Naziploitation, Sex, War (6)
Punten 8 (Totaal 78)
Ik moet het toch vooral eens zijn met Collinsen wibro. Met de internationale titel 'She Devils of the SS' verwacht je toch wat wat anders dan een redelijk luchtige sexfilm. Een sexploitation kan je dit niet noemen, we zien niet de gebruikelijke vernederingen en folteringen van de Nazi's. Er vallen wel wat dodelijke slachtoffers door executie en de (weliswaar weinige) actie scènes. Die actiescènes met tanks en ander legermateriaal zagen er overigens wel professioneel uit en staan in schril contrast met de vele blootscènes die er in de film zijn. Helaas ontsnapt de film door een speelduur van 100 minuten, weinig verhaal of boeiende personages (die roodharige vond ik echt vervelend) dat het op den duur saai wordt. Doe er 20 minuten af, maak de naaktscènes langer. En als je dan toch niet van plan bent om een harde exploitation te maken, hoef je het ook allemaal niet zo serieus aan te pakken.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
FTV
Action, Sci Fi, Sex (3)
Punten 5 ( Totaal 14 )
https://www.kultcinema.ca/wp-content/uploads/2018/07/wonder-women.jpg
Heerlijk pulpfilmpje uit de jaren 70 die als B-film zowat alles te bieden heeft om de kijker te vermaken. Kortom hilarisch fout ! Je kunt je verwachten aan een geweldige lange achtervolgingsscène, transplantaties van hersenen, een heerlijk jaren 70 sfeertje, mooie schaars geklede vrouwen,
hersenseks
, vermakelijke onnozele kung fu gevechten, belachelijke mutanten en een opvallende kitscherige uitgedoste Sid Haig en zoals al gezegd heel wat aantrekkelijke dames zoals o.a. Linda (Maria De Aragon), Laura (Roberta Collins) en Dr. Tsu (Nancy Kwan). 7/10
scorsese
-
- 13161 messages
- 11072 votes
RW, full frontal nudity, drugs
3 punten. Totaal: 16 punten.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4307.300.jpg?cb=1482829172
Uitstekende film waarin een crimineel uit de gevangenis komt maar nog onder toezicht blijft van reclassering. De eerste helft kent een wat trage opbouw, maar schetst een realistisch portret van het leven van een ex-gedetineerde. De tweede helft waarin het hoofdpersonage weer het verkeerde pad op gaat kent een aantal spannende scenes. Realistisch in beeld gebracht door mooi locatiewerk en een acteerwerk cast (zowel de hoofdrol als de bijrollen).
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
FTV
Thema's: Action, Hippies/ Flower power, War/Terrorism
Bonus: Alle jaren uit de 70s aangedaan
25 punten
Totaalscore: 72 punten
Deze had ik ook nog nooit gezien. Op de één of andere manier verwar ik deze altijd met The Dirty Dozen. Maar nu dan toch eindelijk. Het heroïsme van de oorlogsfilm is hier wel wat verdwenen met de jaren 60 net achter de kiezen. Feitelijk ook een heistfilm midden in WW2. Donald Sutherland als hippie op de Shermantank. Nog even iets verder en dan zitten we al weer in M*A*S*H*. Oorlogsfilms zijn ook niet mijn favoriete genre, dit is gewoon lekker afwijkend, vlotte actie, beetje humor en zo vliegt deze tweeëneenhalf uur voorbij. 4*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
18. Malpertuis (1971)
Blood & Gore (niet veel, maar soit), Full Frontal Nudity (ook niet veel), Nederlandstalig - 3 punten
FTV 2 punten - Totaal 68 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15398.jpg?cb=1542895995
Apart filmpje van Belgische bodem, met een nogal mysterieuze, sprookjesachtige sfeer. Pater familias Cassavius ligt op sterven, en al bij leven wordt er naar hem gerefereerd als een duivel en naar zijn huis Malpertuis als een helse plek. Het is in ieder geval een bizar groot labyrint, vol met oneindige lijkende wenteltrappen, rare kelders en zolders, en vol met een brede cast aan vreemde familieleden en typetjes. Het is wel een interessant sfeertje, maar echt heel samenhangend vond ik het allemaal niet. Na de aankondiging van Cassavius dat de erfenis aan de laatste overlevenden toe zou komen had ik ook een soort van Battle Royale achtige onderlinge strijd verwacht, maar daar blijkt niks van waar. Of althans, weinig. Maar wat die figuren allemaal wel een het uitspoken zijn kan ik ook weinig chocola van maken. Zeker in het middenstuk begint het daardoor ook wat te slepen; ook omdat het wel échte typetjes zijn die zo uit een sprookje weg te lijken zijn gelopen, maar niet echt als personen met begrijpelijke motivaties zijn te vatten. Wat gezien het verhaal logisch blijkt, maar goed. Dat fantasy-achtige karakter was ik na een tijdje ook wel wat klaar mee. Al wordt het tegen het einde gelukkig nog een beetje donkerder en maakt het eindelijk z'n horrorlabel nog een beetje waar. 3.0*
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
FTV - 95 min.
Blood/gore - Graphic Violence
Punten : 4 ( Totaal : 18 )
http://1.bp.blogspot.com/-D2R_ewM7-KU/VeSHXr9q9CI/AAAAAAAAKFs/oTEUwDjfwYg/s1600/Scalpel.jpg
Spannend dramatisch verhaal gekruid met wat horrorelementen en met een sterke performance van Judith Chapman in een dubbelrol die leiden tot heel wat wendingen in het verhaal. Leuk verhaal en boeiend om te volgen. Pluspunt is ook nog de climax en het degelijke slot dat erna volgt. Een ontdekking uit de jaren 70.
7/10
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
19. Billie Turf het Dikste Studentje ter Wereld (1978)
Nederlandstalig - 1 punt
FTV, 2 punten - Totaal 71 punten
Gloeiende oliebollen, daar kan ik wel in mee. Billie Turf ken ik van de stripverhalen uit m'n jeugd, al kan ik me er niet heel veel meer van herinneren - behalve dat ie ontzettend dik was en altijd problemen had met meester Kwel. Nou blijkt uit deze film, heel veel meer valt er ook niet te herinneren, want dat is eigenlijk de hele kern. Het is allemaal heel flauwe slapstick, waarbij Billie en zijn vriendje Dolfje een beetje kattekwaad uithalen en er voornamelijk wat makkelijke fysieke komedie is. Met lekker old school 'grappen' over mattenkloppers, taarten stelen, en achtervolgingen door het internaat heen. Maar goed, het is allemaal heel flauw en makkelijk, maar toch ook wel grappig om een keertje gezien te hebben. 2.0*
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Drama, horror 1 pnt
FTV 2 pnt
Total 3 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/36000/36918.jpg?cb=1480432662
Niets verwacht van deze film maar al in het begin werd het mij duidelijk dat ik die verwachting in positie zin bij moest stellen. Dat komt in de eerste plaats omdat Venetië op een zeer fraaie manier werd weergegeven. Alles ook zo herkenbaar voor mij. De kanalen, de straatje, de prachtige historische gebouwen. Schitterend, tja, ik ben er namelijk twee keer geweest.
En dan het verhaal: mooi eerste kwartier waar we een Tino te zien kregen die met verbaasde blikken zag dat de mooie Lucía zich op een zeer sensuele wijze zich uitkleedde om voor hem te poseren. Verder Catherine Deneuve en Vittorio Gassman die toch wel prima acteerwerk afleverden en dan natuurlijk het zeer verrassende einde. In zijn geheel een zeer mooie film waarbij de locatie, de stad Venetië bijdroeg aan een toch wel zeer bijzondere sfeer. Hetzelfde kon trouwens ook gezegd worden van een andere film die zich ook in Venetië afspeelde. Don't Look Now. Ook zo'n mysterieuze film.
4,0*
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
17. The Bionic Woman (1976–1978)
Season 2 episode 13: Doomsday Is Tomorrow (1977) 4*
Season 2 episode 14: Doomsday Is Tomorrow: Part 2 (1977) 5*
FTV
Thema's: Action, Sci-fi, War/Terrorism
5 punten
Totaalscore: 77 punten
Had je altijd met die series. De dubbele aflevering, moest je echt een week wachten voor het vervolg. De Man van Zes Miljoen werd in Nederland uitgezonden, daar keek ik ook wel naar. Mijn buurjongetje had zelfs de man van zes miljoen action figure pop. Geen idee eigenlijk of The Bionic Woman ook in Nederland werd uitgezonden, we wisten wel dat er ook een vrouw van zes miljoen was, maar volgens mij zijn er wat afleveringen waarbij Lee Majors en Lindsay Wagner beiden te zien zijn. Veel van die bionische krachten krijg je met name door de fast forward knop en de achterstevoren afspelen knop, maar deze topaflevering is erg goed. Prof heeft doomsday machine gebouwd die al het leven op aarde vernietigd als er maar één iemand een kernwapen gebruikt. VS overtuigd, USSR overtuigd, Europa en Azië overtuigd, maar eigenwijze Midden-Oosten gaat toch een kernproef doen. De vrouw van zes miljoen mag dan proberen de doomsday machine te stoppen, die beheerd wordt door supercomputer Alex, een soort neefje van HAL.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Billie Turf huurde ik als kind bij de plaatselijke videotheek Woland. Heel wat banden van gezien, maar dan hebben we het wel over meer dan 30 jaar geleden. Vraag me af hoeveel ik nog zou herkennen als ik het terug zou zien. Ik herinner me een vrouw/meisje met heel kort jongensachtig haar, maar dat is het wel zo'n beetje.
Zal je zien dat die in Bassie en Adriaan oid zat 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
04. Moonraker (1979)
Action + Sciencefiction: 2 punten
FTV: 2 punten
Totaal: 14 punten
https://theactionelite.com/wp-content/uploads/2019/09/moonraker.jpg
Het is nu al een paar delen gebleken dat ik met ‘James Bond’ een haat-liefde relatie leidt en het eigenlijk elke film wel een verassing is of het dit keer ga waarderen en/of leuk ga vinden. De serie kent aardig goede titels (al) en ook kent hij al erge dompers die zeker niet het niveau haalden wat zijn voorgangers haalde. Zeker omdat het gezicht van bond regelmatig mag veranderen is het altijd een vraag of de ‘nieuwe’ het beter doet. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ík ‘Roger Moore’ ook een leuke ‘Bond’ vind en heeft het als persoon wel leuk gedaan (ook de vorige delen) maar wederom was de film en de opbouw van deze erg saai en ook dit keer was het verhaal niet heel bijzonder.
ZZ TOP
-
- 507 messages
- 2187 votes
3. Nightmare in Badham County (1976)
FTV
Thema's: Full Frontal nudity, Women in Prison
4 punten. Totaal 11 punten.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/93000/93264.jpg?cb=1491992389
Ik heb zelf een hele collectie films op mijn harde schijf. Ooit in een ver verleden (nou ja, zo oud ben ik niet) in overvloed gepindakaasd. Dat ik nu eigenlijk zoveel keus heb, dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen.
Maar nu ik alles netjes geordend heb op Plex, wordt de keuze al iets makkelijker. Zeker met de shuffle-functie die Plex tegenwoordig heeft. En zo kwam ik uit bij deze film.
De film is op zich prima. Goed acteerwerk (vaak met deze films is dat een stuk minder), goede opbouw en een goed verhaal. De sherrif levert ook een puike prestatie, want van zijn scènes kreeg je wel een naar gevoel moet ik zeggen.
Wel is het allemaal wat braafjes tegenover wat ik hier allemaal voorbij zie komen 
3.0*
FTV
2 punten. Totaal 13 punten.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1716.jpg?cb=1548435593
Leuke film. Met een uitstekende rol van Peter Sellers. Speelt zijn rol erg sterk, vooral mooi om te zien hoe wereldvreemd zijn personage is. Zeer fijne acteur. Allemaal wel een tikje ongeloofwaardig en misschien qua speelduur iets te lang, maar het einde is perfect voor deze film, waardoor mijn score een halfje omhoog gaat.
3.5*
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
5. Alice in Wonderland: An X-Rated Musical Fantasy (1976)
Thema's: Feminism, Full Frontal nudity, Sex, Sex Comedie, sexploitation (5 punten)
FTV: Ja (2 punten)
Punten: 7 punten (Totaal 37)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/53000/53395.jpg?cb=1367860526
https://www.miraloop.com/en/upload/img/image-w12801.jpg
https://www.miraloop.com/en/upload/img/21016764_20130701145956074-r_1280_720-f_jpg-q_x-xxyxx_1.jpg
Op deze film ben ik gekomen via een eenvoudige zoektocht op MovieMeter en vertelt het verhaal van "Alice in Wonderland", met dan in een uitvoering met zingen (nooit echt vervelend), dansen, naaktheid en expliciete beelden en daarbij moet je denken aan masturbatie, pijpen, beffen, neuken en klaarkomen (als ik het goed geteld heb, dat zat dat er vier keren in, waaronder twee keer door hoofdrolspeelster Kristine DeBell, die er niet alleen leuk en mooi uitzag, zie toegevoegde foto's, maar ook nog eens redelijk goed acteerde).
Dit is niet een ordinaire porno film, maar juist een volwassen film met een zekere charme en stijl. Als je van een Komedie film met veel naaktheid, expliciete beelden, zingen en danssen houdt, dan zal je je zeker vermaken met deze jaren 70 uitvoering van "Alice in Wonderland", die het klassieke verhaal van "Alice in Wonderland" volgt (maar dan in een andere uitvoering) en daarin verschijnen ook de bekende personages zoals bijvoorbeeld "The White Rabbit" (niet verwarren met het uitstekende nummer "White Rabbit" van de psychedelische rockband "Jefferson Airplane"), "Mad Hatter", "Tweedledum" en "Tweedledee" en de "Queen of Hearts" en de laatste loopt steeds volledig naakt rond, met daarbij een hart getekend rond haar schaamstreek. Ze is immers namelijk de "Queen of Hearts" 
In de jaren 70 (en ook de beginjaren 80) nam men het niet zo nauw met incest en naaktheid m.b.t. minderjarigen, want de rollen van "Tweedledum" en "Tweedledee" werden gespeeld door broer en zus (ze lijken ook best op elkaar) en beiden hebben met elkaar seks (ze waren wel meerderjarig).
Hoewel ik meestal een hekel heb aan films waarin gezongen en gedanst wordt, had ik dat bij deze film niet, want zowel de liedjes als het dansen werd leuk uitgevoerd en meestal is daarbij ook wat naaktheid te zien, zoals van twee verpleegsters die zich uitkleden. Omdat de film ook maar iets van 75 minuten duurt, heb ik me goed vermaakt met deze Komedie / Erotiek uitvoering van "Alice in Wonderland" (of misschien passender "Alice in Pornoland").
scorsese
-
- 13161 messages
- 11072 votes
7. A Boy and His Dog (Film, 1975)
FTV, sci-fi, full frontal nudity.
4 punten. Totaal: 20 punten.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8297.300.jpg?cb=1589105371
Redelijke film waarin een jongeman samen met zijn hond rondwaart in een postapocalyptische wereld. De titel doet wellicht vermoeden dat het hier om een kinderfilm gaat, maar dat is allermins het geval. Eigenzinnig en origineel (zowel inhoudelijk als de hele aankleding). Qua verhaal valt het wat tegen en het is vaak wat eentonig. Het commentaar van de hond is wel vermakelijk, maar de stem is vrij irritant. Een nipte 3.0 sterren.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Thema's: Actie, Feminism, Full frontal, Sex, Sex comedy, Sexploitation, Sci-fi (7 punten)
FTV: Ja (2 punten)
Punten: 9 punten (Totaal 46)
https://pics.filmaffinity.com/Flesh_Gordon-877397469-large.jpg
Deze film heb ik gekeken op aanraden van "alexspyforever" en andere foto's over deze film zal ik dit keer niet plaatsen, want die heeft "alexspyforever" al genoeg geplaatst en op één daarvan is o.a. pornoactrice Candy Samples (in 2019 overleden op 91 jarige leeftijd) te zien, die destijds ruim in de 40 was (dat is ook wel te zien
)
Ik was bekend met de pulpfilm "Flash Gordon" uit 1980, die ik vreselijk slecht vond, maar van "Flesh Gordon" had ik nog niet gehoord, maar ik heb me er wel veel beter mee vermaakt. Dit is natuurlijk ook een pulpfilm, maar wel eentje met veel naaktheid, fraaie special effecten en fraaie decors, waardoor deze film tenminste charme en stijl heeft (net zoals "Alice in Wonderland: An X-Rated Musical Fantasy (1976)").
Het verhaal zit leuk in elkaar en alle personages hebben leuke woordspelingen en seksuele toespelingen zoals Flesh Gordon en Dr. Flexi Jerkoff. Het is misschien best flauw, maar ik vond het opzicht wel grappig om "Flesh" voortdurend "Jerkoff!" te horen roepen. Na circa 67 minuten zit er ook letterlijk een pauze in de film, waarna deze na circa 2 minuten weer verder gaat.
"alexspyforever" heeft zich niet echt vermaakt met deze jaren 70 Komedie / Erotiek film, maar ik wel. Ik begon deze film in eerste instantie te kijken op vrijdagavond rond 23:00 uur (meestal het tijdstip in het weekend waario ik een film ga kijken), maar vanwege slaapgebrek (maandag t/m vrijdag heb ik ongeveer 4 uur geslapen per dag) ben ik regelmatig in slaag gesukkeld en rond 24:00 uur definitief, waardoor ik de film op zaterdagavond heb afgekeken.
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
(maandag t/m vrijdag heb ik ongeveer 4 uur geslapen per dag)
Dat is een zwak argument, hoor. Behalve misschien babies heeft IEDEREEN genoeg aan 3 à 4 uur slaap per dag.
De rest kan je 's nachts inhalen.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Dat is een zwak argument, hoor. Behalve misschien babies heeft IEDEREEN genoeg aan 3 à 4 uur slaap per dag.
De rest kan je 's nachts inhalen.
De rest haal ik juist in het weekend in, 4 uur slaap per werkdag (meestal opstaan rond 5:25 uur, behalve dan als ik thuis werk, dan is het namelijk 6:45 uur) is natuurlijk niet veel en is ook niet bevorderlijk.
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
4 uur slaap per werkdag.
Was, voor alle duidelijkheid, maar een grapje, hoor.
Met 4u/dag bedoel ik letterlijk 'overdag', zoiets als 4u siesta, en daarna kan je 's nachts nog 6 of 7 of 8u slapen.... 
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Billie Turf huurde ik als kind bij de plaatselijke videotheek Woland. Heel wat banden van gezien, maar dan hebben we het wel over meer dan 30 jaar geleden. Vraag me af hoeveel ik nog zou herkennen als ik het terug zou zien. Ik herinner me een vrouw/meisje met heel kort jongensachtig haar, maar dat is het wel zo'n beetje.
Zal je zien dat die in Bassie en Adriaan oid zat
Klinkt als de kokkin, die een redelijk prominente bijrol heeft als ordehandhaafster (en bewaker van de keuken natuurlijk). Ik zou iig niet heel veel moeite doen om deze films te herkijken, eerlijk gezegd