- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Trash Movie challenge
Trash Movie challenge
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/16000/16646.jpg?cb=1529306007
31. La Novia Ensangrentada (1972) - moviemeter.nl
Klassement: 100 + FTV 10 = 110 punten
Trash: E (1) + FF Nudity (4) + gore 4 = 9
Mooie poster, wat? Alleen daarom al wil je deze film zien. Bovendien, Vicente Aranda is niet de minste van de Spaanse filmmakers, met de reputatie dat hij zoveel bloot in zijn films doet. Dat valt in deze film trouwens wel mee, al is Maribel Martín wel een paar keer full te bewonderen, met een stevig accent op haar vrouwelijkheid en op haar mooie kleine borsten. Seervol is deze film zeker. Het gaat over een pas getrouwd stel, dat op een kasteel woont (en in een mooie witte Triumph TR5 rijdt). De jonge bruid raakt gefascineerd door de familiegeschiedenis van haar echtgenoot en komt in de kelder het portret van een vrouw tegen, van wie geen sterfdatum bekend is. U ziet hem al aankomen. Die vrouw is natuurlijk een vampier (geen spoiler, staat in de synopsis) en maakt zich meester van de lieftallige bruid. Daarna spat het bloed ruimhartig in het rond.
Genoeg gore en nudity om in deze challenge te passen. Aranda doet z'n best en schiet mooie plaatjes in een herfstachtige omgeving van een oud kasteel en wat vervallen ruïnes, maar echt creepy wordt het niet. Ook is hij wel op een paar continuïteitsfoutjes te betrappen. De jonge echtgenoot loopt wat doelloos in het rond. Ik heb dan altijd de neiging om te vragen, moet jij niet wat gaan doen? Werken bevoorbeeld? Maar goed, dat komt omdat ik niet echt wat heb met vampierfilms. Ze vervelen me snel. Maar gelukkig dit keer geen enge tandjes.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8908 votes
Het is weer eens tijd voor een tussenstand voor algemene klassement. Bijgewerkt tot 14:00 uur.
01. 6920 Noodless (68 films)
02. 6625 alexspyforever (75Films)
03. 5026 joolstein (52 films)
04. 3161 Ramon K (32 films)
05. 2987 Fransman (31 films)
06. 2981 Woland (31 films)
07. 2709 handsome_devil (29 films)
08. 2439 wibro (24 films)
09. 2246 Lang Poot (26 films)
10. 2052 John Milton (21 films)
11. 1411 wendyvortex (15 films)
12. 1255 Collins (13 films)
13. 1213 EW101 (14 films)
14. 1193 MovieMind (11 films)
15. 608 Kondoro0614 (6 films)
16. 334 arno74 (3 films)
17. 98 Hollywood007 (1 film)???
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ach ik zie dat Noodless mij ondertussen heeft ingehaald in het algemene klassement. Ik heb tijdens mijn verblijf in Wenen geen films kunnen kijken. joolstein en John Milton ik ga morgen dat nieuwe topic opstarten van de horror toplijst.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Wat moest je dan in Wenen alexspyforever? In maart nota bene. Zal wel niet voor de lol geweest zijn.
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
IMDb : 4,2
Algemeen : FTV ( 83 + 8 = 91 ) Subtotaal : 6919 + 91 = 7010 punten
Trash elementen: N (3) + T (5) Subtotaal : 503 + 8 = 511 punten
Blackjack Trash label: nvt
Leuke trashfilm vol onzin met de typische elementen zoals kleurrijke personages, nude, belachelijke fantasie ( vooral op het einde ) , houterige gevechten, ...en toch weet het voldoende te vermaken. Goed is iets anders, maar oké je weet van te voren wat je kunt verwachten. 5/10
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Wat moest je dan in Wenen alexspyforever? In maart nota bene. Zal wel niet voor de lol geweest zijn.
Een familietrip die vorig jaar al was vastgelegd. Het weer viel goed mee hoor, het was wel fijn.
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
oeps...ook maar just zie ik nu wat score betreft op IMDb om hier te vermelden.
70 Ms.45 (1981)
IMDb : 6,8
Algemeen : FTV ( 80 + 8 = 88 ) Subtotaal : 7010 + 88 = 7098 punten
Trash elementen: E(1), N(3), G(4) Subtotaal : 511 + 8 = 519 punten
https://cdn.movieweb.com/img.site/PHN3umIXhULyRS_1_l.jpg
Zoals joolstein al heeft aangegeven wordt de tijdsperiode heel goed weergegeven en heeft het wraakverhaal een zeer overtuigende wraakengel gespeeld door Zoë Lund. Daarbij verloopt het verhaal naar het einde toe toch wat anders in vergelijking met de meeste wraakfilms. Degelijke film die voor mij toch de gemiddelde film overstijgt. 7/10
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
IMDb : 2,8
Algemeen : FTV ( 95 + 10 = 105 ) Subtotaal : 7098 + 105 = 7203 punten
Trash elementen: N(3), Turkey (5) Subtotaal : 519 + 8 = 527 punten
http://www.javelinamx.com/EvaDawn/priscilla1.jpg
Zoals ik al vooropstelde is dit pure trash in de negatieve zin. Nu echt verrassend is dat ook niet en heb zeker al veel slechter gezien. Hier heb je nog wat vermaak met een seksbeluste dokter, Julie Strain die meermaals bloot te zien is en andere dames die naakt paraderen. Jammer dat de stoere Eva Nemeth alleen maar denkt aan vechten en sensueel uitdagen.
want die mag er zijn. En eerlijk gezegd zit er toch nog wat verhaal in. 3/10
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
Zo dat waren de films die ik gisteren heb gezien, straks nog die anderen posten van vandaag
o.a. The Erotic Man, dacht een tip van Fransman 
Lang Poot
-
- 204 messages
- 0 votes
IMDB: 6,1
Algemeen klassement: 88 minuten + 9 FTV =97 punten (totaal: 2561)
Trash klassement: 4(G)+3(N) = 7 punten (totaal: 188)
Black Jack Trash label: nvt (totaal: 4)
https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2017/08/new-hansel-gretel-tv.jpg
Ik had lage verwachtingen maar het bleek toch een aardig leuke film te zijn. Niks bijzonders ofzo maar gewoon erg vermakelijk. De make-up en dergelijke was wel heel goed en de film had een leuke sfeer. Als er nog eens een keer een vervolg komt ga ik hem zeker kijken. 6/10
28. 211 (2018)
IMDB: 4,4
Algemeen klassement: 86 minuten + 9 FTV =95 punten (totaal: 2656)
Trash klassement: 5(T) = 5 punten (totaal: 193)
Black Jack Trash label: nvt (totaal: 4)
https://s.hdnux.com/photos/75/42/50/16132617/4/920x920.jpg
Nog maar weer een Nic Cage filmpje. Redelijk actie film maar kon toch niet echt goed mijn aandacht houden. Ook hier weer niks bijzonders en helaas een wat saaie Nic Cage. De actie-scenes in de film zijn leuk en ook zeker het toppunt van de film. De personages zijn saai, er zijn er te veel en ze zijn totaal niet interessant. Acteerwerk is matig en soms kreeg ik het gevoel dat ik naar een slechte dub keek. Allemaal erg volgens de regeltjes maar niet een hele slechte tijdsbesteding als je een actie film wilt zien. 5/10
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Een familietrip die vorig jaar al was vastgelegd. Het weer viel goed mee hoor, het was wel fijn.
Leuk! Ben een beetje jaloers. Ik vind Wenen een fantastische stad en ben er vaak geweest. Als je ergens Wiener Schnitzel en gebakken champignons wilt eten dan is het daar.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
IMDb : 2,8
Algemeen : FTV ( 95 + 10 = 105 ) Subtotaal : 7098 + 105 = 7203 punten
Trash elementen: N(3), Turkey (5) Subtotaal : 519 + 8 = 527 punten
(afbeelding)
Zoals ik al vooropstelde is dit pure trash in de negatieve zin. Nu echt verrassend is dat ook niet en heb zeker al veel slechter gezien. Hier heb je nog wat vermaak met een seksbeluste dokter, Julie Strain die meermaals bloot te zien is en andere dames die naakt paraderen. Jammer dat de stoere Eva Nemeth alleen maar denkt aan vechten en sensueel uitdagen.
want die mag er zijn. En eerlijk gezegd zit er toch nog wat verhaal in. 3/10
Ik ben een vreselijke fan van Eva Nemeth.
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
72 Suspension of Disbelief (2012)
IMDb : 4,4
Algemeen : FTV ( 112 + 11 = 123 ) Subtotaal : 7203 +123 = 7326 punten
Trash elementen: N(3), Turkey (5) Subtotaal : 527 + 8 = 535 punten
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjA0MDI1ODM1N15BMl5BanBnXkFtZTcwNDM1MDA3OA@@._V1_.jpg
Mike Figgis, regisseur van o.a. Leaving Las Vegas, Internal Affairs en Mr. Jones, maar vooral Hotel en Timecode liet mij een belletje rinkelen bij het zien van deze film. Hier werkt hij ook alweer met split- screenbeelden , mooie cinematografie en stijlvolle beelden zoals die twee laatst genoemde films ( al heb ik Timecode maar stukjes gezien ). Nu het verhaal begint mysterieus, maar vergaapt zich gaandeweg in saaie dialogen en overbodige scènes. Uiteindelijk lijkt het verhaal zelfs naar niks toe te leiden en blijf je als kijker onbevredigend achter. Het acteerwerk is nochtans wel goed, maar de cast heeft nu eenmaal te maken met een warrig plot dat weinig boeiende scènes biedt. 4/10
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
73 The Adventures of Hercules (1985)
IMDb : 4,1
Algemeen : FTV ( 88 + 9 = 97 ) Subtotaal : 7326 + 97 = 7423 punten
Trash elementen: N(3), Turkey (5) Subtotaal : 535 + 8 = 543 punten
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71cP5WJtBYL._SY500_.jpg
Ik vind de film nog zwakker dan het zwakke eerste deel waar nog enig vermaak te bespeuren was. Hier is het echt belabberd wat effecten en verhaal betreft. Soms kan een belachelijk script en uitwerking nog wat entertainment bieden, maar hier gaat men echt erover. De inleiding met verschillende korte herhalende scènes van de eerste film was niet nodig en qua tijdspanne duurt dit ook te lang. 3/10
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
IMDb : 4,3
Algemeen : FTV ( 90 + 9 = 99 ) Subtotaal : 7423 + 99 = 7522 punten
Trash elementen: Full nudity (4), Turkey (5) Subtotaal : 543 + 9 = 552 punten
https://www.kviff.com/en/image/fancybox/photo-web/44/468/7edc-erotic-man.jpg
tja, inderdaad een rare film. Je voelt dat de regisseur iets persoonlijks in deze documentaire wilt vertellen, maar qua uitvoering komt dit niet echt aan de orde. De vrouwen worden volledig naakt getoond en komen uit alle uithoeken van de wereld : Filipijnen, Senegal, Brazilië, Haïti, ...maar vooral het continent Zuid-Amerika komt aan bod. De mooiste vrouwen kwamen eigenlijk maar kort in beeld en tonen weinig of geen naakt zoals de anderen. Beetje jammer want ik denk aan de Braziliaanse schoonheden Livia Ramos Soares, Carla, Chaisiellen Anne da Silva Oliviera en Giovanna Biotto die te weinig aan bod kwamen.
Misschien waren deze wat te duur.
Ik voelde wel de aanwezigheid van eenzaamheid in de vorm van herinneringen uit het verleden en deze terug koesteren. Ook bij bepaalde dames voelde je de kille omstandigheden des levens. 4/10
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
IMDb : 4,3
Algemeen : FTV ( 77 + 8 = 85 ) Subtotaal : 7522 + 85 = 7607 punten
Trash elementen: N(3) + Turkey (5) Subtotaal : 552 + 8 = 560 punten
https://image.tmdb.org/t/p/original/fYaorvbWwbCuoKR65PIBsyS0kZz.jpg
Eigenlijk is dit helemaal geen slechte film want de hoofdactrice Nicole LaLiberte is hier goed op dreef in deze film. Het genre drama vind ik ook niet goed gekozen. Het blijft vaak luchtig ondanks de tegenslagen. Maar de ommekeer komt uit een onverwachte hoek die naar het einde toe lachwekkende en overdreven proporties aannemen. En haar geliefde verdwijnt gewoon uit haar leven. Beetje raar dat dit onderdeel niet meer belicht wordt naar het einde toe. Het voelt dat er precies nog een vervolg op komt en dat de film eigenlijk niet af is. 5/10
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
IMDb : 4,8
Algemeen : FTV ( 89 + 9 = 98 ) Subtotaal : 7607 + 98 = 7705 punten
Trash elementen: Full nudity (4) + Turkey (5) + Gore (4) Subtotaal : 560 + 13 = 573 punten
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjEzNDYyNzA1N15BMl5BanBnXkFtZTYwNDMwMTg5._V1_.jpg
Heel veel bloot in deze toch wel bizarre film met een aantal brave gore scènes. Op gebied van horror stelt het weinig voor, maar de dwaze inhoud zorgt toch voor wat vermaak want gaandeweg wordt de kijker ondergedompeld in een mysterie vol seks, droombeelden, fantasie en zelfs aliens.
Ann Perry als Donna heeft op het einde ook een verrassing in petto die ik kon waarderen.
Uschi Digard als Laura speelt hier een leuke scène met een laken en is in volle glorie een lange tijd te zien.
Een voldoende kan ik hier helaas toch niet voor geven. 4/10
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Nou, Noodless pakt hier wel effe uit zeg. Daar kan ik niet tegenop hoor. Waar blijf jij alexspyforever? Zeker nog met je hoofd in Wenen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nou, Noodless pakt hier wel effe uit zeg. Daar kan ik niet tegenop hoor. Waar blijf jij alexspyforever? Zeker nog met je hoofd in Wenen.
Ik heb last van de John Milton dip denk ik
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
en ondertussen heeft Noodless mij ook ingehaald in het trashklassement, niet te doen gewoon!
Nu goed toch nog eens eentje bekeken:
Gemiddelde imdb: 5,5
Algemeen: 79 minuten + FTV (79+8=87) Subtotaal: 6639
Trash elementen: exploitation, nudity (1+3=4) Subtotaal: 566
Nog maar eens eentje van Sarno. Weinig verhaal te bespeuren hier waarbij een 5-tal dames gaan samenhokken. Nu goed het idee dat ze uiteindelijk allemaal wild worden van lesbische seks klinkt wel lekker, ware het niet dat deze scènes allemaal zo gekunsteld over komen en al snel gaan vervelen. Veel passie of lust zie ik er niet in. In zowat alle seksscènes wordt er gebruik gemaakt van een massageobject, eigenlijk een ordinaire vibrator. Dat is natuurlijk wel leuk de eerste keer gezien het jaartal maar het is ook een excuus voor veel fake gewriemel, gekreun en minder lichaamscontact. Neen, Sarno lijkt niet echt mijn regisseur te zijn.
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
IMDb : 6,8
Algemeen : FTV ( 98 + 10 = 108 ) Subtotaal : 7705 + 108 = 7813 punten
Trash elementen: Gore (4) Subtotaal : 573 + 4 = 577 punten
Verrassend hoge score op IMDb tot nu toe....
Een cliché van formaat in de opening want een groep tieners gaan op zoek naar een vermiste vriendin in een groot park. Toch weet de film de kijker te verrassen met niet typische personages zoals in de meeste films in dit genre. Neen, verwacht geen stoere kerel of een nerd, zelfs geen blonde vamp. Er wordt ook geen aandacht besteed aan combinatie van verschillende rassen : een blanke, een donker type, een Aziaat, ... en dat is gelukkig dan toch eens wat anders. Het begin verloopt wel wat traag met saaie dialogen, maar eenmaal in het bos komt het toch op gang met een aantal bloederige scènes. Helaas weet de film op geen enkel moment spanning op te wekken en komt de plot wat warrig over. De cast doet het best aardig. 5/10
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gemiddelde imdb: 4,9
Algemeen: 81 minuten + FTV (81+8=89) Subtotaal: 6728
Trash elementen: exploitation, nudity, turkey (1+3+5=9) Subtotaal: 575
Dit is bijna dezelfde film als voorganger The Big Doll House. Qua verhaal zijn ze zo goed als hetzelfde. Ook hier zijn de karakters inwisselbaar, het bloot- en geweldgehalte erg tam. Dat Grier hier de slechte speelt is misschien wel leuk maar die rol ligt haar toch niet echt. En als lesbienne is ze al helemaal niet overtuigend. Queen of blacksploitation en uitstraling (al denk ik wel dat het vooral dankzij haar grote boezem komt) dat zal misschien wel zo zijn, maar een goede actrice vind ik haar toch niet. En alweer wordt full frontal nudity geschuwd, met een scène waarbij een volledig naakte vrouw is vastgebonden en er heel strategisch wordt gefilmd zodat haar schaamstreek verborgen blijft. Misschien was er op de plaats waar het gefilmd was (de Filippijnen blijkbaar) nog censuur op dat gebied. Maar voor een film uit 1971 mag het toch allemaal wat bruter, idem dito voor The Big Doll House. Ik heb weinig hoop Dat The Big Bird Cage veel verbetering gaat brengen.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
#12. 3 Hours till Dead (2016) - 80 minuten - IMDb 4.7 - Turkey - P/CGI Gore - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111319.jpg?cb=1482868373
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Even onderin twee échte turkey's registreren die ik toevallig op TV zag.
Mijn goede bedoelingen bij deze challenge sneuvelden weken geleden halverwege bij Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975), toen had ik het wel gehad, ook al is die film niet eens zo slecht. Daarna probeerde ik de "documentaire" Africa Addio (1966) aka Africa Blood and Guts en daar kwam ik niet verder dan 10 minuten, wat een walgelijke film is dat zeg. Niet om 'gore' o.i.d. maar om de zieke inhoud en het mensonterende gedrag/exploitatie richting de 'acteurs'. Het goede aan de film is kennelijk de cinematografie en de muziek, maar ik snap niet dat je daarover kunt beginnen bij zo'n misselijkmakende productie. Blegh. Duidelijk teveel hooi op m'n vork genomen dus qua trash en exploitation. Ik zie nu trouwens dat die laatste op IMDb boven de 7 scoort...
Maar goed, misschien dat ik volgende week de draad weer oppak en de meer kijkwaardige trash van mijn lijst afwerk.
De turkey's (en echt geen aanraders, gewoon erg slecht):
4. The Terror Beneath (2011) aka Seeds of Destruction
IMDb: 3,6. 91 minuten. FTV
(T)urkey
Algemeen klassement: 91 min + 9 (FTV) = 100 punten (cum. 334 + 100 = 434 punten).
Trashklassement: T = 5 punten (cum. 16 + 5 = 21 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/80000/80060.300.jpg
5. A Killer Walks amongst Us (2016)
IMDb: 4,9 (=véél te hoog). 110 minuten. FTV
(T)urkey
Algemeen klassement: 110 min + 11 (FTV) = 121 punten (cum. 434 + 121 = 555 punten).
Trashklassement: T = 5 punten (cum. 21 + 5 = 26 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/516000/516233.300.jpg
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Voor de horrorliefhebbers:
Mijn Movie Meter Contest 325 staat online.
Het betreft dit keer alleen fragmenten uit horrorfilms.
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
78 Jersey Shore Massacre (2014)
IMDb : 2,9
overdreven laag !
Algemeen : FTV ( 88 + 9 = 97 ) Subtotaal : 7813 + 97 = 7910 punten
Trash elementen: Gore (4) + Turkey (5) + Nude (3) Subtotaal : 577 + 12 = 589 punten
http://img.soundtrackcollector.com/movie/large/Jersey_Shore_Massacre_(2014).jpg
Wat een lage score hier zeg ! Voor mij onterecht want deze film weet voldoende te entertainen op gebied van gore. Heerlijke trash ! Het komt wat traag op gang en de meeste personages zijn niet uit te staan , maar wel ideaal als slachtvee. De bloederige scènes zien er visueel prima uit, bv. de douche boobs scène, de zonnebank, houtversnipperaar, ... . Het acteerwerk valt wel mee en is niet storend. De killer is een bruut die op het einde je ook nog een beetje weet te verrassen. Er zit heel wat onderliggende humor in de film die soms wel flauw is, maar af en toe ook wel leuk is. 6/10
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
IMDb : 5,4
Algemeen : FTV ( 104 + 10 = 114 ) Subtotaal : 7910 + 114 = 8024 punten
Trash elementen: E (1) , nude vond ik te weinig om te melden, wel raar gezien het concept. Subtotaal : 589 + 1
= 590 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115614.jpg?cb=1505719274
Boeiende film om te volgen over de vrouwenhandel dat niet alleen betrekking heeft tot seks, maar ook orgaan- en drugshandelaren komen in deze verontrustende handel aan bod. De cast is misschien niet zo aantrekkelijk, maar ze spelen hun rollen zonder meer degelijk. Toch had het allemaal wat pittiger en harder voorgesteld mogen worden, al laat het verhaal en bepaalde scènes een walgelijke indruk achter. De confrontatie tussen twee illegale bendes van handelaren is overbodig en wordt wat overdreven en onlogisch aangedikt. Gelukkig wordt de confrontatie niet al te lang in beeld gebracht. 6/10
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
IMDb : 6,2
Algemeen : FTV ( 95 + 10 = 105 ) Subtotaal : 8024 + 105 = 8129 punten
Trash elementen: G(4) Subtotaal : 590 + 4 = 594 punten
https://i2.wp.com/teaser-trailer.com/wp-content/uploads/The-Golem-2019.jpg?ssl=1
Vermakelijke folk-horror die de juiste sfeer weet op te wekken waarbij het mystieke, de tijd rond de 17de eeuw, de locatie en de afzondering van de Joodse gemeenschap goed uit de verf komen. De gore is voldoende aanwezig en is met mate gedoseerd. Maar de troef van de film is de sterke rol van Hani Furstenberg als Hanna die een overtuigende rol speelt om haar dorp te redden. 6,5/10