- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- 132 jaar film challenge
132 jaar film challenge
joolstein
-
- 10831 messages
- 8919 votes
37. Pusher 3 (2005)
Categorie : Scandinavia/Finland/Iceland
FTV
Punten : 104 min +10 = 114 min.
Totaal : 3863+114 = 3977
https://alchetron.com/cdn/Pusher-3-images-7e819fef-358d-4c34-8819-c47071e2640.jpg
Deel drie in de Pusher-trilogie en in het derde deel staat Milo (Zlatko Buric), centraal. Milo had een grote rol in het eerste deel en kwam ook kort even voorbij in ‘Pusher II’. Milo wordt gedurende één dag gevolgd en draait een groot gedeelte om het gedoe rond de 25e verjaardag van zijn veeleisende dochter en het volgen van een praatgroep van andere drugsverslaafden. Hierdoor zakt de spanningsboog in deze film even in. Gelukkig zijn er tussendoor genoeg criminele activiteiten en was het einde er één om van te smullen! Verder was er een overeenkomst met de eerste film; beide tonen namelijk het verval van geharde mannen in een crimineel milieu. Al met al wederom een goede onderhoudende gangsterfilm.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8919 votes
Categorie : Anthology
FTV
Punten : 90 min +9= 99 min. De Britse versie is verkort naar de helft van de tijdsduur
Totaal : 3977+99 = 4076
https://www.moviemeter.nl/images/cover/95000/95261.jpg?cb=1478244148
Verzameling van 17 korte films naar de gelijknamige verhalenbundel van Tim Wintonover. Als rode draad is er het persoon Vic Lang die verschijnt in verschillende leeftijden in de filmpjes. De film is er in twee vormen; ik heb de beknotte vorm voor de Britse markt gezien; die bijna de helft van de looptijd van drie uur is. Dat betekent dat de zeventien hoofdstukken zijn inclusief begin en einde, teruggebracht naar negen segmenten. De anthologie leek mij vooral interessant door betrokken bekende namen.
Ash Wednesday; Aan het begin en het einde zijn er zandanimaties te zien. En hoor je Colin Friels (Darkman (1990) voorlezen met half gefluisterde stem uit het gedicht van TS Eliot met dezelfde naam.
De filmpjes; Big World, Abbreviation,Damaged Goods, Family, Small Mercies,Immunity,Boner McPharlin's Moll, en Defender missen in de Britse versie en heb ik dan ook niet gezien. Afgezien dat je de film kan beschouwen als een soort bloemlezing van Australisch talent, is het ook niet veel meer. Als anthologiefilm vond ik het nogal inconsequent (al kan daar ook meespelen dat ik meer horror-anthologies gewend ben) De filmpjes waren maar mager aan elkaar verbonden en dat het zich afspeelt in het plot genoemde badplaats werd nergens duidelijk. Laat ik de beoordeling door de goede bedoelingen maar aan de positieve kant houden! (mede omdat dit de verkortte versie was)
joolstein
-
- 10831 messages
- 8919 votes
39. Hitokowa (Video 2012) - IMDb
Categorie : Asia
FTV
Punten : 60 min +6 = 66 min.
Totaal : 4076+66= 4142
https://pbs.twimg.com/media/Dfn-V7vUEAEjOZS.jpg
Dit is de eerste van de drie direct naar dvd-Hitokowa-films Deze duurt rond de 60 minuten en bevat 5 korte verhalen. Vijf verhaaltjes over 'wat als je ergste angst uitkomt?' Waarvan er meerdere afspelen met een moderne tijdgeest en daarom gebruik maken van angst voor technologie. Verrassend genoeg zijn er geen geesten in deze anthologie uit Japan, sterker alleen het laatste filmpje heeft betrekking op het bovennatuurlijke.
01 A Friend's Secret; Eiko's vriendje gaat vreemd, vriendin bied troost. Wat je verder krijg is een andere interpretatie op 'beste vriendinnen voor het leven'
02 Wrong Number; Sachiko krijgt het telefoonnummer van Yoshiki, Maarals het meisje per ongeluk sms-t naar het verkeerde adres krijg dat vreemde consequenties.
03 Raised by wolves; Vreemd filmpje, Jonge kinderen gooien dingen van het balkon en de ouders moeten het goede voorbeeld geven. Misschien dat ik hier iets van kennis over de Aziatische cultuur mis?
04 What Happens when you Google yourself
Asako googelt haar naam en vindt op YouTube een filmpje van een masturberende man in haar appartement.
05 Phone call from the other side
Twee kennissen komen elkaar tegen en vertelt het verhaal over een verloren telefoon die begint te rinkelen. Wie er belt geef de titel al weg maar er is ook nog een twist!
Niets is overdreven ingewikkeld en soms misschien een beetje "voorspelbaar", maar ze zijn alle wel redelijk leuk om te kijken. De productiewaarde is niet al te hoog, zoals wel meer Aziatische films. En doordat de filmpjes zijn gemaakt door een en dezelfde regisseur, blijven alle in dezelfde stijl. Het is geen verbazingwekkend meesterwerk maar dat hoeft ook niet. De film is maar kort en is goed gedaan! 3*
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : Mother figure
97 min. - FTV
Punten : 97 + 10 = 107
Totaal : 5593 + 107 = 5700
https://66.media.tumblr.com/da49adf5ee6382a90ffa3aac55da83b7/tumblr_pk3dgyhmzA1rhloas_1280.jpg
Aan het goede acteerwerk van de cast en het leuke gegeven ligt het in ieder geval niet, maar uiteindelijk is dit maar een matige horrorfilm. De aanwezige dreigende sfeer is er nochtans aanwezig, maar de spanning ontbreekt wat. Vooral naar het einde toe gaat de regisseur heel simplistisch te werk die de film niet ten goede komt. Beetje jammer gezien de goede vertolkingen van Tallulah Bankhead en Stefanie Powers. 5/10
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie: Animals
78 minuten - RW
Punten: 78
Totaal: 78 + 3511 = 3589
Deze tekenfilm is puur jeugdsentiment. Er is geen film die ik als kind meer heb bekeken dan deze, ondertussen al de tel kwijt hoe vaak ik die al heb gezien. Het blijft meer dan 30 jaar later nog steeds een hele leuke.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
53 Vivarium (2019)
Categorie : Isolated
97 min. - FTV
Punten : 97 + 10 = 107
Totaal : 5700 + 107 = 5807
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91-RtNndm3L._AC_SL1500_.jpg
Speciaal filmpje !
Het verhaal is intrigerend en blijft mysterieus tot het einde, ook al lijken niet alle vragen dan beantwoord.
De openingsscène met de koekoek is fascinerend en als kijker weet je ook dat het verhaal hier ergens mee te maken heeft. Naar het einde toe wordt dit ook duidelijk. Toegegeven , het slot stelt teleur en je verwacht wat meer uitleg. Ondertussen ook de zogenaamde betekenis van de metaforen in deze film opgezocht, maar dat is toch wel wat vergezocht en niet te ontdekken, namelijk dat het idee van een perfect leven meer een valstrik is en dat ouderschap zowel een vloek als een beloning kan zijn. Tja, het leven lijkt geen enkele zin te hebben. De kunstmatige, kille setting in de voorstad wordt prima weergegeven : alle huisjes zijn groen en identiek , steeds dezelfde wolken en je kan er niet meer ontsnappen. Dat onbehaaglijk gevoel dat er geen uitweg is, wordt prima weergegeven. Ook het kind weet de kijker een freaky gevoel op te wekken door zijn eigenaardige handelingen, schreeuwen en ongevoeligheid. Toch allemaal positieve elementen , maar die metaforen maken het voor mij minder. 6/10
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
25.De Kollega's Maken de Brug (1988)
Categorie: Benelux
96 minuten - FTV
Punten: 96 + 10 = 106
Totaal: 2661 + 106 = 2767
Ja niemendalletje op zich maar toch amusant en leuk om naar te kijken. 3*
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
7. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
Categorie: Comedy
107 minuten
FTV
Punten: 107 + 11 = 118
Subtotaal: 762 + 118 = 880
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/206.jpg?cb=1590122114
Het ziet er allemaal wel goed gemaakt uit, maar de films van Guy Ritchie en ik zullen nooit echt vrienden worden. Ik vind vaak zijn karakters en het verhaal gewoonweg niet interessant. Het boeit me allemaal niet zo, het is allemaal wel vermakelijk maar voor mij voelt het allemaal zo middle of the road aan. *2,5
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Categorie: Cannibalism
100 minuten
FTV
Punten: 100 + 10 = 110
Subtotaal: 3620 + 110 = 3730 punten
Persoonlijke filmwaardering: 3☆
Fear will eat you alive.
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2014/08/Screen-Shot-2014-08-21-at-1.21.06-PM.jpg
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
15. Dreamland (2006)
Categorie: Desert
88 minuten - FTV
Punten: 88 + 9 = 97
Totaal: 1434 + 97 = 1531
https://www.hotflick.net/flicks/2006_Dreamland/006DRL_Agnes_Bruckner_033.jpg
In een fijne setting met de naam Dreamland loopt de mooie Audrey (Agnes Bruckner) rond. Dreamland is een verzameling caravans in de woestijn van New Mexico. Een mooie dromerige setting, maar weinig realistisch. Hier geen representatief beeld van het witte afval oftewel de sociale onderklasse die zich kenmerkt door crimineel gedrag, schijt aan autoriteit en gebrek aan enig normbesef. Dreamland is dan wel armoedig, maar tevens een klein paradijsje met hele vriendelijke en sociaal ingestelde ingezetenen.
Veel dramatische potentie en goed acteerwerk, maar in de uitwerking vooral veel feelgood.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
54. The Incredible Torture Show (1976)
Categorie: (S)exploitation
91 minuten
FTV
Punten: 91 + 9 = 100
Totaal = 5633 punten
Fijne Troma-troep over een gestoord theatergezelschap. Vrij weinig verhaal, wel wat originele scènes. Slecht van begin tot eind, maar ik heb me wel geamuseerd. 3*
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
16. Kamera wo Tomeruna! (2017)
Categorie: Zombies
88 minuten - FTV
Punten: 96 + 10 = 106
Totaal: 1531 + 105 = 1636
https://bostonhassle.com/wp-content/uploads/2019/09/Still_06.jpeg
De film is opgedeeld in drie hoofdstukken. Het eerste hoofdstuk boeit maar matig. Getoond wordt een horrorfilm met zombies. Een vervelend stuk film dat zelfs enige ergernis opwekt. Met One Cut of the Dead moet je echter geduld hebben. Vertrouw erop dat alles goed komt. Leuk!
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Vraagje: ik heb gisteren Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) weer eens herkeken, en kan 'm net zo goed registreren. Qua categorie sta ik wel een beetje in dubio. De makkelijke opties als genres of decennia kan natuurlijk altijd. Maar zou ik die vervloekte spookpiraten ergens kwijtkunnen onder bijvoorbeeld Ghosts of Monsters? Zombies, aangezien ze ondood zijn? Valt het misschien onder Disaster of Disease? En aangezien het gebaseerd is op een Disneyland-attractie, is het misschien geldig in de categorie Theme Park/Fun Fair?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Vraagje: ik heb gisteren Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) weer eens herkeken, en kan 'm net zo goed registreren. Qua categorie sta ik wel een beetje in dubio. De makkelijke opties als genres of decennia kan natuurlijk altijd. Maar zou ik die vervloekte spookpiraten ergens kwijtkunnen onder bijvoorbeeld Ghosts of Monsters? Zombies, aangezien ze ondood zijn? Valt het misschien onder Disaster of Disease? En aangezien het gebaseerd is op een Disneyland-attractie, is het misschien geldig in de categorie Theme Park/Fun Fair?
Zombies zijn ondoden maar niet elke ondode is een zombie. Deze piraten zijn geen zombies. Je mag die onder geesten of monsters zetten.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Top, bedankt! Bij deze:
48. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
Categorie: Monsters
RW, 143 minuten - 143 punten
Totaal: 5539 punten
Deze stond niet echt op het programma, maar goed, hij was op TV en heb 'm met de familie wel gezien. Dus bij deze. Best wel aardig Hollywood-vermaak, gelikt en op momenten spectaculair uitziend wegkijkvoer met een bovennatuurlijk sausje. Braaf en zonder scherpe randjes, dat natuurlijk ook. Ik moet zeggen, in de herkijk wordt het toch al wat minder, en er had ook echt wel een half uurtje vanaf gekund, maar alsnog wel vermaakt met deze swashbuckler nieuwe stijl. 3.0*
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
54 Categorie : 1900s
Une excursion incohérente (1909) - IMDb 8 min. zelfs stop motion animatie zit hier al in verwerkt. Verhaal over demons, goed idee om achter een laken de schaduwen van demonen te laten zien. Natuurlijk ook de nodige kolder.
Alice in Wonderland (1903) - IMDb
8 min. Een moeilijke zit ! Heel veel storingen...
The Great Train Robbery (1903) - IMDb
11 min. Een film waarbij vooral het eindshot bekend is. Acteur Justus D. Barnes die met zijn pistool naar de camera schiet.
Een avontuur bij de maan (1902) - IMDb
13 min. Saaie intro ( overleg ), daarna het bouwen en plechtigheid lancering naar de maan, met 6 naar de maan waarbij vooral de rare voorstellingen en gedachten over de maan opvallen, ze gaan zelfs slapen
, weer de typische kolder fragmenten zoals ontploffingen en verdwijntrucjes en daarna terug naar de aarde waar het ruimtetuig in de zee valt.
https://i.pinimg.com/originals/4d/a9/53/4da953288459d9a7e6ee91ffecb3a8cc.jpg
TOTAAL : 40 min. - FTV
Punten : 40 + 4 = 44
Totaal : 5807 + 44 = 5851
joolstein
-
- 10831 messages
- 8919 votes
40. I'm Dreaming of a White Doomsday (2017) - IMDb
Categorie : Quarantined/Isolated
FTV
Punten : 71 min +7= 78 min.
Totaal : 4142+78 = 4220
Hoewel het een low-budget indie-productie is, is het onrechtvaardigheid om dit een B-film te noemen. De film boeit vanaf het begin en neemt de kijker mee naar wanhoop en ellende. Hoewel het praktisch gezien valt onder de post-apocalyptische film, bezit het ook een klein beetje van surrealisme. De film draait om de familie Enck, die geluk heeft gehad ?? Ze wonen in hun kelder, met nog maar weinig voedselvoorraad. Vader trekt van tijd tot tijd de woestenij in om op zoek te gaan naar voorraden en als deze niet meer naar 'huis' terugkeert en de conserven beginnen op te raken, besluit moeder Kelly (Hope Bikle) op pad te gaan om haar zoon, Riley (Reeve Blazi) een onvergetelijke kerst te bezorgen.
De set van de gehele film is fantastisch! De sfeer is ziekelijk, koud en zenuwslopend (zoals een dode wereld hoort zijn). De scènes zijn meesterlijk vormgegeven en passen extreem goed om de apocalyps weer te geven. De film neemt er rustig de tijd voor om zijn verhaal op te bouwen en dit geef een gevoel van constant onbehagen. Dat trok me naar binnen, verontrustend en intrigerende me. Dit is dan ook geen vrolijke film. De film geef je een gevoel, maar dat is niet een heel goed gevoel.
Dit is pas de eerste lange productie van regisseur Mike Lombardo maar hij weet met een laag budget, iets gedenkwaardig neer te zetten. Dit is een goede horrorfilm! En uiteraard wordt dit dan ook afgezeikt want tja...dit is niet wat men op dit moment als een horrorfilm ziet. Erg jammer! Want het is een zeer fijne en boeiende film met een aantal plotpunten die aan je eigen interpretatie worden overgelaten. En geef je een prima gevoel van angst voor de gecreëerde buitenwereld en de vreemde conclusie zorgt ervoor dat deze film nog een tijdje blijft hangen nadat je hem hebt gezien.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8919 votes
41. La Bambola di Satana (1969)
Categorie : Gothic (had deze voor Giallo staan maar na het bekijken blijkt die daar niet onder te vallen)
FTV
Punten : 90 min +9 = 99 min.
Totaal : 4220+99 = 4319
https://www.moviemeter.nl/images/cover/62000/62768.jpg?cb=1591101215
Italiaanse Gothic-Horror die doordat er een aanwezigheid is van een moordenaar met zwarte handschoenen aan de vooravond staat van de Giallo. Dario Argento moet rond het uitkomen van deze film al druk aan (The Bird with the Crystal Plumage) het filmen zijn geweest! Echter verder is deze film vooral vergeetbaar! Het is vrije zwakke poging tot Gothic-horror... en zo beetje elk andere thema of genre maar slaat overal de plank mis. Een vermeend spook, een troosteloos kasteel met een folterkelder, een hooghartige gouvernante, een verhaal over een erfenis, en de zwart gehandschoende moordenaar. Maar ondanks dit alles zijn er geen noemenswaardige moorden, zie je, als Erna Schürer niet in of uit bed stapt met een doorzichtig nachtjaponnetje, haar half-erotische droombeelden. Is er een foltering door sekteleden (waar kwamen die opeens vandaan?) maar net buitenbeeld en blijkt het opeens toch een droom te zijn. Blijk het laten zien van de danspasje van lokale jongeren in de plaatselijke pub nogal belangrijk te zijn. En werd de toevoeging van een mooie en coole undercover politieagente vakkundig om zeep geholpen omdat alleen mannen nu eenmaal macho kunnen zijn.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie: TV/Cinema
119 minuten - FTV
Punten: 119 + 12 = 131
Totaal: 131 + 3511 = 3642
Ik zou zeggen copy - paste wat Noodless heeft gezegd. Niet slecht maar ook nergens een uitschieter. Het 1ste veruit het beste en het 4de zonder meer het flauwste al ben ik niet verrast dat arthouse lovers dit geweldig vonden. Waar ging dit over, een trauma of rouwverwerking who cares. Verhaal 3 out zich als een demonisch verhaal maar blijkt gewoon een opstapje naar flauwe splatter Japanse stijl. Iemand was verbaasd dat Rourke nog leeft, wel ik moet zeggen echt levend ziet hij er niet uit in deze film.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
32. Dellamorte Dellamore (1994)
Categorie: Cemetery
105 minuten
FTV
Punten: 105 + 11 = 116
Subtotaal: 3730 + 116 = 3846 punten
Persoonlijke filmwaardering: 2☆
Zombies, guns, and sex, OH MY!!!
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
alexspyforever mag ik Sleepy Hollow onder categorie Devils/Demons of Ghosts plaatsten?
Andere users mogen ook hun mening geven ofkors
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
55 The Cassandra Crossing (1976)
Categorie : Rail Transport
129 min. - FTV
Punten : 129 + 13 = 142 min
Totaal : 5851 + 142 = 5993
Een onderhoudende realistische rampenthriller gefilmd in Frankrijk en Italië. De film heeft een indrukwekkende casting. Het duivels snel en gemonteerde begin zet je onmiddellijk vast in je zetel. Het verhaal is een samensmelting van twee plotten : een aanslag mislukt waarbij een overlevende dader vlucht en zichzelf infecteert met een dodelijk virus op een internationale trein. Halfweg de film wordt dit evenwel bezworen , maar dan komt een tweede scenario op de proppen : de trein werd omgeleid naar een Pools isolatiekamp uit Nazi-tijden daterend , genaamd Cassandra Crossing...een oude in ontbinding verkerende reusachtige hangbrug. Weer spanning : wie zal de trein tegenhouden want de bevelhebber van de reddingsoperatie voert de reizigers bewust naar de dood. Een vreemde gedachte lijkt mij. 7/10
https://www.tasteofcinema.com/wp-content/uploads/2015/09/The-Cassandra-Crossing-1976.jpg
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
Categorie: Devils/Demons
105 minuten - RW (5.0*)
Totaal: 1776 + 105 = 1881
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Iemand ideeën over films met thema tv of cinema? Vind ik toch een moeilijke...heb wel The Ring en nog wat andere in mijn hoofd...maar die heb ik gezien. Misschien heeft iemand een leuk idee?
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
Categorie: Mystery
130 minuten - RW (4.5*)
Totaal: 1881 + 130 = 2011
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Iemand ideeën over films met thema tv of cinema? Vind ik toch een moeilijke...heb wel The Ring en nog wat andere in mijn hoofd...maar die heb ik gezien. Misschien heeft iemand een leuk idee?
Wat klassiekers: Network, Cinema paradiso, Truman show, Sunset boulevard, Ed Wood, Shadow of the Vampire. Maar is wel een lastige ja, je kan het misschien uitbreiden richting gesjeesde acteur (whatever happened to baby jane?).
Ik vond zelf The Man who killed Don Quixote ook leuk, al zijn de meningen nogal verdeeld.
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
17. Anna (2019)
Categorie: Western Europe
119 minuten - FTV (3.0*)
Punten: 119 + 12 = 131
Totaal: 2011 + 131 = 2142
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
18. Tolkien (2019)
Categorie: School/University/Campus
111 minuten - FTV
Punten: 111 + 11 = 122
Totaal: 2142 + 122 = 2264
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
Godver, het wil me maar niet lukken om foto's van een lekker flink formaat te vinden. Iemand tips??