- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- 132 jaar film challenge
132 jaar film challenge
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: Reptiles/Amphibians
85 minuten
FTV
Punten: 85 + 9 = 94
Totaal = 4646 punten
Aardig tussendoortje, maar niets bijzonders. Grote kans dat ik over een maand weinig meer over deze film weet. 5,5/10: 3*
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : clowns
109 min. - FTV
Punten : 109 + 11 = 120
Totaal : 4877 + 120 = 4997
https://crypticrock.com/wp-content/uploads/2020/02/clown-2.jpg
Flauwe, vervelende film over clowns die hun status in eigen dorp hoog houden door aankleding, gevaarlijke spelletjes onderling en opvoeringen met dodelijke afloop voor eigen dorpsbewoners. De kills zijn matig qua uitvoering en het verhaal heeft wel enkele plotgaten. De voortzetting om de clowns in het dorp in aantal te verhogen is wel een leuk gegeven. Maar dat is ook het enige positieve punt in deze film.
De cast acteert zwak en qua spanning is er niks te beleven. 2/10
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Categorie: Body horror
90 minuten
FTV
Punten: 90 + 9 = 99
Subtotaal: 568 + 99 = 666
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1082.jpg?cb=1556571462
Geen enorme fan van deze cultklassieker. De film is echt smering, maar heeft ook een heel hoog camp-gehalte. Verder is het idee van de box heel interessant, eveneens de monsters. Helaas zijn de andere karakters niet interessant en zijn alle keuzes en wendingen niet heel goed. *2,5
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
45 Someone's Watching Me! (1978)
Categorie : appartement
98 min. - FTV
Punten : 98 + 10 = 108
Totaal : 4997 + 108 = 5105
https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18780.jpg?cb=1499072600
Een degelijke thriller met wat elementen van Hitchcock die wisselvallig van uitvoering zijn. Bijvoorbeeld het gebruik van de telescoop en het voyeurisme zijn weer sterke troeven. Ook het camerawerk verdient lof want de indeling en de stijl van het appartement krijgt de nodige aandacht en tegelijkertijd door de opbouw wordt de spanning daardoor verhoogd. De telefoon krijgt ook vaak de aandacht en het rinkelen zorgt voor een dreigende spanningssfeer. Anderzijds de scène waarin Lauren Hutton zich verstopt onder een trottoirrooster is op zich wel een sterke scène op gebied van spanning, maar ergens ook wel een beetje hilarisch qua uitvoering. Lauren Hutton speelt eigenlijk de rest van de cast zo goed als weg. Zij bepaalt alle aandacht. De stalker is niet zo aanwezig in de film, het gaat meer om het angstgevoel van de hoofdrolspeelster. Zo zorgen de scènes met het telefoongerinkel voor meer dreiging dan de stalker. Er zitten ook wel wat plotgaten of toevalligheden in de film ( bv onderlinge telefoonnummers bij date Paul en Leigh die ze niet geven en toch even nadien bij elkaar ....trouwens waar was die opeens toen hij vertrok na de date ? , één iemand die alle toegang heeft op die appartementen en dat is natuurlijk die stalker waar ze alle info van een bedrijf krijgen ..van privacy gesproken). Toch wel genoten van dit minder bekend werkje van regisseur John Carpenter. 7/10
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : 1920s
50 min. - FTV
Punten : 50 + 5 = 55
Totaal : 5105 + 55 = 5160
https://i.pinimg.com/564x/1b/9f/9a/1b9f9a1bc3454c1f2d147256d57d0562.jpg
Een film met een lach. En misschien een film met een traan.
Hartverwarmende film vol drama gecombineerd met wat typische komische elementen van Chaplin.
De film is een silent, maar dat is bij dit werkje helemaal geen obstakel om naar te kijken.
Het verhaal wordt heel duidelijk, vlot gebracht door titelkaarten en korte onderschriften. Ook weet je onmiddellijk in te leven hoe de personages zich voelen en waarover ze praten. 7/10
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
27. Stop! Or My Mom Will Shoot (1992)
Categorie: Mother figure
87 minuten
FTV
Punten: 87 + 9 = 96
Subtotaal: 3204 + 96 = 3300 punten
Persoonlijke filmwaardering: 3☆
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
29. Monos (2019)
Categorie : Latin America
FTV
Punten : 102 min +10 = 112 min.
Totaal : 3012+112 = 3124
https://www.biosagenda.nl/poster/monos_27386_600_0_90.jpg
Deze film is weer echt zo’n recensenten-favoriet waar ik zo goed als niets mee kan. Je volg domweg een groep tiener-soldaten in een afgelegen gebied in de bergen van een Latijns-Amerikaans land die over een gijzelaar te waken. Ik heb geen idee wie die kinderen nou echt zijn. Waarom ze daar zitten, hoe ze daar komen. Waarom laten ze zich voor het karretje van 'De Boodschapper' spannen? Het blijft allemaal in het ongewisse. (het enige wat je wel weet is dat de film uit Colombia komt) Ik weet het, de film gaat meer om wat groepsdynamiek met je doet. Maar dan wil ik wel met die personages mee kunnen gaan. Nu zag alleen eendimensionale personages die rituelen uitvoeren, paddo's gebruiken, rondlopen met wapens en de onherbergzame jungle. Oftewel het enige wat ik in de film zag was, dat het teert op de effecten van mooie cinematografie. Tja en net als bij de groep tieners sloeg bij mij daarom algauw de verveling toe.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
30. From Parts Unknown: Fight Like a Girl (2015)
Categorie : Oceania
FTV
Punten : 90 min +9 = 99 min.
Totaal : 3124+99= 3223
https://www.moviemeter.nl/images/cover/143000/143149.jpg?cb=1436864657
Misschien verrassend genoeg is dit niet eens de eerste poging om de wereld van zombies en pro-worstelen te combineren. Er was al eerder Pro Wrestlers vs Zombies. Maar als ik op de trailer en ratings van die film af mag gaan... zijn beide films eigenlijk niet erg goed. Sterker deze is de betere van de twee! En na het zien van deze no-budget-film denk ik dat dit ook wel klopt. Er zijn af en toe best momenten die leuk zijn, bv. een Bruce Campbell-look-a-like, die vrolijk Army of Darkness citeert. Echter het lukt de betrokkenen maar soms om een zwakke glimlach bij de kijker op te roepen. Terwijl de nadruk in deze film toch het meest van de tijd op komedie lig. Veel actie is er ook niet en de zombie moord-scènes zijn ook maar alledaags en teleurstellend. Goed was het niet maar het heeft nog wel iets van charme.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
46. Storm Boy (1976)
Categorie: Oceania
88 minuten
FTV
Punten: 88 + 9 = 97
Totaal = 4743 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17511.jpg?cb=1501319011
Niet echt iets voor mij. Erg zoetsappig en braaf, vanaf de eerste paar minuten weet je precies hoe het gaat eindigen. De film doet verder niks fout, maar raakt niet echt een snaar bij mij. 3*
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
47. Dirkie (1969)
Categorie: Desert
84 minuten
FTV
Punten: 84 + 8 = 92
Totaal = 4835 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48260.jpg?cb=1390484639
Ik vreesde weer voor zo'n vreselijke mierzoete familiefilm, maar ik werd bijzonder aangenaam verrast. Wat een fijne film; behoorlijk heftig voor 1969 en zo'n klein menneke (nee, geen horror of choquerende beelden of weet ik wat allemaal, maar meer heftig in het algemeen). Uitstekende film 4,5*.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
31. Réalité (2014)
Categorie : TV/Cinema
FTV
Punten : 87 min +9 = 96 min.
Totaal : 3223+96= 3319
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101096.jpg?cb=1421791807
Tweede voltreffer uit deze challenge, die ik beloon met 4* Al lag dat bij deze wel een beetje in de lijn van verwachting!
Denis, een tv-presentator die een groot rattenpak draagt als hij een kookshow organiseert. Waarom? Er is geen reden. Cameraman Jason op een zoektocht naar de Oscar-winnende schreeuw. Waarom? Er is geen reden. Dochter Reality van een jager die een mysterieuze videoband ontdekt in de ingewanden van een neergeschoten wild zwijn. Waarom? Wederom er is geen reden. Dochter Reality is fictie. Maar ook het omgekeerde. Wie meer op de hoogte is van het werk van regisseur Quentin Dupieux weet dat de vreemde dingen ‘zomaar’ gebeuren in zijn films. De No-reason is zijn wereld waar gelukkig altijd veel mee te lachen valt
In de hele film blijven realiteit, fictie en dromen elkaar overlappen, zodat je niet zeker weet wat echt is. Maar voor degenen die bereid zijn om mee te gaan in, de gekte tussen droom en werkelijkheid, werkelijkheid en fantasie (al dan niet vastgelegd op film), parallelle werkelijkheden en tijdlussen, biedt deze ervaring veel fijne verrassingen. Echter een film met eigenzinnige humor en die je opzettelijk in de war brengt, is natuurlijk niet voor iedereen.
Quentin Dupieux is ook bekend als techno-dj Mr. Oizo, het is dan ook niet heel gek dat hij op briljante wijze de soundtrack bestaat uit een kort fragment uit het werk van Phillip Glass uit 1970 en dit dan over en over herhaalt. Dit is mijn derde Dupieux -film en wederom heb ik enorm genoten. Tjonge wat zijn, zijn films fijn
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
32. 1984 (1956)
Categorie : Sci-fi:
FTV
Punten : 90 min +9 = 99 min.
Totaal : 3319+99= 3418
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22086.jpg?cb=1410027392
George Orwell publiceerde zijn boek in 1949. De roman werd beroemd vanwege de futuristische waarschuwing over overheidscontrole en het verlies van vrije meningsuiting en vrije wil. Het verlies van persoonlijke rechten onder een onderdrukkende regering aka Big Brother zoals hij het noemde. Een onderwerp dat zelf heden ten dage nog steeds actueel is. Misschien zelfs wel actueler dan ooit.
Verhaalsgewijs val je midden in de dystopische samenleving zonder veel uitleg over hoe het zo is gekomen of waarom. In plaats daarvan legt de film de nadruk op het verbod op Liefde en de instrumenten om haar burgers te controleren. Hoofdrolspelers Edmond O'Brien en Jan Sterling als Winston en Julia leverde met hun bijdrage uitstekende prestaties.
Deze film was niet de eerste verfilming van Orwell's roman want er bestond al een BBC-versie van 1954. Wel was het de eerste die werd gemaakt voor op het grote scherm. En omdat dit een film is die bedoeld was voor de bioscoop, had het een groter budget, met meer gebruik van echte locaties en veel minder studiogebonden en / of technische beperkingen dan televisie.
Of het scenario dicht bij het boek blijf weet ik niet maar de film miste wel iets van spanning. Ik vond zelf dat de angst voor de overheid en zijn onderdrukkende middelden wat te luchtig of te melodramatisch. Het is zeker een goede film, mede natuurlijk door het sterke en nog steeds actuele verhaal maar het mist wel een grote dreiging van de totalitaire staat.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
36. The Vault of Horror (1973)
Categorie: Western Europe
86 minuten - FTV
Punten: 86 + 7 = 93
Totaal: 93 + 2977 = 3070
Kennelijk wordt dit de opvolger van Tales from the Crypt genoemd al zou het net zo goed een sequel van Asylum kunnen want ook dit is een horror anthology van regisseur Roy Ward Baker. Tales from the Crypt was dan weer van Freddie Francis. Het is allemaal best aardig al blijft het op zijn Brits weinig spectaculair en niet erg grafisch. Enkel het 4de verhaaltje valt tegen. Bij momenten meer grappig dan eng. Ik herinner me niets meer van Tales from the Crypt maar dit was wel leuker dan Asylum.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3841 votes
35. Big Ass Spider! (2013)
Categorie : insects/spiders
FTV
Punten: 80 + 8 = 88
Subtotaal: 3262
Zeer leuk. Overduidelijk een B - film maar zeer leuk. Een reuze spin die down town LA aanvalt wie wil dat nu niet zien.

Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
48. Jumanji: The Next Level (2019)
Categorie: Videogames (includes virtual reality & based on videogame)
123 minuten
FTV
Punten: 123 + 12 = 135
Totaal = 4970 punten
https://thatsgaming.nl/wp-content/uploads/2020/02/jumanji-3-review2.jpg
Meh... Hele magere 3 sterren. Niet echt leuk, maar ook niet zo vervelend dat ik 'm eerder wilde uitzetten. Zeker niet om nog eens te bekijken, 1x was vaak zat. Heel pak minder dan deel 1.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: Haunted / old dark house
94 minuten
FTV
Punten: 94 + 9 = 103
Totaal = 5073 punten
https://www.folha1.com.br/_midias/jpg/2020/02/17/o_grito-1566984.jpeg
Achterop de dvd staat: "De duisterste, engste en schokkendste film van de reeks."....

Sodejuu, dan moeten die overige delen toch wel van bijzonder bedroevend niveau zijn.
Deze 2020 versie is natuurlijk gewoon pure diarree; een waardeloos verhaal dat zo ontzettend rammelt dat er op een gegeven moment geen touw meer aan vast valt te knopen. Alles is onlogisch, niks is fatsoenlijk met elkaar verbonden qua verhaallijnen en de fouten stapelen zich op. Waar slaat die verhaallijn met Betty Gilpin op?
Maarrrrrrr, toch vond ik het wel leuk
Echt zo'n trainwreck waar je je ogen niet van kunt afhouden. Lin Shaye, Jackie Weaver, Frankie Faison en William Sadler; dat zijn gewoon fijne oude gedienden om te zien.
Wel jammer van regisseur Pesce; de man begon met een ijzersterk debuut. Zijn tweede film was heel aardig, maar al een pak minder. En nu dit..... oei.
Houd je van slecht uitgewerkte B-films met een hele fijne cast? Dan is dit iets voor jou. Zo niet, zet dit in hemelsnaam niet op.
3*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3841 votes
Categorie : babysitters
FTV
Punten: 88 + 9 = 97
Subtotaal: 3359
Deze bleek zeer leuk te zijn. Een echt jaren 80 sfeertje. Problemen was alleen dat ik supermoe was toen ik begon te kijken. En dat is nooit optimaal voor de kijkervaring maar ik ga deze zeker nog eens herbekijken. Voor nu al zeker een 3.5*
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
23.Fantômas - À l'Ombre de la Guillotine (1913)
Categorie: 1910's
54 minuten - FTV
Punten: 54 + 5 = 59
Totaal: 2483 + 59 = 2542
Ja voor die tijd vermoedelijk subliem maar naar huidige standaarden (logisch) toch ook niet dat, lift stukken zijn ok. En het de man zelf heeft voldoende charisma maar of ik nu de andere fantomas ook ga kijken dat is wel maar de vraag, 3*.
Categorie: Torture
108 minuten - FTV
Punten: 108 + 11 = 119
Totaal: 2542 + 119 = 2661
In het Duits zonder ondertiteling gezien en dat ging beter dan verwacht, de film was toch een ervaring, typisch Haneke ook weinig tot geen reden voor hoop of positiviteit. Ervaring maar niet echt subliem zoals ik The White Ribbon wel vond. 3,5*
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : short
16 min. - FTV
Punten : 16 + 2 = 18
Totaal : 5160 + 18 = 5178
https://images.filmfestival.be/image/filmfest/960-650/6a056c26d58471913f12a03e94c07896525.jpg
Een verhaal van een film zonder verhaal.
Luis Buñuel regiedebuut, dat hij samen met Salvador Dali bedacht, is een surrealistisch meesterwerk : een 16 minuten experiment met bizarre, irrationele beelden. Het is een aaneenschakeling van nare beelden uit hun dromen. Het openingsbeeld, een montage tussen een wolk die de maan doorklieft en een mes dat een oog opensnijdt, inspireerde zelfs zestig jaar na datum nog tot het schrijven van de Pixies song Debaser. Een klassieker onder de stomme films.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3841 votes
23. Ervaring maar niet echt subliem zoals ik The White Ribbon wel vond. 3,5*
Is the white ribbon ook een torture film?
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : naval transport
93 min. - FTV
Punten : 93 + 9 = 102
Totaal : 5178 + 102 = 5280
https://image.tmdb.org/t/p/w500/OF3Ocyofdi5qXXFtRI07u9JQJB.jpg
Het gegeven dat twee vrienden de bloemetjes willen buiten zetten en per toeval op een gaycruise belanden is op zich al een hilarisch concept. Daarna volgen er allerlei lachwekkende situaties. Playmate Victoria Silvstedt is een leuk toemaatje. 7/10
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
Euhm goh... . Fysieke torture is daar minimaal (maar wel nog aanwezig naar mijn idee), mentale torture daar zou ik hem wel absoluut onder durven zetten.
Of die in de torture categorie past dat moet wat mij betreft de organisator maar beslissen, ik zou hem er misschien wel inzetten door de mentale torture die de film heeft, als het puur fysiek moet zijn, dan niet.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Euhm goh... . Fysieke torture is daar minimaal (maar wel nog aanwezig naar mijn idee), mentale torture daar zou ik hem wel absoluut onder durven zetten.
Of die in de torture categorie past dat moet wat mij betreft de organisator maar beslissen, ik zou hem er misschien wel inzetten door de mentale torture die de film heeft, als het puur fysiek moet zijn, dan niet.
Het mag van mij ook mentale torture zijn hoor, dit mag je zelf beslissen of die daar in past Hollywood007
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie : short
16 min. - FTV
Punten : 16 + 2 = 18
Totaal : 5160 + 18 = 5178
(afbeelding)
Een verhaal van een film zonder verhaal.
Luis Buñuel regiedebuut, dat hij samen met Salvador Dali bedacht, is een surrealistisch meesterwerk : een 16 minuten experiment met bizarre, irrationele beelden. Het is een aaneenschakeling van nare beelden uit hun dromen. Het openingsbeeld, een montage tussen een wolk die de maan doorklieft en een mes dat een oog opensnijdt, inspireerde zelfs zestig jaar na datum nog tot het schrijven van de Pixies song Debaser. Een klassieker onder de stomme films.
Uitstekende keuze voor een short. Zeker ook L'Âge d'Or (1930) van dezelfde regisseur proberen die goed past binnen het experimentele kader. Daar zit toch wat meer verhaal in en er bestaan gedeeltelijke interpretaties van wat het allemaal betekent. Ik vind het geweldig (als niet-fan van deze categorie maar uitzonderingen zijn er altijd) maar er zijn ook fans van het experimentele en surrealistische die het niet zo goed vinden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
23.Fantômas - À l'Ombre de la Guillotine (1913)
Categorie: 1910's
54 minuten - FTV
Punten: 54 + 5 = 59
Totaal: 2483 + 59 = 2542
Ja voor die tijd vermoedelijk subliem maar naar huidige standaarden (logisch) toch ook niet dat, lift stukken zijn ok. En het de man zelf heeft voldoende charisma maar of ik nu de andere fantomas ook ga kijken dat is wel maar de vraag, 3*.
Ik heb alle delen gezien maar herinner me weinig. Ik vond deze misdaadfilms uit de jaren 1910 beter:
Die laatste 2 voelen meer aan als een miniserie gezien de lange speelduur.
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
Ik heb alle delen gezien maar herinner me weinig. Ik vond deze misdaadfilms uit de jaren 1910 beter:
Die laatste 2 voelen meer aan als een miniserie gezien de lange speelduur.
Nog getwijfeld om voor Les Vampires te gaan maar de speelduur schrok me toch wat af. Misschien toch ooit eens een kans geven.
Nu ik de plotomschrijving nog eens herlees van The White Ribbon durf ik wel stellen dat de film ook fysiek wel toch zeker deels onder torture valt, het mentale viel mij tijdens de film zeker meer op en vond ik zwaarder maar denk dat je de film wel onder de torture categorie kan plaatsen. Het was/is voor mij enige tijd geleden dat ik hem gezien heb dus alles zit niet meer zo perfect helder Hollywood007
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : War
111 min. - FTV
Punten : 111 + 11 = 122
Totaal : 5280 + 122 = 5402
https://media-cache.cinematerial.com/p/500x/sxgan4td/the-beast-of-war-movie-poster.jpg?v=1456570395
'The Beast' begint met een overrompelende scène waarin een rustig Afghaans bergdorpje vanuit het niets wordt aangevallen door een bataljon Russische tanks. Eén van deze tanks wordt bestuurd door commandant Daskal (George Dzundza), een sadistische militair. Een gevangen genomen Afghaan die weigert informatie te geven wordt op Daskal's commando, onder de ogen van de familie van de Afghaan, langzaam door de tank overreden. Nadat het dorp verwoest is en zelfs de geiten zijn afgeslacht verdwijnt de tank, maar Daskal maakt een cruciale navigatiefout en de tank komt in een vallei terecht die maar via één weg verlaten kan worden. De moedjaheddin hebben een raketwerper en zetten te voet en per motor de achtervolging in. Aan boord van de tank loopt de spanning steeds hoger op, Daskal wordt steeds maniakaler in het nemen van beslissingen en tankbestuurder Koverchenko (Jason Patric) heeft steeds meer moeite met de keuzes van zijn commandant. Daskal heeft hier op een gegeven moment genoeg van en besluit de van verdachte Koverchenko in de woestijn achter te laten. Al vrij snel wordt hij gevonden door de moedjaheddin en hun leider Taj (Steven Bauer) besluit Koverchenko onder het mom van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" in leven te laten om tezamen achter Daskal aan te gaan. De waanzin van een oorlog komt goed naar voren in deze film. De openingsscène waarin het dorpje verwoest wordt is erg heftig en realistisch. In deze film is niet iedereen per definitie goed of slecht, Koverchenko is een man met bepaalde normen en waarden die voor zichzelf denkt en eigen ideeën heeft over goed en slecht. De leider van de moedjaheddin is een nobel man die zich constant afvraagt of hij de juiste keuzes maakt en regelmatig moet hij zijn strijdmakkers in toom houden omdat ze niet onbezonnen moorden en schieten. De overige Russische tanksoldaten zijn mensen die nauwelijks nadenken en klakkeloos de orders van hun bezeten commandant Daskal opvolgen. 'The Beast' is een degelijke, spannende film. In het begin is het even wennen dat de Russische soldaten er als Amerikanen uitzien en ook zo praten, maar dat stoort niet. Het acteerwerk is degelijk, vooral George Dzundza is goed op dreef als de waanzinnige Daskal. Een voortreffelijk en spannend verhaal dus dat zich afspeelt in schitterende, desolate woestijnlandschappen met daarbij goede actiemomenten. 7/10
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
37. Dr. Terror's House of Horrors (1965)
Categorie: Body horror
98 minuten - FTV
Punten: 98 + 10 = 108
Totaal: 108 + 3070 = 3178
Wat opvalt is dat deze oudere Amicus anthology niet moet onderdoen voor die uit de jaren 70. Maar dat betekent dat deze ook niet spectaculair is. Wel jammer dat ze net zoals Hammer er precies een exclusief mannenclubje van maken, ook hier draaien de verhalen allemaal rond mannelijke personages. Uitschieters zijn er niet, die met de hand is veruit de beste. De rest ben ik al snel weer vergeten.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Categorie: Road Transport
119 minuten - FTV
Punten: 119 + 12 = 131
Totaal: 1106 + 131 = 1237
https://static.lupiga.com/repository/article/horizontal_pic/11846/velika.jpg
Een dag uit het leven van Vic, een jonge Rus die in de VS chauffeur is van een taxibus voor gehandicaptenvervoer. De film presenteert een geweersalvo aan indrukken en is warrig en wild geënsceneerd. Komische hectiek. Leuk.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
50. Blinded by the Light (2019)
Categorie: Teenagers / Young adults
118 minuten
FTV
Punten: 118 + 12 = 130
Totaal = 5203 punten
Een drietal tieners probeert een eigen identiteit te vinden in hun troosteloze dorp in Engeland eind jaren 80. Redelijke film doorspekt met Bruce Springsteen-muziek. Niet heel bijzonder, maar wel aardig voor een keer. 3*