- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- 132 jaar film challenge
132 jaar film challenge
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
38. El Barón del Terror (1962) aka The Brainiac
Categorie: Latin America
77 minuten - FTV
Punten: 77 + 8 = 85
Totaal: 85 + 3178 = 3263
https://images.justwatch.com/backdrop/31826873/s1440/the-brainiac
Ik mag de Mexicaanse horror wel al zijn ze niet allemaal even sterk. Deze heb ik om een bepaalde reden steeds overgeslagen. Misschien omdat het monster in de poster er volstrekt belachelijk uitziet? Wel in alle eerlijkheid het ziet er ook zo uit in de film. Het heeft wel iets creatiefs zo een monster met een lange gespleten tong (wel opvallend nep) en handen die van insecten of krabben komen.
Nu had deze film wel in het rijtje kunnen passen zo slecht dat ie goed wordt, want serieus kun je dit niet nemen. De film is zeker wel serieus bedoeld, maar valt veel te vaak in herhaling. Hypnotiserende blik om een vrouw te verleiden of een man te doen verstijven van schrik. Zo wordt elke wraakmoord afgehaspeld. Hier had er toch meer diversiteit aan de dag mogen worden gelegd.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
50 Ferris Bueller's Day Off (1986)
Categorie : Teenager/young adults
103 min. - FTV
Punten : 103 + 10 = 113
Totaal : 5402 + 113 = 5515
https://posteritati.com/posters/000/000/057/189/ferris-buellers-day-off-md-web.jpg
Zeer luchtige film met weinig verhaal, maar wel met een belangrijke boodschap, namelijk pluk de dag want het leven is maar kort. De film is zeker onderhoudend en heeft een aardige cast. Maar echt komisch is het echter niet. Er zitten weinig grappige momenten in de film . De komische situaties komen vooral van de rector ( Jones ) die het spijbelen van Ferris Bueller wil aanpakken en zelf op onderzoek gaat. De aanwezige muziek zorgt dat de film ook wel een leuk sfeertje krijgt. Charlie Sheen heeft hier een klein rolletje als een stoere jongen in het politiekantoor. Degelijk, maar meer ook niet. 6/10
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Categorie: Devils/Demons
90 minuten - FTV
Punten: 90 + 9 = 99
Totaal: 1237 + 99 = 1336
https://www.killerhorrorcritic.com/uploads/9/6/8/2/968225/published/trap.jpg?1586368775
Op zich een heel behoorlijke horror die bezetenheid in verband brengt met psychologische instabiliteit en een goede beklemmende sfeer weet op te roepen.
Helaas ook een film met minpunten. Veel spannende scènes zijn (irritant) donker gefilmd. Ander minpuntje is de te luide score, die nogal voorspelbaar wordt ingezet bij de junpscares. Het grootste minpunt is echter het mannelijke hoofdpersonage dat een hele hoge schrille stem heeft. Een stem die mij zodanig irriteerde dat ik er steeds door werd afgeleid. Een verschrikkelijke miscast en dodelijk voor het filmplezier.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
39. Molokai: The Story of Father Damien (1999)
Categorie: Biography/True Story
109 minuten - FTV
Punten: 109 + 11 = 120
Totaal: 120 + 3263 = 3383
https://assets.mubicdn.net/images/film/46322/image-w1280.jpg?1445899626
In de lessen godsdienst op de katholieke lagere school kon je er niet omheen, het verhaal van pater Damiaan de weldoener die zich het lot van de melaatsen aantrok. Uiteindelijk is hij eerst zalig verklaard en nadien heilig (volkomen terecht naar mijn mening). Hij is waarlijk een held net zoals alle zorgverleners de dag van vandaag.
Wellicht dat een doucumentaire een nauwkeuriger beeld had kunnen geven hoe het werkelijk was verlopen op Molokai maar dat zou minder boeiend of pakkend zijn geweest. Er zijn enkel verhalen en foto's en geen filmbeelden gezien het medium toen nog in de kinderschoenen stond.
De film richt zich bijna geheel op het verblijf van Damiaan op Molokai. We zien hem in het begin heel even in het klooster waarbij hij zich vrijwillig aanbiedt om naar Molokai te gaan maar alles wat hij ervoor heeft meegemaakt wordt overgeslagen.
De film kent pakkende scènes zoals het bezoek van de Hawaiiaane prinses aan de kolonie, de redding van nieuwe melaatsen die anders allemaal aan de verdrinkingsdood zouden sterven, de dokter die vol enthousiasme wil komen helpen en permanent te blijven maar na het zien van de ernst van de ziekte besluit hij toch om het bij regelmatige bezoekjes te houden, de nonnen die na lang aandringen en tegenwerking van de overheid toch mogen gaan helpen.
De film kent ook minpunten. Zo zijn de overgangen en tijdsprongen soms abrupt en is het bij momenten onduidelijk waar men zich bevindt. Het hele conflict van Damiaan met zijn oversten en de eerste minister zijn veel minder interessant en hadden mogen worden ingekort.
Acteerprestaties zijn sterk met voorop David Wenham die de rol van de pater op zich neemt.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
46. Berserk! (1967)
Categorie: Circus
FTV, 96 minuten - 106 punten
Totaal: 5294 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18276.jpg?cb=1528755998
Een niemendalletje van een film, maar op zich wel een vermakelijk niemendalletje. Joan Crawford speelt een keiharde uitbaatster van een circus, waar op een gegeven moment artiest na artiest het loodje legt. De film is een soort van whodunit, met een paar korte moordscenes, in een circussetting. Het is best wel vermakelijk, ook omdat er regelmatig wat circusacts voorbijkomen om voor wat vermaak te zorgen, en het ziet er prima en kleurrijk uit. De cast is nogal wisselend, Joan Crawford en sommige van de agenten doen het prima, maar met name de circusartiesten zijn vooral uitgekozen vanwege hun circuskwaliteiten, en niet om hun acteertalent. Echt spannend wordt het verder niet, en de anderhalf uur was wel lang voor deze film, maar voor een loze ochtend was dit best wel oke. 3.0*
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Categorie : Witches
FTV
Punten : 95 min +10= 105 min.
Totaal : 3418+105 = 3523
https://i.pinimg.com/736x/0c/58/59/0c5859afa3287fb535fed18105b84e53.jpg
Zeer vermakelijke (tiener) horrorfilm. Zoiets als het bijna volwassen (en betere) zusje van Goosebumps. De rebellerende tiener Ben. Ouders in een echtscheiding. Zomervakantie in een kustplaatsje aan de oostkust waar vader woont. Strandfeest, alcohol nuttigen, lokale pestkoppen en flirten met de meisjes. Tja en als je buren getatoeëerde, alternatieve-types zijn moet dat natuurlijk wel misgaan; bloemen verwelken, kinderen verdwijnen en volwassen lijden aan geheugenverlies. Arme Ben niemand wil hem geloven dat er een kwaadaardige woudgeest bezig is.
De make-up en visuele effecten van de heks zijn de grootste trekpleister van deze prima horrorfilm. Al had het schrijfwerk wel iets beter gemogen. Het personage van Ben toont weinig interactie en de krachten van de heks waren vrij random en ook het waarom werd niet geheel duidelijk. Cinematografie was het zeker oké en bevatte een aantal leuke angstverhogende scenes; gaaf was het shot vanaf de trap naar beneden terwijl Abbie bij Ben's voordeur stond. Ja de schrik/angst waren zeker effectief! De film doet heel veel goed, helaas waren er ook dingen die me een beetje teleurstelde. Uiteindelijk was dit voor mij toch een erg positieve kijkervaring.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
34. The Lodge (2019)
Categorie : Snow & Ice
FTV
Punten : 108 min +11 = 119 min.
Totaal : 3523+119 = 3642
https://denachtvlinders.nl/wp-content/uploads/2019/09/the-lodge-poster.jpg
De setting, acteerprestaties en de technische kwaliteit zijn prima in orde. Maar het Oostenrijkse regisseursduo Severin Fiala en Veronika Franz spelen met hun de eerste grote Engelstalige film een beetje op te veilig. Ze wijken niet heel ver af van de formule waarvan ze weten dat die al eerder heeft gewerkt. (hun prima debuut Ich Seh Ich Seh (Goodnight Mommy) uit 2014)
De film is een zogenaamde slow-burner, bevat nergens CGI en gaat verder voor onderhuidse horror. Nu hint de film in tweederde van de tijd ergens op. Van begin tot eind hangt er voelbare spanning. Het poppenhuis speelt een rol in de film maar uiteindelijk gebeurt daar niet veel mee. Het diende slechts als stemmingmaker. Ook andere opgeworpen hints komen nergens meer terug. Ze krijgen geen uitleg of vervolg, ze diende slecht één doel: spanning opbouwen. Het zijn alleen trucjes voor sfeer en dat vond ik toch een groot mankement aan deze film. Er zat zeker potentie in deze film, maar dan had men met de ontknoping wat beter uit moeten pakken. Slecht was het niet maar ik had hier wat beters van verwacht.
Aardig is misschien nog om te vermelden is dat: hoewel haar rol maar klein is, de moeder niemand minder dan Alicia Silverstone is. En dat de film mede geproduceerd is door Hammer, het oude Britse horrorhuis.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
35. Pusher (1996)
Categorie : Crime
FTV
Punten : 105 min +11 = 116 min.
Totaal : 3642+116 = 3758
https://www.vortexcultural.com.br/images/2013/02/pusher1.jpg
Regisseur Nicolas Winding Refn begon zijn carrière met deze film. En nu weet ik niet goed of het scenario voor die tijd nog origineel was, maar de drugsdealer, die in de problemen komt als hij zijn leverancier niet meer kan terugbetalen, vond ik best voorspelbaar (volgens mij was het toen al vrij standaard). Gelukkig zijn er ook een paar andere, betere kwaliteiten. Zo is de film geheel opgenomen met ongepolijst 16mm-camerawerk (handcamera's) Deze non-stop beweging draagt echt bij aan de film. En door zo te filmen wist hij geslaagd en realistisch drugsmilieu van Kopenhagen neer te zetten. Daarnaast kan de prent ook bogen aardige spanningsboog en op goeie acteerprestaties. Over een tijdsspanne van zeven dagen volg je de kleine drugsdealer Frank, die erg overtuigend wordt neergezet door Kim Bodnia. Verder zijn er een aantal puike bijrollen van onder meer een amikale Zlatko Burić en Mads Mikkelsen. De dialogen die de gangsters voeren zijn bij vlagen ook best hilarisch en er is geen happy-Hollywood- end!
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
28. Zombieland: Double Tap (2019)
Categorie: Comedy
99 minuten
FTV
Punten: 99 + 10 = 109
Subtotaal: 3300 + 109 = 3409 punten
Persoonlijke filmwaardering: 3☆
https://pmcdeadline2.files.wordpress.com/2019/07/zombieland-double-tap.jpg?w=681&h=383&crop=1
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Categorie: Experimental/Arthouse
108 minuten
FTV
Punten: 108 + 11 = 119
Subtotaal: 3409 + 119 = 3528 punten
Persoonlijke filmwaardering: 3☆
When nature turns evil, true terror awaits.
https://thefilmist.files.wordpress.com/2009/11/antichrist.jpg
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
12. Bedknobs and Broomsticks (1971)
Categorie: Witches
117 minuten
FTV
Punten: 117 + 12 = 129 punten
Totaal = 1346 punten
https://cdn.zabludowiczcollection.com/exhibitions-events/toby-ziegler/_thirdFull/film-club-bedknobs-and-broomsticks.jpg?mtime=20150223121858&focal=none
Leuke Disney-film hoor! Wij hadden vroeger een 8mm-filmpje met een bizarre voetbalwedstrijd tussen dieren en met een mens als scheidsrechter, jarenlang naar op zoek geweest en dat blijkt een stukje uit deze film te zijn! Wordt zelfs nog overtroffen door de invasie van Engeland. Musical stukjes, live/animatie, hekserij en machinegeweren en met name het oudste jongetje is nogal een beetje lastig kind. Verouderde, tegenvallende Disney? Ik vind dit toch wel hoogst vermakelijk en zelfs erg leuk gemaakt. Iets minder zoet ook dan de meeste Disney-films.
(4*)
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : circus
71 min. - FTV
Punten : 71 + 7 = 78
Totaal : 5515 + 78 = 5593
Smaakt naar meer....
Chaplin, een icoon....en toch weet ik er blijkbaar niet zo veel van.... 
Natuurlijk een paar films van Chaplin vroeger gezien, maar meestal stukjes van een film. Modern Times is volgens mij de enige film die ik helemaal gezien heb. The Gold Rush, daar twijfel ik over.... voor de rest vooral fragmenten gezien uit short filmpjes... . In deze challenge heb ik The Kid gezien die ik wel leuk vond.
Nu was ik op zoek naar thema circus voor deze challenge en ik kwam toevallig weer bij Chaplin uit met The Circus. En opnieuw vind ik dit een toffe, leuke film die ondanks het een silent is nergens weet te vervelen. Het wordt allemaal heel luchtig en vlot gebracht. Er zitten een paar leuke ideeën in de film en de uitvoeringen met daarbij de fratsen van Chaplin in het circus zijn echt leuk om te zien. De aanwezige muziek is ook van Chaplin. De fijne muziek zorgt ervoor dat de film vlot verloopt en dat het typische silent gevoel toch wat achterwege blijft. Tof filmpje ! 7,5/10
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: Fantasy/Fairy Tale
88 minuten
FTV
Punten: 88 + 9 = 97
Totaal = 5300 punten
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2019/08/sophia-lillis-gretel.png
Schandalig laag gemiddelde voor deze bijzondere versie van het bekende sprookje, zeg er eens wat van joolstein.
Het is een psychologisch drama geworden met een bovennatuurlijk laagje. Donker, grauw, klein beetje artsy, maar vooral heel erg goed. Wat heeft deze mij positief verrast zeg: 4*
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: 2010s
93 minuten
FTV
Punten: 93 + 9 = 102
Totaal = 5402 punten
https://www.filminquiry.com/wp-content/uploads/2020/02/Come-To-Daddy-Elijah-Wood-Film-750x400-1.jpg
*gaap*; er gebeurt vrijwel niets in dit oersaaie, voorspelbare filmpje met flinterdun verhaal. Niet leuk, niet quirky, niet spannend; gewoon heel erg saai. 2*
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Categorie: Telephone...
89 minuten - FTV
Punten: 89 + 9 = 98
Totaal: 1336 + 98 = 1434
Een spannend sci-fi mysterie dat zich in de jaren 50 afspeelt. De nadruk ligt niet op de actie maar op de personages en de sfeer. Suggestief en cinematografisch dik in orde. Erg fijn.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Categorie: Mutations
87 minuten
FTV
Punten: 87 + 9 = 96
Subtotaal: 666 + 96 = 762
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4369.jpg?cb=1382702913
Dit is camp van de hoogste plank en daarom misschien niet helemaal mijn ding. Zoveel over-acting, zoveel onsympathieke personages. Desondanks heb ik me wel erg vermaakt met de effecten en het geweld *2,5
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
47. The SpongeBob Movie: Sponge out of Water (2015)
Categorie: Animation
FTV, 93 minuten - 102 punten
Totaal: 5396 punten
Het was even tijd voor kwaliteitscinema. Spongebob, held van menig brakke ochtend, is terug voor een nieuw avontuur, en het is precies wat je kan verwachten. Ik snap heel goed dat sommige mensen dit flauw of kinderachtig vinden, of moe worden van de absurde wendingen en sommige karakters. Maar ik vermaak me er wel mee. Om eerlijk te zijn, de film is eigenlijk niet heel veel meer dan een tot film uitgerekte serie episodes, waar meerdere zoektochten naar het geheime recept van de Crabby Patty centraal staan. Verwacht geen vernieuwende zaken, het is voornamelijk dezelfde anarchistische, drukke humor die ook in de serie centraal staat, en die ik wel kan hebben. Menig geslaagd grap en ook menig wat minder geslaagde grap, en uiteindelijk wellicht niet beter dan je in de serie zal zien. Leuk voor mensen die Spongebob al leuk vinden, maar het zal geen nieuwe zieltjes winnen ben ik bang. 3.0*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3842 votes
Categorie : based on true events
FTV
Punten: 125 + 13 = 138
Subtotaal: 3497
38. Sharktopus vs. Pteracuda (2014)
Categorie : fish/water life
FTV
Punten: 84 + 8 = 92
Subtotaal: 3589
Categorie : musical
FTV
Punten: 126 + 13 = 139
Subtotaal: 3728
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3842 votes
oh nee, ik was aan het twijfelen of ik flight of the living dead wel bij air zou zetten. Ik had daar eigenlijk een andere voor voorzien. Namelijk 7500 (2018) Maar aangezien deze niks leek te worden dacht ik, ik zet deze erbij en ik vindt me wel een andere voor onder zombies te zetten.
Nu zit 7500 toch ineens bij de nieuwe aanvoer van films.

alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie: Fantasy/Fairy Tale
88 minuten
FTV
Punten: 88 + 9 = 97
Totaal = 5300 punten
(afbeelding)
Schandalig laag gemiddelde voor deze bijzondere versie van het bekende sprookje, zeg er eens wat van joolstein.
Het is een psychologisch drama geworden met een bovennatuurlijk laagje. Donker, grauw, klein beetje artsy, maar vooral heel erg goed. Wat heeft deze mij positief verrast zeg: 4*
Hans en Grietje is echt wel horror, een heks die kinderen opeet. Op zich klinkt het leuk als ze er een andere wending aan willen geven en dat het zich niet in de moderne tijd afspeelt of gemoderniseerd is naar een tienerpubliek klinkt ook aantrekkelijk. Maar als ik de negatieve reacties lees is het vooral dat horroraspect dat lijkt te ontbreken hetgeen mij ook het meest zou aanspreken.Veel psychologie daar zit ik nu ook weer niet te wachten, beetje een degout van gekregen.
Hollywood007 ben je de tel kwijt?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
40. It (1927)
Categorie: Romance
76 minuten - FTV
Punten: 76 + 7 = 83
Totaal: 83 + 3383 = 3466
Romcom is niet mijn ding maar ik was nieuwsgierig hoe ze dit soort genres aanpakten in de silent film periode. Al stelt het verhaaltje niet veel voor het was best een leuke zit. De comedy die dan vooral van William Austin met zijn grote ogen moet komen valt best wel mee. Sowieso is hij een boeiender karakter dan zijn vriend Antonio Moreno. Gelukkig is er Clara Bow, misschien geen uitzonderlijke schoonheid maar wat een presence. De ene keer verleidelijk, de andere keer ondeugend, soms zelfs een tikkeltje gemeen maar ook vooral met het hart op de juiste plaats. Wat ze ook doet, ze steelt zonder meer de show. Tegenwoordig zouden we dit een vrouw met ballen noemen. Het valt op dat er in de cinema pre Hayes code wel vaker sterke vrouwen hadden. Als ik denk aan grote productiehuizen zoals Universal en Hammer waar het meestal om (oude) mannen draaide en de vrouwen meestal werden neergezet als damsels in distress. Hm geef mij dan toch maar liever films als deze met een leading lady die de mannen naar huis speelt.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3842 votes
Hollywood007 ben je de tel kwijt?
Oeps, we zullen zeggen dat het van de warmte is 
Aangepast 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3842 votes
Ik wou deze zien voor arthouse maar ik ben terughoudend omdat veel van deze arthouse films nogal traag zijn en ik hou echt niet van slow burns. Is deze ook zo traag?
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Zeker traag. Maar om dit Arthouse te noemen gaat wat ver.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Ik wou deze zien voor arthouse maar ik ben terughoudend omdat veel van deze arthouse films nogal traag zijn en ik hou echt niet van slow burns. Is deze ook zo traag?
Misschien ben ik ook wel bevooroordeeld (de beste film van dit jaar)maar dit is inderdaad geen Arthouse, het kom meer in de buurt van de The VVitch (al is dat dan weer wel meer Arthouse) of de oude films van weleer. Denk bv. aan The Haunting (1963), The Innocents (1961) of het oeuvre van Val Lewton. Maar wel geheel op zijn eigen manier! Sfeer en onderhuidse angsten. Maar met een moderne insteek! Zodoende is de dialoog tussen de heks en Grietje vaak ook over hoe vrouwen de wereld beter kunnen maken/bezitten. En nee, ouderwetse angsten om kinderen bang te maken dat ze worden opgegeten, zit er niet in!
Er zijn enorm veel negatieve reactie van kijkers die denken dat horrorfilms alleen maar vermaak moeten zijn zoals The Conjuring of A Quiet Place Of dat er anders liters bloed moeten rondvliegen. Daar is verder ook niets mis mee maar tja... als een film dat eens niet is. Weet niet wat dat is met de stijl van regisseur Oz Perkins is die te moeilijk? Zijn andere film hebben ook al belachelijk laag gemiddelde. Willen kijkers dan echt alleen maar boe-volume-knop-op-tien filmpjes?.
Ik vind de ratings dan ook belachelijk! Lager dan Annabelle of zelfs The Nun?? Ja echt...of zoiets als Don't Breathe (2016), een middenmoter, die zelfs een belachelijk veel te hoge score krijg.
Zo Shaky heb ik er toch wat gezegd 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zeker traag. Maar om dit Arthouse te noemen gaat wat ver.
Nu jullie het toch over arthouse hebben, ik dacht laat ik deze categorie maar afhaspelen. Uiteraard de korst mogelijke film gekozen maar vond het alsnog een lange zit omdat er totaal geen verhaal in zat.
41. La coquille et le clergyman (1928) - IMDb
Categorie: Experimental/Arthouse
41 minuten - FTV
Punten: 41 + 4 = 45
Totaal: 45 + 3466 = 3511
https://lisathatcher.files.wordpress.com/2012/12/dulac_image2.jpg?w=584
Deze film is zeker surealistisch te noemen als blijft het in tegenstelling tot Un Chien andalou van Bunuel toch nog vrij braaf en het schok en bizarre gehalte valt nog wel mee. Het verhaal is over een man van de clerus, een geestelijke die geobsedeerd wordt door de vrouw van een generaal. Voor zo een eenvoudig gegeven is 40 minuten veel te lang. Opvallend is het ontbloten van een paar borsten. Tja regels over de goede zeden kwamen pas iets later maar zelfs in de silent periode ken ik er maar heel weinig met naakt. En als kijker verwacht je u daar ook niet aan.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
13. Westworld (1973)
Categorie: Robots & Machines
88 minuten
RW
Punten: 88 punten
Totaal = 1434 punten
In de herziening. Blijft toch een geweldige film. Typisch Crichton ook. Pretpark in westernstijl, met robots die je gewoon dood kan schieten en veilig natuurlijk want die robots zijn natuurlijk allemaal wel zo beveiligd dat ze de gasten niets aandoen. Yul Brunner had al heel wat westerns gedaan en speelt hier zo'n beetje de rol van z'n leven ... wederom in western-setting, maar nu als robot.
(5*)
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
30. Blackmail (1929)
Categorie: 1920s
84 minuten
FTV
Punten: 84 + 8 = 92
Subtotaal: 3528 + 92 = 3620 punten
Persoonlijke filmwaardering: 2☆
Hold everything till you've heard this one!
https://dke5v6f0ii5td.cloudfront.net/a1ib000000AICJOAA5-500x300.jpg
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: Turkey
119 minuten
FTV
Punten: 119 + 12 = 131
Totaal = 5533 punten
https://i.pinimg.com/originals/7e/88/e6/7e88e683f231a9a4d73ef5c701c65dd9.jpg
die openingsscène... Nou, dan weet je wel meteen in wat voor shit-storm je beland bent. Het slaat nergens op; heel de film wil hip en cool overkomen, maar doet dat zo vreselijk geforceerd dat het gewoon hilarisch is om te zien hoe slecht dit kan gaan worden. En met 119 minuten speelduur kan ik beloven dat het nog héél slecht gaat worden. Het verhaal klopt van geen kanten, de personages zijn karikaturen en de bad guys oersaai. Toch geef ik maar een kleine onvoldoende omdat het wel geinig was om te zien welke fouten of bullcrap je van te voren al kon voorspellen (heel wat, kan ik je zeggen) en omdat het er wel allemaal vrij gelikt uitziet en klinkt qua kleuren en muziek: 2,5*
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
36. Pusher II (2004)
Categorie : 2000s
FTV
Punten : 95 min +10 = 105 min.
Totaal : 3758+105= 3863
https://www.gstatic.com/tv/thumb/v22vodart/162741/p162741_v_v8_ab.jpg
Tweede deel in de de Pusher-trilogie. Ditmaal volg je het personage Tonny, een vriend van Frank en had een kleine rol in ‘Pusher’, maar in ‘Pusher II’ is hij degene om wie het draait. Tonny komt net uit de gevangenis en probeert zijn leven weer op de rails te krijgen. Dat valt niet mee met zijn vader gangsterbaas 'The Duke' (De Hertog) en een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel voor 'zijn' kind. De zoektocht van Frank naar geld heeft ditmaal plaatsgemaakt voor het leed van Tonny wederom prima gespeeld door Mads Mikkelsen. Het Handheld camerawerk wat de agressieve toon versterkt is gebleven. Verder van hetzelfde een film gerichte op de drugshandel van Kopenhagen ( Deense onderwereld). Nieuw was een korte blik in de seksindustrie. Misschien iets minder als zijn voorganger, maar nog steeds het aanzien meer dan waard.